מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיות שיניים - חום גבוה????קרנוש24/03/2008
שלום. בתי בת 6 וסובלת מחום גבוה כבר במשך מספר ימים. הלכנו לרופא וזה לא התקררות ואין לכאורה סיבה ברורה לחום.
לפני שלושה חודשים נפלו לה שתי השיניים הקדמיות האמצעיות ומאז לא יוצאות שיניים חדשות. כבר לפני שבוע וחצי שמתי לב שהחניכיים שלה קצת נפוחות ונראה שהשיניים עומדות לבקוע אך לא כל כך מצליחות לצאת - האם ייתכן שזו הסיבה לחום הגבוה?
היום גם הבחנתי שיוצאת לה שן בינה. חצי מהשן בחוץ והאזור קצת נפוח. האם ייתכן שזו הסיבה?
האם עלי לחכות עד אשר החום ירד ואז ללכת לרופא שיניים לבדיקה או שרצוי לא לחכות וללכת כבר עכשיו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום גבוה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן24/03/2008אכן צדקת-רצוי שתלכו בדחיפות לרופא שיניים. ייתכן שהבקיעה של השיניים האחוריות שהן הטוחנות הקבועות הראשונות, לא שיני בינה, והן בוקעות בגיל 6,אזי לעיתים תהליך הבקיעה קשה. תתכן דלקת באזור הבקיעה -מצב זה יאובחן ע"י רופא השיניים והוא יידע לפתור אותו ולהקל על הבקיעה. חשוב לבדוק את בתך בגיל זה לבדיקה שגרתית לוודא שהשיניים הנשירות בפה בריאות כדי שלא תהוונה מקור הדבקה לקבועות שבוקועות עתה. מומלץ, עם סיום תהליך הבקיעה, לאטום אותן כדי למנוע פגיעה עששתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חום גבוה
פרופ' חיים סרנת24/03/2008אם השיניים של בתך בריאות כלומר אין זיהום כתוצאה מעששת מתקדמת ,(חורים ודלקת סביב שורש השן) קרוב לודאי שהחום הגבוה אינו נובע מהשיניים ואם לא חלף רצוי להמשיך ולחפש את הסיבה. נדיר שבקיעה של טוחנת קבועה ראשונה תגרום לחום גבוה. לרוב חום זה נגרם על ידי זיהום ויראלי או חידקי.. בדיקה אצל רופא שיניים לילדים תעזור להחלטה על מקור הזיהום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמיםגילי23/03/2008
לבני בן ה- 4 יש כתמים חומים על השיניים. ניסינו להוריד באמצעות צחצוח אבל ללא הועיל.
הבנתי שהכתמים הם פטריה/חיידק ואינם פוגעים בשיניים חוץ מהצד האסטטי, האם זה נכון?
האם אפשר להורידם רק על-ידי ביקור אצל רופא שיניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר fכתמים חומים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן24/03/2008בנך בן 4. בגיל זה מומלץ שיהיה במעקב סדיר אצל רופא שיניים לילדים. במיוחד במקרה של בנך חשוב שמהות הכתמים תאובחן: ייתכן וזו עששת . גם צביעה-רופא השיניים יוכל להסירה ולתת לילד את הטיפול המניעתי המתאים לגילו. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהעדי19/03/2008
שלום רב, בני כבר בן כמעט שנתיים וצמחו לו כמעט כל השיניים. לאחרונה צמחו הניבים אבל חסרות לו הטוחנות האחרונות (4 במספר). לאחרונה בנוסף למים באוזניים (עבר ניתוח כפתורים לא מזמן) הוא דוחף אצבעות לסוף הפה. על אף שאני לא רואה דבר האם יתכן שהוא מצמיח את השיניים האחוריות? האם אפשרי שהדבר מלווה בריח פה נוראי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בעיה
פרופ' חיים סרנת19/03/2008בגיל שנתיים וחצי בערך מסתיימת בקיעת השיניים הטוחנות אצל תינוקות ,אם כי יש הבדלים אינדיוידואליים נכרים. גרוי בפה והכנסת ידים לפה הם תופעות רגילות וטיפוסיות בגיל זה. הריח "הנורא" לדבריך יכול לבוא גם ממקור זיהומי ,פטריתי או מקור אחר . יתכן שרופא שינים לילדים יוכל לאבחן וליעץ לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים שחורותאיריס16/03/2008
שלום, מדוע שיניו הקדמיות של בני בן ה-8 מתחילות להשחיר? אין לו חורים או משהו כזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים שחורות
פרופ' חיים סרנת18/03/2008התיאור רחוק מלספק. האם כל השן שחורה, האם יש פסים שחורים. וכד'.
שן שהכותרת שלה האפירה ונראית כהה יותר ייתכן וזו תוצאה של חבלה קודמת בשן. פסים או כתמים שחורים יכולים להיות תוצאה של פעילות חידקים יוצרי צבע. בכל מקרה כדאי שרופא שיניים לילדים יראה יאבחן ויציע טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שיניים שחורות
פרופ' חיים סרנת18/03/2008התיאור רחוק מלספק. האם כל השן שחורה, האם יש פסים שחורים. וכד'.
שן שהכותרת שלה האפירה ונראית כהה יותר ייתכן וזו תוצאה של חבלה קודמת בשן. פסים או כתמים שחורים יכולים להיות תוצאה של פעילות חידקים יוצרי צבע. בכל מקרה כדאי שרופא שיניים לילדים יראה יאבחן ויציע טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חורים גדוליםויקי12/03/2008
שלום, בני אינו מוכן לבוא לרופא שיניים שום אופן, יש לו חורים במצב מתקדם בשיניים, עקב טראומה שהיתה לו בעבר (כשהיה בן 5) הוא לא מוכן לשמוע על זה אפילו. האם אשר במקרה כזה לעשות טיפולים בהרדנמה מלאה? האם זה מומלתץ? (הוא בן 7)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חורים גדולים
פרופ' חיים סרנת12/03/2008ילד חרד עדיין חשוב שיקבל טיפול מתאים. להמנע מטיפול ולדחות אותו עלול להחמיר את המצב. כדאי שרופא שיניים מומחה לילדים יפגוש את הילד ,יצור איתו קשר ויעריך את האפשרות לתת לו טיפול. לעתים ניתן לעזור לילד באמצעות שימוש בחמרי הרגעה, גז צחוק או תרופות אחרות המרגיעות חרדה ומאפשרות בניה של שיתוף פעולה לטיפול. במקרים קיצוניים ניתן להשתמש גם בהרדמה כללית המאפשרת לסיים את הטיפול בביקור אחד ללא חרדה, אולם חשוב מאד גם אח"כ להמשיך ולשמור על קשר סדיר עם רופא השיניים על מנת שבעתיד יוכל הילד לשתף פעולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האכלת בקבוק בשינהניר04/03/2008
שלום רב
בננו בן שנה וחצי בעל 6 שיניים (2 תחתונות 4 עליונות) במשקל גוף קטנטן של 7.5 ק"ג וקיבלנו המלצה שתוכנס לו זונדה כדי להגיע לכמות קלורית דרושה. אוכל מוצקים באופן תקין אך בכמויות קטנות. בייעוץ עם דיאטנית עברנו לתזונה מאוד מועשרת בבקבוק ואנו מנסים לתת לו בקבוקים בזמן השינה ואז הוא לא מתנגד. אנחנו מצליחים לתת לו 1-2 בקבוקים במהלך היממה סמוך לזמן ההירדמות. הבקבוקים מכילים שמנת מתוקה, יוגורט, פוליקוז ומחית שקדים. בין יתר דאגותינו אנו חוששים שבכך אנו מסייעים להתפתחות עששת. יש לציין שהוא שותה עד היום מים מינרליים (מי עדן) כך שאנו לא בטוחים כמה פלואוריד הוא מקבל וקיבל עד כה. המים שהוא מקבל במהלך היום הם גם עם פוליקוז. הוא מצחצח את השיניים באמבטיה לפני השינה ומקבל את הבקבוק אחר כך. מתוך כלל השיקולים והאילוצים שעומדים בפנינו , נשמח לשמוע את חוות דעתכם. האם יש דרך לסייע במניעת עששת במצב זה. האם יש לשקול איטום שיניים כבר בגיל זה, ביצוע כפות פלואוריד, או טיפולים נוספים. כמוכן כל כמה זמן הייתם ממליצים להגיע לביקורת.
בתודה מראש, ניר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקבוק בשינה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן05/03/2008דאגתכם בהחלט במקום כי דרך ההאכלה שלו בעייתית מאוד לבריאות שיניו-כמעט כל שעות היממה מצופות השיניים בסוכר והמדייה החומצית בו שורות השיניים עקב פעילות החיידקים בפה תגרום לדמינרליזציה-המסה של האמייל -עששת. לגעתי כדאי שהילד יהיה במעקב צמוד של רופא שיניים לילדים שימרח פלואור בלכה לחיזוק שכבת האמייל החיצונית. קיים גם מוס על בסיס קזאין שרופא השיניים יכול לספק לכם וגם לא יש אפקט שיגביר עמידות חומר השן.-זה חומר למריחה יוםיומית בבית. שיטות אלה עדיפות על כפות פלואור גם כי הן מתאימות יותר לגיל הצעיר שלהפעוט וגם כי החומרים יעילים בהרבה.
עם כל זאת חשוב שהרופא איתו תבחרו לעבוד יראה לכם כיצד לנקות את שיני הילד מייד לאחר כל ההאכלה אפילו עם גזה רטובה במים שתעבירו על פני שטח השן -במטרה ששיירי המזון לא יישארו על פני השן ואז לחידקים לא יהיה חומר לפרק וליצור חומצה. ניגוב שכזה אפשר לעשות גם במיטה בלילה. אני מאחלת לכם שהילד יעלה במשקל ויהיה ניתן להפסיק את דרך התזונה הגרועה מאוד לשיניים הזו .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בקבוק בשינה
פרופ' חיים סרנת10/03/2008צדקתם מאד שבשלב כה מוקדם אתם מחפשים למנוע את הנזק הצפוי. סליחה על הערתי אך במקביל לשליחת שאלה לאינטרנט יש להתייעץ אישית עם רופא שיניים מומחה לילדים שיעריך את מצבו של הילד ויציע טיפול מונע. כמו כן אתם זקוקים להדרכה לבצע נכון את הצחצוח ו השמירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה בשן קדמית עקב חבלהשרית03/03/2008
בני (בן 3), נפל לפני כ- 4 חודשים על השיניים הקדמיות. בבדיקה וצילום אצל רופא שיניים התגלה כי עצב השן נפגע, אך לא נראה עדיין נזק לשן הקבועה. המלצתו הייתה להישאר במעקב ואם יתברר כי השן עלולה להזיק לשן הקבועה אז נבצע עקירה.
לפני שבוע היינו בביקורת והתברר כי יש נקודה לבנה בחניכיים שמעל השן שנפגעה - להשערת הרופא זו כנראה פיסטולה. הוא ביקש שנעקוב אחר המצב ובמקרה של שינוי בנקודה נצטרך לעקור את השן.
היום גיליתי כי הנקודה גדלה -
האם אכן כדאי לבצע עקירה של השן הקדמית?
מה לגבי צמיחת השן הקבועה, האם יהיה לה מקום, יכולה להיות תזוזה של השיניים ולא ישאר מקום לקבועה?
אם כן עקירה - האם מומלץ שימוש בגז צחוק או הרדמה מלאה?
אודה מאוד להתייחסותכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה בשן קדמית
ד``ר רויטל שסקין-בלצן05/03/2008התשובה לשאלתךמעט מורכבת. - השיקול העיקרי בחבלה של שן קדמית הוא שמירה על תנאי התפתחות תקינים לנבט השן הקבועה. עקירה,אם צריך, של השן החלבית הקדמית לא תגרור איבוד מקום (שלא כמו בשן אחורית}.
כדאי לבדוק עם רופא השיניים אם ניתן לטפל בשן הנשירה טיפול משמר שימנע עקירה בשלב זה-כמו טיפול שורש.
רופא השיניים יידע להעריך סיכויי הצלחה לטיפול כזה לפי דרגת התפתחות השורש, רמת הדלקת, מידת הרס שרש השן הנשירה ועוד מדדים ויתכן שאכן אין ברירה מלבד עקירה-שווה בדיקה יסודית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עששת לפעוטהליאת03/03/2008
שלום, בתי בת שנתיים וארבעה חודשים. אובחנה עששת בארבע שיניים קדמיות. היא לא ממש משתפת פעולה עם רופא/ת השיניים. אנחנו גרים באנגליה ושני רופאים פה טענו שאין מה לעשות אלא לחכות. הם לא מטפלים פה בהרדמה מלאה ולכן יש לחכות עד לגיל שבו תשתף פעולה. רופא שיניים בארץ טען שצריך לטפל בהרדמה מלאה. אנחנו מוכנים לבוא לארץ במיוחד לטיפול אבל מפחדים מהרדמה מלאה וגם מבולבלים מחילוקי הדעות... הבלבול והפחד נשמעים בין השורות האלה... מה הסיכונים של הרדמה מלאה בפעוטות בגילה? מה הסיכון של עששת שלא מטפלים בה? תודה מראש על כל עזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עששת לפעוטה
פרופ' חיים סרנת09/03/2008כאשר הפגיעה בשיניים אינה חמורה מאד ופוגעת במספר מוגבל של שיניים ניתן לטפל בגיל זה, ואפילו עדיף- לא בהרדמה כללית אלא בסדציה. כלומר תרופת הרגעה שפועלת להפחתת חרדה ושינוי מצב ההכרה אך תוך שמירה על ההכרה ושמירה על מצב גופני תקין. ישנן תרופות שונות שרופא הילדים המומחה יוכל לבחור את המתאימה. לדוגמה תרופה הנקראת מידאזולם. (דורמיקום) המאפשרת לתת טיפול במינימום לחץ ומתח ואפילו אפקט שכחה.
פרטים נוספים תלויים במצב השיניים , הילדה והעדפות ההורים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
עששת לפעוטה-2
פרופ' חיים סרנת09/03/2008קראתי שנית את שאלתך. תהיה זו טעות חמורה לחכות עד "שהילדה תשתף פעולה". העששת לא תחכה והנזק עלול להיות בלתי הפיך.טיפול בסדציה יכול לפתור את הבעיה ולאחר מכן יש להמשיך ולהקפיד על היגיינה וביקורים קבועים לביקורת. גם טיפול בהרדמה כללית ,כשהמקרה דורש זאת ע"י רופא מומחה ומיומן בתנאים טובים יכול להיות פתרון מתאים.לדעתי לא יהיה זה נכון לדחות את הטיפוליותר מדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה
ליאת10/03/2008זה מאוד מעודד לשמוע שאפשר לטפל גם בלי הרדמה מלאה. אנחנו ממש לא מתכוונים לחכות אלא להגיע לארץ כדי לטפל בקרוב. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן שחורהיפעת01/03/2008
יש לי ילדה בת שנה ו9 חודשיםוהשן הקידמית שלה השחירה כנראה ממכה שהיא קיבלה. נראה כי השן קצת מציקה לה כי היא משחקת הרבה עם השפה. מה אני צריכה לעשות ואל מי לפנות?
תודה מראש יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן שחורה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן03/03/2008רצוי שבתכם תבדק ע"י רופא שיניים לילדים -הוא מיומן לבדוק בגיל זה. המכה בשן יכולה לגרום לשטף דם הן בשן והן ברקמב שסביבה ואי הנוחות יכולה להתבטא במשחק עם השפה. רופא השיניים לילדים יידע איך למנוע התפתחות דלקת ולעקוב אחר המשך התפתחות תקין. ייתכן גם שהמכה גרמה לנזק בלתי הפיך וגם אז יש טיפול מתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חניכייםתומר29/02/2008
שלום האם אכן ניתן לטפל בילד שיש לו דלקת בחניכיים והוא סובל נורא או עליי להמתין שיתרפא לו הדלקת ורק אחר כך ניתן יהיה לעשות לו טיפול שיניים והכי חשוב מה עושים קודם כל
מכרה שלי טוענת שקודם יש לתת אנטיביוטיקה לרפא הדלקת ורק אחר כך עושים טיפול שיניים אז שאלתי היא כזו האם ניתן לטפל אצל רופא שיניים בילדים גם כאשר יש דלקת בחניכיים ?
אנא עיזרו לי בבקשה בברכה תומר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלקת חניכיים
פרופ' חיים סרנת29/02/2008ההחלטה על אבחנה של דלקת חניכיים או דלקת מסוג אחר אצל ילד חייבת להיעשות על ידי רופא שיניים לילדים. הוא יאבחן את מקור הבעיה ויחליט מהו הטיפול הנחוץ, מקומי או אנטיביוטיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן שבורה לפעוטליהי29/02/2008
בני בן שנה וחודשיים. היום נפל בבית (כנראה החליק בזחילה כי זה היה שלושים שניות אחרי שעזבתי את החדר) ושבר במקצת את שתי שיניו הקדמיות עליונות. השברים הם קטנים - האחד באמצע החלק התחתון של השן והשני בפינת השן השניה. כל שבר כזה הוא בקוטר של כ-1ממ. מעל כל שבר (בערך מ"מ מעל) ישנו פס דקיק לבן בצורה של השבר - היתכן וזה סדק?
דיברתי עם רופאת שיניים וקבענו תור לשבוע הבא לבדיקה וצילום.
האם נהוג לבצע תיקון של השן (השלמה) בגיל זה? אני חוששת בעיקר מחוסר נוחות בשבילו (באזור השבר השן מאד חדה) ולנזק אסתטי.
אם מבצעים טיפול כזה - האם מרדימים את הילד? האם כדאי לחכות שיגדל קצת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן שבורה לפעוט
פרופ' חיים סרנת29/02/2008במקרה של חבלה בשיניים כדאי שרופא שיניים לילדים יראה ויעריך את המצב. לעתים הבעיה אינה רק אם יש שבר בכותרת אלא אם היתה תזוזה של השן (נקיעה) או דחיפה פנימה שתוצאותיהם יכולות להיות חמורות. בדרך כלל כדאי שבמקרה של חבלה רופא השיניים יראה את הילד בהקדם כדי לקבל תמונה טובה של המצב וכן לעתים התערבות מהירה חשובה.
שבר קטן מאד בכותרת שאינו מסכן את המוך ואינו פגם אסתטי בולט, ניתן להחליק בלבד את הקצוות החדים ןלותר על שיחזור. בכל מקרה יש להמשיך ולעקוב אחר השן שנחבלה כי לפעמים נזק למוך מתגלה כעבור שבועות או אפילו חדשים.
במידה ויש צורך ממשי בטיפול, לרופא מומחה לילדים יש שיטות לביצוע טוב ויחסית נוח לילד ולא כדאי לחכות שיגדל.
מצטער על אורך התשובה שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך!
ליהי29/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהג'יזל27/02/2008
רציתי לשאול בנוגע למיתוס של "אלכוהול מרגיע כאבי שיניים",
רציתי לדעת האם הוא נכון, ואם כן כיצד זה פועל שהוא מרגיע את הכאבים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ג'יזל ואלכוהול
פרופ' חיים סרנת27/02/2008אלכוהול מקומי אינו מפחית כאב בצורה משמעותית מאד. לשים אלכוהול או להשרות את הפה באלכוהול בזמן כאב שיניים, יכול לגרום אפילו "כויה" מקומית. אם יש רק אלכוהול, עדיף לשתות אותו ולקבל את הרגשת ההקלה מתחושת הנעימות שהוא משרה. כמובן שזה נאמר בהלצה ולא כהמלצה. בודאי ובודאי לא לילדים
להפחתת כאב יש חמרים הפועלים על המרכזים המתאימים במוח ועוזרים מאד להפחתת כאב בעת הצורך, כגון אקמול ,אדויל נורופן ואחרים בצורת סירופ לילדים או בטבליות וכפליות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן לבת שנתיים עקב חבלה.שרון24/02/2008
שלום לכולם,
בתי כיום בת 3
ולפני שנה כ"מתנה ליום ההולדת" היא נפלה בגן וכתוצאה מכך השן הקדמית העליונה נחתכה לה לשניים, מה שלא הותיר הרבה ברירות לעקירה כירורגית-הרדמה מלאה.
היום היא בת 3 ואני רואה שהשיניים מתחילות להתבלבל בצורה שלהן, בנוסף היא גם מוצצת אצבע בערב לפני השינה.
*שאלתי-איזה נזק עתידי זה יכול לגרום לה לפה? האם זה משפיע על שיני הבשר שעוד לא יצאו?..
לתשובתכם אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרון
ד``ר רויטל שסקין-בלצן26/02/2008במקרה של חבלה כמו זו שעברה ביתך יש שני מרכיבים של "נזק עתידי":
1. המכה עצמה-האם נפגע הנבט של השן הקבועה ? סביר להניח שהרופא שראה את הילדה וצילם יוכל לענות יותר במדויק על שאלה זו. גם היום בדיקה וצילום ע"י רופא שיניים לילדים נחוץ כדי לוודא התפתחות תקינה של הנבט.
2. איבוד מוקדם של השן הנשירה גורם לעיכוב בבקיעה של השן הקבועה -גם כאן רצוי שרופא שיניים לילדים יעריך אם יש צורך בשומר מקום שימנע "בלבול" השיניים-כהגדרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שיניים ראשונהיפית21/02/2008
שלום רב,
בתי בת שנתיים. חברים אמרו לנו שכדאי שניקח את בתנו לבדיקת שיניים כי הבן שלהם בן החמש צריך לעבור טיפול שורש והרופאה אמרה להם שאם הם היו באים לבדיקה בגיל שנתיים זה לא היה קורה.
אני שייכת למכבי ושם נאמר לי שצריך לבוא רק מגיל שלוש.
מה ההנחיה שלכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת שינים ראשונה
פרופ' חיים סרנת24/02/2008הזמן המומלץ היום לבדיקה ראשונה של השיניים , לפי המלצות הארגון האמריקאי לרפואת שינים לילדים ובעקבותיו רבים אחרים הוא, גיל שנה. לרוב אין עדיין בעיות , רופא שיניים לילדים יכול לבדוק ולתת הנחיות להורים לגבי שמירה על בריאות השיניים ומצבן. ולאחר מכן, מומלץ לבוא לבקורת באופן מסודר וקבוע, פעמים בשנה כך שלילד יהיה מקום קבוע "בית דנטאלי" שמכיר אותו והילד מכיר וסומך על הרופא - מערכת יחסים שמונעת חרדות ופחד בעתיד ומאפשרת מניעה של מחלות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שינייםאריקה20/02/2008
שלום ,
ברצוני לדעת האם בזמן בקיעת השיניים (בני בן 8 חוד') ייתכן דימום פעיל מהחניכיים
ואם לא או כן אפשר לקבל בבקשה הסבר מדוע??
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמי
ד``ר רויטל שסקין-בלצן26/02/2008בקיעת שיניים היא תהליך טבעי ואיטי של תנועת שן בתוך הלסת, דרך החניכיים אל חלל הפה. מאחר ותנועת השן איטית-אין בו אלמנט של פציעה ולכן אינו מלווה בדימום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




