איך אני עוזרת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איך אני עוזרת
    אריאנה
    25/08/2007

    איך אני יכולה לעזור למישהי שכנראה סובלת מבולמיה.
    מקיא אחרי ארוחות-האם אני צריכה לנסות למנוע ממנה מלהקיא על ידי לא לאפשר לה להסתגר בשירותים אחרי ארוחה.
    מה אני יכולה לעשות כדי לעזור לה להתמודד עם ההפרעה בבית..
    למי אני יכולה להפנות כדי שנקבל עזרה מקצועית. (מומלץ באזור הצפון)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך אני עוזרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אריאנה!!!

    בלונדי
    25/08/2007

    ברוכה הבאה לפורום שלנו.

    קודם כל רציתי לשאול- מה את בשביל אותה בחורה?
    האם את אמא שלה?
    חברה שלה?
    או עמיתה לעבודה?

    כי זה מאוד משנה את מצב העניינים. צריך לדעת כדי להמליץ לך איך לעזור לה..

    ובת כמה הבחורה?

    הפרטים חשובים, אז בבקשה כתבי אותם...(כי הרי לא תוכלי לבוא בדרישות החלמה לידידה מהעבודה כמו שתוכלי לבוא בדרישות החלמה לביתך יחידתך.)

    מחכה לתשובתך.

    בלונדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים

    אריאנה
    30/08/2007

    הבחורה היא אחיינית שלי והיא בת 19.
    אחותי מכחישה שלבת שלה יש בעיה אבל מצד שני היא לא מבינה את חומרת המצב, אחד הדברים שהיא אומרת זה שהבת צריכה לבקש עזרה ואז היא תוכל לעזור לה, האחיינית שלי מודעת שיש לה בעיה ואומרת שהיא תתמודד עם זה לבד, אני רוצה לנסות לעזור, ולכן אני רצה מידע על אופציות ומקומות לטיפול כדי שאני יוכל להפנות אותה למקומות הנכונים, אני מאמינה שכאשר היא תדע שיש מקומות מיוחדים לבעיה היא גם תבין שהיא לא היחידה ושאין שום בושה בלבקש עזרה.
    בנתיים נתתי קצת עצות לאחותי כמו: לדאוג שהיא אוכלת נכון ובכמויות קטנות ( זה מפחיד לראות כמה אוכל הילדה הזאת אוכלת- זה נראה כאילו פעם ראשונה רואה אוכל)
    אני שמתי לב גם שאחיינית שלי נורא תוקפנית שמתחילים לדבר עליה ועל המשקל שלה.
    מה לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אריאנה יקרה

    שלי
    30/08/2007

    ראשית - כל הכבוד על תשומת ליבך לאחיינית ודאגתך כלפיה. חבל שאמה לא רואה את הצורך בטיפול דחוף, ואני מקווה שתצליחי לשכנע גם אותה שביתה זקוקה לעזרה.
    שאלת לגבי מקומות מיוחדים לטיפול בבעיה - בזאת לא אוכל לעזור לך (אני טופלתי רק במסגרת פרטית), אך יש לא מעט מסגרות ואני בטוחה שעוד היום משהי מהבנות כאן תספק לך את המידע הדרוש.
    לגבי הנערה עצמה: סביר שהיא תמשיך לחוש בושה, ומאד ייתכן שתתנגד לעזרה. בולימיה היא מחלה איומה שכמה ממרכיביה הדומיננטים ביותר הם בושה, הסתרה, שנאה עצמית, ועם זאת - התנגדות לטיפול וסירוב להודות בבעיה.
    אך אל תוותרי! תאמיני לי, יבוא יום והיא תודה לך.
    נשמע שאת קרובה אליה ואוהבת אותה מאד. אני מציעה לך לנסות ולשוחח איתה, למרות שהשיחה עשויה להיות קשה מאד. בקשי ממנה להקשיב לך ותני לה את הזכות לא להגיב. תאמרי לה שהבעיה ממנה היא סובלת אינה חריגה כלל, יש אין ספור נשים שמתמודדות עמה.
    הסבירי לה על הנזקים שהיא גורמת לעצמה, שחלקם עשויים להיות בלתי הפיכים: נזק לשיניים, פגיעה במערכת העיכול, במערכת ההורמונלית (כדאי לברר האם היא מקבלת מחזור באופן סדיר), נזקים חיצוניים כגון פצעים בעור הפנים, שיער וציפורניים.
    תבטיחי לה שאף אחד לא יתאכזב ממנה או יכעס עליה אם תודה בבעיה ותבקש עזרה, ההפך, כולם יתמכו בה.
    אם היא מסרבת לשתף פעולה, הייתי מנסה להעביר לה חומר על המחלה. למשל, רשימה של אתרי אינטרנט בנושא, פורומים, כתבות שמפרטות את הנזקים הצפויים לה, טלפונים של מסגרות טיפול. אם את מעוניינת בחומר כתוב אחפש עבורך.
    כולי הערכה כלפי מאמציך, אך חייבת להזהירך - זה לא יהיה קל...
    ולמרות זאת, אל תוותרי.
    להתראות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אריאנה- הנה הפרטים!!

    בלונדי
    30/08/2007

    קחי את כל מה ששלי כבר כתבה לך. אני מחזקת את דעתה וכתיבתה.
    וכעת לעניינים יותר פורמליים.
    אסביר לך על בתי החולים העומדים לרשותך.
    לא ציינת באיזה איזור בארץ היא גרה ולכן אתן לך מס' אופציות:

    1. המחלקה להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי תל השומר. שם הייתי מאושפזת ושם הצילו את חיי!!! שם יש אפשרות למסגרת של אשפוז או מסגרת של טיפול שבועי- דיאטנית, פסיכולוגית, פסיכיאטר (אחת לתקופה) וקבוצת תמיכה.
    טלפון 03-5305101.
    זהו המקום היחיד מסוגו בארץ המטפל בהפרעות אכילה מכל הסוגים, עם אנשי המקצוע הטובים ביותר. הטיפול הוא דיסקרטי ואף אחד לא צריך לדעת על כך. זוהי חובתם לכך.

    2. המחלקה להפרעות אכילה בבית חולים רמב"ם בחיפה. חברים שלי טופלו שם, גם על אותו בסיס של טיפול שבועי. או מסגרת אשפוזית. (לא מומלץ להתאשפז שם).

    3. המחלקה להפרעות אכילה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. חברותיי אושפזו טופלו שם. לא מכירה טוב כדי לתת פרטים.

    4. המחלקה להפרעות אכילה בבית החולים קפלן- רחובות. לא מכירה טוב כדי לתת פרטים.

    5. מסגרת פרטית- "שחף" - לא מכירה מסגרות פרטיות. אבל את יכולה לברר על כך. זה עולה הרבה כסף לפי מה שהבנתי.

    בכל מקרה- אם יש לך עוד שאלות- אנחנו כמובן כאן לכל צורך!!

    מאחלת לך בהצלחה רבה רבה ומחזקת את ידייך על המעשה שלך.
    בלונדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אריאנה!

    אני
    01/09/2007


    אני מבינה ללבך ולחששותייך - הם מוצדקים בהחלט. הנקודה הקריטית בהפרעות אכילה היא "לתפוס את זה בזמן", ולכן טוב מאד שאת פונה לעזרה עכשיו, כי ככל שהזמן עובר המחלה משתלטת וקשה מאד לצאת מזה, אם בכלל.

    לכן אני מחזקת את דברי הכותבות מעלי ומצרפת לך קישור המכיל מרכזי טיפול שונים לבעיה הקשה הזו. אינני יודעת עד כמה הטלפונים הכתובים שם מעודכנים, אך המחלקות עודן קיימות ותוכלי להגיע אליהן בקלות דרך 144.

    אני מבינה שאתן מהצפון, ולכן הייתי ממליצה לך לפנות לטיפול ברמב"ם. אמנם אינני מכירה אישית את המקום, אך אני מכירה בנות שטופלו שם ובפיהן היו רק שבחים על המקום. כדאי לכן לפנות לשם כצעד ראשון.

    לגבי עלויות הטיפולים - כעקרון, עלות הטיפול בבתיה"ח הציבוריים אינה נופלת עליכן. לעומת זאת, טיפול פרטי (כדוגמת הטיפול המוצע ב"נופית", ב"שחף" ודומיהם) כשמו כן הוא והוא ממומן ע"י הפונה עצמו. המחירים שהם גובים הם גבוהים עד גבוהים מאד לדעתי, כך שתעשו את השיקול שלכם.

    להלן הקישור:

    http://www.sahar.org.il/ed.asp

    אני מאחלת לכם המון בריאות, ואם תרצי לעדכננו - אנחנו פה.

    שבת שלום ומבורך!

    כרונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אריאנה,

    אני
    01/09/2007


    טוב, אני מבינה שהקישור לא ממש אופרטיבי, אני אני מנסה שוב...

    [a href=http://sahar.org.il/ed.asp id=link]לחצי פה.[/a]

    בתקווה שזה יעבוד עכשיו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום