הקפאת מזון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הקפאת מזון
    מורן
    25/01/2012

    שלום לכן,
    רציתי לשאול על הקפאת מזון מבושל.
    עד כה בישלתי למשפחתי כל יומיים אוכל מבושל טרי והוא נשמר במקרר עד שחוסל.
    כעת המשפחה גדלה ואין ביכולתי לבשל כל יומיים.
    שאלותיי הן :
    1. האם הערכים התזונתיים נשמרים גם לאחר הקפאה וחמום מחדש של אוכל מבושל?2. אילו מזונות ניתן להקפיא ואילו לא כדאי?
    3. באיזה כלים כדאי להקפיא את האוכל מבחינה בריאותית?
    4. כמה זמן אוכל מבושל יכול להיות במקפיא?
    5. מבחינה טכנית,האם לבשל,לצנן מעט ולהקפיא או להעביר למקרר ואז להקפיא?
    תודה רבה,מורן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקפאת מזון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקפאת מזון - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    31/01/2012

    היי מורן. איך נעלמה השאלה מעינינו????
    קודם כל ברכות להגדלת המשפחה ומאחלת הרבה נחת ואושר.

    אפשר בהחלט לבשל ולהקפיא את האוכל. לא כל דבר אפשר להקפיא. למשל את רוב הירקות הטריים לא ניתן להקפיא. אפשר כמובן, אבל זה מאבד מהמרקם והטעם.

    אפשר לבשל והקפיא את כל מוצרי הבשר והעוף והקציצות למיניהם. אפשר גם להקפיא דגנים מבושלים, למרות שאורז לבן לא ממש אוהב הקפאה, אבל כל השאר אפשרי.

    כדאי לבשל, להביא לטמפרטורת החדר ומיד להקפיא. לא להכניס למקרר קודם וכו'.

    הדרך הטובה ביותר להשתמש באוכל קפוא היא להוציא לילה לפני מהמקפיא, להשאיר במקרר להפשרה טבעית ואז לחמם רגיל. אם אין לך התנגדות למיקרוגל, אז זו דרך נוחה ומהירה לחימום. אם יש לך התנגדות, אז אפשר לחמם בסיר קטן או מעל כלי אידוי.

    אם לא הוצאת את המנה למקרר (או לשיש שעה או שעתיים לפני השימוש), ואת רוצה להשתמש בה בעודה קפואה, אז אין מה לעשות ויש להשתמש בשיטות הרגילות. אפשר לחמם את גוש הקרח כולו בתוך סיר קטן + מעט מים ומכסה. לשים על אש קטנה ולחמם בעדינות עד שיפשיר. אפשר כמובן במיקרוגל במכות של דקה או שתיים עד שמפשיר.

    הדרך הטובה ביותר לנהל את זה: לשמור במקפיא לפי מנות ולא את כל הסיר. כך את יכולה להוציא בדיוק את מה שתאכלו ולא תצטרכי להפשיר את כל הכמות.

    מספר המנות שתקפיאי הוא לפי מספר הסועדים אצלכם בבית + 1 (שלא יחסר. אם ירצו תוספת או אם פתאום יבוא אורח).

    עדיף להקפיא בקופסאות פלסטיק טובות. לצערי, אי אפשר להקפיא בזכוכית, אחרת זה היה הכי טוב. היא פשוט מתפוצצת.

    מקווה שעניתי על הכל, ואם יש לך עוד שאלות, אנחנו כאן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקפאת מזון

    מורן
    07/02/2012

    שושי,
    תודה רבה על ההסבר המפורט.
    רציתי רק לשאול כמה זמן אוכל מבושל כגון קציצות למשל,יכול להיות במקפיא עד שנאכל? תודה,את מקסימה!
    נ.ב
    האם את מקיימת סדנאות של בישול בריא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקפאת מזון - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    07/02/2012

    תודה מורן!!

    אוכל מבושל יכול להיות במקפיא לכאורה גם חודשיים. אך אני חושבת שככל שייאכל יותר מהר, ייטב. לא הייתי מציעה לתכנן הקפאות לטווח ארוך. נראה לי שהקפאה לשבועיים שלושה היא אידיאלית.

    ולשאלתך השנייה, התשובה היא כן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו