בשר שייטל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בשר שייטל
    (:
    04/07/2010

    היי
    לאחרונה המליצו לי לנסות את בשר השייטל,בדר"כ אני אוכלת סינטה ואמרו לי שזה די דומה
    הייתי שמחה לדעת האם מומלץ בשר שייטל ואם אפשר לשמוע על אופציות של מתכונים איך להכין אותו?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בשר שייטל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשר שייטל, שושי

    שושי שטיינוביץ
    06/07/2010

    בוקר טוב.
    כן בשר שייטל הוא בשר לבישול קצר ואופן הכנתו דומה להכנת בשר סינטה. הוא מתאים לסטייקים, הקפצת רצועות בשר, רוסט ביף, רולדות בשר במילוי ירקות או בשר טחון וכד'.

    אמרי לי מה מכל אלה מעניין אותך ואשלח לך מתכון.

    יתרונותיו: נחשב לבשר רזה והוא זול יחסית.

    חסרונו, קשה להשיגו כבשר מוכשר. יש בעייה בהכשרה ולכן קשה להשיג אותו במרכולים ובחנויות זמינות. ניתן להשיגו בעיקר אצל קצבים. אם נושא הכשרות חשוב לך, וודאי שהוא אכן כשר.

    חזרי אלי,

    שושי

    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    (:
    06/07/2010

    היי שושי
    מה שמעניין אותי זה הבשר בתור סטייק אשמח לשמוע מתכון וגם בתור בשר טחון

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשר בריא לסטייקים

    שושי שטיינוביץ
    07/07/2010

    כאמור, הבשרים המומלצים לסטייקים שהם דלי שומן (הכל יחסי, כמובן) הם: סינטה, פילה בקר ושייטל. בכל מקרה, יש לוודא הסרה מלאה של כל השומן מהבשר, כולל שכבת השומן של הסינטה, ויסלחו לי כל אוהבי הבשר שבטח חושבים שזה שגעון. אך אין מה לעשות, אם רוצים לשמור על בריאות ולהתרחק משומן, זה מה שיש לעשות.

    הכנת סטייק היא פעולה פשוטה ביותר. יש להכין את הבשר. עליו להיות ללא שומן ובטמפרטורת החדר. אם הוא קפוא, אין להפשירו במיקרו או לטבול במים. יש להניח לו להפשיר באופן טבעי.

    בוזקים על הנתח פלפל שחור ואבקת שום, מעסים ומחדירים.

    מחממים היטב מחבת פסים או מחבת טפלון ואם יש גריל עם אש פתוחה אז כמובן זה הכי טוב. בכל מקרה, הכלי צריך להיות מחומם מאד (מאד מאד, עד הלהטה), כך שכאשר מטפטפים טיפת מים היא קופצת.

    מניחים את הסטייק על המחבת וצולים 2-3 דקות מכל צד, תלוי בדרגת הבישול בה אתה מעוניין. מכיוון שזה תלוי בעובי הסטייק וסוג הכלי בו אתה משתמש, אז רק נסיון אישי יעזור לך לקבוע את זמן הצלייה.

    רוטב? יש כל כך הרבה. אך בסיס של שום מטוגן, תבלינים, יין לבן או אדום תמיד יעשה את העבודה. לבשל עד צמצום ולשפוך על הסטייק.

    אפשר להוסיף מיץ תפוזים עם חרדל, או כף דבש, או כף סילן.

    אפשר להוסיף עשבי תיבול כגון: טימין, רוזמרין (מעט ובזהירות), מרווה.

    מקווה שעזרתי.

    בשר טחון יש להכין או להשיג מסוגי הבשר לבישול ממושך. איזה מתכון אתה רוצה? יש כל כך הרבה סוגים.

    בעיקרון: תערובת לקציצות מכינים מבשר, פטרוזיליה וכוסברה, בצל קצוץ דק, ביצה, פירורי לחם, תבלינים (בהרת, פלפל שחור ומלח). מתאים כמעט לכל סוגי הקציצות ולכל סוגי המילויים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    (:
    07/07/2010

    היי
    תודה על המתכונים
    בקשר לבשר טחון את התערובת אני תמיד עושה באותה צורה (פטרוזיליה בצל שום פלפל מלח) התכוונתי איזה רוטב תוכלי להציע לי?
    חוץ מרוטב עגבניות כי זה די מאוס כבר (;

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קציצות

    שושי שטיינוביץ
    07/07/2010

    להלן תשובה שנתתי לאחד הגולשים בנושא כללי: קציצות. אני מאמינה שתמצא/י שם מה שאתם מחפשים.



    דניאל היי. מתנצלת שלקח לי זמן לחזור אלייך. סוף סוף מחשבי חזר ויש תקשורת!

    תשכחי מכל מה שכתבת על קציצות. אני הולכת לתת לך את הטיפים המנצחים לבישול קציצות בריאות הכי טעימות שיש.

    קודם כל, יש לבחור בשר רזה טחון. בבקשה לעמוד על כך שהקצב יסיר את כל השומן וישתמש בבשר מס' 6 (פילה מדומה) או מס' 5 (כתף) או שייטל טחון. אפשר גם לערבב בקר עם הודו אדום או עם חזה עוף. אם משתמשים רק בחזה עוף כדאי תמיד להוסיף קטניות למשל: גרגרי תירס (אפשר קפואים לאחר הפשרה) טחונים, גרגרי חומוס טחונים (אחרי השרייה ולפני בישול). הקטניות מעדנות את בשר העוף, מוסיפות המון עם ומשבחות מאד את המרקם.

    אחרי שבחרנו את הבשר הנכון, אז הדרך שאני מציעה לך להכין קציצות היא דווקא לבשל אותן ברוטב. אין צורך לטגן ואין צורך לאפות בתנור.

    כדי שקציצות יתבשלו היטב ולא יתפרקו יש ללוש היטב את העיסה (במטרה להוציא את כל בועות האוויר) ולבשל את הקציצות ברוטב רותח. חשוב שהרוטב יהיה רותח ע"מ שהקציצות לא תתפרקנה.

    אז הנה רעיונות לכמה סוגי רטבים:

    קציצות ברוטב עגבניות:

    מכינים קציצות כרגיל (בשר טחון, פטרוזיליה, ביצה, פירורי לחם, בצל קצוץ ותבלינים).

    לרוטב:

    1 בצל בינוני
    1 כפית שמן קנולה
    300 גר' רסק עגבניות
    1 כף גדושה פפריקה
    1/2 כפית מלח
    פלפל שחור לפי הטעם
    קינמון (לא חובה. אני מאד אוהבת).
    2 תפוחי אדמה בינוניים

    הכנת הרוטב:

    מקצצים בצל ומטגנים בסיר שטוח עם כפית שמן. תוך כדי טיגון מזרזפים מעט מים כדי למנוע חריכת הבצל.
    כאשר הבצל רך, מוסיפים כף פפריקה מטגנים מעט ומוסיפים מעט מים.
    מוסיפים רסק עגבניות עוד מעט מים וממשיכים לטגן. מוסיפים עוד מים ויוצרים רוטב סמיך. מוסיפים תבלינים חוץ מהקינמון. בשלב זה יש בסיר רוטב בגובה של כ-2 ס"מ.
    מקלפים תפוחי אדמה, פורסים לפרוסות ומרפדים את תחתית הסיר מעל הרוטב.
    מסדרים את הקציצות מעל תפוחי האדמה.
    סוגרים את הסיר ומבשלים דקות אחדות עד שהקציצות מאבדות את צבען והן מתבהרות.
    בשלב זה מכסים את הקציצות במים, מכסים את הסיר ומבשלים כשעה.
    לקראת סוף הבישול זורים מעל קינמון.


    הנה עוד אפשרות של רוטב:

    חומרים:
    1 בצל קצוץ
    1 כוס עשבי תיבול קצוצים: פטרוזיליה, כוסברה, מעט טימין
    גבעול סלרי שטוף, שלם,
    2 גזרים, חתוכים לטבעות
    1 בטטה, חתוכה לקוביות גדולות. לא חובה לקלף
    1 קישוא, חתוך לקוביות בינוניות.
    1 כף כורכום
    1 כף בהרת או קורט אגוז מוסקט
    1/2 כפית פלפל שחור
    1/2 כפית מלח
    1 כף שמן לטיגון בצל
    מים.

    הכנה:
    מטגנים בצל קצוץ בכף שמן.
    מוסיפים את הירקות והתבלינים ומכסים במים.
    מביאים לרתיחה.
    כאשר הרוטב רותח, מחליקים בזהירות את הקציצות.
    מבשלים עד שהרוטב מסמיך.

    מ קווה שעזרתי. אשמח לקבל משוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחלה,תודה

    (:
    07/07/2010

    נשמע טוב הגרסה השניה אני אנסה
    הרוטב עגבניות כבר די נחרש אצלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו