מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חום אצל תינוקות בעת בקיעת שינייםע.31/08/2008
שלום וברכה ! מה יכול להיות הסיבה לחום ביציאת שיניים לתינוקת בת 11 חודש ומה עלי לעשות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חום ובקיעת שיניים
פרופ' חיים סרנת31/08/2008בקיעת שיניים בגיל הרךמלווה לעיתים באי שקט אדמומית בפה ריור וכד'. נדיר מאד שהדבר יגרום להופעת חום. כאשר מופיע חום , כדאי לבדוק אם יש סיבה אחרת ולהתיעץ עם רופא הילדים . החום עלוללהיות מסיבה אחרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסים שחורים על שיניים - תינוקתתות28/08/2008
לביתי בת השנה ו- 3 חודשים, הופיעו כתמים שחורים על השיניים התחתונות , כפי שהשבתם לאם ששאלה בנושא בשבוע שעבר. גם הרופאה שלי אמרה שכנראה מדובר בחידק שנמצא בחלל הפה והוא אינו מזיק לבריאות השן ( עניין קוסמטי...) שאלתי היא האם יש קשר לכך שביתי מרבה לשתות מיים מינרלים ולא מים מהברז שהם חסרי פלואריד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פסים שחורים -תינוקת
פרופ' חיים סרנת29/08/2008למיטב ידיעתי אין קשר בין כמות הפלואוריד במי השתיה והופעה או אי הופעה של הפסים השחורים. הם עדיין תעלומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתח תקוהאבי26/08/2008
נכדי בן 10 חודשים ועדיין אנחנו לא רואים סימנים להוצאת שינים האם קיימת איזו בעיה מתי צריך לבדוק האם יש לנו סיבה לדאגה לעומתו הנכד השני שלנו שהוא יותר קטן כבר הוציא 3 שיניים תשובתך בהקדם תודה מראש אבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שיניים
פרופ' חיים סרנת29/08/2008זמני בקיעת השיניים הראשוניות (שיני החלב) אצל תינוקות יש בהם שונות רבה. לילדים רבים מופיעה השן הראשונה רק סביב גיל שנה. במידה וגם אז לא הופיעה ולא רואים סמני בקיעהכמו תפיחות באיזור וכד' כדאי להתיעץ עם רופא שיניים מומחה לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בקיעת שיניים
פרופ' חיים סרנת29/08/2008זמני בקיעת השיניים הראשוניות (שיני החלב) אצל תינוקות יש בהם שונות רבה. לילדים רבים מופיעה השן הראשונה רק סביב גיל שנה. במידה וגם אז לא הופיעה ולא רואים סמני בקיעהכמו תפיחות באיזור וכד' כדאי להתיעץ עם רופא שיניים מומחה לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אבי30/08/2008תודה על תשובתך אבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרעלת פלואוריפעת24/08/2008
האם תתכן הרעלת פלואור לאחר בליעה של פלואור בטיפול אצל שיננית? (הילד הקיא לאחר הטיפול) אם כן מה הם התסמינים וכיצד לטפל בהם??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלואור
ד``ר רויטל שסקין-בלצן25/08/2008לא נראה לי שבנך הקיא עקב הרעלה מפלואור אלא מתגובה להצטברות רוק מעורב בפלואור בטעם שלא ערב לחיכו. מאחר שמורים לו לא לבלוע במשך דקה-הצטברות הנוזל בגרון מגרה הקאה.
