מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שבר מתחת לכתף לילדה בת 5אבי13/05/2010
שלום רב,
ילדתי בת ה 5 וחצי שברה את ידה ממש מתחת לכתף שמאל לפני כשבועיים, נאמר לנו שלא ניתן לגבס אזור זה והפתרון הוא רק בעזרת תומך שקשור לזרוע ולצוואר ועליה להישאר בבית למשך כל תקופת ההחלמה. קנינו תומך יותר נוח ממה שנותנים בבית החולים, והיא עם התומך הזה כל היום חוץ מזמן השינה.
ביצענו אתמול רנטגן והתוצאות שקיבלנו הם שעדיין אין איחוי של השבר ולכן יש צורך בעוד שבוע בבית.
יש לי מספר שאחות:
1. האם יש פתרון שיכול לקבע את איזור הכתף?
2. האם אחרי שבועיים הינו צריכים לראות כבר שיפור באיחוי העצם?
3. האם יש צורך ללכת לחוות דעת נוספת? במסגרת פרטית?
תודה
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בזרוע
ד''ר אודי לבל14/05/2010אבי שלום. אני מניח אם כי זה לא ממש ברור שאתה מתכוון לשבר בעצם הזרוע (באנגלית ולטינית יירשם humerus)
זה שבר לא נדיר אצל ילדים - לרוב בחלק המקורב סמוך לראש המפרקי של העצם הזו, ,המקום בו היא נעה ביחס לעצם השיכמה. שבר בחלקה הגלילי (מעט יותר למטה) קשור בציסטה בעצם - ואם הוא שם צריך יהיה לעקוב אם יש כזו ציסטה.
הטיפול הוא אכן במתלה בלבד. לא צריך לקבע. אפשר לתת סד מהכתף אל המרפק, אבל רוב הילדים לא נזקקים לו.
אסביר למה זה לא דרוש ולמה אין מקום לדאגה: העצם נתונה בתוך מעטפה עבה, שאינה נקרעת בעת שבר. לכן העצם החדשה שתיבנה תמיד תהיה המשכית לשני חלקי השבר. תליית היד (כח הכבידה) מיישרת את הזרוע, וגם יכולת היישור בעת צמיחה, היא מאוד גדולה באיזור הזה. לכן אין מה לדאוג , אלה שברים שתמיד מחלימים היטב ומהר.
לגבי זמן ההחלמה - אני מתרשם שאחרי 3 שבועות לרוב הילדים השבר הזה כבר לא מציק - והם שבים לפעילות די חופשית. הממצא בצילום לא מעסיק אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
(1).jpg)
