מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תזונת ילדיםמיטל20/10/2008
ליה שלום, יש לי ילדה בת 3 שגדלה על טהרת מזונות אורגניים , טבעיים ובעיקר דגנים מלאים..כגון אורז מלא, קינואה, כוסמת, עדשים וקיטניות מונבטות לחם ופסטה מקמח מלא טחינה מלאה וכד'..העניין הוא שכעת היא נמצאת בגן ילדים ואוכלת אוכל רגיל..אני משתדלת בבית להמשיך עם האוכל הבריא כבעבר ולא להרגילה לאוכל לא בריא. אשמח לקבל ממך הבהרה בנושא דגנים מלאים לילדים שכן הגננת של ביתי טוענת שרופאה אחת אמרה לה שלילדים לא טוב לאכול מזונות מלאים כמו אורז מלא וקמח מלא אלא רק מקמח רגיל ולא דגנים מלאים..שזה לא טוב לילדים ושזה לא מתעכל אצלהם טוב .אשמח לקבל תשובה מפורטת מה רצוי ומומלץ לילדים בעניין ומדוע זה עדיף. תודה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונת ילדים
ליה שומרון פינדר23/10/2008מיטל שלום,
לפני שאתייחס למקרה הספציפי שלך חשוב לי להסביר שבאופן כללי דגנים מלאים עשירים בסיבים ולעיתים הם קשים יותר לעיכול, למבוגרים ולילדים. מי שאינו רגיל באכילת מזון עשיר בסיבים ומעוניין להתחיל לאכול אורז מלא או לחם מלא או מוצרים מדגנים מלאים אחרים כדאי שיעשה זאת בהדרגה, ישים לב שדגנים מלאים משביעים יותר ולכן עשויים להיתפס כ"כבדים יותר". פרוסת לחם מחיטה מלאה משביעה יותר מפרוסת לחם מקמח לבן וכן כף אורז מלא משביעה יותר מכף של אורז לבן. לכן כשאוכלים דגנים מלאים בדרך כלל צריך לאכול כמות קטנה יותר, ללעוס טוב יותר ולצרוך יותר מים במהלך היום.
לגבי הבת שלך, אם היא רגילה לאכול דגנים מלאים אין עם כך כל בעיה, צריכה של דגנים מלאים היא לרוב בריאה יותר לילדים ולמבוגרים כאחד (כמובן שכל אחד צריך להיות קשוב לגוף שלו). אילו כל ההורים של הילדים בגן היו מרגילים את הילדים לאכול דגנים מלאים אני מניחה שלגננת לא היתה כל בעיה להגיש דגנים מלאים. לא ידוע לי על בעיה מיוחדת של ילדים בעיכול של דגנים מלאים.
לבסוף בנימה אישית, אני גדלתי בבית בו האוכל היה בריא, מלא ואורגני. למרות העובדה שמחוץ לבית אכלתי מה שרציתי (לרוב ג'אנק) הידע שרכשתי בבית בכל הנוגע לתזונה נבונה ליווה אותי בבגרותי והשפיע על הבחירות שלי במזון לאורך השנים.
ישר כח,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


