FFA ן- ITT לתינוק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • FFA ן- ITT לתינוק
    ח.ז.
    13/07/2010

    שלום רב,
    לבני בן הארבעה וחצי חודשים אובחן FFA ן- ITT חמור ברגליים. לאחר התייעצות עם שני מומחים הוחלט לגבס את שני הרגליים (יצוין כי הוא כבר שלושה שבועות עם הגבס). הרופא טען כי יש לגבס למשך 3 שבועות בלבד וייתכן כי תהיה נסיגה והוא יצטרך נעליים הפוכות.
    האחות אשר גיבסה את הרגליים טענה כי יש לגבס למשך 3 שבועות ולאחר מכן לבצע תיקון והחלפת הגבס למשך 3 שבועות נוספים (סה"כ 6 שבועות).
    האם באמת יש צורך בגבס למשך 6 שבועות או שמא ניתן להסתפק בשלושה שבועות? מהי הסבירות שתהיה נסיגה והוא יצטרך נעליים הפוכות? האם ישנו טיפול נוסף?
    אודה על התייחסותך.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    FFA ן- ITT לתינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פתול של הרגליים

    ד''ר אודי לבל
    15/07/2010

    שלום. ראשית אני מציע להפריד בין שתי תופעות - הראשונה סטיה של הכפות (מטטרזוס אדוקטוס או FFA) והשניה פיתול של השוקיים (ITT) שזה מצב נדיר בגיל זה ולרוב לא דורש טיפול. אני מניח שמדובר בסטיית קדמת כף הרגל. הטיפול לזה יכול להיות בגבסים סדרתיים או במכשיר דניס-בראון, נעל הפוכה משפיעה מעט אם כי לעיתים עוזרת קצת. לרוב הטיפול יותר ממושך מאשר 3 שבועות. אני מציע לדון בכך עם הרופא המטפל, להבין את ההליך הטיפולי שהוא מציע, וללכת עם זה בסבלנות עד להחלמה. אכן יש מקרים שלאחר טיפול קצר הכל חולף - אפשר לקוות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו