לקיחת החלטה להתגבר על הפרעת אכילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לקיחת החלטה להתגבר על הפרעת אכילה
    מיכל
    04/03/2008

    לחשוב - האם את רוצה באמת להתגבר על ההפרעה? אם כן-
    לשבת ולכתוב איך הבולימיה\אנורקסיה משפיעה לרעה על החיים שלך. בפירוט, בכל תחום שיכולה להעלות על הדעת.
    ובשלב השני - לבקש עזרה מאלוקים, לומר לו שאת נשענת עליו מעכשיו, עם כל הכובד והקשיים שההפרעה גורמת לך, מעבירה הכל אליו שיישא אותם עבורך... כל מה שפירטת בשלב ה-1...

    אפשר לשמור את המכתב ולקרוא בכל פעם שיש נקודת שבירה
    למצוא דרך לבטא את הרגשות הכואבים והמורכבים שקשה לבטא במילים - בפיסול, ציור...
    למצוא איזשהו תוכן רוחני לחיים

    לבולימיות - אחרי שאכלתם דבר בריא וטוב, ויש פיתוי לאכול רק עוד משהו קטן אבל איפשהו אתם יודעות שזה לא ייגמר שם. לדחות את זה ב-5 דקות, נהיים שבעים קצת זמן אחרי הארוחה ולא מיד, לתת לזה הזדמנות. ואז לשקול מחדש אם רוצים לאכול את זה.
    לצאת להליכה בחוץ, לנשום אוויר, עם מוזיקה, לשתות תה חם בלי סוכר... לעשות מקלחת

    לפרגן לעצמכם כל פעם שמתגברים על הצורך החזק וה-כמעט- בלתי נשלט לבולמוס

    נשמע טיפשי ומצחיק - לחוש אהבה כלפי האוכל שאוכלים, לחשוב כמה הוא בריא ומזין ומפנק. ויעשה דברים טובים לגוף שלכם.
    לא לאכול מול טלוויזיה או בעמידה או תוך כדי דבר אחר. אלא כמה שיותר במנותק מגירויים אחרים.
    להירגע לפני שמתחילים לאכול

    לאכול כל שעתיים שלוש ארוחה קטנה, חמה ומבושלת.

    אפשר לבשל מרק בלי שמן עם הרבה ירקות שורש, גזר, סלרי וכו'... עם תבלינים: כורכום פלפל כמון (הפלפל מעלה את חילוף החומרים) לטחון בבלנדר ולחמם מזה ולאכול בין הארוחות. מחמם ומפנק ונותן הרגשה בריאה.

    להתלבש חם

    למצוא איזשהו תוכן רוחני לחיים, תחביב

    ...

    אלוהים אוהב אתכם ודואג לכם ורוצה לעזור, רק תבקשו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל...

    ניצוצות
    05/03/2008

    נשמע יפה מה שכתבת
    אשמח לדעת שגם את נוהגת ע"פ העצות הנהדרות
    אם כן
    אשרייך

    פשוט אני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי

    מיכל
    07/03/2008

    סתם להבהיר - אני לא אותה מיכל שכתבה כאן הודעה לפני כמה ימים

    לגבי העצות - אני מרגישה קצת מטופשת
    ברור שהם לא עצות קסם ודברים לא נפתרים רק מלעשות מה שכתבתי
    הרגשתי שעליתי על משהו והייתי מרוצה מעצמי לכמה ימים שהצלחתי לאכול בריא ובסדר

    האמת שכמה דקות אחרי שכתבתי את ההודעה כל זה נגמר
    אין לי מושג למה
    אולי כעסתי על עצמי על השחצנות...

    ועכשיו יש שוב שיפור
    התחילו לי דפיקות לב ממש חזקות בבוקר
    פוחדת למות בהפתעה (אין לי התנגדות לרעיון באופן כללי)
    אז אוכלת שוב שפוי

    מה שקורה אצלי.. מעניין אם מישהי מזדהה
    שעד הלילה כמעט אין לי צורך לאכול
    אני אוכלת אבל לא בבולמוסים, ובריא
    ובלילה כשאני עם עצמי, השעמום והריקנות
    או סתם משהו שעובר לי על המוח...
    נכנסות לי מחשבות אובססיביות על אוכל
    שמאוד קשה להירגע מהם
    אז לפעמים נשברת ואוכלת משהו ועוד משהו קטן...
    עד שחייבת להקיא כי הבטן פשוט כואבת..
    אני עדיין חרדה קצת אחר כך אבל זה נרגע
    ומצליחה ללכת לישון...
    ואם לא אכלתי אני אתהפך במיטה שעות ואחשוב על אוכל

    אני שונאת להקיא
    שונאת את עצמי שעושה דבר כ"כ דוחה
    ההרגשה כ"כ בודדה, החרדה בשיא אחרי שאכלת ולפני שמתרוקנת
    מרגישה מלוכלכת מכל מה שהכנסתי לגוף שלי
    כל הטעמים הסותרים, והאוכל שאכלתי (יותר נכון בלעתי) חצי בשלמותו
    הבטן שלי יותר שמנה מהתחת או הציצי ואני נראית כמו הילדים הסומלים האלה שהבטן שלהם מנופחת מרעב
    משהו מעוות ומכוער
    ורק אני יכולה לנקות את עצמי מזה ולא בטוח שאצליח, וכ"כ מפחיד לא להצליח
    קרה פעם שלא הצלחתי או שוויתרתי באמצע כי זה כ"כ מעייף ומגעיל
    ובמשך הלילה התעוררתי כל פעם מאוכל שעלה לי בגרון..

    אני כ"כ מבינה את כל מי שעוברת את זה
    בדידות אשמה בושה חרדה
    כל הרגשות הכי קשים וכואבים בהפרעה אחת

    שווה להתגבר על זה רק כדי לשפר את הדימוי העצמי
    ההרגשה של הזיוף, שמשקרת לאנשים
    כי לא נראית ככה באופן טבעי..
    וחסרת שליטה עצמית, בלאכול ככה
    והגועל והכיעור בלהקיא.

    הלוואי שהיתה עצת זהב לצאת מזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיכל

    ניצוצות
    07/03/2008

    ערב טוב מיכל
    קראתי מה שכתבת, האמת שהבנתי..משום מה הבנתי מאיפה נכתבה התגובה בהתחלה,
    המילים המרשימות, שבאמת קיוויתי שכך גם את נוהגת
    לפעמים אנחנו נוטים להיכנס למין אשליה כזאתי, הכוונה היא שאנחנו מאמינים בזה לגביי אחרים,
    אך לגביי עצמנו מה? זאת הבעיה.

    עצת זהב הרי אין מיכל,
    אבל מחשבה בריאה את יכולה לפתח לעצמך
    אמרי לעצמך שככה לא היית רוצה לראות את חייך בהמשך..
    היית רוצה לראות אותם יותר בריאים, לראות את עצמך חיה בתוך חייפ שהם שלך,
    לא משהו שהוא זיוף
    ורק את יכולה לשנות את זה
    אף פעם לא מאוחר, לא משנה אם עברו 15 שנה, 10 שנים או רק שלוש,
    אף פעם לא מאוחר מדי כדי לשנות את המקום בו את נמצאת, זיכרי שזאת רק פרספקטיבה
    שיצרת לעצמך, את יכולה לשנות את קו המחשבה שלך..הבריאי אותו

    מאחלת לך שבת שלום וסופ"ש טוב...אולי תפתחי בשבוע חדש ובריא יותר

    פשוט אני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה 3>

    מיכל
    08/03/2008

    תודה על מה שאיחלת לי. מקווה לשבוע חדש וטוב ולהתחלה חדשה גם בשבילך..
    האמון שלי בעצמי ובכוח שלי להתגבר על זה יורד כל הזמן
    אבל חייבים לשכוח מכל הפעמים שנכשלת אם רוצים שתהיה הזדמנות אמיתית להצליח

    תודה על התגובה באופן כללי
    אני כ"כ בודדה בימים האחרונים
    זה הפורום ה"א הראשון שכותבת בו על עצמי
    ורואה שלא ממש פעיל
    היה בזה משהו מאכזב ומרוקן עוד יותר, עד שענית לי... וזה שימח

    יש לי הרגשה שיש בסגנון כתיבה שלי משהו פלצני שלא גורם לרצות להתייחס
    אני לא מתכוונת ולא מרגישה ככה בכלל לגבי עצמי (לא לוקחת את עצמי ברצינות ותמיד נראה לי שאמרתי דברים מטומטמים)
    לא מבקשת חיזוקים לגבי זה, רק מתבטאת...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל יקרה

    קרן אור
    09/03/2008

    מצטערת אם נפגעת מכך שלא עניתי,לא כ"כ הרגשתי טוב בימים האחרונים וע"כ נעדרתי.
    את מתארת כ"כ הרבה סבל,כ"כ הרבה חוסר משמעות,ואני שמחה ע"כ שאת מוציאה זאתץ החוצה כאן..אשמח לשמוע יותר עלייך,בת כמה את האם עברת טיפול בעבר...
    אני כאן כדי להקשיב למה שתרצי לספר....
    מאחלת לך יום טוב,
    קרן אור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרן-אור

    מיכל
    09/03/2008

    היי
    לא "נפגעתי".. :] ולא ממך אישית
    מקווה שמרגישה טוב יותר
    תודה על התגובה

    אני בת מעל 20 והייתי בטיפול, לא מוצלח...
    לא עניין של כימיה, ולא שהבעיות שלי קשות לפתרון בכלל או בשביל המטפל
    לא מוצלח מהבחינה שנפלתי על בנאדם מופרע וסוטה, לא פחות...
    אני לא אפרט
    אבל האכזבה והטראומה גרמה לי להימנע מטיפול עד עכשיו
    כששוקלת את זה שוב
    יש עוד סיבות נגד כמו העניין הכספי (אני לא עובדת)
    יש הרבה דברים בסיסיים שלא יכולה להרשות לעצמי
    בגלל המצב הכלכלי שלי ובבית
    ואני שמה אותם מול טיפול וחושבת אם זה שווה את זה
    אולי זאת טעות

    אני לא אלך לטיפול בשביל תמיכה ופורקן לרגשות שלי
    ואני חושדת שזאת התועלת העיקרית שאנשים מקבלים מטיפול
    כמה שאני בודדה וזקוקה לזה אולי...

    חוץ מזה נראה לי שאני מאוד מודעת לעצמי
    וכדי לעבד מחשבות צריך רק היגיון בריא ואת זה יש לכולם?

    אני לא לגמרי מבינה מה התפקיד של טיפול
    אשמח אם מישהו יסביר לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום