מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים ברגלייםרץ ותיק18/07/2012
בן 50+ עוסק בספורט מגוון באופן קבוע בדגש על ריצות ארוכות.
סובל משלושה סוגים של כאבים בירכיים מזה כ-10 שנים בממוצע.
הסוג הראשון (כרונולוגית הוא דווקא המאוחר מבין השלושה, כחמש שנים בלבד). אלו הכאבים היחידים שהגורם להופעתם ברור: מופיעים אחרי אימון אינטנסיבי בלבד (כדוגמת אימון אנטרוולים), משחק כדורגל ובעוצמה החזקה ביותר אחרי תחרות.
כחצי שעה אחרי המאמץ העצים (ריצה ארוכה מאוד אך לא בקצב מהיר לא מלווה בתופעה) מתחילים כאבים 'עמוקים' ברגליים, הכאבים מתגברים בשנת הלילה עד כדי הפרעות בשינה. הכאבים חולפים לחלוטין תוך יום אחד, מכסימום יום וחצי.
הסוג השני קיים למעלה מעשר שנים. כאן הכאב ממוקד מאוד. נקודת הכאב נמצאת כ-15 ס"מ מתחת למותניים בחלק הליטראלי של הירך. הגם שנקודת הכאב ברורה מאוד הכאב לא נשאר רק בה אלא יש הקרנות וזרמים לאורך כל הרגל. לעיתים הכאבים מופיעים בשתי הרגלים לעיתים רק באחת. הנפוץ ביותר הופעה ברגל שמאל בלבד. הכאב מופיע בד"כ בישיבה ובפרט בנהיגה. הופעת הכאב היא אחת למספר חודשים וכשמופיע 'נשאר', ברמות עוצמה משתנות, לתקופה של שבועות בודדים.
הכאב מופיע גם בהרמת רגל גבוהה.
בשנים האחרונות תדירות ומשך ההופעה נמוכים בהרבה מהעבר, מוערך משתי סיבות: הראשונה צמצום דרסטי של הנהיגה, השניה לקיחת כדורי מגה גלופלקס (האחרונים נלקחים עקב תהליך ניווני בברכיים – לא נראה שעוזרים שם, אך נראה שיש להם השפעה ממתנת על הכאבים במפרק הירך).
הסוג השלישי, המשמעותי ביותר, קיים גם כן כעשר שנים לפחות. אחת למספר שנים, ללא סיבה נראית לעין (כשינוי מסלול, נפח אימונים וכו') מתחיל כאב קבוע בשריר הארבע ראשי כמו של התכווצות שרירים. הכאב נמשך בדרך כלל כשנה עד שנה וחצי ונעלם גם כן ללא סיבה ברורה למספר חודשים/שנים.
עד השנה האחרונה הכאבים היו יותר חוסר נוחות והרגשת כיווץ מאשר כאבים ממש אך הייתה להם השפעה שלילית משמעותית על הביצועים הספורטיבים בכך שלא אפשרו טווח תנועה מלא של הרגל ('פתיחת' צעד) ומנעו אפשרות להגביר מהירות.
לפני כארבעה חודשים הופיעו הכאבים הרגילים אך תוך זמן קצר החלו הפעם כאבים עזים בכל דריכה. הרגשת הכאב היא לכיוון החלק הליטראלי של הרגל (המרחיקים?). הכאבים קיימים כל הזמן גם במנוחה אולם בעוצמות משתנות. יש ימים שהכאבים נסבלים ולא מפריעים כמעט לרוץ ויש ימים שהכאבים עזים מאוד וגורמים להאטה ניכרת עד חוסר יכולת בכלל לרוץ בקצב סביר.
הכאב חזק מאוד במצב ירידה לכריעה ועוד יותר בשלב העליה. לפנים הייתי מבצע סקוואט עם 120 ק"ג בקלות, היום אני לא מסוגל לבצע סקוואט גם ללא משקל כלל. גם בפשיטת רגליים אני נאלץ כעת להוריד כ- 30% משקל אבל עדיין יכול לבצע התרגיל בצורה סבירה.
תרגילי מתיחה וחיזוק לארבע ראשי לא הביאו להטבה, מנוחות מוחלטות והורדה משמעותית של נפח ועוצמת האימונים לא הביאו להטבה.
מזה שלושה שבועות, בעצת אורתופד, רץ עם מדרסים אך גם ללא הטבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ברגליים - תגובה
ד''ר שמי שגיב19/07/2012מה שחשוב מכול תאורי הבעיות שלך שלא ציינתה כלל האם עברתה בדיקות מקצועיות? האם יש ממצאים? האם קיבלת טיפולים כול שהם? מה עזר ומה לא עזר?
נשמע שאתה צריך איבחון מקיף ביותר של מערכת השריר שלד שלך, אולי הערכה תזונתית ואולי גם הערכה מקיפה של כול הפעילויות שלך.
לתת לך תשובות מקצועיות לגבי הבעיות שהעלתה יהיו חסרי כול ערך.
עדיף לך מיידית להגיע לבדיקה וטיפול מקצועי. נראה שאתה זקוק לשיקום מערכתי.
אתה מקבל יותר מידי איתותים מגופך שמשהו לא מתנהל קשורה- בגופך, במערך האימונים ואולי גם היבטים אחרים שיש לבדוק אותם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים ברגליים
רץ ותיק19/07/2012ד"ר שגיב שלום,
קודם כל תודה על ההתייחסות המהירה.
ביצעתי בדיקות שונות (מיפוי עצמות- הראו על קליטה מוגברת באזורים הרלוונטים CT, EMG ללא ממצאים). הייתי אצל מספר אורטופדים כולל כאלה שהתהדרו בתואר 'מומחים לספורט'. לצערי מעבר לעובדה שלא הצליחו לאבחן את הבעיות התחושה שלי הייתה שבינם לבין ספורט אין כלום, בין השאר בשל ההמלצה הנפוצה והבנאלית של רובם להפסיק לרוץ.
דווקא האורטופד האחרון שראיתי, שאינו מומחה לספורט, העלה סברה שכל הבעיות מקורם בקשת גבוהה מדי בכפות הרגליים ולדבריו מדרסים יפתרו את כל הבעיות (הגם שהערכתו נשמעת הגיונית, לפחות לגבי בעיות אחת ושלוש, בפועל לאחר כארבעה שבועות של ריצה עם מדרסים אין שום שיפור).
אני לא מצפה שתבצע אבחון מדויק בשלט רחוק אבל אולי מנסיונך הרב יש לך השערה או כיוון לפחות לגבי אחת או יותר מהבעיות שהעלתי שלא בהכרח קשורות אחת לשניה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים ברגליים - תגובה
חנן בן-עמי21/07/2012הי רץ ותיק,
מה שדר שגיב התכוון היתה אבחנה או תהליך אבחנתי הכולל טיפול והדרכה להמשך, לאוו דווקא בידי אורטופד (שרואה אותך גג עשר דקות) אלא אצל מישהו שסקר, עבר, בדק וביחד איתך יתפור תמונה יותר מלאה לגבי פתולוגיות הפציעות שלך.
ייתכן שזה מגע כף הרגל עם הקרקע,
ייתכן וזה חוסר בייצוב
חוסר יחסי במערכת שרירים ושלד
ועוד יפ תופעות
לרוב פגישות אלו נמשכות שעה - לעיתים יותר או פחות אך זה הכיוון - בהם אתה אמור לקבל אינפורמציה רלוונטית, טיפול והדרכה
ככה באינטרנט זה ממש סבוך. טוב מראה עיניים מאלף מילים..
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
אובחן חשד לקרע במיניסקוס
זיהום במפרק אחרי ניתוח והאם אפשר לפתור זאת
עזרה בפענוח MRI והבנה מה כל דבר אומר
האם הזרקת סטרואידים גורמת לכך שהמקום יחלים יותר מהר
שכיבות סמיכה שלא בצורה נכונה יכול לגרום נזק לגוף
נזק בלתי הפיך לאצבעות לאחר שיעור קיקבוקסינג
הזרקת סטרואידים בגב התחתון והחלמה
בדיקת סיטי לפריצת דיסק מספיקה או שצריך MRI
שריפה בשריר בשוק לאחר קרע קטן
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









