מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
הי שושיק
שני04/02/2012שבת שלום
אכן הקישור לא פועל
תנסי את זה...
לרשום בגוגל: במקום סוכר לבן תחליפים טבעיים
וזה נותן כתבה מתוך mako
אני מעולם לא טעמתי טסיביה ורק עכשיו התוודעתי לצמח הזה
בעיקר קראתי להנאה ולהשכלה כללית
לי באופן אישי תמיד יש פירות וגם פירות יבשים שנראה לי שהסוכר שלהם עדיף
על כל השאר....ולכן גם עלה לי הרעיון לשלב אותם במתכון לחם המצויין שנתת לי
ככה שאת הימים "הקשים" אעבור בפחות נזקים...
ונכון אין ספק שצריך לשנות הרגלי תזונה וזה לכל החיים.
הבאתי את הקישור אולי ככה בתור התחלה אם בכל זאת היא רוצה להכין עוגה
שיהיה משהו שהוא עדיף......בסופו של דבר כל אחד זה אינדוודואלי מבחינת הטעם, ההעדפה וגם עד כמה אדם מוכן ופתוח לשינוי (לא קל לא קל... ובגלל שלא קל אני אומרת שינויים קטנים שיהיה אפשר להחזיק מעמד.)
המשך שבת נפלאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי שושיק - תגובה
שושי שטיינוביץ04/02/2012מור יקרה. אכן עשיתי זאת עוד קודם וחיפשתי תחליפי סוכר. ומה שראיתי זה מה שידעתי. ישנם תחליפי סוכר שהם עדיפים בהרבה על הסוכר הלבן, המעובד והריק מתוכן, אך כה מזיק למערך האינסולין שלנו בגוף.
אלא ש......גם תחליפי הסוכר עתירי קלוריות ומעלי אינסולין. גם מהם צריך להזהר מאד מאד מאד ולצמצם את הצריכה שלהם.
3 שזיפים מיובשים הם שווי ערך למנת פרי. צריך כך לחשוב. אז זה בסדר לצרוך 3 שזיפים מיובשים במקום מנת פרי, אך חשוב לדעת זאת ולקחת זאת בחשבון.
כל השאר, דבש, סילאן, מולסה וכו' הם אכן מוצרים טובים ובריאים, אך חובה לצמצם את הצריכה בגלל הקלוריות וההשפעה על מערך האנרגיה בגוף.
וזה משאיר אותנו עם מה שאמרתי קודם. זה החילוץ העיקרי. לעבור לצורת תזונה בריאה ומאוזנת, כזו שתמתן את התשובה למתוק ואז אפשר פעם בשבוע לאכול משהו טוב שאוהבים.
ושתהיה לך שבת שלום, מתוקה, שלווה ומענגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קינוחים בלי סוכרהיי31/01/2012
שלום לכולם!
עליי לציין- איזה יופי של פורום , בתקופה האחרונה אני בהחלט מנסה לשנות את הרגלי הבישול שלי ליותר בריאים ומושכלים ונחמד שיש למי לפנות .
ועכשיו לשאלתי. לאחרונה עליי להקפיד יותר על כל נושא הסוכר. אין לי סכרת אך יש טריגליצרידים קצת גבוהים והרופא הנחה אותי לתזונה יותר בריאה.ובעיקר להפחתת הסוכר.מטבע הדברים אני ממעיטה בתקופה זו באכילת עוגות ומתוקים ,אבל עדיין מדי פעם למה לא...
אני מחפשת כבר זמן רב מתכונים של עוגות וקינוחים ללא סוכר ולא מוצאת משהו מתאים.
מצאתי שפע של עוגות מחיטה מלאה ובלי הרבה שמן אבל ראיתי תמיד שבמקום הסוכר שמים כל מיני תחליפי סוכר מלאכותיים,סוכרי דיאט וכו...
איני רוצה להשתמש בתחליפים אלו מכיוון שכל חיי שמעתי שתחליפי סוכר מלאכותיים הם מאוד לא בריאים ואף עושים יותר נזק לגוף מסוכר רגיל.
רציתי להתייעץ ולשאול האם קיימים תחליפים בריאים לסוכר בקינוחים?
יש פירות שהם מאוד מתוקים,האם אפשר לנצל את המתיקות שלהם לצורך זה ולשלב אותם בעוגה במקום הסוכר?
(למשל אפרסמון שהוא מאוד מתוק)
כמובן שאם יש לכם מתכונים לדוגמא ,אשמח לשמוע!!
תודה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר לוותר ולמצוא תחליפים
שני01/02/2012הי שלום שלך
אני רוצה להוסיף לך תגובה ממני כי אני כ"כ מבינה אותך. לשנות תזונה זה לא קל ובייחוד מתוק שזה מזון שבאמת קשה לוותר עליו אבל לא בלתי אפשרי כאשר מנסים למצוא תחליף ויש תחליפים. תראי הכל ניסוי וטעיה.
אני שתיתי קפה עם כפית סוכר ויום אחד החלטתי שאני אשתה בלי - ונראה. פעם ראשונה לא משהו....ובכל זאת פעם שנייה גם לא הכי ...ובסוף? בסוף מתרגלים לטעם. יש ממש דבר כזה שנקא להתרגל לטעם . תנסי ותווכחי. וכמו שושק'ה המתוקה גם אני ממליצה על לחם מתוק מתוך הרעיון שזה מפחית בצורה משמעותית עוד שומן וכולסטרול וכ'
יש כאן מתכון מנצח ששוק'ה נתנה לי ללחם מקמח מלא+שיפון. אם תוסיפים לו קצת פירות יבשים זה יתן את המתיקות והוא כבד יותר ודחוס יותר וכך נותן גם תחושה של יותר שובע ועדיף לאכול כמה פרוסות מיזה (מאשר פרוסות עוגה ) לפחות הפחתת נזקים ויש בו מרכיבים בריאים. או פירכיות אורז מלא עם טיפונת דבש או סילן ככה כדי להתחיל להתרגל לשינוי.
אני עברתי לירקות מאודים בלי טיפת שמן ועם מעט תבלינים וזה ממש טעים לי ממש.
התרגלתי לטעם ואני מופתעת כל פעם מחדש! ותאמיני לי אני באה מבית של קובות ואורז אדום וכל הטעים הזה....
אל תרגישי בעונש. לאט לאט את תמצאי את מה שתוכלי לאכול . נסי כל פעם מחדש ואל תתייאשי גם לגבי ירקות וכ'. את תגלי מה מתאים לך.
מקווה שעודדתי אותך קצת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לוותר ולמצוא תחליפים - תגובה
שושי שטיינוביץ01/02/2012תודה מור.
יש לציין שהגולשת ששאלה את השאלה נמצאת על גבול הסוכרת ועלייה בטריגליצירידים. לכן תשובתי זו.
תודה לך על העידוד, ואני שמחה שאת עושה את התהליך ומוצאת את הדרך לחיים בריאים יותר.
אספר לך משהו. בשבת האחרונה בתי הגדולה התארחה אצלי. אני מחלימה כרגע מניתוח ולכן היא אפתה את חלות השבת. אבל הביאה איתה חלה מתוקה שקנתה איפשהו. ביום שני בבוקר, החלה המתוקה הייתה הלחם הזמין היחיד בבית, ומכיוון שאני לא ממש בתפקוד, הכנתי פרוסה מהחלה עם טחינה. לאחר האכילה נשאר לי טעם לוואי נוראי בפה, כזה שלא עבר לי כל היום. לא ייחסתי לכך חשיבות. למחרת, בשל הנסיבות, לקחתי שוב פרוסה מהחלה. אגב, החלה הייתה טריה כאילו רק נקנתה וכאילו לא עברו כמה ימים....
שוב נשאר לי טעם הלוואי הנוראי הזה. הרגשתי כאילו אכלתי מתכת. ואז ירד לי האסימון. היה בחלה הזו חומר משמר!!!! והגוף שלי ,שכבר לא רגיל לרעלים מהסוג הזה, פשוט הגיב.
אז מבחינתי זה חדשות ממש טובות. אפשר להביא את הגוף לרמה גבוהה של נקיון, רק מתוך תזונה יומיומית נכונה ובריאה.
ועוד אגב, כהרופא ראה את הבדיקות שלי לפני הניתוח הוא אמר שיש לי בדיקות דם כמו של בחורה בת 20. זה לא היה כך לפני כמה שנים. זה גם שימח אותי והוכיח לי שהדרך הזו נכונה.
הניתוח היה ניתוח סינוסים מורכב. משהו שקשור למבנה הפנימי שהיה צריך לתקן......ניתוח ראשון, ואני מקווה שאחרון, בחיי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש משהו בזה כשמתרגלים
שני02/02/2012אני מאמינה לך. שמעתי שאנשים שהפסיקו לצרוך סוכר בקפה הרבה זמן וטעמו יום אחד פשוט לא יכול לסבול את הטעם. אני מאז שהפסקתי עוד לא ניסיתי אך אני מניחה שזה אותו כוון. לא קל להתרגל לטעם אחר בייחוד כשהטעם שהיה לנו היה טוב כ"כ
שומן נותן טעם טוב לאוכל, סוכר גם כן . קשה להתרגל אני יודעת מנסיון. אני לא אגיד שנגמלתי לגמרי. יש ימים את יודעת...הימים "שלנו" שרוצים לטרוף כל דבר מתוק
ופרי לא מספיק לי ורק לחם עם שוקולד למריחה מרגיע אותי. עכשיו אחרי שגיליתי אתת הקמחים המלאים ואני אופה כבר הורדתי חצי מהנזקים. ולכן אני גם רוצה לאפות לחם מתוק כך שלפחות ברגע "הקריטי" אני אצמצם נזקים. אם כבר אוכלים ובאמת יש רגעים שממש קשה לא לאכול מתוק מן תחושה שהגוף דורש ואני לא מצליחה להתגבר על זה אזי לפחות לאכול כמה שיותר בריא וכמה שפחות מעובד ועל המצרכים בבית אני שולטת. והלחם בניגוד לעוגה לא דורש שומן וכל שאר מריעין בישין. זה פשוט ענק!
אגב שושק'ה אפיתי אתמול שוב לחם. גם אמא שלי טעמה ואמרה שיצא ממש טוב
תשמעי איזה מתכון מנצח! ואני אעשה אותו עוד הרבה. ממש נהניתי מהתהליך
נהניתי כל פעם ללוש מחדש. לומדת יותר את כמות המים....והוא יוצא בצבע מוקה יפה כזה ונחתך כ"כ טוב...קצת מתפורר :))) וכל פירור טעים...
המשך החלמה מהירה לך יקירה ותודה רבה :)))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש משהו בזה כשמתרגלים - תגובה
שושי שטיינוביץ02/02/2012מור יקרה. את כזו מתוקה. ואני כל כך שמחה לשמוע איך את מתקדמת.
משהו חשוב לומר לך. ההתמתנות של התשוקה למתוק לא קוראת כי "מתרגלים". זה הרבה יותר עמוק. זה קורה, כי כאשר אוכלים בריא (רק חומרים טריים וטבעיים, חלבונים דלי שומן ומוצרי חלב עד 5%, רק דגנים ופחמימות מלאות, הרבה ירקות וכמות מדודה של פירות ליום, נמנעים מה"לבן" (סוכר, קמח ואורז), וצורכים מעט שמן לבישול), רמת האינסולין בדם מתאזנת ואז באופן טבעי התשוקה למתוק ופחמימות מתמתנת עד כדי היעלמות. את פשוט לא תרגישי צורך במתוק. לא שתרצי ותמצאי תחליפים או תלמדי להתאפק. אנחנו לא בונים על כושר האיפוק האנושי, החמקמק וההפכפך.
אפשר לאכול משהו אחד פעם בשבוע, משהו שאוהבים. צריך בשביל הנשמה.
ובכלל אנחנו אומרים שתזונה בריאה היא ביחס 80-20. כלומר 80 אחוז שומרים ו-20 אחוז קצת פורמים את העניבה. וזה בשביל הנשמה.
ככל שתתמידי בתזונה בריאה תרגישי את השקט הפיסי מתנחל לך בגוף.
לי זה קרה. וגם משתתפי הסדנאות שלי מדווחים על כך. חלקם מדווחים ש"נבנה להם טיימר פנימי" של שעות האוכל. חלקם מדווחים על שיפור משמעותי של בדיקות הדם שלהם, כולם מדווחים על ירידה משמעותית ברמות הסוכר והכולסטרול.
אצלי, על אף גילי המתקדם יש בדיקות דם של מישהי בת 20 (כך אמר הרופא שלי בשבוע שעבר).
אז אין תחליף לתזונה בריאה, מאוזנת, שפוייה והכי חשוב טעימה ומשביעה.
תודה שאת מספרת ואשמח לשמוע אך עוד מתקדמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל"אני" תחליפים לסוכר
שני04/02/2012תחליפים עדיפים לסוכר
קראתי ומאד מעניין
וגם ליה כמובן מסבירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד קישור סליחה שכחתי
שני04/02/2012ליה התחילה להסביר בתוכנית, אך מקוצר זמן לא יכלה להרחיב
וממה שקראתי על "סטיבייה" - צמח ממתיק שנחשב אופטימלי במקום סוכר
הוא הכי עדיף שווה קריאה ולו להשכלה כללית
תמיד יש מה ללמוד וכיף ללמוד
ובאמת בנות אני לומדת מכן המון, תודה על התשובות המפורטות . ממש נהנית ללמוד כל פעם מחדש....
שעזרתי קצת
והכי חשוב לא להתייאש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד קישור סליחה שכחתי - תגובה
שושי שטיינוביץ04/02/2012מור יקירתי,
סטיביה וגם אגבה הם צמחים מתוקים, בריאים שאכן אפשר להשתמש בהם כתליפי סוכר.
אני אישית לא אוהבת את הטעם של סטיביה ולי באופן אישי הוא לא משמש כתחליף.
לכן אני חושבת שסך כל הדברים שנאמרו כאן בנוגע לסוכר וניהול משק הסוכר בגוף הם הנכונים. ואני חושבת שיש לכך פתרון טבעי ואמיתי והוא:
ניהול מאזן האינסולין בגוף, כתוצאה מכך התמתנות משמעותית בתשוקה למתוק ואז אפשר לאכול מעט מתוק, פעם בשבוע אולי, וזה נותן מענה מצויין לכל צורך.
מאחלת לכל אחד להגיע לשם. זה אפשרי.
ותודה לך על ההשתתפות הערה פה בפורום. כאמור, את ממש מקסימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתחליפים לסוכר - משושי
שושי שטיינוביץ04/02/2012היי מור,
לא הצלחתי לפתוח את הקישורים. את יכולה להפריד ביניהם ולוודא שהם כתובים נכון?
תודה, שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכון,לחם מקמח לחם
טליה01/02/2012(שהוא אמנם קמח לבן, אבל עם איזו תוספת קטנה של הגרגר, שמשביחה מאוד את הטעם) משובץ באגוזי מלך ובחמוציות ללא סוכר, נותן תוצאה שמאוד דומה לעוגה, ואין בו לא סוכר ולא שומן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכון,לחם מקמח לחם - תגובה
שושי שטיינוביץ02/02/2012צריך לבדוק טוב את הקמחים האלה ולראות מה הם מכילים. אני לא בטוחה שהם לא מכילים תוספים כמו משפרי אפיה וכו'.
לבדוק טוב לפני שמשתמשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדקתי ברשימת הרכיבים
טליה02/02/2012של קמח לחם של שטיבל ושל סוגת, בשניהם כתוב קמח לבן ותוספות של ויטמינים ומינרלים. מה אני יכולה ללמוד מזה? בדרך כלל כשאני קוראת ברשימה שיש משפרי ..ומשביחי.. אני משאירה על המדף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקינוחים בלי סוכר - תגובה נוספת לאני
שושי שטיינוביץ01/02/2012לאני יקרה,
למרות תשובתי הדי נחרצת, אני רוצה לעודד אותך, ולומר לך, שכאשר תורידי את הסוכר מהתפריט שלך, ותקפידי לאכול פחמימות ודגנים מלאים, ורק מוצרים טריים וטבעיים, דלי שומן, אני מבטיחה לך שתוך עד חודש, תיעלם לגמרי התשוקה למתוק.
זה קרה לי ולכל מי שנמצא בסדנאות שלי ועובר לאכול בצורה כזו.
אז אל ייאוש. יש תקווה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - התשוקה למתוק
שני02/02/2012האם כשהגוף כן דורש מתוק ייתכן והאדם לא אוכל מספיק פחמימות ביום ולכן הגוף דורש?
יש סוגי פחמימות :הטובות והגרועות
מה לגבי הפחמימות במוצרי חלב ופירות לאיזה קבוצה הן משתייכות?
כשאוכלים מוצר חלבי הפחמימה בתוכו אמורה להעלות את רמת הסוכר בגוף
כמו שלחם מלא למשל עושה?
אשמח לתשובה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעדן די מתוק ללא סוכר
טליה02/02/2012אולי הרעיון הזה יתאים: אני מערבבת היטב כפית גדושה אבקת חרובים עם כפית גדושה טחינה גולמית מלאה. לפעמים אני מוסיפה כמה טיפות חלב. מתקבלת משחה שנראית כמו משחת נעליים חומות, אבל אני קוראת לזה מוס שוקולד ולי זאת חגיגה קטנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמממ טחינה טעים טעים טעים
שני03/02/2012טחינה היא אחד המזונות המעולים שמתאימים גם למלוח גם למתוק, הולך עם בשר ועוף ומה לא.....והיא טעימה הגולמית הזו...
אני לפעמים אוכלת אותה עם קצת שוקולד או דבש/סילן אכן מעדן!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעדן די מתוק ללא סוכר - תגובה
שושי שטיינוביץ03/02/2012נשמע טוב.
טחינה זה מוצר מאד בריא, אך הוא עתיר קלוריות. יש כמובן להגביל צריכת טחינה יומית לכף או שתיים ביום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - התשוקה למתוק - תגובה
שושי שטיינוביץ03/02/2012מור יקרה,
כאשר הגוף מקבל תזונה מאוזנת, נכונה ובכמות הנכונה, זה אומר שרמת האינסולין בגוף מתאזנת, ואז התשוקה ל"מתוק" ופחמימות מיותרות מתמתנת כמעט עד העלמות, ובטח לרמה שאפשר בקלות לשלוט.
החוכמה היא לאכול את הכמויות הנכונות והמאוזנות ביום. זה כמובן אישי ותלוי במשקלך האישי.
יש לאכול בצורה מאוזנת מכל אבות המזון, ויש כמובן להפקיד על צריכה של מזונות איכותיים, במיוחד פחמימות ודגנים מלאים. מוצרי חלב, כדאי שיהיו לא יותר מ-5% שומן, וגם כאן בכמות היומית הנכונה.
הכל עניין של איזון: סוג המזון, הכמות הנכונה ובתדירות הנכונה, ורצוי לאכול 6 פעמים ביום, בערך כל 3 שעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

.jpg)

.jpg)
