מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הנבטת מאש ובישולודנה09/07/2013
שלום,
אין לי נסיון של בישול שעועית מאש.
כיצד להנביט אותה ואודה לכן לאפשרויות להכנתה.
תודה,דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנבטת מאש ובישולו - תגובה
שושי שטיינוביץ09/07/2013אפשר לבשל שעועית מאש ללא הנבטה. מבשלים במים עד ריכוך ומשלבים בכל מאכל: בתבשיל אורז, בקדירת בשר, במרק או לאכול סתם כך עם מעט שמן זית, פלפל ומלח.
הנבטה:
משרים את המאש לילה שלם בקערה עם מים. למחרת, שוטפים, מסננים את המים ומשאירים את המאש בקערה על השיש במטבח (או כל משטח אחר). שוטפים פעמיים שלוש במשך היום, מסננים וממשיכים להניח. את הפעולה הזו עושים במשך יומיים או שלושה עד שיוצאים שפיצים לבנים קטנים. ברגע זה, המאש מונבט וצריך להעביר אותו למקרר. בימי קיץ אלה, יש להשגיח שהמאש שעומד על השיש לא יחמיץ ולכן פעולת השטיפה חשובה מאד. אם יש זבובים או חרקים בסביבה שלך, אז כדאי לכסות את הקערה עם רשת או בד תול. אבל לא לכסות עם מכסה אטום.
קליפת המאש המונבט מתבקעת וצבעו הופך ללבן וירוק. מאד יפה.
את המאש המונבט אפשר לאכול סתם כך כמו גרעינים, להוסיף לסלט טרי, לעשות מזה סלט טרי (להוסיף לימון, שמן זית, מלח ומעט בצל ירוק), להוסיף למרק ברגע האחרון, להוסיף לתבשיל ברגע האחרון וכל מה שבא לך.
למעשה זה הופך לחטיף טעים ואכיל, שאפשר גם לבשל וגם להשתמש בו כטרי.
מקווה שעזרתי,
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך שושי ושאלה נוספת
דנה10/07/2013הנבטתי כמות גדולה של מאש והכנסתי למקרר.
כמה זמן הנבטים יכולים להישאר במקרר?
האם ניתן להקפיא אותם?
היום הכנתי מכוס מאש מרק עדשים ומאש(דרך אגב יצא מעולה),ורציתי לדעת האם הויטמינים הרבים שבמאש המונבט נעלמים במרק?
תודה,דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך שושי ושאלה נוספת - תגובה
שושי שטיינוביץ10/07/2013היי דנה,
זה מחזיק כשבועיים.. לא ניסיתי להקפיא. מציעה שתנסי כמות קטנה ותראי מה יוצא.
לא יודעת להשיב לעניין הויטמינים. אולי ליה תדע.
עקרונית, בכל בישול נהרסים חלק מהויטמינים, אבל זה מה יש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)

.jpg)

.jpg)
