מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נקע קשה בקרסול וסיבוכים בעקבותיואדם16/07/2011
שלום, אני בן 29, לפני כשנה נקעתי את קרסול ימין ושמאל בהפרש של חצי שעה, עקב נחיתה על רגלו של חברי בעת משחק כדורסל (כן זה קרה פעמיים באותו יום). הנקע ברגל שמאל, שקרה חצי שעה אחרי הנקע ברגל ימין הרגיש רציני וכואב מאד. הרגל התנפחה ושינתה צבעים ולא יכולתי לדרוך כמספר שבועות. הצילומים שללו שבר ואובחנתי כנקע קשה. נשלחתי לפזיותרפיה שבה טופלתי מעט (7 פעמים) ואמרו לי שזה מספיק. הכאב לא עבר גם היום, שנה אחרי, בשני הקרסוליים. בחודשים האחרונים יש לי כאב בירך וברך ימין, בצד הפנימי (הפונה למפשעה) ושמתי לב שכף הרגל הימנית נוטה קצת החוצה פתאום. כיצד אוכל לטפל בסטייה שכן כל פעילות לרבות הליכה, מכאיבה מאד. אנא פרטו סוגי קבוצות ואיזורים לתרגילי פיזיו' (בהנחה שזו התשובה) שכן אני מעוניין לחפש אותם אונליין.
בנוסף, מצילום US של כף רגל שמאל (הנקע החמור יותר), כ8 חודשים לאחר הפציעה נמצא: עיבוי קל של גיד פרונאוס לונגוס עם מרקם היפו-אקוגני ומעט נוזל סביב האזור. סימני טנדיניטיס בגיד זה.
האם פציעה זו גרמה לסטייה החוצה של הרגל הנגדית? או שמא זהו הנקע ברגל ימין שכנראה לא היה פשוט כפי שסברתי?
אני בריא בדר"כ, משחק הרבה שנים כדורסל וטניס, זו לא הפעם הראשונה שנקעתי את הקרסוליים אך אף פעם לא היתה התנפחות ובוודאי לא כאב ונקע קשה לאורך שנה.
אורתופד כללי אמר לי שאין לו מה להציע כיום מלבד פיזיו' או ניתוח, לא מעוניין לתת לי יותר תרופות אנטי דלקתיות למרות המצאות דלקת בקרסול שמאל. אני מסוגל לשחק טניס עם כאב קל, ורק בסיום יש כאב רציני למשך ימים בירך וברך ימין, וקרסול שמאל באיזור הפציעה.
אודה מאד לעצה שתקדם אותי בהחלמה ובמיוחד תחזיר את רגל ימין למקומה.
תודה,
משה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקע קשה בקרסול וסיבוכים בעקבותיו - תגובה
חנן בן-עמי19/07/2011הי משה,
וואחד מגילה כתבת כאן עם המון מידע.
בגדול נפלת בצד הפחות טוב של הפציעה. אין חשוב ממגע כף הרגל עם הקרקע - מכאן נגזרת כל תנועת ועבודת השרירים של הרגלים, מכאן נקבע הייצוב הבסיסי של הגוף ועוד. כך שכאבי שרירים ועבודת יתר של קבוצות שריר מסוימות על פני אחרות הן קודם כל עבור ייצוב ורק אחר כך עבור תנועה.
סביר להניח שגופך כרגע לא מסונכרן ושטיפולי הפיזיו' שעברת בזמנו עסקו יותר בהשבת תפקוד בסיסי למפרק וטיפול בתסמיני הדלקת, מאשר הכנתך לקראת המשך פעילות ספורטיבית.
ממליץ לך לפנות לבעל מקצוע בתחום אשר יוכל להעריך את מצבך היום, לאבחן את יכולת השרירים והרקמות לביצוע פעולה וימליץ לך על המשך חיזוקים וותרגילים לפיתוח היכולת.
מומלץ להשקיע את הזמן בחניכה אישית ולא רק לימודי ותירגולי אונליין. זה כמו שחייה בהתכתבות. שינוי קל של זווית כף הרגל לכאן או לשם מפעיל שרירים ורקמות שונים, לכן חשוב הדיוק, אופי ביצוע הפעולה ואיכותה.
אם תצליח ללמוד זאת באינטרנט - שלח לי לינק :-)
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
אובחן חשד לקרע במיניסקוס
זיהום במפרק אחרי ניתוח והאם אפשר לפתור זאת
עזרה בפענוח MRI והבנה מה כל דבר אומר
האם הזרקת סטרואידים גורמת לכך שהמקום יחלים יותר מהר
שכיבות סמיכה שלא בצורה נכונה יכול לגרום נזק לגוף
נזק בלתי הפיך לאצבעות לאחר שיעור קיקבוקסינג
הזרקת סטרואידים בגב התחתון והחלמה
בדיקת סיטי לפריצת דיסק מספיקה או שצריך MRI
שריפה בשריר בשוק לאחר קרע קטן
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









