בישול לילד הסובל מצליאק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בישול לילד הסובל מצליאק
    debysegal
    06/09/2008

    שלום, בני בן שנתיים ותשעה חודשים אובחן כסובל מצליאק בגיל שנתיים בדיוק. בהמלצת הדיאטנית אני משתדלת לשלב הרבה דגנים בתזונה שלו: כוסמת, קינואה, דוחן, אפונה, עדשים וכו'. כמו כן אני אופה לו לחמניות שבהן משולב גם קמח חומוס. לעיתים אנו נותנים לו גם לחם קנוי, פיתות ולחמניות, אך הטובות שבהן עשויות בעיקר מקמח סויה. אלה שלא עשויות מקמח סויה יבשות ולא אכילות לאחר החימום. ולשאלתי: 1. האם יש עוד דגנים שניתן לשלב בתפריט שלו (שמעתי עכשיו גם על אמרנט) ומה היתרונות של כל סוג. 2. לסויה יש שם רע מאוד, האם אני מזיקה לו כשאני נותנת לו את הלחם הזה? תודה רבה דבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בישול לילד הסובל מצליאק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצות לצליאק וסויה

    מיכל אשל
    06/09/2008

    הי דבי,

    מותר לו לאכול גם אורז ומוצרים מקמח אורז.
    תירס וקמח תירס.
    ישנו קמח גם מקינואה.

    חשוב שיהיה מצויין מפורשות שהמוצר אינו מכיל גלוטן.

    (אגב ברשימה שנתת לא כולם דגנים- האפונה והעדשים הם קטניות, אין בעיה גם עם כל יתר הקטניות- מאש, שעועית וכו').

    לגבי הסויה, זה הכול שאלה של מינון-
    אם אוכלים מוצרים מסויה 2-3 פעמים בשבוע לא אמורה להיווצר שום בעיה,
    להיפך, לסויה יש המון יתרונות בריאותיים,
    רק כשאוכלים אותה בעודף היא עלולה להזיק.
    (היא מכילה את הפיטו-אסטרוגן, ההורמון הנשי הטבעי ולכן לא כדאי להגזים בילדים או בגברים),
    אך כאמור אין בעיה במינון נמוך.

    כל טוב, ממני מיכל


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו