שיבולת שועל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שיבולת שועל
    אבי
    22/01/2010

    לאחר התלבטויות רבות נכנס בי גוק והחלטתי לנסות וללכת על השיבולת שועל למרות שבעבר ניסתי קוואקר עם כל מיני טעמים אבל זה לא הייה לטעמי. החלטתי היום לקנות שיבולת שועל מהסופר שזה בא בשבבים ( ממש זול, שקית יחסית גדולה עלתה 2 ש"ח ) האם זה השיבולת שועל הנכונה?

    בסופר אמרו לי להכין את זה עם כוס חלב על כף וחצי של שיבולת שועל וזה יצא קצת מימי אז שמתי עוד 2-3 כפות שיבולת שועל, האם תוכלו להגיד לי כיצד אפשר להכין זאת בצורה הנכונה מכיוון שבאתרי האינטרנט מציינים דברים ומתכונים שונים וכל אחד מכין את זה אחרת? והאם עדיף עם מים מאשר חלב וגם אם לאכול את זה שזה מחומם או אפשר גם קר.

    קראתי על הרבה מתכונים באינטרנט שלהוסיף לזה דבש או קינמון צימוקים וכל מיני דברים - אבל הדברים האלה מוסיפים ערך קלורי רב ואני יחסית מסתכל על זה ופוחד למשל למזוג לתוכו כף דבש או קצת אגוזים למרות שזה בריא מאוד. מהו הערך הקלורי בערך של מנת שיבולת שועל?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיבולת שועל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דייסת שיבולת שועל

    איל
    23/01/2010

    היי זיו,

    בהחלט עדיף לקנות שיבולת שועל נקייה ולא קומבינות מוזרות בטעמים שמוסיפים להם הרבה חומרים לא בריאים.

    ככל הידוע לי, אפשר להשיג שיבולת שועל גרוסה דק או שיבולת שועל שלמה. שיבולת שועל גרוסה מתבשלת הרבה יותר מהר, ואני בדרך כלל קונה אותה.

    קל מאוד להכין דייסה משיבולת שועל והכל שאלה של טעם. אישית אני לא אוהב להשתמש בחלב - לא עושה לי טוב, ואני מעדיף מים. אני שם בקערה שיבולת שועל ומים "לפי העין" ומחמם במיקרו למשך כ-2-3 דקות (עדיף על האש, אבל אני מתעצל). מניסיון תבין איזה כמויות צריך לשים, לפי מידת הסמיכות שאתה מעדיף. לאחר מכן אני מוסיף מעט דבש, מערבב ואוכל. אפשר להוסיף חתיכות פרי, קינמון ואפשר בכלל לוותר על המתוק ולהכין דייסה עם מעט מלח - גם מתאים. גם אם הולכים על המתוק, אפשר בהחלט להסתפק בכמות קטנה של ממתיק (דבש/סוכר/סילאן/מייפל טבעי), ולהוסיף קינמון שמוסיף מתיקות בעצמו. מתקבלת ארוחה בריאה מלאה בפחמימות מורכבות, חלבונים וסיבים ודלה בשומן.

    המלצתי: תנסה ותגיע בעצמך לנוסחה האישית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניסתי את זה כרגע ולהגיד לך את האמת.

    אבי
    23/01/2010

    יחסית לפעם הראשונה שהייה בלתי אכיל יצא לי בסדר גמור, אולי שמתי את זה קצת יותר מידי על האש.
    אבל מה שמפחיד אותי פה שהוספתי דברים נוספים לדייסה וזה קצת מרתיע מבחינה ערך קלורי, אולי להבא אני ישתדל להוריד מכל דבר קצת.

    חיממתי על האש עם מים חמים כחצי כוס מים עם 3 כפות גדושות של שיבולת שועל (אלו שקונים בסופר) ובאותו זמן ערבבתי בבלנדר כחצי כוס פלסטיק חלב עם 2 תמרים ובננה גדולה ואחרי זה הכנסתי את זה לתוך הסיר למשך דקה - דקה וחצי.
    לבסוף הוספתי מרוב פחד כחצי כפית סוכר וכפית מייפל ( לא הייה לי דבש.. :/ )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניסתי את זה כרגע ולהגיד לך את האמת.

    אבי
    23/01/2010

    יחסית לפעם הראשונה שהייה בלתי אכיל יצא לי בסדר גמור, אולי שמתי את זה קצת יותר מידי על האש.
    אבל מה שמפחיד אותי פה שהוספתי דברים נוספים לדייסה וזה קצת מרתיע מבחינה ערך קלורי, אולי להבא אני ישתדל להוריד מכל דבר קצת.

    חיממתי על האש עם מים חמים כחצי כוס מים עם 3 כפות גדושות של שיבולת שועל (אלו שקונים בסופר) ובאותו זמן ערבבתי בבלנדר כחצי כוס פלסטיק חלב עם 2 תמרים ובננה גדולה ואחרי זה הכנסתי את זה לתוך הסיר למשך דקה - דקה וחצי.
    לבסוף הוספתי מרוב פחד כחצי כפית סוכר וכפית מייפל ( לא הייה לי דבש.. :/ )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לזיו ואייל, משושי, שיבולת שועל

    שושי שטיינוביץ
    24/01/2010

    לזיו וגם לאייל,

    שיבלת שועל היא מאכל בריא שכדאי לאכול אותו כדייסה לבוקר וגם להוסיף לקציצות או מרק.

    העניין הרבה יותר פשוט ממה שתואר פה על ידי שניכם.

    כדאי לקנות את שיבלת השועל הגרוסה דק לבישול מהיר. גם התוצאה יותר נעימה, עסיסית ורכה.

    מבשלים 3-6 כפות שיבלת שועל בכוס מים. מרתיחים עד שמגיעים לסמיכות הרצוייה. בשלב זה אפשר להוריד מהאש.
    מוסיפים מעט חלב (או בכלל לא). אפשר להוסיף כפית דבש וקינמון ומי שרוצה עוד תוספות, אז זה גם אפשרי, אך יש לקחת בחשבון שתוספות כגון אגוזים או פירות יבשים יוסיפו הרבה קלוריות ואולי אפשר לוותר עליהן.

    אני מבשלת שיבלת שועל עם מים בלבד, מוסיפה דבש וקינמון וזה קל להכנה וטעים להפליא. אין שום צורך להסתבך עם מעבדי מזון ומטחנות וכל מיני דרמות בוקר מיותרות.

    מקווה שעזרתי לשניכם,

    יום נפלא וטעים, שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיבולת שועל

    ליה שומרון פינדר
    24/01/2010

    אפשר לעשות עם שיבולת שועל כמעט הכל!
    אני מכינה מזה דייסה פשוטה עם מים ומעט קינמון ומערבבת עם רסק תפוחים ומעט מייפל או דבש, אפשר גם צימוקים או חמוציות... זה יוצא מצוין. בשביל הבריאות אפשר להוסיף גם כפית שקדיה או כפית של טחינה גולמית משומשום מלא - וזה ממש מעולה - 5 דקות של הכנה.

    אני משלבת את שיבולת השועל גם במרקים, תבשילים, קציצות וקינוחים. זה זול, קל ובריא ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו