מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- IVIG או פלזמה פרזיסנילי06/01/2012
בתי סטודנטית וצריכה לעבור טיפול לפני ניתוח הוצאת בלוטת התימוס. המנתח המליץ על
IVIG שזה 5 ימים באשפוז יום ורק שבועיים אחרי אפשר לנתח. אך קיימת גם אפשרות לטיפול של פלזמה פרזיס שהוא יותר קצר ומנתחים מיד בסיומו. כיוון שבתי לא רוצה להפסיד את כל חופשת הסימסטר היא מעדיפה את הפלזמה. מה באמת עדיף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר IVIG או פלזמה פרזיס - תגובה
ערן משה06/01/2012חלעניות דעתי אין עדיפות, מטרת הטיפול הוא "הוצאת הנוגדנים" מהגוף. שניהם יכולים לעשות את אותה עבודה.
יש חולים שהאחד משפיע עליהם טוב יותר מהשני ולהפך.
בהצלחה בניתוח והבראה טובה לאחריו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIVIG או פלזמה פרזיס - תגובה
משה פיק06/01/2012שלום נילי,
אני מצטט את אחד הנוירולוגים הבכירים למיאסטניה גרביס פרופ. שדה שענה בפורום זה על שאלה דומה בחודש ינואר 2009.
"פלסמפרזיס הוא טיפול על ידי הוצאת דם והחזרת הכדוריות האדומות ללא הפלסמה שמכילה את הנוגדנים. על ידי כך מפחיתים בעזרת טיפולים חוזרים את כמות הנוגדנים ומשפרים את סימני המחלה. הטיפול הזה יעיל מאד. חסרונו הוא שהוא מצריך החדרת קנולות עבות לורידים לצורך הוצאת הדם והחזרתו. הטיפול עלול לעתים לגרום לירידת ל"ד, להתעלפות ולסיבוכים נדירים נוספים. לכן משתמשים בו במצבים של מיאסטניה קשה, חוסר תגובה לטיפולים אחרים,כהכנה לפני ניתוח ועוד.
הטיפול בIVIG הוא מתן אימונוגלובלינים שהופקו ממנות דם רבות של בני אדם. האימונוגלובולניים הם נוגדנים והם מדכאים את ייצור הנוגדנים בטבעי של הגוף במנגנונים שונים. יתרונו של בטיפול הוא מיעוט תופעות לוואי. לעתים הוא גורם לכאבי ראש, לעתים נדירות להיווצרות קרישים בדם בשל העלאת צמיגות הדם, אך כאמור הדבר נדיר. ככלל זהו טיפול בטוח, אך יקר מאד.
ההחלטה במה לבחור תלויה בנסבות הקליניות."* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

