אורז

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אורז
    שושי
    23/11/2009

    שלום אני צריכה עזרה.
    אני יודעת שזה ישמע מצחיק לשאול אך בכל זאת
    איך מבשלים אורז מלא - בסמטי ו איך עגול או סוג אחר?
    פי כמה אמור האורז להכפיל את מישקלו מאשר מלפני בישול כאשר מבושל כהלכה?
    ראיתי כל מיני הסברים אך שום דבר לא מסתדר נאמר שלוקח כ- 50 דקות או מהו כזה אך מניסיון שלי גג 20 - 25 דקות וגם כל פעם זה יוצא אחרת פעם משלש את משקלו פעם רק מכפיל אותו לכן אני חושבת שאני עושה משהו לא נכון.
    האם יש צורך בסיר בצורה / גודל מסויים?
    אני משתמשת הלבהבה הכי קטנה אבל אולי גם לצורת הלהבה יש חשיבות (למרות שאני לא יכולה להליף כיריים)
    אודה לכם על עזרה
    - אני מדברת על מתכון בסיסי - אורז נטו (אולי אם צריך עם קצת שמן) אבל ללא כל מני שידרוגים למנייהם...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אורז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשושי, אורז מלא, משושי

    שושי שטיינוביץ
    23/11/2009

    שושי היי,

    הדרך הטובה ביותר לבשל ארז מלא, לטעמי ונסיוני היא כדלקמן:

    חומרים:
    2 כוסות אורז מלא
    1 כף שמן זית או קנולה
    1 כף שטוחה מאד של מלח
    לפחות 8 כוסות מים

    הכנה:

    שוטפים היטב את האורז.
    בסיר גדול שמים אורז ומים בלבד.
    מביאים לרתיחה ומבשלים עד 90% בישול. האורז כבר רך, אך עדיין יש בו "נשיכה".
    זה לוקח כ-25 דקות. אך לא לשים לב דווקא לשעון, אלא לבדוק את רמת רכות הגרגרים.

    מסננים את האורז עם מסננת (כמו פסטה).
    מחזירים לסיר.
    מוסיפים 1 כף שמן ומלח מערבבים בעדינות (כדי לא לשבור את הגרגרים).
    אוטמים את הסיר עם מגבת ניר ומכסים עם מכסה.
    מבשלים על להבה נמוכה ביותר (אבל ממש נמוכה) עוד כ-20 דקות. ולא, לא צריך להוסיף עוד מים.
    יוצא מעדן.

    ואם יתחשק לך בכל זאת לשדרג, תבקשי ותקבלי מתכון או דרך איך לעשות זאת.


    לילה טוב,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורז מלא

    צחי
    24/11/2009

    האם לאחר הבישול המיים וסינונם לא מאבדים מינרלים חיוניים שיצאו מן האורז למיים?
    לפי מה שאני שמעתי מבשלים אורז בכמות מיים כך שהוג סופח את כולם ועדיין אמור (איכשהו לצאת אחד אחד)
    מה היחס (משקל ) שצריך לצאת בין אורז מלא לא מבושל לאורז מלא מבושל כאשר מבושל כמו שצריך??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשושי, אורז מלא

    שושי שטיינוביץ
    24/11/2009

    שושי היי,

    תודה על השאלה. לא יודעת לומר לך בעניין המינרלים. אולי ליה תוכל להשיב על כך. אני כן יודעת שזו הדרך בה האורז יוצא טעים מאד.

    את יכולה לחילופין, לשים בסיר 2 כוסות אורז ו-41/2 כוסות מים, להוסיף כף שמן וכף שטוחה של מלח, לבשל על להבה בינונית נמוכה עד שהאורז ממש מתרכך ורוב המים נספגים, אז את מורידה את הלהבה למינימום, מכסה את הסיר ואוטמת היטב עם מגבת ניר (לא בד בגלל ריחות הכביסה) וממשיכה לאדות עוד כ-20 דקות. האור צריך להיות רך, אוורירי ולא פתוח מדי.

    לגבי הכמויות. הכי טוב שתמדדי, כי הנפח והמשקל הסופי תלויים בכמות המים שהאורז סופג וכן בסוג האורז.

    אך בגדול - ניתן לומר שהנפח גדל בערך פי 3. אין לי נתונים לגבי משקל.

    מנה של אורז לאדם בוגר שהיא בריאה, משביעה ואפילו דיאטטית (תלו מה עוד אוכלים) להיא כוס אחת של אורז מבושל.

    מקווה שהפעם עניתי. אם יש לך עוד שאלות, אל תהססי לפנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדרך להכנת אורז מלא ושמירה על ערכיו

    ליה שומרון פינדר
    24/11/2009

    שושי שלום,

    על פי השיטה הבריאה, לא מסננים אורז. אורז אמור לספוג את כל הנוזלים בהם הוא מבושל וזאת מנת שלא לאבד ערכים תזונתיים חיוניים. ויטמינים הרי אובדים למים ולא נרצה לשפוך אותם לכיור.

    על מנת להכין אורז מלא רגיל או עגול אני משתמשת ב- 1 כוס אורז ו 2.25 כוסות מים רותחים.
    אני שוטפת את האורז ומסננת היטב, ואז קולה אותו על סיר יבש (אפשר גם עם מעט שמן אם רוצים) עד שכל המים מתאדים ויש ריח של אורז קלוי מעט באויר. מוסיפה את המים הרותחים, מנמיכה את האש ומבשלת סגור במכסה (אסור לפתוח) כ-40-45 דקות, עד שנגמרים המים.
    אם מדובר באורז בשמתי מלא (אני מאוווד ממליצה), אני מכינה אותו באותו האופן, אך הוא לרוב מוכן אחרי 35 דקות.
    אפשר כמובן להוסיף מלח ופלפל לפי הטעם, מומלץ להוסיף מעט כורכום בשביל הבריאות והצבע (הטעם פחות מורגש) או לטגן מעט בצל בהתחלה או לשדרג את זה בכל צורה אחרת.

    האורז יוצא טעים מאוד. מי שאוהב את האורז ממש אחד אחד יכול לשים מגבת בין הסיר למכסה בזמן הבישול.

    בתיאבון,

    ספרי לנו איך יצא.

    ליה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורז המשך

    צחי
    25/11/2009

    ממש ממש תודה על התשובות והטירחה
    רציתי לדעת בצורה שלך פי כמה האורז משנה את משקלו? (בעיקר בבסמתי המלא) משקל לפני יחסית למשקל אחרי?
    בנוסף אני ניסיתי לבשל פחות או יותר כך רק שכבר אחרי כ - 20 דקות כבר ניגמרו המיים היתכן שזה מאוד תלוי בסוג הכיריים (אצלי יש להבה אחת מהאמצע) ?

    האם יתכן וזה קשור לכמה זמן קולים את האורז לפני שמוסיפים את המיים?

    האם זה תלוי בגודל הסיר שבו משתמשים?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בישול אורז - המשך

    ליה שומרון פינדר
    25/11/2009

    הי שושי,
    אני לא יודעת כמה האורז משנה את נפחו או את משקלו. צריך פשוט להכין ולבדוק.
    זמן הבישול יכול להתקצר אם הלהבה שלך גדולה מדי, כי אז יותר מים יתאדו ויגמרו מהר יותר. אותו הדבר יקרה גם אם הסיר מאוד רחב, יותר שטח פנים של מים לאידוי.
    שימי את האורז בסיר בינוני ועל להבה קטנה עד כמה שאפשר. אם כל הלהבות גדולות יחסית, תקני יחידת הגבהה לסיר או משטח מיוחד לכיריים שמפזר את האש ומחלק אותה באופן שווה. אני מקווה שזה יעזור לך.
    אגב - אחרי 20 דקות בישול האורז הבשמתי שלך כבר מוכן, או שהוא עדיין קשה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לצופית, אורז

    שושי שטיינוביץ
    26/11/2009

    אם המים נגמרו לפני הזמן כנראה שהלהבה הייתה גבוהה מדי. נסי להנמיך את הלהבה. אחרי פעמיים שלוש, כבר תכירי את קצב הבישול ותדעי איך לתמרן עם הלהבה שלך.

    לעניין כמות האורז לאחר הבישול: אנא עייני בתשובות לקוראים ששאלו את אותה שאלה.

    בעיקרון האורז משליש את נפחו. איני יודעת את המשקל, את יכולה לנסות ולשקול. יש לקחת בחשבון שהנפח והמשקל ה סופיים משתנים לפי סוג האורז, כמות המים, גודל הלהבה וכ'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו