הנבטת מאש ובישולו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הנבטת מאש ובישולו
    דנה
    09/07/2013

    שלום,
    אין לי נסיון של בישול שעועית מאש.
    כיצד להנביט אותה ואודה לכן לאפשרויות להכנתה.
    תודה,דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנבטת מאש ובישולו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנבטת מאש ובישולו - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    09/07/2013

    אפשר לבשל שעועית מאש ללא הנבטה. מבשלים במים עד ריכוך ומשלבים בכל מאכל: בתבשיל אורז, בקדירת בשר, במרק או לאכול סתם כך עם מעט שמן זית, פלפל ומלח.

    הנבטה:
    משרים את המאש לילה שלם בקערה עם מים. למחרת, שוטפים, מסננים את המים ומשאירים את המאש בקערה על השיש במטבח (או כל משטח אחר). שוטפים פעמיים שלוש במשך היום, מסננים וממשיכים להניח. את הפעולה הזו עושים במשך יומיים או שלושה עד שיוצאים שפיצים לבנים קטנים. ברגע זה, המאש מונבט וצריך להעביר אותו למקרר. בימי קיץ אלה, יש להשגיח שהמאש שעומד על השיש לא יחמיץ ולכן פעולת השטיפה חשובה מאד. אם יש זבובים או חרקים בסביבה שלך, אז כדאי לכסות את הקערה עם רשת או בד תול. אבל לא לכסות עם מכסה אטום.

    קליפת המאש המונבט מתבקעת וצבעו הופך ללבן וירוק. מאד יפה.

    את המאש המונבט אפשר לאכול סתם כך כמו גרעינים, להוסיף לסלט טרי, לעשות מזה סלט טרי (להוסיף לימון, שמן זית, מלח ומעט בצל ירוק), להוסיף למרק ברגע האחרון, להוסיף לתבשיל ברגע האחרון וכל מה שבא לך.

    למעשה זה הופך לחטיף טעים ואכיל, שאפשר גם לבשל וגם להשתמש בו כטרי.

    מקווה שעזרתי,

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך שושי ושאלה נוספת

    דנה
    10/07/2013

    הנבטתי כמות גדולה של מאש והכנסתי למקרר.
    כמה זמן הנבטים יכולים להישאר במקרר?
    האם ניתן להקפיא אותם?
    היום הכנתי מכוס מאש מרק עדשים ומאש(דרך אגב יצא מעולה),ורציתי לדעת האם הויטמינים הרבים שבמאש המונבט נעלמים במרק?
    תודה,דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך שושי ושאלה נוספת - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    10/07/2013

    היי דנה,

    זה מחזיק כשבועיים.. לא ניסיתי להקפיא. מציעה שתנסי כמות קטנה ותראי מה יוצא.

    לא יודעת להשיב לעניין הויטמינים. אולי ליה תדע.

    עקרונית, בכל בישול נהרסים חלק מהויטמינים, אבל זה מה יש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו