מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- חשש כבדויקטוריה27/06/2008
שלום לכם לפני מס' ימים ביתי בת ה6.5 התלוננה על כאבים עזים בשן התחתונה לפני אחרונה מצד שמאל מכיוון שלא יכלה לסבול הכאב לקחתי אותה בשעה 19:00 בערב לרופאה פרטית לקבלת עזרה ראשונה , הרופאה היתה חביבה מאוד עשתה לביתי צילום והסבירה כי לביתי יש חור גדול מאוד בשן "שהגיע עד למוח השן " ולכן צריך לעשות טיפול שורש או עקירה אך כרגע נעשה סתימה נראה אם יכאב במידה ויעבור הכאב נפגש עוד חודש לעקירה (למה עוד חודש)במידה ולא יכאב מכיוון שזו שן חלב נחכה עד שהשן הקבועה תצא ואף הראתה לי את הנבטים של השן הקבועה שנראים כבר בצילום למחרת בתי סבלה שוב מכאבים , דיברתי עם הרופא שאמרה לי שצריך לעשות עקירה , שאלתי למה לא טיפול שורש אמרה כי התעלות צרות מאד ויש חשש שאם נעשה טיפול שורש תהיה פגיעה בנבט וחוץ מזה יש גם דלקת וזיהום. והיא עקרה לה את שן החלב ( העקירה היתה מזעזעת עם2 זריקות וכאב עז מצדה של בתי ) בזמן ביצוע העקירה לי ולבעלי החלו להיות חששות כבדים לגביי אותה רופאה : 1. קיבלה אותנו בשעות לא קונבציונליות בשתי הפעמים כשהמרפאה ריקה מאדם. 2. סיפקה מס' תשובות לגבי הבעיה של בתי 3. החוסר רצון לבצע טיפול שורש ,החשש שלה לביצוע עקירה והנסיון שלה לבצע סתימה ? 4.מס' הרשיון השונה בחתימה של המרשם הרפואי ממס הרשיון של התעודה על הקיר. 5. יתכן והעקירה בוצעה הכלל בשן הלא מדוברת( לאחר העקירה בביצ ביקשתי מביתי להראות לי את הפה ואז נבהלתי כאשר ראיתי נכי זו השן השלישית מהסוף ולא השנייה ) 6.העובדה שאמרה שנצטרך להגיע עוד חודשיים לעקור גם את השן ליד בכדי שהנבט לא ילחץ על השןיניים והן יוכלו לצאת . 6. הססה לגביי ה אנטיביוטיקה שצריך היה לתת לבתי לאחר הטיפול ולגביי המינון. במידה ואכן הרופאה עקרה את השן הנכונה האם כך היה צריך לנהוג? איך אני בודקת כי לא טעיתי ונתתי למתחזה לטפל בבתי? אנא תשובתך בהקדם תודה מראש ויקטוריה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויקטוריה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן08/07/2008סיפורך מורכב והתחושות שמלוות אתכן קשות וכואבות. כדי לנסות לעשות סדר קודם כל הייתי פנה למומחה לרפואת שיניים לילדים כדי שיבדוק יחד איתך כל שן וינסה להבין את משמעות כל הממצאים שמטרידים אותך כנגד המצב האמיתי של השיניים בפה-בדרך זו יוכל להבין אם אכן הטיפול מתאים למקרה.
לגבי הרופאה -תוכלי לפנות למשרד הבריאות, המחלקה לבריאות השן ולפי שם הרופאה, מ"ס הרישיון והכתובת יוכלו לעזור לך.
הקשר לרופא מתאים חשוב גם לעתיד הילדה-כדי לבנות מחדש את אמונה, כדי להפוך אותה למתרפאה נינוחה ובעקר למנוע צורך בטיפולים מסוג זה בעתיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרון25/06/2008
שלום רב, לפני כ-10 שנים עשו לי השלמה לשן קדמית. כעת היא החלה להשחיר לי. האם זה מצב מוכר? מה עלי לעשות עכשיו? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השלמה שן קדמית
ד``ר רויטל שסקין-בלצן26/06/2008רצוי שתבדקי ע"י רופא השיניים שלך . יש להבחין בין שינוי צבע של ההשלמה לבין שינוי צבע של השן כולה. שינוי צבע של החלק שהושלם יכול להיות עקב ספיחת צבע במשך השנים ,מעין 'הזדקנות' של חומר השחזור. שאת ניתן לפתור בליטוש ובמקרה הכי גרוע בהחלפת השחזור. החומרים כיום עמידים יותר ולא משנים צבע, אם כי כל שחזור זקוק לתחזוקה בה שומרים על ניקיון ופני שטח חלקים ע"י ליטוש.
שינוי צבע של הכותרת כולה יצריך קרוב לוודאי צילום כדי לברר את מצב העצב. הרופא יבצע בוודאי בדיקות חיות לשן ובסופו של דבר יוכל להמליץ לך על הטיפול הנכון.
ייתכן גם שיש דליפה בשולי השחזור ובגינה שינוי הצבע.
רופא השיניים שלך יודע את כל הנ"ל ולאחר בדיקה יוכל לתת את המענה הנכון כדי שהשן תהיה לבנה ולא חריגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרחל22/06/2008
שלום רב,
היכרתי בחור לפני כחודשיים ויש לו שיניים צהובות חומות. הדבר מפריע לי. רציתי לדעת מהי השיטה הכי חזקה היום להלבנת שיניים וכמה היא עולה.
לאחר שאדע אני מתכוונת להציע לו לעשות זאת, ואני מקווה שהוא לא יעלב.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים צהובות
פרופ' חיים סרנת22/06/2008טוב שאת שולחת אותו לרופא שיניים, אבל לפני שיעשה הלבנה כדאי לעשות אבחנה מה הסיבה לצבע. לעתים הסיבה לא נעלמת בהלבנה אלא דורשת טיפול יסודי יותר. אם ההצעה תהיה לטובת בריאותו לא תהיה לו סיבה להעלב. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההלבנה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן26/06/2008השיטה המומלצת ביותר כיום להלבנה שתוצאותיה תשארנה יציבות-לבנות- לאורך זמן היא הלבנה בשיטה ביתית, בעזרת סדים שיותאמו למתרפא י"י רופא שיניים. רופא השיניים ייספק למתרפא את חומר ההלבנה בריכוז הנמוך ביותר דווקא-10%-וידריך אותו כיצד להניחו בסדים עימם יישן המתרפא במשך הלילה. תהליך ההלבנה אורך ימים-שבועות, וככל שהשיניים צהובות יותר ייקח יותר זמן אך בהתמדה גם שיניים צהובות תלבנה.
אני מפנה אותך לאתר של ממציא ההלבנות www.vanhaywood.com -מקווה שתהנו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהרדמה לילד עם צרכים מיוחדיםאביבה18/06/2008
בני בן ה-9 סובל מעיכוב התפתחותי קל ומתקשה לשתף פעולה עם רופאים, לכן לקחתי אותו למרפאת שיניים בבית איזי שפירא ( יש לציין יחס אישי ומקצועי מעולה).
התוצאה 3 חורים נראים לעין וצפי לאיתור חורים נוספים בצילום.
חור אחד ברמה של טיפול שורש. כמו-כן יש צורך בניקוי אבנית יסודי והומלץ על ציפוי טוחנות.
הומלץ על טיפול מרוכז אחד בהרדמה כללית כדי למנוע ביקורים רבים וטראומה מהטיפול.
האם כדאי לשקול בכל זאת טיפול לא בהרדמה כללית?
עלות הטיפול גבוהה . אם הטיפול בהרדמה פותר את בעית שיתוף הפעולה אולי כדאי לפנות לטיפול במסגרת הסדרי קופת חולים (אסותא)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד עם צרכים מיוחדים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן18/06/2008הגעת למקום המתאים ביותר לטיפול בבנך .המרפאה בבית איזי שפירא מיועדת לטפל בילדים עם צרכים מיוחדים וכל חווית הטיפול מותאמת ליכולת התמודדותו...הקף נטיפול ואופי הילד מצדיק הרדמה כללית. ובמבט לעתיד- בבית איזי שפירא יוכל הילד להשאר במעקב מתאים וקרוב לוודאי שינסו ללמד אותו להתמודד עם ניקוי שיניים וביקורת תקופתית בגישה שמתאימה לו כדי שלא יהיה יותר צורך בטיפול בהרדמה כללית בהמשך חייו..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הרדמה כללית ליללד עם צרכים מיוחדים
פרופ' חיים סרנת19/06/2008ההחלטה על טיפול בהרדמה כללית נובעת מעומס הטיפולים ממידת שיתוף הפעולה של הילד ולטובת הילד לטוח הרחוק. אם החלט במרפאת איזי שפירא , שבה קיים נסיון וידע לטיפול בילדים הדורשים תשומת לב מיוחדת, נראה לי שזו תהיה החלטה נבונה. כמובן אם אין בעיה רפואית שיכולה להפריע.
הטיפול יביא את הילד למצב בריאות דנטאלי תקין אך חשוב למנוע שהמצב יחזור על ידי פיקוח מתמיד בבית והיגיינה אורלית טובה כמו גם ביקורים סדירים במרפאה לאיבחון ולטיפול מונע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עששת למרות כיסוי כסף????????????אלי15/06/2008
לילדתי בגיל קט ,כמה שיניים חלביות נעטפו בכסף , בהרדמה מלאה .
עכשיו ,בגיל 11 נפלה שן עם כיסוי כסף :ובתוכה !! וגם בשן החדשה שצומחת מתחתיה!!!, וגם בשן חלבית לידה , עששת שחורה.
זה אופייני? !
או שמא זה אומר שמלכתחילה הטיפול לא היה מוצלח?!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עששת למרות כיסוי
פרופ' חיים סרנת16/06/2008אם השן נשרה בזמן הרי שהשן שהיתה מכוסה בכתר מתכת מלאה את תפקידה. אם יש כתם שחור בשן שבוקעת יש לגשת לרופא שיניים לילדים על מנת שיאבחן מה משמעותו. ("עששת שחורה" משמעותה לרוב עששת נעצרת)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשן שחורה מתחת לכתר
ד``ר רויטל שסקין-בלצן16/06/2008אני בטוחה שרופא שיניים לילדים יעזור לך להבין את מה שאת רואה אך חשוב לי לספר לך שסביר שהשן החלבית ששוחזרה בכתר עברה כנראה טיפול שורש של שן חלב-ועקב כך שוחזרה בכתר מכסף. שן חלבית שעוברת טיפול שורש נראית שחורה. גם החומר בו השתמשו לטיפול שורש כשטופלה בתך צבעו שחור-כך שזה נראה תקין.
חשוב שבשלב זה של בקיעת השיניים הקבועות ייאטמו השיניים החדשות-אני בטוחה שרופא השיניים לילדים ייסביר לך את חשיבות הטיפול-כדי שבמניעה נכונה לא תראי יותר שחזורי כסף בפה של בתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזוזת שן עקב מכהמיטל14/06/2008
בני בן 4 ועשרה חודשים נחבל בשינין הקדמיות לאחר שהתנגש בראשו של אחיו הצעיר (3). כתוצאה מכך הבחנתי ששתי השיניים הקדמיות העליונות זזות וכמו כן ירד לו מהמקום דם וזה עדיין ניכר יום למחרת. האם הן צפויות ליפול ? מהו גיל הנשירה הצפוי שלהן ? האם מומלץ ללכת לרופא שיניים לבדיקה עקב כך ? על מה כדאי להקפיד עד לביקור אצל רופא השיניים ?
בתודה
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תזוזת שן עקב מכה
פרופ' חיים סרנת14/06/2008כמובן שיש לגשת לרופא שיניים לילדים לאחר חבלה בשיניים. בהקדם. יש לבדוק את השיניים ואולי גם לצלם ןלודא שאין נזק נוסף. לעתים ניתן לעשות סד ולעזור לריפוי המקום. לעתים השיניים מתחזקות במקומן ולעתים קרובות יש פגיעה במוך ושינויי צבע השן.
החותכות העליונות מתחלפות בערך בגיל שבע. בכל מקרה יש לשמור על נקיון האיזור ולצחצח בעדינות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שיניים לילדה בת חמששרית12/06/2008
בתי בת חמש וחודש מצמיחה שיניים טוחנות פנימים למאטה, האם זה בסדר בגיל הזה? והאם יש קשר לעייפות שלה ולבחילות שיש לה לצמיחה? תודה על התשובה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחת שיניים
פרופ' סרנת13/06/2008בקיעה של שן בקצה שורת השיניים בגיל 5 וחצי , נראית נורמלי. בגיל זה מתחילה בקיעת הטוחנת הקבועה הראשונה, שנוספת לשיניים הקיימות (לא מחליפה שן קודמת). תצמח שן בכל אחת מפנות הפה וזמן קצא אחכ בדרך כלל מתחלפות השינים החותכות האמצעיות בלסת התחתונה.-- הילדה מתבגרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקיעת שיניים בחילה ועייפות
ד``ר רויטל שסקין-בלצן13/06/2008תחושת בחילה ועייפות אינן תחושות קשורות לבקיעת שיניים טוחנות בגיל 5 וחודש. כמובן שתסבירי לילדה שאיזה יופי שהיא ממש גדולה ובוגרת שהרי בוקעות לה שיניים קבועות ושימי לב אם תחושת הבחילה והעייפות עוברים-אולי היא נלחצה מהשינוי. אם הסימפטומים ממשיכים רצוי להתייעץ עם רופא הילדים לברור מקיף יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מודה לכם על התשובה
שרית14/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום מהחניכיים ובקיעת שינייםשחר12/06/2008
האם יתכן דימום מהחניכיים בעקבות צמיחת שיניים? לבני בן שנה ו10 חודשים כנראה צומחות 4 השיניים הטוחנות האחרונות (יש לו כבר 16 שיניים ולפי כל הסימנים: עצבנות, ריר וכד' נראה שצומחות לו הטוחנות האחוריות). ביומיים האחרונים כאשר מצחצחים לו שיניים יש לו דימום מהחניכיים
האם יתכן שזה בעקבות צמיחת השיניים או שזה מצביע על בעיה אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחת שיניים
פרופ' סרנת13/06/2008בגיל זה , בזמן הבקיעה יש לעתים דלקת קלה ואדמומית סביב השיניים הבוקעות ויתכן גם דימום קל בעת צחצוח. בכל מקרה כדאי שהילד גם יבדק על ידי רופא שיניים מומחה לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיניים לילדה בת 5 ?רחל11/06/2008
יש לי ילדה בת 5 שלפני 4 חודשים נשרו לה 2 השניים האמצעיות העליונות . היום אני רואה כי 3 שיניים 2 האמצעיות התחתונות ואחת שליד מתנדנדות . הדבר מדאיג אותי מאוד . ממה נובע דבר כזה ? מה ניתן לעשות והאם יש בדיקות שאפשר לעשות ? האם יש רופא מומחה שניתן לפנות איליו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נשירת שיניים
פרופ' חיים סרנת11/06/2008נשירה מוקדמת כמו שתארת דורשת בירור נוסף. חשוב לגשת לרופא שיניים מומחה לילדים (שכתוב על השלט "מומחה" או שמופיע כך בספר טלפונים) .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים מתנדנדות כתוצאה ממכהאפרת10/06/2008
בני בן ה-3.5 נפל היום וקבל מכה בפה ובעקבות כך מתנדנדות לו 2 השיניים הקדמיות העליונות.
היינו אצל רופא שיניים (של מבוגרים) שעשה לו צילום ואמר כי אין חבלה פנימית בשיניים וכי יש להמתין מס' ימים עמ"נ לראות מה יתפתח. האם יתכן כי השיניים המתנדנדות יתאחו בהמשך? ומה יקרה אם לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים מתנדנדות
פרופ' חיים סרנת10/06/2008שיניים שנקעו ממקומן והן ניידות ,עקב חבלה יכולות להתחזק במקומן. לעתים קרובות יש צורך בסד שיחזק אותן בימים הראשונים ומאפשר ריפוי טוב יותר והתחזקות השיניים בלסת. כמו כן יש להמשיך ולעקוב אחר מצב המוך. במשך תקופה לא קצרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחן חן
אפרת11/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניידות עקב מכה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן13/06/2008כדי לייצב את השיניים ולהקל את הריפוי רופא שיניים לילדים יידע לחבר בשיטה פשוטה ולא כואבת בין השיניים כדי שייתמכו בשיניים שאינן ניידות-משני צידיהן-והחיבור יוסר כעבור שבוע שבועיים.רעיון דומה לגבס כשיש שבר בעצם אל שכיום קיימים חומרים לבנים שיודעים להדבק בקלות לשיניים ולאפשר את תנאי הריפוי. רופא שיניים לילדים יידע אם זה אכן נחוץ או יש סיכוי טוב לשיניים להתחזק גם ללא זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהקרולין03/06/2008
שלום רב,
בני שבר את השן הקדמית. רציתי לדעת כמה טובות ההשלמות שעושים היום? לכמה זמן הם מחזיקות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השלמת שן
פרופ' חיים סרנת04/06/2008לא ציינת אם זו שן ראשונית או קבועה , אם היתה פגיעה במוך השן או לא, אם היתה גם תזוזה או נקיעה של השן ממקומה , כך שכל תשובה תהיה מוגבלת.
בעקרון ניתן לשחזר שן שנשברה בעזרת חמרים מרוכבים שמגלים חוזק ועמידות סבירים וכן נותנים מענה אסתטי טוב. כל השאר תלוי בביצוע , בתנאים ובעומס בפה ובאפשרות של חבלות חוזרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבר שן
ד``ר רויטל שסקין-בלצן04/06/2008חשוב להוסיף את מימד הזמן בטיפול בשבר שן: שבר כותרת דומה לפצע פתוח-חשוב לסגור אותו מהר ככל האפשר ולכן מהרי לרופא שיניים לילדים שידע להשלים את השן ולדגור את אזור החשיפה.
דיכויי ההצלחה של הטיפול תלויים קודם כל בזמן בו נותרה השן חשופה ללא סגירה..
שחזור בחומר מורכב אמור לשרת את המתרפא לשנים.הוא חזק וכפי שכבר חוויתם אפילו שן נשברת במכה מתאימה.........שחזור טוב בד"כ לא יישבר עקב מכה חוזרת אלא בקו שבר שונה-כאילו זו השן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים בהרדמה מלאהיניב01/06/2008
שלום,
בני בן שנתיים ויש לו עששת הבקבוק, לפני כחודשיים הייתי אצל הרופא שיניים ונראה שיש לו חורים בשיניים העליונות+שן אחת מתפוררת - הרופא אמר שלא ניתן לילד בקבוק בשינה ונקפיד על ציחצוח שיניים.
עכשיו הייתי שוב אצל הרופא, הוא אומר שהמצב החמיר והעששת הגיעה לשיניים התחתונות ואין ברירה אלא לעשות טיפול שיניים בהרדמה מלאה,
ברצוני לשאול מה הסיכונים בהרדמה מלאה ואם יש שיטה אחרת???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלטרנטיבה להרדמה מלאה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן02/06/2008אכן בארץ מקובל לטפל בגיל צעיר בו אים אפשרות לקבל שתוף פעולה בהרדמה כללית... זה טיפול שלדעתי רצוי לנסות להמנע ממנו שכן יש בו סיכון של עצם ההרדמה הכללית. ההורה חותם שהוא מודע לכך שזו פרוצדורה מסכנת חיים.
קיימת אפשרות לטיפול בטשטוש אך כאן משנה מאוד זהות החומר.
טשטוש בחומר הנקרא דורמיקום חסרונו בכך שהטיפול מתבצע במ"ס פגישות שזה תהליך מתיש לילד ולהורה-כיוון שאפקט התרופה הוא לזמן קצר...
שיטה מעולה אלא שמעט רופאים מיומנים בה היא שימוש בכלורל הידרט..היתרון הוא שהילד ער כל הטיפול, מטושטש מספיק כדי לא ל\כור מאומה והטיפול מתבצע בפגישה אחת.מאמר על השיטה פורסם ב"מנטה" בינואר השנה
אשמח לעזור לכם בעיבוד כל האינפורמציה הכבדה הנ"ל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורשעמיר29/05/2008
לבני בן 3.5 הופיע מזה מספר חודשים כתם חום בשן טוחנת שגדל לאחרונה. אינו מתלונן על כאבים
אובחן בקופ"ח כי יש צורך בטיפול שורש.
1. כיצד מאבחנים את הצורך בטיפול שורש ? לא ביצעו אפילו צילום
2. מהו שימוש בחומר אתיל כלוריד והאם הוא מקובל בטיפול בילדים?
3. כיצד שומרים על פה פתוח במהלך הטיפול ?
4. מה עלות טיפול משוער במרפאה פרטית ?
תודה
עמיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול שורש בגיל 3 וחצי
פרופ' חיים סרנת30/05/2008אבחנה של צורך בטיפול שורש נעשה על ידי רופא השיניים בהתאם למידת ההרס של השן ,מידת התפשטות העששת, כאבים או רגישויות ותלונות ואישור הממצאים באמצעות צילום רנטגן.(שלא תמיד פשוט בגיל הרך).
לא ברור לי הצורך בשימוש באתיל כלוריד לטיפול זה. יש טכניקות שונות לשמירה על פה פתוח בהתאם לגישה הטיפולית(באמצעות גז צחוק, סדציה (טשטוש) או אחרת. לפיכך לא ניתן לתת לך הערכת מחיר שאותה קובע הרופא. בכל מקרה נראה לי שהטיפול צריך להנתן על ידי רופא שיניים מומחה לילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול שרש בילד-אתיל כלוריד
ד``ר רויטל שסקין-בלצן02/06/2008אתיל כלוריד הוא חומר שמשמש לבדיקת חיות השן-האם העצב מגיב לגירוי טמפרטורה-במקרה זה קור.זה אמצעי אבחנתי מקובל לבדוק תגובה של עצב-אם השן לא מגיבה קרוב לוודאי שיש צורך בטיפול שרש או לחילופין תגובה בכאב שעובר לאחר הרבה זמן מראה על רמת דלקת של העצב... בגיל 3.5ייתכן מאוד שזה מדד לא כל כך אמין כי קשה לקבל תגובה אמינה מהילד-עצם הגירוי יפריע לו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרינת28/05/2008
באיזה גיל הכי מוקדם ניתן לעקור שיני בינה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עקירת שיני בינה
פרופ' חיים סרנת30/05/2008שיני בינה יש צורך לעקור רק אם הן פגועותגורמות בעיה חמורה או שאין מקום לבקיעתן ולעתים עקב כליאתן בלסת. בהתאם לצורך ולאפשרויות הטיפול.נקבע זמן העקירה. בקיעה נורמלית של שיני בינה היא בדרך כלל בסביבות גיל 18-20 או אף יותר מאוחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירב25/05/2008
שלום רב,
אני בת 18 וכבר יש לי שיניים צהובות. אפשר לשמוע מהי הדרך הכי הכי טובה היום להלבנת שיניים וכיצד אני יוכלה לעשות אותה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הלבנת שיניים
פרופ' חיים סרנת27/05/2008דבר ראשון יש לברר מהי הסיבה לצבע השיניים הצהוב. אם מקורו בפגם בזגוגית או בקליטה של פיגמנטים מהפה. ישנם תכשירים שניתן לקנותם בבית מרקחת ללא מרשם ושלהם פעילות מסוימת לשיפור המצב. במקרים חמורים יותר או כשהטיפול הראשוני לא עזר ניתן לעשות הלבנה על ידי רופא שיניים. תהליך לא מאד מסובך שנותן תוצאות טובות למדי. במקרים רבים יש לחזור עליו מדי תקופה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההלבנת שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן03/06/2008הדרך המומלצת ביותר כיום להלבנת שיניים יעילה, זולה שתוצאותיה עמידות לאורך שנים היא שיטה בה רופא השיניים מייצר עבור המתרפא תבנית מלטקס רך למדי, שמתאימה בדיוק לצורת השיניים-דמוי סד לילה או מגן ספורט-רק שזה צמוד לשיניים בלבד. רופא השיניים ייתן לך חומר מיוחד שתשימי בתבנית , את זה תצמידי לשיניים וכך תלכי לישון..התבנית נעימה וכמעט לא מורגשת... חומר ההלבנה בריכוז נמוך במיוחד-שכן הוא האפקטיבי ביותר יעבוד במשך הלילה ובבוקר מספיק לשטוף שיניים כרגיל.אפקט תראי תוך ימים ספורים ובממוצע שבוע-שבועיים להלבנה יפה.
אני מפנה אותך לאתר של הורפא שפרסם לראשונה את ההלבנה והוא המומחה לנושwww.haywood.com* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



