מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה על מנה בשריתלאלי30/04/2010
כרגע אני אוכלת כל יום 50-75 גרם (משקל הבשר כשהוא נא) חזה עוף/כבד/סלמון.
הייתי רוצה לדעת כמה קלוריות כל אחד מאלה מכיל במשקל הנ"ל?
והאם מומלץ להעלות את הכמות ל100 גרם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעט מאוד
מיה בן אפרים03/05/2010הקלוריות נעות בין 120-200 מהחזה ועד הסלמון
זה מעט מאוד מבחינת כמות ובטח לא משביע,
אני ממליצה ממילא שיהיה ארוחה עשירה בחלבון מאשר פחמימה, ומן הסתם - כנראה שבאותה ארוחה את אוכלת יותר פחמימות כי אחרת, תשארי רעבה.
העלי לפחות ל120 ג והשתדלי יותר חזה עוף ורק פעם בשבוע, כבד ופעם בשבוע סלמון. בגלל אחוזי השומן הגבוהים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת בטוחה?!...
לאלי07/05/2010את בטוחה שזה 120-200 קלוריות?
כי לפי בדיקות שעשיתי 50 גרם חזה עוף שווה כ-50 קלוריות (100 גרם = 104)
100 גרם סלמון נא = 116
זה מידע שמצאתי במחשבוני קלוריות שונים.
יש לי עוד שאלה,
כמה קלוריות יש בבייגל אחד עם שומשום (גדול)
בסביבות 400, נכון?
ופרוסת גבינה צהובה זה בערך 100?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערכה קלורית לתפריט
לאלי07/05/2010האם תוכלי לתת הערכה קלורית לתפריט שלי?
לפי מחשבוני הקלוריות יוצא לי בערך 1000.
אני מנסה להרכיב תפריט לשמירה וחושבת להעלות את סך הקלוריות בהתחלה בעוד 100 ואז אם עדיין אמשיך לרדת בעוד כ-250.
בוקר:
50 ג שיבולת שועל/סולת
פרי (עד 100 קלוריות)
מעט חלב (כ30 מ"ל)
צהריים:
50-75 גרם חזה עוף/סלמון/פעם בשבוע כבד
50 ג דגן (כל יום דגן אחר)
25 ג קטניות (כנ"ל כמו הדגנים)
3 ירקות (גמבה+ירק מבושל-100 ג חציל/קישוא/לקט ירקות+ עגבניה/מלפפון)
בעבודה:
ג'בטה (80 ג) עם תוספת דגנים (שומשום, זרעי פשתן, גרעיני חמניות)
עם בערך 25 ג סלט אבוקדו וביצה/גבינה בולגרית/סלט טונה במיונז
[להערכתי הכריך מכיל כ-250-300 קלוריות]
אני חושבת להוסיף 50 ג למנה הבשרית בצהריים ועוד ירק = בערך 100 קלוריות.
ואם עדיין אמשיך לרדת, בעוד כשבועיים להוסיף עוד כריך כזה בעבודה = בערך 250-300 קלוריות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעת אכילה????
ד״ר חדוה בן משה09/05/2010יערה יקרה
כיצד הגעת למצב שאת חיה על 1000 קלוריות? מדוע השקילה וההגזמה בדיוק בכמויות האוכל?
את יורדת ולא שולטת בכך? האם את נמצאת בהפרעת אכילה?
מהדרך בה כתבת את התפריט והשאלות שלך, אני מציעה לך לפנות ליעוץ דיאטטי והבנה של האכילה.
אני מצטערת, אבל לא אנתח תפריט שאני חשה שהוא בא ממקום בעייתי ואת זקוקה לעזרה.
בברכה
חדוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקלוריות
ד״ר חדוה בן משה09/05/2010יערה שלום
הקלוריות שאת כותבת הם לבשר לפני הבישול, בעוד שאנחנו כדיאטניות מתייחסות לקלוריות כפי שהן בצלחת אחרי בישול.
100 גרם חזה עוף לפני בישול הם כ-100 קלוריות ו-100 גרם סלמון לפני בישול שווה כ -150 קלוריות. את יכולה בצהריים לאכול מנה בשרית השווה ל200-300 קלוריות.
בייגלה גדול עם שומשום וגבינה צהובה יכיל כ-500 קלוריות.
בברכה
חדוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי...
לאלי15/05/2010כשאת אומרת שאתן מתייחסות לקלוריות כפי שהן בצלחת, האם זה אומר שהערך הקלורי של מזון משתנה אחרי הבישול? (כמובן בישול ללא שמן וכ'ו, פשוט בשר מבושל או מאודה),
או שהכוונה היא שאתן מתייחסות למשקל הבשר כשהוא כבר מבושל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשר מבושל לעומת לא מבושל
ד״ר חדוה בן משה15/05/2010יערה שלום
בשר מבושל מכיל יותר קלוריות. לדוגמה , 100 גרם בקר רזה לא מבושל יהיה 150 קלוריות ומבושל 220 קלוריות. חזה עוף לא מבושל 110 לעומת 140 מבושל. למבושל יש יותר קלוריות כיון ש100 גרם בשר מבושל איבדו נוזלים בבישול ולכן יש לך יותר בשר ויותר קלוריות במשקל זהה. אם נשווה משקל של עוף עם עצמות ועור לעומת מבושל ללא עצמות ועור הפער יהיה גדול יותר.
בברכה חדוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני יודעת את זה...
לאלי18/05/2010זה ברור לגמרי שמשקל המזון משתנה בעקבות בישול, שאלתי האם הבישול משנה את הערך הקלורי של מזון?
זה לא נראה לי הגיוני, אבל ליתר ביטחון אני שואלת אתכן.
העניין הוא שאני מודדת את המזון לפני הבישול: בשר נא, דגנים יבשים וכ'ו.
עד לא מזמן חשבתי שאני צורכת כ100 קלוריות ממנת חזה העוף שאני אוכלת,
שהיא 50 גרם בשר נא, אבל אז בדקתי וראיתי ש50 גרם חזה עוף נא הם כ50 קלוריות.
האם זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


.jpg)