לידע כללי בבליעת פלואור בכמות גדולה מידי רצוי לשתות חלב שיקשור את הפלואור העודף. לא הגיוני שכמות הפלואור שנתנה שיננית גבוהה מהמומלץ ולכן אל תדאגי בכלל מהרעלה. בפעמים הבאות בקשי מהשיננית להשתמש בלק המכיל פלואור למריחה על השיניים. אז אין צורך לבקש מהילד להמנע מבליעה וסביר שירגיש נעים יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4.5האמא המודאגת22/08/2008
לבת שלי בת 4.5 נהיה מין שחור בין השיניים הקידמיות באמצע לקחתי אותה לבדיקה ראשונית אמל הרופא שיניים והוא אמר לי שיש לה עששת וגם נדמה לו שמתחיל בשיניים הטוחנות. מה עושים איזה טיפול ניתן לעשות? ומה עושים במקרה כזה הוא קבע לי תור לעוד 3 חודשים על מנת לראות את הטוחנות. האם אפשר בכלל לטפל בזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עששת לילדה 4.5
ד``ר רויטל שסקין-בלצן25/08/2008לפי תאורך המאוד ברור בתך זקוקה לטיפול שיניים עקב עששת. יש צורך לטפל מוקדם ככל האפשר כי אז הפגיעה מוגבלת. קצב התפתחות העששת בילדים גבוה בהרבה מאשר במבוגרים ולהמתין 3חדשים ללא טיפול מאוד לא מומלץ. אני מציעה שתשאלי את הרופא מדוע לא לטפל עכשיו. אולי הוא חושב ש-3 חדשים יגרמו לבתך לשתף פעולה יותר.זה למשל ששיקול לא רלוונטי כי הילדה מודעת לבעיה בשיניה ועצם ההמתנה תגרום לה לרמת חרדה גבוהה יותר. אך ייתכן וזה כלל לא השיקול. בסיכום בעששת בשיניים הקדמיות שהיר ברורוה יש לטפל מיידית. אם לרופא שלך יש ספקות וודאי שירצה להפנות אותך לרופא שיניים מומחה לילדים שאמון על דרכי ההתמודדות עם טיפול שיניים בגיל צעיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אמא מודאגת
פרופ' חיים סרנת26/08/2008כפי שנאמר, טיפול בילדים חשוב לא פחות מאשר בשיניים קבועות של מבוגרים.רופא שהתמחה ברפואת שיניים לילדים יאבחן בדיקנות ויציע את שיטת הטיפול המתאימה לבתך. בגישה נכונה ובשיטות מתאימות ניתן לטפל בכל גיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי כדי להתחיל לצחצח?יוליה20/08/2008
לבני בן 5 חודשים יצאו 2 שיניים תחתונות, מתי כדי להתחיל לצחצח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מתי להתחיל לצחצח
פרופ' חיים סרנת20/08/2008שאלה מצוינת והתשובה בעצם פשוטה. - מרגע שיש שיניים בפה. כאשר יש שיניים בודדות ניתן לנקות את השיניים בעזרת פיסת בד לחה (חיתול) כרוכה סביב האצבע , עם שמץ של משחת שיניים ולעבור על פני שטחי השיניים מלפנים ומאחור וגם מסג' גם של החניכיים . להתחיל להרגיל את התינוק להרגל קבוע , פעמיים ביום. יש גם בבתי מרקחת מעין אצבעון עם זיזים קטנים שיכול לשמש לאותה מטרה. עם הופעת השיניים הטוחנות כדאי לעבור למברשת מותאמת לגיל עם כמות זעירה של משחת שיניים לילדים -בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצץ שלב 2 (6-18 חודשים)קרן19/08/2008
ביתי בת שנה ו4 חודשים עברה משלב 1 לשלב 2 במוצצים "לפי ההוראות" בגיל 6 חודשים, חברה סיפרה לי שהיא החזירה את בנה למוצצים שלב 1 בטענה שהמוצץ שלב 2 גדול לפה וגורם לגדילת שיניים עקומות, האם יש אמת בדבר או להמשיך עם שלב 2? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מוצץ שלב 2
פרופ' חיים סרנת20/08/2008צדקה חברתך ואכן לדעתי אין שום סיבה להגדיל את המוצץ כי בכך יגדל הרוח בין השיניים העליונות והתחתונות. יש ילדים שהמוצץ הקטן נמאס עליהם מהר יותר וזה יתרון כי אז יוכלו להגמל קודם אך בודאי שלא מדובר בגיל שנה וארבעה חדשים. היא תמשיך ליהנות ולנצל את המוצץ הקטן ואין שום סיבה להגדילו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן שנשברהדנה17/08/2008
שלום, אני זקוקה לעזרה בדחיפות לפני מספר ימים, בני בן השנה ושמונה חודשים נפל ושבר שתי חתיכות משיניו הקדמיות כך ששתיהן נפגעו. הוא קיבל מכה דיי חזקה שלוותה בדם, בכאב רב ובקושי לנגוס (יש לציין שהאב פחת עם הזמן). כיצד אוכל לוודא שלא נגרם לשיניו נזק נוסף מלבד השברים הנראים לעיין? מהם השיטות לטיפולי וצילומי שיניים בגיל הזה? ובמידה ונגם נזק חמור יותר, במה הדבר יכול לבוא לידי ביטוי? תודה על כל עזרה והדרכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן שנשברה
פרופ' חיים סרנת18/08/2008העזרה שאת זקוקה לה היא לגשת מיד לרופא שיניים מומחה לילדים בהקדם, כדי שיעריך את המצב ויציע טיפול מתאים למצב ולגיל. ללא ספק רופא מומחה יסביר לך את כל האפשרויות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרות17/08/2008
שלום, אני נערה בת 16 ויש לי צבע צהבהב על השינים מה אפשר לעשתו אני רוצה שהוא יהיה זוהר ולבן. איך אפשר? עברתי ניקוי אבנית וזה יצא ללא הצלחה. מה עושים ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צבע על שיניים
פרופ' חיים סרנת17/08/2008הטיפול תלוי בסיבה לצבע הצהבהב של שינייך. ישנה צביעה שניתן להורידה או לפחות לשפר את המראה באמצעות הלבנה, ביתית או מוטב ע"י רופא שיניים שיש לו נסיון בהלבנה. במקרים שלא ניתן להלבין יש לשקול ציפוי על גבי השן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן שצומחת מתחת לשן אצל תינוקאמא12/08/2008
בני בן 11 חודשים. בשבוע האחרון יצאו לו חמש שיניים נוספות על הארבעה שהיו לו (2 למעלה ן2 למטה). הבעייה היא ששן אחת יוצאת בחך התחתון מתחת לשן חותכת כבר יצאה והיא מתחילה לבלוט כלפי חוץ. מה ניתן לעשות? באיזה שלב מטפלים בבעייה כזו והאם יש לצפות לכאבים חזקים יותר עקב כך? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן תחת שן
פרופ' חיים סרנת12/08/2008בגיל זה כשכל כך הרבה שיניים בוקעות בבת אחת מוטב שרופא שיניים מומחה בילדים יעריך את המצב ויוכל לתת יעוץ מדויק יותר. לא צפויים כאבים חמורים מהרגיל עקב הבקיעה, אם בכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהרדמה מלאהלילוש11/08/2008
אני בת 28 ויש לי חרדה מרופאי שיניים, יש לציין שבהלך חיי עברתי המון טיפולים וגם מקרים של טיפולים כואבים מפני שלא הרגשתי שההרדמה בכלל עוזרת, כרגע הפה שלי נמצא בהזנחה, וזה אומר שיש לי אבנית ברמה קשה מאוד, חורים, שיניים שבורות, כמה שיניים חסרות... אני רוצה לעשות הרדמה כללית ולטפל במה שחשוב ביותר.. אני גרה באיזור הקריות, איפה כדאי לי לעשות את הטיפול? וכמה יכול לעלות לי טיפול כזה? והאם הוא כדאי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהרדמה מלאה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן11/08/2008אני מציעה שתפני לרופא טוב מומחה לשיקום ותתיעצי איתו. נסי להבין מה תכנית הטיפול הנכונה לגבייך ואם מה את צריכה להתמודד. כשתביני את היקף הטיפול-ההרדמה הכללית היא אמצעי עזר.אני חושבת שהרופא שיטפל בך יידע כיצד לכוון אותך. כדאי גם לפנות למרכז רפואי -בית חולים -ולברר אם יש להם שרות כזה במחלקה לשיקום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייסורי צמיחת שינייםמיכל06/08/2008
שלום, בתי כיום בת שנה וחצי. השן הראשונה בקעה בגיל 10 חודשים ולאחרונה (חודש-חודשיים) בוקעות השיניים הטוחנות. ברור שהיא מאוד סובלת מכך - נעשית מאוד עצבנית, חסרת מנוחה, מתקשה להרדם ובמקביל ניכר שהיא עייפה הרבה מהזמן, לא אוכלת כמו שצריך. זה מגיע בגלים - כל כמה זמן יש יומיים שלושה קשים במיוחד ואחר כך רגיעה יחסית. העניין הוא שגם בלי קשר לשיניים יש לה טמפרמנט די קופצני ופעיל ולפעמים קשה לזהות מה נובע ממה. הייתי רוצה לדעת: 1. עד איזה גיל צפויות לצמוח כל השיניים? (כלומר מתי הסיוט ייגמר?) 2. האם יכול להיות שהיא סובלת מכאבי ראש והאם זה יכול להיות קשור לשיניים? היא לפעמים שמה את היד באזור שבין העיניים וטיפה מכווצת את האף ובהבעה של אי נוחות. לי זה מזכיר מה שאני מרגישה כשיש לי כאב ראש. 3. בימים הקשים העצבנות מגיעה לשיא ולפעמים זה ממש על סף הטנטרום. היא גם מנדנדת המון ומתנגת המון ודי משגעת אותנו. האם סביר שכל זה תוצאה של תסכול וכאב צמיחת השיניים? 4. כיצד להרגיע? 5. מתי צריך ואפשר להתחיל לצחצח שיניים? תודה מראש, מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יסורי בקיעה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן07/08/2008ניקוי שיניים צריך להתבצע מרגע שהן בוקעות. ניתן לנגב אותן בגזה רטובה במים,פשוט כדי להסיר מהם את שיירי המזון.
הבקיעה יכולה להיות מטרידה מאוד,כפי שאת חווה.
הייתי בודקת את הילדה אצל רופא ילדים כדי לשלול דלקת אוזניים או כל בעיה רפואית אחרת שיכולה לגרום לכאב באזור הראש, וכשברור שהסיבה לאי הנוחות הרבה היא הבקיעה הייתי נותנת לילדה משכך כאבים פשוט, כדי להקל עליה, כי אין שום טעם בכאב .
שימי לב שכאבי בקיעה יש רק לתינוקות-כנראה שכשמצמיחים שיניים במשקל 5-10ק"ג זה תהליך משמעותי שגורם לגוף לאותת באי נוחות ולעומת זאת כשיבקעו לביתך שיניים אחוריות קבועות בגיל 6 קרוב לוודאי שבכלל לא תדעי מזה ותופתעי למצוא בפיה שיניים חדשות...אבל אז היא תהיה כבר ילדיה גדולה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים שחורים לתינוקתנתי05/08/2008
שלום, ביתי בת 10 חודשים ניזונה מהנקה ומעט מוצקים. היום שמתי לב שיש לה פסים שחורים על 2 השיניים התחתונות, הן בקעו לה בגיל 6 חודשים. היא יונקת די הרבה בלילה . האם יתכן שזו עששת בגיך כה מוקדם? האם יש מה לעשות בגיל כזה? כיצד מטפלים בשיניים בגיל כל כך קטן, בהרדמה מלאה? תודה נעמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים שחורים לתינוקת
ד``ר רויטל שסקין-בלצן07/08/2008ראשית כדי שתרגעי , סביר שהפסים השחורים שראית אינם עששת שכן זו מופיעה בשיניים החותכות העליונות ולא התחתונות! חשוב שתגיעי כבר עכשיו לרופא שיניים מומחה לילדים שידריך אותך בדרכי שמירת בריאות שיני בתך ,בעקר לנוכח העובדה שהיא יונקת עדיין בלילה. כתמים שחורים בחותכות תחתונות יכולים להיות צביעה של חיידקים שמצויים בחלל הפה. הם ניתנים להסרה בניקוי של רופא השיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
כתמים שחורים בשיניים
פרופ' חיים סרנת11/08/2008הופעת הצביעה השחורה אצל ילדים , היא נפוצה למדי, אינה יורדת בצחצוח אולם צחצוח מעכב את התפתחותה. הסרת הצבע בגיל 10 חדשים אם אינו יורד בקלות יחסית,נראה לי מיותר. בשלב מאוחר יותר ואם שיניים רבות יותר מקבלות את הצביעה ניתן להעזר ברופא שיניים לילדים שממילא הגיע הזמן (מעל גיל שנה) לביקור הראשון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצת ידע בבקשה מאמא לילד בן חמשטובי03/08/2008
שלום ! רציתי, בבקשה לשאול בקשר לכתר לילד אם אפשר לקבל קצת הסבר.בני בן חמש ואיך מטפלים בגיל הזה? עם הרבה תודה טובי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר בגיל 5
ד``ר רויטל שסקין-בלצן03/08/2008לא ברור משאלתך מה הבעייה-האם עצם היותו זקוק לכתר? האם טופל עד עתה?? מדוע הוא זקוק לכתר? אשמח אם תפרטי כדי שהתשובה תהייה ממוקדת.
בכלליות ילד בגיל חמש יכול להבין מהות חדירה טיפולית לפיו. רופא השיניים יסביר לו כל שלב בדרך מרגיעה ובמילים שתדברנהו אליו וינסה לעודד את שתוף הםעולה שלו ע"י חיזוקים חיוביים. כל שלב בטיפול יוסבר -הרופא יראה לילד מה הוא עושה ורק אח"כ יבצע. בכל שלב יקבל הילד חיזוק חיובי כדי שיוכל להמשיך לשתף פעולה.. אם תפרטי לי יותר אוכל להיות יותר ספיציפית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
כתר לילד בן 5
פרופ' חיים סרנת06/08/2008כאשר הרס כותרת השן רחב או לאחר טיפול במוך השן תשארית הכותרת נחלשת ועלולה לא לעמוד בעומס הלעיסה ולכן במקום סתימה , מכסים את כל השן בכתר טרומי(מוכן מראש) שמותאם לשן הילד. אם ילדך בן 5 והשן היא שן חותכת אזי הכתר יגן על השן ויאפשר לעיסה טובה לתקופה ארוכה 6-7 שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת שנולדה עם שןגילי03/08/2008
שלום, האם תינוקת שנולדה עם שן מייד עוקרים אותה או לראתמיד? במה זה תלוי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נולדה עם שן
ד``ר רויטל שסקין-בלצן03/08/2008בהחלט אין לעקור את השן ככלל. חשוב שבתך תבדק ע"י רופא שיניים לילדים כדי לאבחן את השן שבקעה. יתכן שזו שן עודפת ואז אכן אין צורך לשמור עליה אולם אם זו שן נשירה רגילה תרצו לשמור עליה. צריך לתת לך הוראות שיאפשרו לך להניק ללא אי נוחות רבה מידי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
נולדה עם שן
פרופ' חיים סרנת06/08/2008ברוב המקרים (95%) השן אינה שן נוספת ולכן אין לעקור אותה אלא לעקוב בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



