מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קצת מוזר לי...אובד עצות26/01/2010
טוב אני לא יודע אם הגעתי למקום הנכון... זו פעם ראשונה שאני כותב משהו באיזשהוא פורום.
אז ככה, אני וש' בקשר כבר 8 שנים לערך ומאז שאני מכיר אותה היא מקיאה לפחות פעם ביום אחרי האוכל.
אנחנו נשואים כבר שנתיים ואני אוהב אותה מאוד....
בעבר ניסיתי לעזור לה בכך שהכנתי לה ארוחות מסודרות ודאגתי שלא תאכל שטויות...אך ההתקפים לא פסקו וכן גם ההקאות וגם אני לא תמיד בבית בשביל לדאוג לה...
היא סובלת מהפרעות אכילה מגיל 17 לערך והיום היא כבר בת 30!!
טופלה באישפוז בעבר בשניידר למשך 4 חודשים ואח"כ לעוד 3.
בזמנו היתה מטופלת אצל פסיכולוג/פסיכיאטר וכלום לא עזר ולא הוציא אותה מהדכאונות... גם לא הפרוזאק.
ת'אמת.. קשה לי מאוד עם המצב הזה ואני רוצה מאוד לעזור לה.
קשה לה עם קבלה של הגוף שלה( למרות שהיא נראית מצויין), וזה משפיע מאוד גם על חיי.
אני אדם אופטימי ושמח בכל מצב..אני לא יודע אם אוכל לעזור...
אני מפרגן לה בכל מצב...זורק לה הערות שהיא נראית מצויין/יודעת להתלבש ועוד...כל הזמן.
בזמנו הייתי נפגש עם הפסיכיאטר שלה על מנת לקבל טיפים כיצד להתנהג ושוב... לא עזר.
שוב.. לא יודע אם פה זה הכתובת... הפנו לכאן בכתבה שפורסמה בYNET/
מקווה שהגעתי למקום הנכון...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגעת למקום הנכון
אפרת לוי26/01/2010שלום אובד עצות,
בהחלט הגעת למקום הנכון. חלק מהתמיכה הניתנת פה הוא גם עבור האנשים הקרובים לאלו הסובלים מהפרעות אכילה.
נשמע שגם אתה סובל, זה קשה לראות מישהי שאתה אוהב לא מצליחה לצאת ממעגל ההרס של הפרעת האכילה במשך כל כך הרבה שנים.
לא היה ברור מדבריך האם היא מבטאת מצוקה כל שהיא ביחס להקאות או שכך היא מתנהלת ביוםיום מבלי משים.
ההקאות, היחס אל הגוף, התקפי האכילה הם ביטוי למצוקות וקשיים שהיא, כפי הנראה, לא נמצאת איתם במגע /או מגע חלקי. ועל כן היא לכאורה לא סובלת ואתה סובל למעשה עבורה.
האם דיברת איתה על האפשרות של פניה לטיפול פסיכולוגי?
נסה לשכנע אותה. אם היא בשום פנים ואופן לא תסכים ( תטען למשל שאין לה בעיות, היא שולטת במצב וכו' ) תציע לה שתפנו יחד לטיפול זוגי, יתכן ודרך הטיפול הזוגי היא תגיע לטיפול אישי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגעת למקום הנכון...
אחינועם27/01/2010שלום לך בעל דואג ואוהב,
אני בוחרת לענות לך, על אף כי לרוב אני דוממת בפורום, משום שהודעתך נגעה בי עמוק בתוכי.
ניכר בך כי אתה אוהב אהבה עצומה את אשתך, וכואב את כאביה, ולא מצליח להגיע אלייה ולא מבין אולי איך היא לא רואה בעצמה את כל הטוב שאתה רואה בה...
אני ממש נרגשת מהפנייה שלך - רואים שאהבתך אליה אינה תלויה בדבר, וזו אהבה אדירה ואמיתית.
אתה מתאר סיטואציית חיים שמוכרת לי מאד, אבל מהזווית של האשה הסובלת מההפרעה.
גם אני, כמו אשתך, נשואה (ואף אמא לילדים), בת 30, וסובלת מנעורי.
כמו אשתך, גם אני כבר שנים מקיאה לפחות פעם ביום, וחיה לצד בעל שהכיר בזה לפני נישואינו, ומודע לכל זה כל שנות חיינו המשותפים.
מעולם לא דיברנו על כך - עד שלפני כשנה וחצי אורו עיניי והחלטתי להתחיל טיפול ולעזור לעצמי.
כל השנים חייתי עם מסכה, כלפי חוץ וכלפי עצמי: לא הכרתי בבעיה שלי, והייתי מוכנה להמשיך בחיים שהם למעשה מוות. קיבלתי עודני את כל התמיכה והאהבה. וזו עזרתו הכי טובה!
אשתך סובלת כבר שנם רבות. ההפרעה אצלה, כמו אצלי, היא כבר דפוס מקובע, של חשיבה ורגש ומעשים. זה לא דבר שקל לפרק, זה לא דבר שפשוט לשנות.
להבדיל משנים ראשונות בהפרעה, אצלי ואצלה ג"כ, הטיפול הרבה יותר מורכב ועמוק, וגם ממושך.
נכון ייעצה לך אפרת, מנקודת מבטה המקצועית זוהי הגישה הנכונה.
כיוון שזה חולי עמוק וקשה, אלים ומסוכן - חייבים טיפול והכי מהר כן הכי טוב.
אני רוצה לתת לך גם את הזווית של אשתך, בתור מי שיודעת איך חש וחושב הצד השני:
העובדה שאשה עם בולמיה אינה פונה לטיפול וחיה לצידך עם דכאונות וכדורים מעידה על עיוורון לגבי מצבה. האם אני צודקת?
ככה אני הייתי. ללא דכאונות, ב"ה, ומתפקדת לכל דבר ועניין, אבל עם בולמיה קשה ואכזרית.
ולא חשבתי בכלל על טיפול. השאלה העיקרית היא איך לפקוח את עייניה? ולהבהיר לה את נחיצות הטיפול?
אתה וודאי צריך לשוחח איתה, אלא שכל זה מחייב רגישות עצומה!
להלך בין הטיפות, לא לתקוף, לא לאיים, לא להביא אותה לפינות שיאלצו אותה לשקר.
זה לא קל, אבל אהבתך וודאי תסייע לך.
תארת חיזוקים שאתה נותן לה - זה טוב לטעמי. כמובן שלא להפריז, ולא להחמיא כשאין על מה.
לתת מחמאות אמיתיות, שמתייחסות לא רק למראה אלא גם לתוכן, לערך שלה כאדם, כבת זוג, כאישה בפני עצמה.
פנייה לטיפול זוגי, שדרכו תתחיל נגיעה בחולי שלה, זה רעיון מצויין!
לתת לה את ההבנה שאתה חלק מהמסע שלה, שהיא לא לבד בקושי ולכן גם לא לבד בהתמודדות, היא תוכל להרגיש חזקה יותר, נתמכת, מוערכת ובעיקר נאהבת.
תמשיך לכתוב לנו, תספר מה קורה איתכם.
מתפללת שתיהי ברכה שרוייה על מעשיכם, ותצלח דרככם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

