מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גרעיני פשתן בתנורענת12/08/2010
שלום רב!
אני מכינה באופן קבוע גרנולה בבית ואני מכניסה, יחד עם שיבלות השועל גם גרעיני פשתן ושומשום מלא.
לאחרונה קראתי (לא זוכרת איפה) שאסור להכניס גרעיני פשתן לתנור כי אז הם הופכים לחומציים או רעילים... האם הדבר נכון??
כמו כן, הייתי שמחה לקבל מידע- אני יודעת שצריכה גרעני פשתן טחונים זה מאוד בריא, אבל מה עם אכילתם ככה בשלמותם?
הייתי שמחה לקבל תשובה כמה שיותר מהר כי אני מתכננת לחדש את מלאי הגרנולה בסופ"ש הקרוב.
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרעיני פשתן
שושי שטיינוביץ13/08/2010אני מניחה שליה תתן לך תשובה יותר מושכלת. אך אומר מה אני יודעת:
גרעיני פשתן, לא רק שלא מבשלים אותם, אלא יש לאכול אותם ממש סמוך לטחינתם. עדיף לאכול אותם טחונים כי כך קל יותר לעכל אותם.
אם את רוצה להוסיף אותם לגרנולה: הדרך הטובה ביותר, לטחון לפני האוכל ולהוסיף לגרנולה ממש לפני האוכל. אכן, זה מצריך החזקה של מכונה לטחינת בבית.
יש אפשרות לשמור את הפשתן הטחון במקרר, אך עדיף טחינה במקום.
בשביל גרנולה טובה ומזינה לא חייבים גרגרי פשתן, אותם אפשר לצרוך בצורות אחרות. גרנולה טובה מספיק שתכיל קוואקר גס, קלוי, וגרעינים אחרים (דלעת, שקדים, חמניה - קלויים קלות, לא יותר מ-2-3 דקות). היא לא חייבת להיות מתוקה. היא מאד טעימה גם כשיש בה רק גרעינים בלי דבש ובלי פירות יבשים. ככה זה יותר בריא וגם עם פחות קלוריות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשושי
ענת13/08/2010את מה שרשמת אני מכירה ויודעת. את הפשתן אנחנו טוחנים פעם בשבוע במכונת טחינה ושומרים במקפיא (גם את הטחון וגם את הגרעינים עצמם).
כמו כן, את הגרנולה שלי אני מכינה ללא דבש או ממתיק כלשהו. במקום אני מוסיפה רסק תפוחי עץ טבעיים ללא סוכר. זה מספיק מתוק לטעמי...
לעתים, בשביל הגיוון, אני שמה, במקום רסק התפוחים, חלבה משומשום מלא שאננו קונים בשוק מחנה יהודה בירושלים. כל החלבות המוגשות בדוכן הזה הן משומשום מלא. אני לא מכניסה הרבה- כ 300 גרם חלבה על 1.5 קילו שיבולת שועל. זה נותן טעם מדליק לחלבה ונחמד בתור גיוון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלענת, משושי
שושי שטיינוביץ14/08/2010גרנולה עם חלבה איכותית, נשמע בהחלט מדליק. גם התוספת של רסק תפוחים נשמעת אחלה.
אפשר בהחלט להכין גרנולה בטעם שהוא לאו דווקא מתוק אלא.....טבעי (דמייני טעם של פיצוחים). זה טעים ועם הרבה פחות קלוריות. נסי. זה אחרת ממה שרגילים או מה שמקובל, אך דרך טובה להכין מנה מזינה ועם הרבה פחות סוכרים וקלוריות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשושי
ענת17/08/2010זה בדיוק מה שיוצא עם רסק התפוחים. מכיוון שאני קונה רסק לא ממותק וללא סוכר (פרט כמובן לסוכר הטבעי של הפרי), הטעם של זה בכלל לא מורגש ומתקבל טעם מאוד ניטרלי לגרנולה. את החלבה אני עושה מידי פעם לגיוון....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרעי פשתן
ליה שומרון פינדר13/08/2010הי ענת,
כדי שתוכלי לשמור על פרופיל השומנים בזרעי הפשתן את יכולה להוסיף אותם אחרי האפייה או לקלות את הגרנולה שלך בטמפרטורה נמוכה, 160 מעלות ומטה.
זה נכון ששמן נוטה להתחמצן בחשיפה לאור ולחום ולכן נעדיף כמה שפחות לחמם, או לחמם בטמפרטורה נמוכה ככל האפשר.
זרעי הפשתן כשהם שלמים מסייעים להתמודד עם עצירות כיוון שהם מפרישים חומר צמיגי שמסייע לריכוך הצואה. אם רוצים להפיק מהם את מירב התועלת ולקבל גם אומגה 3 וסיבים - רצוי לטחון אותם לפני האכילה ולא לחשוף אותם לאור או לחום כשהם טחונים.
אם את מוסיפה לגרנולה שלך זרעי פשתן טחונים, להוסיף אותם אך ורק לאחר הקלייה, ורק אם שומרים את הגרנולה במקרר.
מקווה שעניתי לך...
שבת שלום,
ליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליה, לפי מה שאני מבינה
ענת13/08/2010אני יכולה לשים גרעיני פשתן בגרנולה ופשוט לכוון את התנור ל 160 מעלות או פחות, נכון? ממש לא מפריע לי שזמן קליית שיבולת השועל יהייה ארוך יותר... יותר חשוב לי לשמור על הבריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרעי פשתן
ליה שומרון פינדר13/08/2010הדרך הטובה ביותר לשמור על הבריאות מהבחינה הזאת היא להוסיף את הפשתן לאחר הקלייה. כי עדיף לא לחשוף אותם לחום בכלל. בעיקרון כדי להפיק מהזרעים את המקסימום, כפי שציינתי, כדאי לך להוסיף את הפשתן טחון. אפשר לעשות זאת ממש לפני האכילה (כפי ששושי הציעה) או לטחון מראש, לערבב עם הגרנולה ולשמור בקירור.
מבחינה בריאותית יותר בריא לטחון את הפשתן במקום, מבחינה פונקציונאלית אולי הדרך השניה קלה יותר... בחירה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)

.jpg)
.jpg)