מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אפיתי לחםשני20/02/2012
הי בנות :))
אפיתי עוד לחם. וואו הפעם היה יותר קשה. שמתי חצי ק"ג שיפון חצי ק"ג חיטה
ועשיתי ידני והיה ממש קשה ללוש....ויתרתי על לישה אחרונה...
בכל אופן יצא בסדר גמור. כל פעם אני מנסה ורסיה אחרת להרגיש אם יש טעם אחר,
מרקם אחר וכ', ותמיד אני נהנית :)))
ותודה על התשובות בנושא קינואה כשאני אכן אני אעדכן
בקרוב אני אכין גם לחם מתוק...
כל טוב :)))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפיתי לחם - תגובה
שושי שטיינוביץ20/02/2012יופי. משמח שאת מנסה וכיף שאת גם מצליחה..
זכרי, בצק אוהב לנוח. כל פעם שהוא קשה, זרזפי מעט מים, תני לו כמה "בוקסים" והניחי למנוחה של כעשרים דקות. אחרי זה יהיה הרבה יותר קל ללוש. בסוף הגלוטן מנצח.......
מחכה לפרוסה מהלחם המתוק....חחחחההה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון לחם מתוק
שני23/02/2012הי בנות :))
אפיתי את הלחם ויצא תאונת עבודה :))) מכירות את זה ? יצא בצק דביק , יותר מרקם של עוגה מאשר לחם לא מספיק מתוק כנראה היה צריך כמות כפולה של תאנים ושזיפים (וגם לא הוספתי סוכר) עוגה עם שמרים בפנים מצחיק לא? זה קצת תפח באפייה, אכיל אבל לא משהו...בכל אופן מצחיק מאד :))))
תגידו בנות האם הכנתן לחם רק מקמח שיפון?
יש טיפים? כי שמתי לב שהוא די בעייתי מבחינת הקמחים לא?
אשמח לתשובה
ותודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון לחם מתוק - תגובה
שושי שטיינוביץ26/02/2012היי מור,
אם הבצק יצא רך מדי, סימן ששמת יותר מדי מים. במקרה כזה, פשוט צריך להוסיף עוד קמח עד לקבלת בצק ללחם. יש ללוש היטב עד שהבצק הופך לגמיש וחלק. אם את רוצה בצק רך, אפשר בכל סיבוב של לישה לזרות עליו מעט מים ולהניח למנוחה. הבצק "סופג" את המים ובלישה הבאה הוא יהיה יותר רך.
אחרי שהבצק מוכן ותפח פעם ראשונה ושנייה, יש לרדד אותו ואז לפזר עליו פירות יבשים, ולגלגל לגלילה.
אם את רוצה שהלחם יהיה קצת מתוק, את יכולה לשים בבצק (בהתחלה) שתי כפות סוכר חום או דבש.
קמח שיפון הוא קמח מצויין. אבל נראה לי שיהיה לך יותר קל לערבב קמח שיפון עם קמח מלא או קמח 70% שהוא קמח מצויין ומאד קל לעבוד איתו.
נסי לשפר ואני בטוחה שתצליחי.
וכמובן שלחם איננו עוגה, אך לחם עם פירות יבשים, אפוי היטב עם כפית ריבה ותה טוב הוא ממש מעדן. רק צריך לא להגזים בכמות, כי הרבה בריא זה לא ממש בריא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה יקירה
שני27/02/2012על העצות והטיפים.
בינתיים אני אותר על לחם מתוק. שיהיה לחם עם ריבה כמו שאמרת :))) יותר קל
ועוד כמה ימים אני אכין שוב לחם רגיל ואכן נראה לי שאני אכין מעין חצי חצי כזה
כי באמת השיפון קשה לעבודה ואני לא מיומנת. בסה,כ כל הנסיונות שעשיתי עד עכשיו
היו אותו מתכון (מנצח שלך) בשינויים קלים בעיקר כדי לראות אם מבדילים במרקם או בטעם. העיקר שהצלחתי להכין לחם (ועוד לי מיקסר כך שמבחינתי אם יוצא בסדר אני מרוצה)
נ.ב. הכנתי גם קינואה פעם ראשונה והיה טעים . כזאת חמודה הקינואה כמו פתיתים קטנים קטנים , מזכיר קצת אורז.....
נ.ב האם טחנת קינואה? אם כן - מה ניתן לעשות עם הקמח שלה?
תודה וכל טוב :)))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה יקירה - תגובה
שושי שטיינוביץ27/02/2012היי מור מתוקה.
קודם כל שמחה על המסקנות שלך. אכן, לחם טוב עם כפית ריבה, בעיני זה ה...מעדן (וכמובן תה טעים, אחרת זה לא זה, ורצוי שיהיה אחר הצהרים). ואפשר גם לשים מתחת כפית חמאה (אם רוצים פינוק של ממש)....
לעניין הקינואה: את נוגעת בנקודה שמעסיקה גם אותי. בתהליך הפיתוח של מנות גורמה לייט, קינואה נמצאת אצלי על הכוונת, ובמיוחד קינואה טחונה.
אז קודם כל, כל דגן טחון אפשר להשתמש בו ל: לשים בקציצות במקום פירורי לחם, אפשר לעשות ממנו כופתאות: תוספת של ביצה, מעט מים, תבלינים ואולי גם בצל קצוץ דק מאד, מכינים כדורונים וומבשלים במים רותחים או בתוך רוטב של תבשיל. זה מעולה לחמין! אפשר להכין לביבות (אנחנו מטגנים הכל עם כפית אחת של שמן), אפשר להוסיף כף או שתיים לחביתה עם עשבי תיבול ותבלינים ויש לך אומלט משגע ומזין. במיוחד לילידים שלא אוהבים לחם (כמו שלי). לאומלט כזה אל תשכחי להוסיף 1 כף מים ל-ביצה....ועוד ועוד....
יש לי עוד המון רעיונות, אך עדיין לא זכו לפיתוח. כאשר אכין ויצליח לי, אשמח כמובן לשתף. עד אז, את מוזמנת גם להפעיל את הרעיונות היצירתיים והברוכים שלך, ואם תעלי על משהו כיפי, כמובן שאת מוזמנת לשתף אותנו.
שיהיה לך יום מקסים ותודה על השיתופים והמשובים שלך,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקינואה כפרורי לחם זה רעיון!
שני28/02/2012באמת איזה רעיון טוב.
האמת נראה לי בשישי אני אפנק את עצמי בקינואה עם עדשים. יאמי!
תגידי שושק'ה , ניסית להכין עם זה לחם? חצי חצי כזה?
(נ.ב. נשמט לי בהודעה שאין לי מיקסר ולכן מה שיוצא אני מרוצה....)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקינואה כפרורי לחם זה רעיון! - תגובה
שושי שטיינוביץ28/02/2012היי מור,
לא ניסיתי לשלב קינואה בלחם, אבל אני יודעת שיש לחמים שיש בהם קינואה. אם את מוסיפה קינואה, אל תשימי חצי חצי אלא נסי בהתחלה חצי כוס וראי איך ייצא....
וקינואה עם עדשים זה אכן מעדן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)

.jpg)
