איך מחשבים קלוריות למתכון?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך מחשבים קלוריות למתכון?
    קורל
    23/12/2010

    למשל אני רוצה לדעת כמה קל' יש בפרוסת עוגה מספר מתכונים.
    פשוט לחבר בין הקלוריות שבכוס אבקת קמח, כוס סוכר, שוקולד וכדו'? זה תופס??

    ושאלת גרנולה- אני רוצה להכין לי גרנולה בבית כדי לאכול עם יוגורט כארוחת ערב.
    הבנתי שיותר בריא לאכול מוזלי- גרנולה שלא קולים אותה כדי שיהיה דיאטטי יותר וכדי לשמור על הערכים התזונתיים וכדי שלא יהיה צריך שמן/דבש לקלייה.
    אז פשוט להשתמש בשיבולת שועל (את זה אפשר לקלות לבד ואז להוסיף גרעינים ואגוזים בלי לקלות או שגם קליית שיבולת השועל עצמה פוגעת בערכים?)
    ושוב, איך אני מחשבת כמה קלוריות יש בגרנולה שאני מכינה.
    לחבר בין השיבולת שועל לאגוזים וכל זה?
    מה לגבי קוביות פירות כמו אננס ופפאיה בגרנולה? אני די בטוחה שהם מסוכרים. זה מעלה את

    דרך אגב, קצת קשה לי עם יוגורט רגיל (חמוץ לי) אז אני אוכלת יוגורט במתיקות מעודנת (תוספת סוכר). האם עדיף לקנות יוגורט רגיל ולהוסיף אליו כפית סוכר/דבש? מבחינה קלורית/בריאותית זה עדיף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מחשבים קלוריות למתכון? - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    23/12/2010

    חישוב קלוריות. אכן, את צודקת. מסתכלים בטבלאות קלוריות, מחשבים כל מרכיב בצורה מדוייקת ומחברים. העניין הוא לדעת את הכמויות שאת משתמשת בהן. לצורך כך יש לשקול או למדוד ולא לזייף. יש לכלול כל מרכיב.

    אך למה לך לספור קלוריות? הרי לך כללי הזהב של שיטת בישול גורמה לייט. אם תצמדי לכללים, לא תצטרכי למדוד קלוריות, תשמרי על בריאות ומשקל, והכי חשוב תיהני ותהיי שבעה ומסופקת כל הזמן.

    מהו בישול "גורמה לייט"?
    בישול גורמה לייט משתמש במרכיבי מזון איכותיים, עתירי סיבים ודלי שומן.
    בישול גורמה לייט מבושל בדרכים יצירתיות המפיקות את מירב הטעמים
    מכל שילוב אפשרי.
    בישול גורמה לייט מבושל ללא שמן או בכמות המינימלית ביותר.
    בישול גורמה לייט אינו משתמש בחומרים משמרים, כימיקלים ואבקות מרק.
    בישול גורמה לייט, מקפיד להמנע מ"הלבן" (אורז לבן, סוכר לבן, קמח לבן),
    תוך מתן דגש על דגנים מלאים.


    כמויות וגודל הארוחות הם פונקציה של מטרותייך ומצבך האישי. אם למשל, יש לך עניין עם עודף משקל, כדאי להתייעץ עם דיאטנית לגבי תוכנית תזונה ולהשתמש בכללי בישול גורמה לייט כדי לעמוד בתוכנית וגם ליהנות.

    מקווה שעזרתי,

    שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשושי

    קורל
    23/12/2010

    תודה על התגובה את מקסימה!

    סתם רציתי לדעת כדי שיהיה לי בערך קנה מידה כשאני מכינה עוגות למשל.

