מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הודעה ארוכה, דרושה סבלנות!שלי14/08/2007
טוב, הבטחתי לשתף קצת יותר במחשבות שמטרידות אותי כמעט ללא הרף בזמן האחרון והנה ניסיון לתאר את הלך הרוח הנוכחי.
זה לא פשוט, חלק מהתחושות לא ממש ברורות ואחרות ספציפיות כל כך עד כדי מבוכה.
נפתח במועקה.
נדמה שמהיום השני לתהליך ההחלמה העכשווי נחתה עלי מועקה כה גדולה עד שלעיתים נדמה לי שהיא מכבידה עלי פיזית וגם נראית כלפי חוץ .
אני יכולה לזהות כמה גורמים למועקה הזו. ראשית, חרדה לבריאותי שעד כה התעלמתי ממנה כמעט לחלוטין. בזאת פתחתי את השתתפותי בפורום (חרדת הצליאק, אם אתן זוכרות). אם בעבר היו עולות להן מידי פעם דאגות וחששות הרי שהייתי מדחיקה אותן שוב לאיזו פינה שחורה עמוק בתוכי,, וכעת אי אפשר להימלט מהן שוב וכמובן שגם לא רצוי לעשות זאת. והחרדות הללו מובילות לשתי תגובות רגשיות – לכעס עצום כלפי עצמי, איך העזתי בכלל לפגוע בעצמי כך ולתחושות אשם ובושה.
כמו גם לשאלה – איזה מחיר אני הולכת לשלם על כל ההתעללות הזו?החששות פחתו מעט בימים האחרונים בעקבות שיפור בהרגשתי הכללית, אך הן עדיין שם. כנראה שאין מנוס מלבצע בדיקות נוספות ולהמתין ולראות מה יהיה...
הגורם הנוסף לתחושת המועקה גם הוא ברור מאליו. הרי תקופה ארוכה כל כך פרקתי את כל התסכולים, הכאבים והרגשות השליליים באמצעות התעללות בגוף ובנפש, אכלתי אותם והקאתי אותם במקום להתמודד עמם באמת. ופתאום צריך למצוא דרך חדשה להתמודדות, דרך ישירה וכנה.
מלבד המועקה אני חשה פגיעה ושבירה מאד. כל דבר קטן נוגע בי, פוגע או מכעיס. תמיד הייתי רגישה מאד, אך התקופה האחרונה מתאפיינת ברגישות יתר, ביותר מידי דמעות ופחות מידי מעשים. גם זה די ברור לי. כל מי שסבלה מהפרעות אכילה לתקופה ארוכה וודאי זוכרת את התחושה הזו של ערפול כמעט תמידי, או המצאות בבור שחור. ועכשיו, כשאני מפלסת את דרכי מהבור והערפל מתפוגג לו, האור פשוט חזק מידי ומסנוור מאד. ואני חשה כל דבר בעוצמות חזקות מתמיד.
הפגיעות הזו גורמת לי להראות מגוחכת בעיני עצמי. האם חזרתי להיות נערה מתבגרת ובכיינית?
ובו בזמן אני יודעת שהחלמה מלאה לא תתאפשר ללא אהבה עצמית, מבלי שאלמד לסלוח לעצמי ולקבל את עצמי ממש כמו שאני. עם ההפרעות, עם הרגישויות, עם העבר הכואב. אבל, אני עדיין לא יודעת איך לסלוח, ואיך להפסיק לכעוס.
מאמינה שכל זה הוא תהליך ארוך ושעלי להמתין בסבלנות ולא להפסיק להתאמץ. וגם לנסות לשוב לטיפול ולהיות כנה יותר, ופתוחה יותר.
מצבי טוב הרבה יותר כאשר אני לא לבד, לפחות למדתי לומר לאנשים שסביבי שקשה לי עכשיו, גם מבלי לפרט. ובשאר הזמן אתן עוזרות, הרבה יותר ממה שאוכל לתאר.
ערב טוב לכן חברות נפלאות, ערב ולילה עמוס מצפה לי אך אשוב מחר בבוקר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי שלינקה יקירה
בלונדי14/08/2007אני זוכרת שהכל החל כשהכרנו אותך, ופחדת מאוד ממה שקורה לך בגוף וחשבת אולי שמדובר בצליאק.
לאט לאט הלחץ ירד והתחלת לחזור לעצמך...
ואיזה כייף שנשארת פה איתנו.
אני יודעת שכעת הכל הרבה יותר רגישה. כי כאמור, את לא יכולה ללכת לזלול ולהקיא, את חייבת להתמודד עם כל הרגשות, הפחדים והתחושות שעולות. ונפער חלל עמוק שאותו היית רגילה להעביר בפעולה הכה אוטומטית הזאת- לזלול ולהקיא.
אני מבינה את הקושי בזה. ויכולה להזדהות לגמרי.
ואני מבינה את הפגיעות שלך.
כתבת על כך שאת כועסת על עצמך ומרגישה בושה.
אל תכעסי על עצמך. נסי להבין את עצמך. כעס לא יעזור פה. תביני שהיית חולה וזו הייתה הדרך שלך להתמודד עם העולם. את צריכה לקבל את עצמך כמו שאת ולא לכעוס. אלא להמשיך מכאן, למרות כל הקושי, ולהתקדם הלאה.
לגבי הבושה- אני מניחה שכל אחת מאיתנו הרגישה זאת אי פעם... אבל השתדלי לא לחוש בושה. להיפך!! תטפחי לעצמך על השכם שכן את כעת בתהליך החלמה. תחושי גאווה. את רוצה את זה ואת נלחמת להשיג את זה. וזה לא מובן מאליו בכלל. זו את בחרת את זה ולא אף אחד שהכריח אותך.
את צריכה לחוש גאווה ולסלוח לעצמך על השנים הקשות. התייחסי אלייך ברחמנות ותראי כמה התקדמת!!!! זה המון.
גמילה מהבולמוסים וההקאות היא הדבר הקשה ביותר בשבילנו, הבולימיות, ואני ממש מצדיעה לך על האופן בו את מתנהלת. הולכת לעבודה, יוצאת לארוחת צהריים עם אמא, מבקשת עזרה מהסביבה, ומתנהגת הכי נורמלי שאפשר, בעוד שבפנים את מנהלת מאבק מאוד קשה עם הריחוק מהאסלה...
יקירה. תהיי גאה בעצמך!!!! כי באמת מגיע לך.
ואולי כמו שאמרתי, מהמקום שאת נמצאת בו כיום, תקשלי שוב ללכת לטיפול. מזווית בריאה יותר של החיים. מרצון טהור להחלמה.
אני ממש גאה בך ומצדיעה לך. ושמחה שאת חלק מהמשפחה היקרה שלנו.
שלינקה! את אמיצה. כל הכבוד.
למרות כל הפחדים והמצוקות, שעוד יבואו ויעלו, את ממשיכה על דרך הישר. תזכירי לעצמך כמה ימיםאת כבר "נקייה" מההקאות... ותיווכחי לדעת כמה אני צודקת!!!
מחבקת אותך מכאן...ושולחת לך קצת גשם...
בלונדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה!
שלי15/08/2007בלונדי יקרה.
אני יודעת שאת מבינות מה אני מרגישה וכמה זה קשה, מקווה שאני לא "מחזירה" אותך לתקופות רעות...
אני באמת חושבת שאחד הדברים הקשים ביותר הוא ללמוד לאהוב את עצמי ולסלוח, קצת מצחיק, כי לאחרים אני תמיד סולחת מאד מאד מהר.
בהחלט אשוב לטיפול. בנתיים למה שיש, ונראה איך להמשיך.
פיזית - מרגישה הרבה הרבה יותר טוב, נראה לי שיש חזרה לאיזון יחסי אך מפחדת לשמוח מוקדם מידי.
אז תודה על העידוד, ממש עכשיו אני טופחת לעצמי על השכם ומציירת כוכבים מזהב במחברת.
יום נפלא, נדבר בהמשך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שלי מקסימה!
קרן אור14/08/2007הכאב והמצוקה זועקים מכל שורה במכתבך,אבל עם זאת ,שזורה לאורך השורות המון תקווה,ואיזשהי החלטה ברורה ללכת בכיוון נכון ואמיתי.זה לא אומר שזה הולך להיות קל,אבל אני חושבת שלראשונה בחייך את מתחילה להתמודד באמת עם כל הדברים שגרמו לך להגיע להפרעת האכילה מלכתחילה.זה גורם לרגישות יתר,להצפה ריגשית,לכעס עצמי,בעצם לכל התופעות שתיארת.
תבכי שלי,זה בסדר.תשחררי את הכול,ותדעי שאחרי שהתרוקנת את ממשיכה הלאה ואת תהיי חזקה יותר.אני זוכרת שבכיתי כל הלילה,הכרית היתה כ"כ רטובה שלא הבנתי איך הדמעות פשוט לא מפסיקות.ואחרי שהחלמתי כמעט ולא הגעתי למצב הזה,כי התחזקתי,כי הבנתי דברים בצורה אחרת.כי קל יותר אולי להתמודד עם אנשים שמנסים לפגוע בך,מאשר עם פגיעה עצמית..גם אותי עיצבנו וכל דבר שנפגעתי(גם כאשר היתה לו אחיזה במציאות) תמיד נתפסו וטענו את רגישה מידי.יש לי לחדש לך-אין כל רע בלבכות,ובלהיות רגישה,זה מה שעושה אותך בן אדם!!!
על תכעסי על עצמך,אין כמעט נזק שלא ניתן לתיקון(את רואה,כנגד כל הסיכוייים הקוליטיס נעלם לי כליל)-תסתכלי על זה בצורה שאם היית ממשיכה אולי היית נכנסת למצב שקשה להירפא ממנו.
שלי תעריכי את עצמך,את מתמודדת יפה מאוד עם הרבה דברים מודחקים,שיש פשוט בנות אחרות שלא מסוגלות ופשוט ויתרו והרימו ידיים.ואת לא,כי את רוצה לעצמך חיים אחרים,כי הבנת שלא מגיע לך לסבול יותר סבלת מספיק.
אני מבטיחה לך שנצעד צעד צעד,ונגיע בסוף לנקודה שאולי תחליפי אותי..
אני מאוד אופטימית בגלל הכנות,הניסוח והתקווה שיש בדברים שרשמת.את יודעת שאת מסוגלת,זה רק לקום כל בוקר ולהחליט כל יום מחדש לבחור בחיים.את בוחרת אילו חיים יהיו לך שלי.ובכוחך לשנות אותם בכל רגע נתון כשתבחרי.זה לקום ולעשות,אין דרך אחרת.
ואני כאן כדי להקשיב,מקווה שמיום ליום מצבך ילך וישתפר.
אוהבת קרן אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה קרן אור מקסימה
שלי15/08/2007שמחה שעודדת אותי לכתוב, שמחה שמצאת תקווה בדברי, שמחה שאת מאמינה בכוחי להחלים. כיום גם אני מאמינה שאשתפר מיום ליום ובסופו של דבר אוכל להשאיר את כל זה מאחורי, אך נראה שהדרך עוד ארוכה ומתישה.
קראתי ממש עכשיו על התאונה ועל האלרגיות, תגידי, כמה כוחות יש לך? ומהיכן? ההתמודדות והאופטימיות שלך מדהימה ממש. התאונה נשמעת טפשית ומצערת מאד, חוסר האחריות של נהגים במדינה הזו כל כך מרגיז.
וכמובן, מה שכתבתי על אלרגיה ותרופות לא רלוונטי בקשר אליך. אסטמה של העור היא דבר אחר לחלוטין, עם נזלת ודלקת עיניים עוד אפשר לחיות בשקט. מכירה את תחושת הסימום של הכדורים ומקווה שהגירודים פסקו ושאת נחה מספיק. בעיקר הזהרי מנהיגה!
ולא, אין סיכוי שאחליף אותך אי פעם. גם כשאני מנסה לתאר את עצמי בריאה, חופשיה כמעט מהפרעות שונות ומלאת ניסיון בהחלמה, גם אז אין סיכוי שאצליח להחזיק בכזו אופטימיות ובכל כך הרבה כוח וגם להעביר אותם הלאה. אך אני בהחלט מרגישה מחויבת לעזור כפי יכולתי כבר עכשיו ומקווה שיש גם מי שקוראות אותנו בדממה ומקבלות קצת תקווה ורצון להחלים.
נוחי היטב יקירה ודווחי על מצבך בהמשך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שלי
קרן אור15/08/2007טוב תמו הפגישות שלי להיום,אז אני יכולה לשבת ולכתוב בשקט.
לגבי האלרגיה-מסכנה אין לה אפשרות לבצבץ,הכדורים הורגים אותה..אני עייפה כרגיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה נקטעתי..
קרן אור15/08/2007תראי לגבי הכוחות אין לי ממש אבל איך שאני רואה את זה יש לי אפשרות להיכנס למרה שחורה,לרחם על עצמי והכאבים,אבל אני בוחרת להגיד תודה שזה נגמר רק בזה,הרי הבת שלי היתה על הידיים כשדרסו אןתי,ואני תמכתי בה מתוך אינסטינקט אז אני ספגתי את רוב המכה.
תארי לך מה זאת חבטה עם גוף קטן כ"כ,אני מצתמררת רק מלחשוב על זה..אז אני מתמודדת ובאמת שטויות כי תודה לאל שאין לי פגיעה נוירולגית קשה..
אגב,כשמחלימים מקבלים כוחות.את לומדת שאם עברת את המלחמה הכי קשה-עם עצמך-כל דבר אחר נראה פעוט וחסר משמעות.הכי קשה להיאבק עם עצמך..אני מאמינה שאת תהיי במקום הזה גם.תראי גם את בלונדי היכן היא נמצאת ואם היית מדברת איתה לפני שנתיים היא חשבה בטח בדיוק כמוך.
אז יקירתי המשיכי להילחם,החיים שווים את זה,ואני כאן אמשיך להקשיב לתמוך ולאהוב.
קרן אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלי יקרה!
אני15/08/2007
לילה טוב לך, יקרה! כתבת בצורה כ"כ מדויקת, מחודדת וברורה את אשר על לבך עד כי אני מציעה שתקראי את בעצמך לפחות פעמיים נוספות את המילים שאת כתבת, ואני יודעת שזה יעזור לך לעשות קצת סדר במחשבות המציפות בערבוביה את מוחך.
חשוב שתדעי שכל בליל המחשבות שתוקף אותך הוא צפוי וטבעי והוא מוכיח שאת צועדת לכיוון אחד בלבד - קדימה. כי כל עוד את תקועה בבור של ה"א את לא רואה שום דבר חוץ מזה והכל מוסט מחוץ לבועה החולנית שאת מצויה בה. כל המחשבות מכוונות למחול השדים של האוכל, המשקל, הצום, ההקאות, הטריקים וכל האובססיות הנלוות.
אך כעת, כאשר את אוזרת אומץ וכוחות ומתחילה לטפס במעלה הסולם שיוציא אותך מכל הסחי הזה, מתפנה מקום חדש למחשבות אחרות והפחדים לא מאחרים להגיע גם הם.טבעי שתהיי מפוחדת וחרדתית, כי עכשיו את בדרך להכיר את שלי האמיתית, זאת שמחכה אי שם בתוכך שתכירי אותה. מותר לך להתבגר התבגרות מאוחרת וקחי את הזמן. כן, זה מפחיד, ובהרבה נקודות בדרך בא לך לקפוץ בחזרה לבועה שממנה את מנסה לצאת- חולנית ככל שתהיה. אבל... אולי במסעך להכיר את עצמך תגלי שאת דווקא אוהבת את שלי? לא תדעי עד שתנסי.
אני שמחה שאת פורשת כאן את מחשבותייך בפרוטרוט. יש משהו בכתיבה שהוא גם משחרר וגם עוזר לארגן את המחשבות. וסדר, כידוע, עוזר להוריד את מפלס החרדה.
שיהיה לך לילה טוב, נעים ושקט!
תיכף אפרסם את המלצותיי בקשר לצרבות הארורות...
שלך
כרונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכרונית יקרה
שלי15/08/2007כל מילה שלך כל כך במקום, אני מרגישה שאת מבינה היטב מה עובר בראשי. מקווה שאת צודקת, ושבהמשך התהליך פשוט אבין שאני אכן, אוהבת את עצמי. לפחות על המאמץ הנוכחי אני ראויה לקצת אהבה והערכה עצמית!
עד כה כתבתי רק לעצמי, ואכן נהייה קצת סדר בתוך כל הכאוס הרגשי הזה, אך בהחלט משחרר לאפשר גם לאחרים לקרוא זאת. ובעיקר לקרוא תגובות שמאשרות שאיני מעורערת לחלוטין וגם לא על סף שגעון מוחלט.
ונכון, ליצורים אובססיביים כמוני קצת סדר מוריד את מפלס החרדה...
ואיך את, יקירה? את כה רהוטה ונבונה, ומתמצאת היטב בכל ההיבטים של המחלה הזו והדרך ממנה החוצה, כך שאני בטוחה שגם את מטפסת, בקצב שלך, בסולם השברירי הזה.
תודה על המילים היפות וההבנה,
אני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

