מידע לפני נטילת סלספט

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מידע לפני נטילת סלספט
    משה פיק
    27/06/2008

    שלום לכולם, יש לי שאלה אליכם -
    כנראה שאני צריכה להתחיל לקחת סלספט (Cellcept).
    רציתי לשאול האם יש משהו מיוחד שעליי לדעת לפני שאני מתחילה לקחת את התרופה? האם יש מישהו שלוקח סלספט וגם ציקלוספורין?
    שאלה נוספת היא לגבי רכישת התרופה. האם התרופה בסל התרופות? איך משיגים אותה? האם בשביל לקנות אותה צריך 29ג' או איזשהו טופס אחר?

    שיהיה לכולם רק טוב ושבת שלום!

    תהלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מידע לפני נטילת סלספט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סלספט (תהילה) -

    משה פיק
    27/06/2008

    שלום תהלה,
    סלספט היא תרופה שקיימת בארץ ומיובאת ע"י יבואן רשמי לכן אין צורך בטופס 29ג' בכדי לקבלה.
    התרופה נמצאת בסל התרופות, אולם היא מאושרת רשמית אך ורק עבור חולים שעברו התשתלת איברים.
    היא אינה מוכרת רשמית לשימוש חולי מיאסטניה (כך בכל העולם) ולמרות שלא מעט חולי מיאסטניה משתמשים בה, ובהצלחה מרובה קיימת בעיה לקבלה בצורה חלקה וללא ויכוחים עם קופות החולים .
    ישנם חולים שלא מוכנים לוותר על השימוש בה ולכן הם מקבלים מרשם מהרופא המטפל וקונים אותה במחיר מלא. קיים סידור של מספר בתי מרקחת שמאוגדים ומוכרים אותה במחיר מוזל, אם תגיעי למצב דומה אתן לך פרטים נוספים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד -

    תהלה
    29/06/2008

    למשה ולכולם שלום! תודה רבה על המידע הבירוקרטי! האם מבחינה רפואית יש משהו ספציפי שעליי להיות מודעת אליו לפני לקיחת התרופה? יום טוב ושבוע טוב לכולם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה יש לדעת על סלספט ? -

    משה פיק
    29/06/2008

    מה יש לדעת על תרופת סלספט (Cellcept) ?
    תרופה המדכאת את מערכת החיסון שהוכנסה לראשונה לשימוש בשנת 1995.
    השימוש במקור למושתלי כליות, לב וכבד.
    התרופה נמצאת בצורת כמוסות, זריקות לוריד ותרחיף.
    בעשור האחרון היא נכנסה לשימוש חולי מיאסטניה בהצלחה לא מועטה למרות שאינה מוגדרת רשמית למחלה זו.
    תדירות נטילת התרופה היא : פעמיים ביום שעה לפני או שעתיים אחרי האוכל על קיבה ריקה בכדי שקליטתה בגוף תהיה מכסימלית.
    המינון למבוגרים (עליה בהדרגה) מתחיל ב- Mg250-500 ועולה עד Mg2000-3000 ליום.
    המינון לילדים נקבע לפי שטח הגוף שמחושב בעזרת טבלה של גובה ומשקל הגוף.
    תחילת ההשפעה: תוך מספר שעות.
    משך ההשפעה: 12 שעות.
    חולה מיאסטניה חייב לקחת בחשבון שהשפעה לטובה של התרופה יכולה להתחיל רק לאחר מספר חודשים של שימוש והיא מגיעה לשיא היעילות בסביבות שנה מתחילת השימוש.
    במשך כל זמן השימוש בתרופה דרושות בדיקות דם תקופתיות.
    תופעות הלוואי האפשריות הן:
    במערכת העיכול: בחילות, הקאות, שלשול, כאבי בטן, נפיחות, עצירות וירידה במשקל.
    תופעות נפוצות נוספות: כאבים, חם, כאבי ראש, חולשה כללית, יתר לחץ דם, בצקת, דם בשתן, עליה ברמת הכולסטרול, ירידה או עליה ברמת האשלגן,ירידה ברמת פוספט, קשיי נשימה, פריחה נדודי שינה וסחרחורות.
    קיים סיכון מוגבר לפיתוח לימפומות וממאירויות אחרות, במיוחד של העור. לכן מומלץ להמעיט בחשיפה לשמש ולקרינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו