מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- משהו שכתבתי לפני כמה שניםניצוצות19/12/2007
למה הרגת אותה?
למה השארת אותה בלי רגשות?
אטומה
ואין יכולת לתקן
עזוב אותה
אולי היא תצליח לפתוח בדרך משלה
אל תסתכל עליה, זה מפריע, היא רואה
אני מפחדת שיהיה מאוחר מדי,
יש רגעים שבהם אני מרגישה שאני מנסה לעקוף את הזמן, להגיע לפניו,
לפני שיהיה מאוחר מדי.
הלוואי והזמן היה יכול להיעצר מלכת ואני אוכל לחשוב מבלי שהזמן ימשיך,
וככה אני לא "אפספס" אותו.
לפעמים אני מרגישה שכל הפחד הזה, הכאב, עשו אותי לכ"כ אטומה מבלי לשים לב
שפשוט לא אכפת לי מעצמי, אלא רק לדעת, להבין, לזכור..שזה ימשיך, אפילו לחזור לאותו רגע,
רק כדי להפסיק את האורות האלה, את התחושות הבלתי נפסקות.
לגרום למי שגרם לי לכ"כ הרבה סבל שעדיין לא נפסק, לשלם על מה הוא עשה, להודות בך,
או שרק ידע שלפחות אני זוכרת, זוכרת ויודעת.
אבל המחשבה שהוא באמת יודה בפני שזה באמת קרה, מפחידה אותי, מצמררת אותי.
יש רגעים שאני חושבת, ונדמה לי שהכל לא אמיתית, לא מציאותי, שמה שאני זוכרת איננו נכון כלל,
שהכל המצאה מטורפת של הדמיון שלי??
אך האם זה יכול להיות המצאה דמיונית בלד? הרי נראה כל כך אמיתי, הזיכרון..התחושות.
אני הרי יודעת גם שכל מה שאני זוכרת נכון, אז למה בכל זאת אני רוצה להוכיח לעצמי את זה, דרכך??
למה אני רוצה לבדוק מה יקרה אם אני אעמוד מולך..לבדי..שוב, והפעם בנעליים אחרות.
למה אני צריכה את הסיכון הזה? את החוסר ידיעה של מה שיקרה אחרי...?
ברור לי לגמריי שאם נהיה לבד מבלי אף אחד שאני יודעת שמחכה לי, יחזור לי הפחד לאבד שליטה,
להיות חסרת הגנה לחלוטין, מולך.
אני יודעת שאם נהיה ככה לבד, ועוד ביוזמתי, אני יהיה חסרת הגנה שוב, הוא יהיה זה שיחליט מה יקרה,
השליטה תהיה בידיו, שוב, רק שהפעם אני אתן לו אותה.
למה אני מחפשת את הסיכון הזה? למה ההתגרות הזאתי?
למה הרצון הזה להביא אותו למקום שהוא יוכל שוב לפגוע בי, מה אני רוצה להוכיח לעצמי?
שהיום לאחר הרבה שנים אני חזקה? הרי אני יודעת שזה שטויות, אני יודעת שזה לא ככה, אז למה בכל
זאת אני רוצה לחזור למקום הזה, מולו, רק שהפעם בלי מסיכות, בלי זיופים, מה אני רוצה שיקרה?
האם באמת כדי לי לקחת את היכון? האם באמת כדי לי לשאת בתוצאות של אח"כ?
האם באמת אוכל לעמוד בעוד טראומה? רק שהפעם לא אוכל להאשים אף אחד, הרי אני אוביל את עצמי
אליו, הפעם אני אהיה האשמה.
הפעם לשם שינוי ההחלטה בידיי,
הפעם אני אתייצב מולו
אסתכן
אתגרה בו כמה שאפשר
ואראה מה יקרה.
לא יודעת למה העתקתי את זה לפה, מצאתי את זה לפני כמה דקות..
אני כבר מאחורי זה,
לא השגתי כלום האמת, התמודדתי?
לא יודעת.
לפעמים אי אפשר להגיע למה שאנחנו רוצים..לא משנה כמה נחשוב שאנחנו חזקים,
לא משנה כמה חשבתי שאני "אפיל" אותו בפח, בסוף הפלתי את עצמי, אבל קמתי..
קמתי ואני כבר לא באותו מקום
אסור לי לחזור לשם
לפעמים יש לנו שאלות, שאין מענה עליהם, היה לי קשה להשלים עם זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך==>
ניצוצות19/12/2007לפעמים פשוט צריך לקום מהמקום הזה,
אני חושבת שקמתי
היום אני יודעת שכמו שאף אחד לא יגיד לי שאני צודקת, שהכל נכון, שכל מה שיש לי בראש
נכון, אני יודעת, למדתי להאמין לעצמי,
כבר לא מחפשת הוכחות, במיוחד לא מהאנשים שהכי פחות יעזרו לי,
הרי מה חשחבתי? שמי שאני רוצה פשוט יודה וזהו?
כמה תמימה הייתי..?
באמת האמנתי..האמנתי שאני הוכיח לעצמי,
אבל היום אני יודעת שאני כבר לא צריכה את ההוכחות האלה, לא צריכה את האישור,
מה שברור לי ברור לי..
ומה רציתי?
לסכן את עצמי
להחזיר את עצמי לאותו מקום, לאותו מקום נוראי, רק שהפעם אני אבוא אליו מרצוני, אכנס לתוכו
מרצוני...רק כדי להפיל אותו?
לא היה אכפת לי בכלל מה יקרה לי, לא שינה לי אפילו,
רק רציתי ל"הפיל" אותו, ואולי הייתי מפילה את עצמי יותר עמוק ממה שאני יכולה להפיל אותו?
האם זה שווה?
עונש? למי עוזר עונש?
מה שנעשה נעשה, ולתקן אין ביכולתי
יש משפט שאומר:
"אלי
תן לי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם
אומץ-לשנות את הדברים אשר ביכולתי
ואת התבונה להבחין בין השניים"
מוזר לי לכתוב את זה פה,
בוודאי אחרי הרבה שנים שזה נכתב, האמת סתם הסתכלתי במגירה ששמורים דברים
שכתבתי, ומצאתי את זה..
מאחלת לכן ערב טוב,
אני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפשוט אני יקירה
קרן אור19/12/2007ברור לי למה זה עלה דווקא עכשיו...והאמת היא שמאתמול אני חושבת בדיוק על הקונפליקט הזה.מנסה לחשוב כמה זה יכול לעזור לך,מה מניע אותך,האם התועלת רבה על הנזק ואם כן,איזה מחיר תשלמי.
וכמו תמיד,התשובות נמצאות אך ורק אצלך.וברור לי שתצטרכי לסגור את אותו פרק אם זה להעמיד את האשם על דוכן העדים,או אם פשוט להבין ולהמשיך ולדעת שהיום אף אחד לא יכול לפגוע בך,כי באמת השתנית וגדלת מאז.
למילים של ילדה יש כוח משל מבוגר...וההבזקים הם דרכו של התת מודע להודיע לנו אני זוכר.וזה משהו שאי אפשר להמציא.זה משהו שהוחא אמיתי וקיים,וחבל שלא בדימיון.אבל הדימיון שלנו לא חולה,זה רק האנשים מסביב...
ניסיתי לחשוב מה הייתי עושה ואין לי תשובה.אני הייתי מנסה להוציא את הצדק לאור,כי כזאת אני,אבל מי אמר שזה נכון??מי אמר שהתשלום והלהתמודד עם זה שוב לא קשה יותר???
יקרה,האמת מוצאת דרכים לצאת מתוכנו.והשאלה איך אנחנו בוחרות להתמודד איתה היא החשובה,אבל צריך להתמודד,ולא להדחיק.ואני איתך בדרך,מוכנה לעמוד מאחורייך במה שתחליטי שהוא הטוב ביותר עבורך.
לילה טוב יקרה שלי,
קרן אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרן אור מדהימה
ניצוצות19/12/2007קרן אור יקרה,
כבר העמדתי את מי שהיה צריך על "דוכן העדים" הפרטי שלי, הוא היה העד הראשי, שאר
ה"עדים" לא יודעים על מה הם מדברים, באותה תקופה עשיתי המון "סקירות" כלליות, מכולם..
ואצלו התשובות..אבל תשובות למה? למה אני צריכה תשובות? אם בכלל אין לי שאלות?
רק שאלה אחת גדולה שהיא "למהההההה??????"
אבל אין תשובה, ובוודאי שלא ממי שאני יכולה לקבל, ולדברים החולים שאנשים עושים, אין הסברים
הגיוניים.
אז כמו שאמרתי, נותר להשלים..ולהמשיך הלאה..
למרות הכאב, היום אני כבר הרבה אחרי אותו היום שהייתי תמימה, שהאמנתי שאני יכולה להעמיד
אותו במקום, כי אין לו מקום, ואין שום דבר שמוחק הכל.
היום אני כבר לא מוכנה לסכן את עצמי כדי להפיל אותו, כמו שאמרתי, בעבר זאת הייתה המטרה
העיקרית שלי, לא יכלתי לתפקד, רק כל היום המוח נתחן בסרטים, ואני שמחה שלא הצלחתי
להוציא את ה"סרטים" שלי לפועל, לא בטוח איפה הייתי היום אם הם היו יוצאים.
וזה בסדר, היום יש לי השלמה..היום אני יודעת שמה שקרה קרה, וזהו, אי אפשר לשנות ואי אפשר
לעשות שזה לא יהיה קיים, כי זה כבר היה, והיום נותר לי רק להמשיך לחיות..ובלי שום קשר לעבר.
אל תהיי מאחורי, תהיי ליידי,
תודה
את יודעת כמה התודה שלי גדולה??
אני יודעת שלא.
אוהבת אותך
פשוט אני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרן אור מדהימה
ניצוצות19/12/2007קרן אור יקרה,
כבר העמדתי את מי שהיה צריך על "דוכן העדים" הפרטי שלי, הוא היה העד הראשי, שאר
ה"עדים" לא יודעים על מה הם מדברים, באותה תקופה עשיתי המון "סקירות" כלליות, מכולם..
ואצלו התשובות..אבל תשובות למה? למה אני צריכה תשובות? אם בכלל אין לי שאלות?
רק שאלה אחת גדולה שהיא "למהההההה??????"
אבל אין תשובה, ובוודאי שלא ממי שאני יכולה לקבל, ולדברים החולים שאנשים עושים, אין הסברים
הגיוניים.
אז כמו שאמרתי, נותר להשלים..ולהמשיך הלאה..
למרות הכאב, היום אני כבר הרבה אחרי אותו היום שהייתי תמימה, שהאמנתי שאני יכולה להעמיד
אותו במקום, כי אין לו מקום, ואין שום דבר שמוחק הכל.
היום אני כבר לא מוכנה לסכן את עצמי כדי להפיל אותו, כמו שאמרתי, בעבר זאת הייתה המטרה
העיקרית שלי, לא יכלתי לתפקד, רק כל היום המוח נתחן בסרטים, ואני שמחה שלא הצלחתי
להוציא את ה"סרטים" שלי לפועל, לא בטוח איפה הייתי היום אם הם היו יוצאים.
וזה בסדר, היום יש לי השלמה..היום אני יודעת שמה שקרה קרה, וזהו, אי אפשר לשנות ואי אפשר
לעשות שזה לא יהיה קיים, כי זה כבר היה, והיום נותר לי רק להמשיך לחיות..ובלי שום קשר לעבר.
אל תהיי מאחורי, תהיי ליידי,
תודה
את יודעת כמה התודה שלי גדולה??
אני יודעת שלא.
אוהבת אותך
פשוט אני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי פשוט אני!
בלונדי19/12/2007נשמע שעברת התעללות נוראית....
אני לא יודעת מה ולמה, אבל אני שמחה שזה היום מאחורייך....!
ואני מקווה שמי שגרם לך לסבול, משלם יום-יום על המעשים שלו!
בלונדי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמרתי או לא אמרתי??
ניצוצות19/12/2007יקרה את קרן אור, אמרתי שיגמר עוד לפני שתבואי???
כן כן בבוקר אמרתי לך..
ואת..."יש שם 60 מ"ל, הם בחיים לא יסיימו את זה" -נוווו את רואה!!
אני תמיד צודקת!
תודה על דברייך, תודה תודה תודה
ואין לי עוד מה להגיד
רק שאני אוהבת אותך
ולגביו-אני לא יודעת, באמת שלא...אני מרגישה רע שאני משאירה אותו ככה באוויר, והאמת הכי
עצוב זה שהוא לא קולט נראה לי...או שאולי לא רוצה להראות לי שכן.
תפסיקי לסנן אותי
אוהבת
פשוט אני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרן אור, קיבלת את המייל השני שלי???
בלונדי19/12/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

