נטע היקרה,

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נטע היקרה,
    לין
    17/10/2009

    נטע,
    לא הייתי פה ולכן לא הגבתי לך.
    מקווה ששלומך בסדר .
    רציתי להגיד כמה דברים,
    אז כן הייתי חולה 12 שנה, אלו היו שנים בהם התבסס הבסיס שלי, בהם הוא נבנה.
    אז אגיד לך את האמת, אני יצאתי מההפרעות אכילה הקשות שהייתי, יצאתי מזה.
    אני לא יודעת עד כמה אפשר לצאת מהפרעת אכילה, אני יכלה להגיד לך שאפשר שהיא לא תחיה,
    אני יכולה להגיד לך בביטחון מלא שאצלי תקופה לאחר שיצאתי מהמקום הנוראי בו "נחתי"
    12 שנים, הרגשתי חופש, הרגשתי שאני מכירה חיים חדשים..אבל אני מאמינה שתמיד יש אצלנו
    איזשהו גרעין "מקולקל" , משהו שונה, כאוב כזה, מפוחד...דעתי היא שהפרעת אכילה מחזיקה
    בתוכה פחד עצום מהחיים, מבני האדם, מהכל..
    לי יש הרבה דעות קצת שונות על הנושא של ה"א, אולי מפני שהייתי במקום הזה 12 שנה..
    אולי בגלל שהספקתי להכיר את המקום הזה יותר מדי, אולי בגלל שרוב חיי הייתי במקום הזה.
    ואם את שואלת ותוהה הייכן אני היום, אז אכן יצאתי מההפרעת אכילה שליוותה אותי כ-12 שנה
    בהם הייתי כלואה ומפוחדת.
    אך לפני פחות או יותר 4 חודשים עברתי אירוע קשה של מוות של חברה שטלטל אותי,
    ומשם הדברים רק הסתבכו ואני הסתבכתי בתוך הפחדים ובתוך הקשיים ובתוך כל ההצפות
    מהעבר, וכן, לאחר מקום מאוד טוב שהייתי בו, הרגשתי איך אני צונחת בשנית..
    אז אני מודה שצנחתי, ואני מודה שהיום אני לא במקום הכי טוב ובטח לא במקום שאני מאחלת
    לעצמי...אבל אני יודעת בצורה מאוד בטוחה שזו לא אותה הפרעה שליוותה אותי, זה איזשהי
    אפיזודה, כי לשם אני רגילה לחזור..את מבינה? אני לא משלה את עצמי, ברור לי לגמריי
    שגם המקום הזה שלי הוא לא טוב..אבל היום אני מבינה שאסור לי לחזור למקום הזה,
    לא כועסת על עצמי ולא מאשימה את עצמי, הרי את יודעת..מבחינתי זה כמו "לחזור לבית", אולי
    זה הבית מבחינתי שמעולם לא היה לי, פה אני עוצרת את המחשבות החולות שלי, זו המחלה שמדברת מתוכי, המחלה שליוותה אותי כמעט כל חיי.
    אז שוב כמו שאמרתי אני לא כועסת ולא מאשימה את עצמי, אני כעת מנסה לסלוח לעצמי ולמצוא
    את המקומות שעושים לי טוב בחזרה, מנסה להחזיר אותם לחיי, מנסה למצוא דברים אחרים,
    מנסה פחות לפחד מאנשים, לסמוך...ולא, לא קל לי...אבל אני עושה זאת כי אני יודעת שאני חייבת
    ושזה מה שנכון לי כרגע.

    אז תדעי לך נטע, שכל החיים מלאי התמודדויות, אף פעם שום דבר לא בטוח, אף אחד לא יוכל
    להבטיח לנו שלא נחזור לסורנו שנית, אף אחד לא יוכל להבטיח לנו שלא ניפול מפני שאנחנו במקום
    גבוה ובטוח, את יודעת שלפעמים דווקא ככול שמהמקום בו אנו נמצאים (יחסית לעבור) גבוה ובטוח
    יותר, שם טמונה הסכנה, שם החבל הכי דק שאולי ניפול, כי כשאנחנו מרגישים הכי הכי חזקים,
    קיימת מחשבה שיש לנו את השליטה, ואז כמו שאת בטח יודעת..השליטה שקרנית, ושוב אנחנו
    יכולים למצוא את עצמנו במקום של הפרעת אכילה פעילה או של כל התמכרות או שימוש אחר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נטע היקרה,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך...

    לין
    17/10/2009

    אני מאמינה בלהודות בחוסר אונים מול המחלה, מול ההתמכרות שלנו, אני מאמינה שככה
    אנו מודים שהיא יותר חזקה מאיתנו, משחררים את השליטה שאנו כ"כ כמהים אליה ובעצם איננה
    שליטה, אלא ההפך..
    ומתוך המקום הזה לעשות צעדים קטנים קטנים של חוסר אונים, לא להתקרב למקום הזה כי כמו
    שאמרתי אנו חסרי אונים שם..לא לנסות ולבחון את עצמנו כדי שחלילה לא ניפול.
    יש דברים חזקים מאיתנו, אני באמת חושבת ככה.
    פעם חשבתי שאני צריכה להיות חזקה מהכל, שאם יש לי הפרעת אכילה, אני אתמודד מולה,
    אביס אותה, אסתכל לה בעיניים ולא אפעל עליה ומתוכה, אבל נכחתי לדעת ולראות שזה לא ככה-
    אסור לי להתגרות בה, אסור לי לשחק ולבדוק מה היכולות שלי..
    כי ללא ספק אני חלשה...וללא ספק יש לי קשיים שלי שיכולים להחזיר אותי אליה, אני צריכה לשים
    את עצמי במקום הכי הכי בטוח כדי לא לגרות אצלי את המקום החלש שלי כדי לא ליפול אל זרועותייה
    "המנחמות" בשנית..
    וכן, גם היום ממש וכל יום אני בוחנת מה מפיל אתי, בוחנת מה מחליש אותי, בוחנת אלו דברים
    מחזירים אותי למחשבות רעות, לרצונות לחזור להפרעת אכילה, מה גורם לי שוב פעם לדבר מתוך
    אוכל, מתוך הלכאה עצמית.....
    ולפעמים לא קל מה שאני מגלה, לפעמים זה מעלה הרבה שאלות ותהיות...אבל אני משתדלת
    באמת מאוד מאוד מאוד להישאר במקום שאני רוצה להיות בריאה, ואסור לי ליפול. כמו שאמרתי-
    לא קל, אבל אני מניחה שזה אפשרי...כל עוד נרצה, כל עוד נלך בדרך ההחלמה,
    ולא אני לא תמיד הולכת בה, ואני לא אהיה צבועה ואני לא אגיד דברים שאני לא עושה..
    אבל אני משתדלת שתדעי. ובאמת שאני רוצה ויודעת שאני עושה פעולות למען זה כהיום.

    מצטערת אם לא מובנים דבריי,
    מאחלת לך סופ"ש נעים ומעניין.
    אני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי תקווה

    נטע
    17/10/2009

    הי תקווה יקרה. טוב ששמת את ההודעה למעלה באמת יום שבת בבוקר לא ראיתי מה שכתבת למטה...
    אכן , דברייך מובנים ביותר,
    אני ממש גאה בך ששרדת את המחלה הערורה הזו כל כך הרבה שנים, אני יודעת כמה שזה קשה כל יום שעובר עלי הוא כמו יובל...וכל מה שאני מאחלת לעצמי ולכולן להיות בריאות.
    אני התרגשתי וכאבתי את מה שכתבת, התחברתי לחלק מהדברים.....
    לגבי הצביעות אני לא חושבת שהייתי צבועה ולאורך כל הדרך!!! אלא שאני כותבת דברים שאני עצמי לא מצליחה ליישם ונכון, קשה לי ליישם אותם וגם למי שיושבת מול המחשב מסתבר שקשה ליישם את זה ויחד שתינו יכולות לעבוד על הנקודות הללו...על ידי זה שבעצם האחת מוציאה את החכמה מהשכל אל הכתב וזאת שקוראת ואיכשהו זה נכנס לה למודעות וללב.
    דבר אחד שזכור לי שאמרתי אחד בפה אחד בלב זה לגבי ההקאות, אני זוכרת שכתבתי כמה שזה נורא להקיא ובעצם אני עצמי היתי מתגנבת ומקיאה ובאמת כשקראתי את הדברים שלי התחלחל בי משו איך זה שאני כותבת כמה זה גרוע ונורא ואח"כ מסוגלת להקיא?!? כמובן שלא כתבתי בדבריי שאני לא מקיאה אכן עברתי תקופות קשות של הקאות וגם שיתפתי בכך בפורום,לא אכחשתי זאת אפעם! את מבינה שזה היה בתקופה שלי לא היה כ"כ שליטה על ההקאות פשוט זה היה רפלקס "טבעי" אבל יחד עם כל זה תמיד חיזק ועדיין מחזק אותי לקרוא ולהבין שהשכל שלי לא חולה ושהוא לא נפגע ושאני יכולה לשדר דברים חכמים והגיונים ...
    לגבי ה"גרעין המקולקל "אני מאד מקווה שאיכשהו יהיה מדען שישנה את הדנ"א שלנו ויצליח לתקן את הפגם שם ולתקן את ה"רצף הגנטי" שנוכל לחזור לחיות חיים טובים ומאושרים ובריאים...
    אני מאחלת לך שתצליחי להתגבר על המשבר שפקד אותך במוות חברתך. מאמינה בך שתצליחי להתגבר על זה כמו שהצלחת לצאת מבור מטונף ועמוק....
    אוהבת
    נטע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקווה לבנה מדהימה!

    קרן אור
    18/10/2009

    ואוו!!!
    קראתי את מה שכתבת כאן בנשימה אחת,כפי שאת בוודאי כתבת את זה.מרגש,כנה,אמיתי.
    אין לי מה להוסיף רק רוצה לחזק אותך במאבק,ולומר לך שאני איתך.

    שולחת לך כוחות וחיבוק כנה ואמיתי,
    אני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום