דיאטה וגזים במע' העיכול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיאטה וגזים במע' העיכול
    הילה
    02/06/2011

    שלום,
    אני בת 26, רזה באופן יחסי (1.59, 52 קילו). אני מורגלת לאכול אוכל בריא בדרך כלל, הכולל דגנים מלאים וירקות. אם כי מאז היותי סטודנטית ההרגלים האלה השתבשו במעט, ואני מגיעה למצבים שאני אוכלת כמויות גדולות מאד (גם אם זה אוכל בריא- למשל 3 צלוחיות בגודל של צלוחית קורנפלקס של בורגול) או שבסופי שבוע אני אוכלת המון מאכלים שמנם, מטוגנים, וקינוחים עתירי שומן וסוכר עד לרמה שאני כבר לא נהינת מהאוכל, אבל בכל זאת ממשיכה ואז מרגישה רע פיזית ונפשית. יש לי 2 בעיות: האחת- אני משמינה לאחרונה יותר מתמיד, הבגדים הופכים להיות לוחצים, הבטן גדלה מאד וגם היריכיים, וזה מטריד אותי מאד. מצד שני, מזה כשלוש שנים אני סובלת מבעיה קשה של גזים במערכת העיגול, דבר שמפריע ופוגע לי באופן משמעותי באיכות החיים. בדיקה אצל רופא של מערכת העיכול לא העלתה תוצאות מרחיקות לכת.ככל הנראה אני סובלת ממעי רגיז במידת מה (אין לי בעיה של יציאות, רק גזים). ניסיתי המון תכשירים טבעיים (כמו חידקים למע' העיכול, אנזימים, תמציות צמחים) ופחות טבעיים (קרבוסילן, קלבטן, גזים X) וכלום לא עזר. קראתי שתזונה עשירה בסיבים תזונתיים עלולה לגרום לגזים, ולכן אני משתדלת להפחית בכמות הסיבים אם כי קשה לי לוותר על אכילת ירקות ודגנים מלאים, וחבל לי מבחינת ההשמנה להחליף אותם בפסטה ולחם לבן. אשמח לקבל עצה שתשלב הרזייה (מתונה) וטיפול בבעיית הגזים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיאטה וגזים במע' העיכול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיאטה וגזים במע' העיכול - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    02/06/2011

    להילה.
    נראה לי שאת צריכה שינוי מהותי בצורת האכילה שלך. גם לסדר את הכמויות וגם את מה את אוכלת.
    את צריכה לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום, ועוד 3 ארוחות ביניים קטנות (פרי, או יוגורט, או פרוסה עם ממרח בריא דק). עלייך להקפיד על מוצרי מזון דלי שומן (אם זה עוף, להסיר עור ושומן), לאכול דגנים מלאים מבושלים היטב, וגם ירקות.
    אם תקפידי על כמויות למשל: גודל מנת חלבון בארוחה החמה ככף יד, ולא יותר מכוס דגנים וכנ"ל ירקות מבושלים, ותקפידי על 1 כפית שמן מבושל בארוחה, אני מאמינה שלאט לאט המערבת שלך תירגע, תרגישי יותר טוב וגם תרדי במשקל.

    אם את צריכה הדרכה מעבר לזה אני מציעה לך לפנות לדיאטנית או מומחה לבישול בריא שיעזרו לך לבנות תפריט אישי שיעבוד בשבילך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיאטה וגזים במע' העיכול - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    03/06/2011

    הי הילה,
    נשמע לי שאת יודעת בדיוק מה הבעיה שלך... בעיה של כמויות. נשמע שאת יודעת מה זה אוכל בריא, ואם לא לגמריי אז כדאי לך ללמוד יותר...
    מעי רגיז זו אבחנה שלרוב הרופא קובע כשהוא לא מוצא שום דבר אחר ואין לו דרך לטפל בבעיה כיהוא לא יודע מה המקור שלה.
    אני קוראת את מה שאת כותבת ונראה שאת יודעת בדיוק מתי החלב הבעיה ומה היו השינויים בחייך. ייתכן שלחץ הלימודים, יחד עם הכמויות של האוכל והאיכות הבינונית של האוכל גרמו למעי שלך "להתרגז". הענין דורש משמעת עצמית והתמדה. אין לצערי תרופות קסם בנושא הזה... כדור שלוקחים שעושה טוב יותר...
    אם את מורידה בכמויות ומקפידה על איכות המזון ועדיין חשה אי-נוחות לעיתים קרובות נסי להוריד מהתפריט מוצרי חלב ומוצרי סויה. לעיתים יש להם אפקט מגיז.
    אגב, אם את רוצה לרענן את המערכת, את יכולה לעשות ניקוי קל למערכת העיכול שלך לפני שאת משנה את התזונה. אני לחלוטין לא הייתי ממליצה לך להימנע מסיבים, אכלי ירקות ופירות, אולם ייתכן שלתקופה הקרובה תעדיפי לאכול ירקות ופירות מבושלים או אפויים - זה עשוי להקל על מערכת העיכול שלך.
    את יכולה גם לקנות חליטת שומר איכותית ולשתות אותה לאחר כל ארוחה, זה יכול לעזור.
    ספרי לנו איך הולך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו