כאבים בשוק מיד עם תחילת ריצה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבים בשוק מיד עם תחילת ריצה
    עמית
    18/04/2011

    שלום רב
    בעבר נהגתי לרוץ להנאה ולמטרות כושר כחצי שעה, הגעתי לרמות של אפילו שעה של ריצה. לפני שנה בדיוק נאלצתי להפסיק עקב ניתוח (לא קשור לריצה) ומאז לא רצתי. לאחרונה שבתי לרוץ, אך נתקלתי בבעיה. כבר אחרי שתי דקות של ריצה אני מקבל כאבים בשוק, ממקור לא ברור - שריר או עצם. אני יכול לרוץ עם כאבים ועשיתי זאת בעבר אבל לא בא לי לגמור לעצמי את הרגליים בגיל 26. ביקרתי אתמול אורתופד (פרופסור) שמישש את השוק שלי בעזרת אצבעות ואמר שאלו לא שברי מאמץ אלא פשוט שרירים שנתפסים מהר מדי, גידים שנתפסים , שאני מעמיס יותר מדי ושצריך להשקיע יותר בחימום. אני לא רץ מהר ואני רץ מקסימום 13 דקות ואז עובר להליכה, בקיצור כושר די נמוך.
    יכול להיות שזה באמת שרירים שנתפסים ? זוהי השיטה לאבחן שברי מאמץ? איזו מתיחה או חימום יכול להתאים לשחרור או הכנה של השריר שצמוד לשק (הצד הקדמי של הרגל , ארבע אצבעות מתחת לברך בערך).?

    אשמח לתגובתכם,
    עמית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בשוק מיד עם תחילת ריצה - תגובה

    חנן בן-עמי
    20/04/2011

    על "שריר המסעות" שמעת? זה המינוח הצבאי-קרבי שלו. שם השריר הוא tibialis anterior

    נמצא בצד החיצוני של השוק (מימין לעצם השוק ברגל ימין ומשמאל לעצם ברגל שמאל.
    קוראים לו בשמו הצבאי משום שהוא נותן חיווי של כאב כאשר הוא מתחיל ישר בעבודה, לרוב ללא הכנה מוקדמת או כושר לקוי. הלחץ שהוא יוצר גורם לתחושת כאב שעוברת ככל שהגוף מתחמם.

    אל תהיה מודאג, פשוט תבצע כמה דקות הליכה לפני תחילת הריצה, ותתחיל לרוץ ל-א-ט
    13 דקות ריצה לאחר שנה זה יפה מאוד על ההתחלה. תמשיך כך

    חג שמח,
    חנן בן-עמי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואם הכאב הוא בצד הפנימי של השוק

    דנה
    22/05/2011

    שלום, הגעתי להודעה הזאת כי אני גם חשה בכאבים בשוק, התחילו רק לאחרונה. הכאבים מתחילים אחרי כעשר דקות ריצה בצד הפנימי של השוק, ולא ניתן להמשיך לרוץ. האם אלה שברי מאמץ? האם ניתן לדעת?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו