מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעייה עם תאומותמירב26/05/2010
שלום למנהלות הפורום, אני אמא לשתי תאומות מקסימות בנות 3. עד כה הכל היה מצוין, אבל פתאום אחת מהן התחילה להרביץ לשניה. מצד אחד אני חוששת כל הזמן להעניש אותה כדי לא ליצור מצב בעייתי בו אחת כל הזמן הרעה, אבל מצד שני אני הרי לא יכולה להתעלם. מה תוכלו להמליץ לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה עם תאומות
מירי רבין27/05/2010מירב שלום, התופעה של שימוש באלימות, כדרך להבעת תסכול, קנאה תחרות ושלל נוסף של רגשות מאפיינת את הגיל ולא פוסחת, ואולי אפילו קיימת יותר בין אחים (לאו דוקא תאומים) בתוך המשפחה. התאומות, לעיתים מקשה יותר על ההורה לפעול, כי יש פה שני ילדים על אותו רצף התפתחותי והחשש שאת ביטאת, כי פעולה שלך תסמן אחת מהן באופן שלילי היא רק דוגמה אחת לחששות שעלולים להתעורר אל הורים לתאומים במצבים בהם עליהם להגיב ולפעול באופן ספציפי כלפיי אחד מהם (דרך אגב, לעיתים חוווים גם קושי בהקשר זה סביב תגובות חיוביות). נראה לי, כי מה שיכול לסייע במצבים אלו הוא לשמור על תגובה עיניינית. כלומר לנקוט בפעולה הורית שעוצרת באופן פיזי את האלימות ומלווה את זה במלל מכמו "לא מרביצים, אסור להרביץ, בואי תגידי לי מה קרה, תסבירי במילים, לא מרביצים לאחותך וגם לא לאף אחד אחר, זה לא נעים" וכדו'. מה שנראה לך מתאים לסיטואציה ולמשפחה שלכם. כך אולי תוכלי להרגיש פחות, מתייחסת שלילית מצידך לאחת מהן, אלא שאת מבצעת פעולה הורית -חינוכית חשובה וגם מעבירה מסר שלא תאפשרי לאף אחת מהן לפגוע או להיפגע. כדי גם לקחת בחשבון בתאומות את מה שמכונה "הנדנדה". יתכן ותופתעי לגלות בעוד פרק זמן קצר של מס' שבועות או ימים, כי נושא האלימות ימשיך להעסיק אותך והפעם מהכיוון של האחות התאומה, שעד עתה לא הראתה סימנים לכך. ואז תצטרכי לפעול באותו אופן, אך הפעם כלפיי בתך השניה. ודבר אחרון שיש לזכור כהורים- גם כשעסוקים סביב סוגייה שלילית שמופיעה אצל הילד, לא לשכוח לצד זה ובנפרד לראות ולציין דברים חיובים שקיימים. דוקא בתקופות אלו יש לכך חשיבות רבה למה שעובר הילד וההורה כאחד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



.jpg)