בשר הודו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בשר הודו
    (:
    04/11/2010

    היי
    רציתי לדעת מה ההבד בין חזה הודו לבין שווארמה הודו נקבה?

    ובנוסף האם מומלץ להשתמש בסוג זה של בשר?

    בדר"כ אני משתמשת בהודו אדון טחון לקציצות אבל חשבתי לשנות והקצב הראה לי את שני הסוגים של החזה וגם שווארמה

    במידה והיית ממליצה לי להשתמש בהם אשמח גם למתכונים (:

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בשר הודו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשר הודו - תגובה, מתכון לרולדת הודו

    שושי שטיינוביץ
    05/11/2010

    בשר הודו נחשב לבריא מאד ומומלץ לצרוך אותו כמנה עיקרית בארוחה חמה.

    ההבדל בין חזה לשווארמה הוא כמו ההבדל בין חזה עוף לכרעיים. החזה יותר רזה ויותר.....יבש. לכן מחזה הודו הכי טוב להכין רולדה מנתח שלם, ואילו משווארמה אפשר להשתמש כמו גולאש אך הכי טעים באמת כמו שאת עושה, להשתמש לקציצות.

    אני מודה שכל השנים שאני מפתחת מנות בריאות טעימות (עם דגש על טעימות), לא מצאתי דרך להכין הודו שיהיה גם טעיםה (זה אישי, יש כאלה שיאמרו מן הסתם שיש דרכים להכין הודו טעים, ואל יכעסו עלי כל אוהבי ההודו). לכן, אני משתמשת בהודו בעיקר להכנת קציצות (הודו אדום) ורולדה (מחזה הודו).

    להלן מתכון לרולדה (יוצא דומה לפסטרמה מוכנה, אך יחי ההבדל):

    נתח של הודו שלם (חצי "פרפר").
    למשרה:
    2 כפות שמן זית
    5 שיני שום טריות, כתושות
    1 כפית פלפל שחור
    מעט מלח
    1 כפית פפריקה
    אם צריך, מוסיפים עוד כף מים.

    גיוון: 3 כפות עשבי תיבול יבשים: קורנית, רוזמרין ומעט מרווה.

    אופן ההכנה:

    מערבבים את חומרי המשרה בקערה.
    אפשר לקשור את הנתח עם חוט ואפשר גם לוותר.
    מורחים את הנתח בחומרי המשרה, שמים בכלי ומניחים ליממה במקרר.
    מוציאים ומניחים על השיש עד שיגיע לטמפרטורת החדר.

    עכשיו אומר לך מה אני עושה וגם אומר לך מה מקובל. כי מה שאני עושה דורש קצת עבודה אך התוצאה מעולה.

    אני שמה 1 כפית שמן במחבת אל-דבק, גדולה ומטגנת את הנתח מכל צדדיו עד שישחים היטב (יש ריח מדהים בכל הבית). תהליך זה צריך זמן וסבלנות. יש להשגיח היטב שלא ייחרכך.

    אחרי שהנתח שחום מכל צדדיו, אני מכסה במכסה גדול (או נייר כסף), מנמיכה להבה ומבשלת עוד דקות אחדות, תוך הקפדה למניעת ייבוש הנתח. רק עד שמוכן.

    מוציאה מהמחבת, מניחה לצינון קל ואז פורסת. וזה באמת מעדן.

    אם לא בא לך על התהליך הזה, אך יכולה לאפות כ-25 דקות בתנור בחום בינוני. אך אני מזהירה אותך שאם תייבשי את הנתח הוא לא ייצא טעים. אז יש צורך לבדוק מידי פעם. הבדיקה נעשית באצבע. אם את נוגעת וה"אצבע" שוקעת, סימן שזה עדיין לא מבושל. אם האצבע "נהדפת" סימן שהמקום כבר מבושל.

    הסיבה שאני משתמשת במחבת, כי כך קל יותר לבדוק אם הוא הגיע בדיוק לדרגת בישול. וגם כמובן, תהליך הטיגון עושה הבדל ניכר.

    יש כאלה שמבשלים את הנתח בסיר עם מים, ואפשר להוסיף גם תבלינים. זו גם דרך לא רעה להכין רולדה. אך במקרה זה ממש כדאי לקשור את הרולדה מראש.

    לגבי שווארמה. אין לי המלצות. תמשיכי להשתמש בהודו אדום כבשר טחון לקציצות או מילויים לירקות ממולאים או מילויים לרולדות.

    ואם את ממש מתעקשת, הכיני כמו גולאש. לא אחראית על התוצאות, אך יש כאלה שאוהבים.

    מקווה שעזרתי.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה,ושאלה נוספת

    (:
    05/11/2010

    האם בחזה הודו אפשר לעשות אותו כמו שניצל מחזה עוף,הכוונה לא עם פירורי לחם אלא עם משרה כלשהי נניח סויה ודבש וכו'?
    זה ייצא טוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה,ושאלה נוספת - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    05/11/2010

    עניין של טעם. אני אישית, כבר התוודיתי, לא ממש אוהבת את זה. נסי וראי.

    אבל אפשר לעשות חזה עוף במחבת פסים עם תיבול קל, בלי רוטב, ככה כמו שעשו פעם, כאילו "על האש". זו גרסא יחסית יותר מוצלחת.

    אני נשארת עם הרולדה והקציצות.

    לא אמרתי לך (כי כמה אפשר לומר בפעם אחת), אבל אפשר למלא את חזה העוף בעשבי תיבול או פטריות או תרד או מנגולד, ל"סגור" ולהכין כמו שכתבתי במתכון הקודם. זה מאד משפר ויוצא אפילו ממש יפה. כשחותכים פרוסה היא צבעונית ויפה.

    ברור שאת המילוי יש להכין מראש, היטב: פטריות יש להקפיץ עם בצל קצוץ, פלפל שחור ומלח. מנגולד, יש לקצוץ ולטגן עם כפית שמן ושום כתוב. עשבי תיבול, יש להכין ככוס עשבי תיבול קצוצים עם שום כתוש מעט מלח ופלפל וכפית שמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוקיי,תודה

    (:
    06/11/2010

    (:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו