מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך לעזור?זקוקה לעזרה10/11/2008
שלום קרן אור, אני מודאגת מאוד לגבי מצבה של אחותי. היא בת 24 ובחודש האחרון איבדה הרבה ממשקלה. היא לא מוכנה להגיד כמה היא שוקלת, אומרת שבפעם האחרונה שנשקלה זה היה 45, אך היא נראית הרבה פחות (עצמות הלחיים שלה כבר בולטות). היא אוכלת 800 קלוריות ביום, לפי מה שהיא אומרת. היא אוכלת כמעט אך ורק ירקות. היא אומרת שפשוט אין לה תיאבון, אבל נראה לי שלאט לאט היא פשוט מרגילה את עצמה לא לאכול. היא לא מוכנה ללכת לטיפול, וגם לא לדיאטנית. היא לא ממש חושבת שיש לה בעיה. שאלתי היא מה לעשות במצב כזה? מכיוון שהיא מעל גיל 18 המצב מורכב. איך ניתן לשכנע אותה ללכת לטיפול? נורא קשה לי פשוט לשבת בצד ולראות איך היא ממשיכה לרזות עוד ועוד. מה אפשר להגיד לה? מה להגיד ומה לא להגיד? האם כדאי להזכיר את המילה "אנורקסיה" או להגיד שהיא "רזה מדי" או פשוט שזה לא בריא? מה כדאי להגיד לה כדי שתסכים ללכת לטיפול? האם כדאי לדבר איתה ביחד עם הוריי או לבד? (גם אמא שלי ניסתה לדבר איתה ללא הצלחה) בתודה רבה מראש...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לך אחות יקרה!
קרן אור10/11/2008מרגש לקרוא כמה את דואגת לאחותך ועם זאת אני יכולה להבין את גודל הייאוש וחוסר האונים שאת חשה.כיוון שהיא בגירה(מעל גיל 18) לצערי לא ניתן לכפות עליה טיפול.ה"א "גוזרת" על הסובלים ממנה בדידות ותחושה של שאף אחד לא מבין או יבין.היא משרתת צורך בהסתרת או בהתמודדות אמיתית עם קשיים עמוקים יותר.להגיד לה שהיא רזה או אנורקטית לא יעזור,כי היא רואה את עצמה כשמנה וזה רק ירגיש לה כאילו את נגדה וכל המטרה שלך היא לחבל לה "בדיאטה".לכן נסי לשוחח איתה ולשאול אותה מה עובר עליה,איך היא מרגישה,להגיד לה שאת איתה ואת פתוחה לשמוע ולחבק מתי שהיא צריכה,אבל שלא תסכימי לוותר לה על לוותר על עצמה.אולי תציעי פגישה אפילו חד פעמית כביכול "כדי להרגיע אותך" עם רופא ו\או דיאטנית והם ינסו לדבר על ליבה כי הם מנוסים בתחום.אני מבינה עד כמה זה קשה,אבל אל תוותרי,היי איתה ואני מאמינה שזה יחלחל ואולי רבים הסיכויים שהיא כן תשתף אותך או תודה שקיימת בעיה.
את גם יכולה לתת לה לקרוא קצת כאן או בכלל על ההשלכות של האנורקסיה,
אני אוכל גם לשוחח איתה טלפונית
בכל אופן אשמח אם תעדכני אותי,
קרן אור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