    אבל אני ממש מסכימה ומתחברת לכללים שכתבת.
    זה מה שאני מאמינה בו, פשוט לאכול דברים בריאים ואיכותיים
    אני רק צריכה ליישם יותר את ההימנעות מלבן (אורז לבן, קמח לבן)
    אבל בכל השאר אני ממש נוהגת ככה- שונאת אוכל תעשייתי, שמנוני, מרגרינות וכדומה, אני לא מכינה מתכונים שכוללים את זה, אני בודקת ומסתכלת ברשימת הרכיבים ובערכים התזונתיים של המוצרים שאני קונה תמיד ובקיצור דואגת מה אני מכניסה לפה.
    אבל אוהבת לחטוא לפעמים עם גלידה, עוגות/עוגיות. (בעיקר כשאני בסופ"ש בבית אחרי שבוע וחצי בצבא). אין לי סיפור של עודף משקל, אז פשוט להמשיך לחיות ככה זה טוב לדעתך?

    וסתם עידכון על הגרנולה בסוף- רציתי להכין לבד כי קראתי כ"כ הרבה על זה שזה מטעה ואנשים לא יודעים אבל זה מכיל המון שומן וקלוריות במסווה של אוכל בריא ושעדיף להכין לבד וכדו'.. אבל ראיתי בחצי חינם כ"כ הרבה סוגים, כמובן שהלכתי ישר למוזלי ולא לגרנולה (שברכיבים אכן כתוב שהן קלויות עם שמן צמחי, דבש וכדו') ובחרתי לי מוזלי שאין בו סוכר ושמן ברכיבים ושהיה נראה לי טעים. :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשושי - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    23/12/2010

    היי קורל,
    שמחה לקרוא שאת מנהלת אורח חיים של תזונה בריאה ושפוייה. באמת אני לא מציעה לך להתעסק עם קלוריות של עוגות וכו'. זה תמיד יהיה עתיר קלוריות כי בעוגה יש קמח, סוכר ועל פי רוב אישזהו שומן. הערך הקלורי של פרוסה יהיה בין 250-500 קלוריות. מה שלא יהיה, עוגה ודומיה אלה מזונות שמומלץ מאד להמעיט בהם, ואם את אוכלת מידי פעם פרוסה, עזבי את הקלוריות ותיהני מכל ביס.....

    יופי שמצאת את הגרנולה הנכונה. אני אכן מקווה שמה שמצאת מכיל מינימום שומן ורק דברים מזינים. ובכל מקרה, ראי ההנחיות להכנה עצמית ופשוטה מאד של גרנולה ממש טעימה וכיפית.

    מאחלת לך ערב נעים וטעים,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שושי

    קורל
    26/12/2010

    איך את מקיימת את עקרונות הגורמה לייט באפייה?
    או שאת נמנעת מלהכין עוגות/עוגיות, כי לא ראיתי מתכונים שלך לזה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שושי - תגובה, ומה זה בריאות 80-20

    שושי שטיינוביץ
    26/12/2010

    את צודקת. אכילת מאפים היא בעייתית. הם מכילים יחסית הרבה קלוריות, קמח, שומן וסוכר. אם אוכלים, אז מעט ולעיתים רחוקות. היחס בין הקפדה לאי הקפדה הוא 80-20. כלומר, מקפידים 80 אחוז ו"מתפרעים" 20 אחוז. במסגרת ה-20 מותר הכל. בוחרים את מה שהכי רוצים. צריך להיות עם איזשהו דופק פנימי שמנחה אותנו. אז עשי את החשבון שלך על מה שווה לך להוציא את ה-20 שלך.

    יש לי מתכונים לעוגות ללא שומן. נתתי אותם כאן בפורום. חפשי מתכון לעוגת ספוג עם אגוזים (או שקדים) וקמח מלא. היא מצויינת וללא שמן. אבל שוב, באגוזים (או שקדים) יש שמן ולכן, בכל מקרה, כדאי להפחית.

    אני גם מכינה עוגות שמרים עם מעט דבש או סוכר חום והבת שלי אוכלת את זה בבוקר במקום לחם עם התה שלה (היא יכולה להרשות לעצמה. אני לא נוגעת).

    לא יודעת אם עניתי לך, אבל אולי עניתי לך.

    אם יש לך עוד שאלות, או אם לא תמצאי את המתכון. אני כאן.


    שבוע טוב, שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשושי - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    23/12/2010

    ותודה על המקסימה. את זה ראיתי רק בסוף, אבל זה תמיד כיף לקבל משוב חיובי.

    והמברכת תבורך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו