מקום תקיפת הנוגדנים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מקום תקיפת הנוגדנים
    יוסי
    27/07/2012

    האם מיקום תקיפת הנוגדנים הוא על השרירים עצמם או על העצבוב לשרירים
    בחוט השדרה או במוח. האם התקיפה מתרחשת גם במנוחה או בזמן הפעלת השרירים
    הספציפיים או גם בזמן הפעלת שרירים אחרים. אם ניקח 2 אנשים שסובלים מחולשת
    רגליים. לשניהם אותו מספר נוגדנים נניח בבדיקה יצא 2 במקום מקסימום 1 .(ברור
    שאין הכוונה ל2 נוגדנים).אחד נח בביתו השני עושה שחיית גב 20 בריכות
    ולאחר מכן בקושי יכול ללכת.לאחר חצי שעה מביאים את שניהם לבדיקת נוגדנים
    הדם נלקח מוריד בירך. האם התוצאה 2 תישאר ואם תשתנה אז אצל מי וכיצד.
    כנ"ל לגבי הקולטנים הפעילים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מקום תקיפת הנוגדנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקום תקיפת הנוגדנים - תגובה

    משה פיק
    27/07/2012

    שלום יוסי,

    בין קצה העצב שממנו יוצא האצטילכולין (משלפוחיות) החומר שתפקידו לגרום לכווץ השריר ובין משטח השריר שעליו יושבים קולטנים שתפקידם לקלוט את האצטילכולין כאשר הוא מופיע ולגרום לכווצו קיים מרווח (מרווח סינפטי).

    במיאסטניה גרביס המוח "החליט" שהקולטנים שנמצאים על גבי משטח השריר הם "גופים זרים" ואותם יש לחסל. הוא מפעיל את המערכת החיסונית שמייצרת נוגדנים כנגד קולטנים אלה ומתקיף את ה"גופים הזרים" כל הזמן.

    כאשר מנסים להפעיל "שרירים רצוניים" שבהם הנוגדנים "חיסלו" חלק מהקולטנים לא מצליחים להפעילם במלא הכוח. איזה שרירים נפגעים מהמצב שנוצר היא שאלה שאין עליה תשובה והיא שונה מחולה לחולה ואפילו אצל אותו חולה המצב משתנה (חומרה, הקלה, הפוגה . . . .).

    במערכת מורכבת זו גם הנוגדנים וגם הקולטנים לא מפסיקים "לצמוח" מחדש. זה שנוגדנים ממשיכים לצמוח הוא לרעתינו היות ולאחר טיפול פלסמהפרזיס שבו אנו מוציאים מהגוף את "הנוגדנים הרעים" הם ממשיכם לצמוח ואנו חוזרים לאחר זמן קצר למצב שהיינו לפני הטיפול. זה שהקולטנים "ממשיכים לצמוח" זה לטובתינו היות ומצב הקולטנים משתפר עם מנוחה.

    בדיקת הדם לנוגדנים היא בדיקה חד פעמית והיא נועדה לשם קבלת אבחנה למחלה. אין כל טעם לבדוק אותה שוב ואין טעם לבדוק את מצב הקולטנים (אם בכלל ניתן לבצע זאת) היות ואין מה לעשות עם האינפורמציה הזו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימפוציטים

    יוסי
    27/07/2012

    עד כה חשבתי שהנוגדנים מזהים את הקולטנים בתור "אויב" ומי שמתקיףאותם
    לאחר הזיהוי השגוי אלה הלימפוציטים שהם חלק מהכדוריות הלבנות האם אני צודק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מי מזהה ומי מתקיף ? - תגובה

    משה פיק
    27/07/2012

    שלום יוסי,

    אתה נכנס לתיאורים רפואיים וזה לא המקום לכך, איני רופא ואיני מכיר את התהליך שמתרחש בגוף כגון: מי מזהה, מי מחליט ואיך מתבצע מבחינה אנטומית התהליך בגוף.

    מה שאני יודע הוא שבמערכת החיסונית נוצרים (בשוגג) נוגדנים כנגד קולטני האצטילכולין (אני מניח שהמח מחליט על כך, אבל יכול להיות שאני טועה) שנמצאים בצד הפוסטסנפטי של המרווח בין העצב לשריר והם גורמים לכך שחלק מהקולטנים חסומים לקבלת האצטילכולין וחלקם ממש נהרסים.

    שריר שפועל טוב צריך לקלוט מספיק אצטילכולין בזמן הקצר שהוא נמצא במרווח עד שהאצטילכולין אסטרז מופיע ומבטל אותו) וכאשר כמות הקולטנים יורדת קיים חוסר של אצטילכולין שמאפשר להפעי את השריר בצורה הטובה ואנו מקבלים "חולשת שרירים".

    מכאן אנו למדים מה עושה מסטינון שחולים לוקחים להחזרת כוח השרירים. הוא מעכב את בואו של האצטילכולין אסטרז וכתוצאה מכך במרווח הסינפטי נמצא האצטילכולין זמן ארוך יותר שמאפשר לשאריות הקולטנים להמשיך ולקלוט אצטילכולין כדי שהשריר יוכל לחזור ולתפקד יותר טוב .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו