שמן במקום חמאה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שמן במקום חמאה
    מאיה
    10/11/2009

    שלום!
    כבר הרבה זמן שאני אופה ומבשלת אבל עדיין תוהה בעניין החמאה/שמן.
    שניהם שמנים מאוד, שניהם לא בריאים זה ידוע אבל את שניהם חייבים באפיית עוגיות/עוגות.
    שאלתי היא - הכיצד ההחלפה של שמן בחמאה במתכון משנה? מדוע השימוש בשמן יותר בריא מהשימוש בחמאה?
    ועוד נושא, האם ניתן לאפות בבית לחם קל? איך אני יודעת להפוך מתכון של לחם רגיל אך בריא לקל?

    אשמח לתשובה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שמן במקום חמאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למאיה, משושי, בעניין שמן במקום חמאה

    שושי שטיינוביץ
    10/11/2009

    מאיה היי,

    ההערה שלך ממש נכונה. גם שמן וגם חמאה בכמות גדולה יוצרים מאכל שלא עונה על ההגדרה של אוכל בריא. לכן, אני לא מעדיפה קינוחים על בסיס של פירות, ללא סוכר.

    אם כבר מכינים עוגות, אז אפשר להפחית את כמות השומן, או לנסות עוגות על בסיס עוגות ספוג המכילות מעט מאד שמן או כמעט לא. אפשר גם להפחית את כמות הסוכר.

    בעוגות בחושות, ניתן להמיר חלק מכמות השמן ברסק תפוחים. זה מניב תוצאה טובה.

    לעניין לחם. הדרך הביתית היחידה (שידועה לי) להפחית את מספר הקלוריות בלחם הוא להוסיף סובין. הלחם הקל הנמכר במרכולים הוא לחם תעשייתי. את כולה לאפות לחם המכיל 1/3 לחם מחיטה מלאה, 1/3 קמח שיפון או קמח כוסמין ו1/3 סובין. את יכולה להוסיף כפית גלוטן (ניתן להשגה בחנויות מיוחדות לאפייה), זה ישביח את הבצק. כל השאר אפי כרגיל.

    אני אישית מעדיפה לאכול פרוסה אחת גדולה וטובה של לחם משובח, שאני אופה או קונה במקום שאני סומכת עליו, מאשר 2 פרוסות של לחם קל שאין לי וודאות לגבי המרכיבים שלו.

    מקווה שעזרתי לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו