מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מה יקרה אם אני אתחיל לאכול יותר?מישהו יודע?08/08/2008
שלום לכולם :] אני בת 14, בגובה 160 שוקלת 44, הרופא אמר לי שאני מאובחנת במצב של הפרעת אכילה ותת משקל, למרות העובדה שאני אוכלת (1200-1400 קלוריות ליום), הוא נתן לי פחיות Ensure (2 ליום) שמעלות במשקל, מכיוון שכשאני אוכלת הרבה מדי אני מרגישה בחילה ואי נוחות מסויימת. בנוסף, אני לא עולה במשקל ועושה הרבה הליכות במשך היום (כ-12,000 צעדים ליום,) שאני אאלץ להפסיק עם ההליכות כבקשת הרופא ולשבת יותר בבית. הוא ביקש שאני לא אשתה יותר מליטר מים ליום (הייתי שותה 2.5-3 ליטר ליום), ואעלה את כמות הקלוריות שלי ל-2,500 קלוריות ליום לפחות. אני מאוד מפחדת מכל מה שביקשו ממנו לעשות, אך אמא שלי תדאג לכך שכל המטלות האלה יבוצעו על ידי, ראיתי את הפחד שבעינייה שהוא אמר "אנורקסיה זה מצב קשה, יהיה לך קשה לצאת ממנו" אני יודעת שאינני אנורקסית, אני רואה שאני מאוד רזה ומבינה שמצב זה לא טוב לי, ירדתי הרבה במשקל מ-58 ק"ג ל-48.5 בעזרת דיאטנית קלינית ורציתי לעצור שם, אך חליתי בתקופה הזו בדיזנטריה וירדתי למשקל של 46 ק"ג במשך שבוע שלא הצלחתי לאכול בו מרוב תחושת הגועל והבחילה שהייתה לי בזמן המחלה, הקיבה הצטמצמה מאוד וכנראה שמערכת העיכול נפגעה וירדתי למשקל מאוד נמוך של 43.5, עכשיו אני כבר 44. אני מפחדת לעלות במשקל בצורה הזאת, אני משתדלת לאכול כמה שיותר אחרי אבחנת הרופא, כדי להציל אותי מהמצב שאליו נקלעתי, אני אוכלת יותר חטיפים, קרואסונים, גלידות ובקיצור דברים משמינים אבל גם דברים בריאים כגון דגים, בשר, פירות, ירקות, דגנים מלאים וכד'... באיזשהו אופן האמת שכן יש לי סוג של הפרעת אכילה, מכיוון שאחרי שאני רואה משקל נמוך, נשאר לי החשק להשאר בו ולא לעלות עוד.. זאת אומרת אם אני יורדת מ44 ל43.5 אני לא ארצה לחזור ל-44... אבל כעת אני מבינה שחייב, בקרוב שנת הלימודים תתחיל ואני רוצה לעבור אותה כמו שצריך, ללא עייפות/חולשה..כדי שיהיה לי מספיק כוח. חוצמזה שכולם אומרים לי שאני נראית "חולנית" עם המשקל הזה.. רציתי לדעת, אם אני אחזור ל-48.5 כמו שכנראה יקרה בזמן הקרוב לפי האופן שהרופא אמר להתנהג בו, האם כמו שקראתי באינטרנט לגוף שלי יהיה מראה מדולדל ולא אסתטי כמו שהיה ששקלתי לפני במשקל 48.5? כי אולי בעיקר כשעולים תאי השומן מתרחבים ולא תאי השריר.. מותר לי לאכול כל מיני דברים בעלי "קלוריות ריקות" כפי שאני עושה כדי לעלות במשקל? הם עושים לי טוב באיזשהו אופן, ואם כבר אני במצב של לעלות במשקל, שגם ככה זה קשה לי מעט, אני חושבת שאני אעדיף לעלות מאוכל שאסרתי על עצמי פעם להתקרב אליו...אבל כמובן שחוץ מהם אני אוכלת גם דברים בריאים ומזינים... האם אני באמת אראה במשקל 48.5 ק"ג כמו שנראתי פעם במשקל 48.5 ק"ג? זה חשוב לי וזה בעיקר מה שמדאיג אותי... בתודה מראש, מצטערת על ההודעה הכלכך ארוכה. אני די מוטרדת האמת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לציין
מישהו יודע?08/08/2008שכחתי לציין שגם נעלם לי המחזור מרגע תחילת הדיאטה, זה כבר 7 חודשים שאני ללא מחזור... זהו עוד פרט שבגללו חשוב לי לחזור למשקל התקין..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופטימית יקרה
קרן אור08/08/2008את מתארת מצב שמתחיל לצאת משליטה,ולכן אני מאוד מעריכה את הנכונות והתובנה שלך לצאת מהמקום הזה. חשוב לבצע את העלייה במשקל אצל דיאטנית,כיוון שג'אנק אומנם יעלה אותך במשקל,אבל לא יספק את הצרכים התזונתיים שדרושים לך לגדילה תקינה בייחוד בגיל הצעיר בו את נמצאת.ולא,את לא תהיי רפוסה במשקל 48.5 ק"ג כיוון שגם במשקל זה את תהיי רזה מאוד.(BMI 18.5 שהוא הגבול התחתון).אבל ראשית חשוב לעלות במשקל ולשקם את גופך,כשהסימן יהא קבלת המחזור מחדש. מאחלת לך הרבה הצלחה,אני כאן עם יש לך עוד שאלות, שבת שלום, קרן אור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה :)
מישהו יודע?08/08/2008כייף לדעת שיש לי לאן לפנות ולקבל תשובות :]]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיקרה
קרן אור08/08/2008שמחה לעזור. קרן אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

