מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סדר בקיעת שינייםאפרת28/07/2008
בני כיום בן שנה ושלושה חודשים. שתי שיניים תחתונות בקעו בגין שנה וחודש שיניים עליונות טרם בקעו עתה בקעה השן שאחרי הניב האם יש מקום לדאגה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סדר בקיעה
פרופ' חיים סרנת29/07/2008נראה לי שהתשובה המתאימה תמצא בתשובתי לשאלה שאחריה על שן מאחור. ולדעתי זהו מהלך נורמלי שיסתדר עם הזמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן קדמית מאחורי שיניים קיימותירון28/07/2008
לבני בן השנה וחצי יש 8 שיניים (שבקעו באיחור יחסית ורק לאחרונה). אתמול זיהינו שן נוספת שבוקעת מאחורי השן הקידמית העליונה (שתי השיניים הקדמיות כבר בקעו והחדשה מופיעה מאחוריהם). מה זה? מה עושים? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן קדמית מאחור
פרופ' חיים סרנת29/07/2008להופעת שן ראשונית במקום לא צפוי יכולות להיות כמה סיבות. יתכן והנבט לא היה בעמדה הנכונה, לעתים רחוקות יש גם נבט כפול. כדאי שהילד יבדק על ידי רופא שיניים מומחה לילדים ואם הבדיקה לא תתן תשובה מספקת ייתכן ויהיה צורך בצילום רנטגן מקומי. שיני חלב לעתים מופיעות בקצב וסדר לא סדיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנפחות קלה בחניכיים מאחוררון27/07/2008
שלום, אני בחור בן 24 ולפני שלושה ימים שמתי לב לתחושה לא כ"כ נעימה בחלק האחורי של הפה. חשוב לציין שאפשרי שצחצחתי חזק מדי את האזור הזה של החניכיים. למחרת שמתי לב כי חלה התנפחות קלה של החניכיים באוזר האחורי של הפה לאחר השן האחרונה בלסת התחתונה (מצד ימין). השתדלתי שלא לצחצח חזק באזור זה ואף התחלתי לעשות שטיפות פה עם מי מלח. חשוב גם לציין כי האזור עצמו אינו כואב אלא אם כן אני אוכל בדיוק על הצד הנפוח. יש לך מושג אולי מה גרם לכך? ממה זה עלול לנבוע? בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נפיחות בחניכיים
פרופ' חיים סרנת27/07/2008קשה לתת אבחנה מתיאור כללי כל כך. אם לא בקעו לך שיני בינה יש אפשרות ששן בוקעת באיחור, ייתכן גם גירוי מקומי. אם לא חלפה הנפיחות תוך שבוע נוסף, כדאי שיראה אותה רופא השיניים שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שיניים קבועותshosh24/07/2008
בני בן 11 . בגיל 7 בערך התחלפו שתי שיניו הקדמיות ומאז לא בקעו יותר שיניים. בצילום פנורמי נראו שיניים רבות הצומחות בלסת, אולם נאמר לנו שלא כל השיניים אכן נמצאות. הרופאה הפנתה אותנו לאורתודונטית אולם ציינה בפנינו שזהו מצב נדיר וכנראה נשלח לאונ' ת"א. יש מקום לדאגה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שיניים קבועות
פרופ' חיים סרנת25/07/2008יש מקום בהחלט לבירור מדויק של המצב (לעתים קרובות ,משפחתי) ותכנון של טיפול עתידי . במקרים של חוסר שיניים והעדר מצב כללי נוסף. כל מקרה מתוכנן בהתאם למספר השיניים שישנן ו/או תהיינה, שלב התפתחותן ואפשרויות השיקום. יעוץ במחלקה לרפואת שיניים לילדים באוניברסיטת ת"א יכול להיות רעיון טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצץ - באיזה מוצץ כדאי להשתמשמיכל23/07/2008
שלום רב, יש לי תאומים בני שמונה חודשים שעד לפני כשבועיים השתמשו במוצץ לגיל ראשוני (אם אני לא טועה זה מוצץ של מ-0-6 חודשים). מזה כשבועיים ימים הם ללא מוצצים כלל אך היות והחלו ביומיים האחרונים למצוץ אצבע אני מעוניינת להחזיר השימוש במוצצים. האם עדיף להישאר עם מוצץ קטן או שמא עדיף לתת להם מוצץ שמתאים לגיל שלהם לפי הוראות היצרן (גודל משתנה בהתאם לגיל התינוק) האם יש המלצות על מוצצים של חברה ספציפית? או דגמים מיוחדים? רקע כללי: מן ההתחלה הם השתמשו במוצץ "הכי קרוב לאמא" של טומי טיפי (זה שנראה כמו חללית) והפיטמה שלו בצורה של בלון. הבעיה היתה שעקב המבנה שלו הצטבר לכלוך (שלא לומר עובש...) בין החלקים באופן שלא ניתן לנקות בשום דרך. זו הסיבה שעברנו למוצצי אוונט הראשוני, שכן לאותו מוצץ אוונט היתה גם פיטמה בצורה של בלון (ולא כזו עם השיפוע). זו הסיבה שהם היו מוכנים לעשות את השינוי. בגלל הפיטמה הקטנה הם לא השארו את המוצץ הרבה בפה ומכאן הדרך לאותה "גמילה" מרצונם היתה קצרה ומזה כשבועיים הם ללא מוצץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
באיזה מוצץ
פרופ' חיים סרנת24/07/2008מציצה משמשת בגיל הרך כהרגעה והיא נפוצה מאד וחלק מהילדות. . מאחר והשאלה הופנתה לפורום זה הרי שהתשובה תהיה לגבי האספקט הדנטלי בלבד. אצל ילדים שמוצצים באינטנסיביות ,תקופה ארוכה. יכול להוצר עוות קל במנח השיניים וכשהמציצה אינטנסיבית יותר, נוצר רוח בין הלסתות הנקרא מנשך פתוח.
לפיכך לדעתי להגדיל את המוצץ עם גיל הילד הוא רעיון לא מוצלח.( "הוראות היצרן" הן איך למכור יותר ,לדעתי.) ככל שהמוצץ קטן יותר הוא יגרום שינוי קטן יותר. ומאחר שעם הפסקת המציצה, לרוב בגיל 3,4,5 השינוי יכול לתקן את עצמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפוי לשינייםשושנה כהן22/07/2008
בני בן שש. המליצו לנו על ציפוי לשיניים אחוריות קבועות. 1. באיזה חומר משתמשים? 2.מהן הסכנות? 3.האם מומלץ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ציפוי לשיניים
פרופ' חיים סרנת23/07/2008האינפורמציה שנתת אינה מספיקה לתשובה ספציפית. אם מדובר בציפוי (כתר) לשיניים הטוחנות הראשוניות, הרי שטיפול זה מקובל אם כותרת השן נהרסה מאד או אחרי שנעשה בשן טיפול שורש.הציפוי נעשה בדרך כלל באמצעות כתרים טרומיים ממתכת הנותנים הגנה טובה לכותרת השן עד לנשירתה.( הטוחנת הראשונית השניה מתחלפת רק בסביבות גיל 12. ) המתכת אינה מגרה ,עומדת יפה בתנאי הפה והיא נמצאת בשימוש רחב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציפוי
ד``ר רויטל שסקין-בלצן23/07/2008מאחר ואת מספרת על ציפוי לשיניים קבועות אני מנחשת שמדובר באיטום לשיניים הטוחנות הקבועות שזה עתה בקעו בסוף כל קשת שיניים-4 במספר.
איטום זה טיפול מומלץ מאוד למניעה של עששת בחלק הלעיסי של השיניים שהוא המחורץ טבעית. ללא איטום יש סיכוי מצויין לשן להפגע בעששת.
איטום הוא חומר מרוכב, סוג של סתימה לבנה מהולה מאוד. היופי בשיטה הוא שבפרוצדורה לא כואבת החומר הלבן-האיטום- ממלא את החריץ ואז לא יהיה יותר "חור" בחריץ בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן קדמית שהשחירהאמא20/07/2008
הבן שלי (17.5 ) לפני מס' שנים עבר טיפול שורש בשן קדמית. עם הזמן השן השחירה והדבר מאוד מפריע לו. בדקתי את הנושא ונאמר לי שאי אפשר לעשות הלבנה לשן זו, הכיצד???? אם לא הלבנה מה האפשרויות, כתר הוא לא רוצה . האם לעשות הלבנה לכל השיניים- זה יעזור?? מה לגבי ציפוי לימינט , או איך שקוראים לזה.( הבנתי שזה לא כתר?! ) אודה לתשובתך ולהמלצותיך מה אפשר כן לעשות עמ' להגיע לתוצאה יפה . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן שהשחירה
פרופ' חיים סרנת21/07/2008בדרך כלל שן שעברה טיפול שורש יכולה לעבור הלבנה, חיצונית או פנימית. מאחר וטיפול השורש נעשה לפני מספר שנים יתכן ששורש השן לא סיים את התפתחותו ולכן נאמר לך שלא ניתן לבצע הלבנה יעילה. ישנן אפשרויות שונות לשיפור המצב אך הדבר תלוי במצבה של השן. עליכם להתיעץ עפ רופא שיניים מנוסה או מומחה בשיקום ולמצוא פתרון הולם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשן שהשחירה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן21/07/2008לא הבנתי מדוע נאמר לך שלא ניתן לבצע הלבנה כי אין כזה מצב-קיימות שיטות רבות להלבנה וזה היום הנושא הכי "חם"-אנא כתבי לי מה הסיבה שנתנו לך ואנסה לכוון אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאור בקצה המנהרה
אמא23/07/2008שלום , רופא השיניים אמר שכל שן שהשחירה כתוצאה מטיפול שורש לא תוכל לעבור הלבנה- ואם כן לא יגיעו לתוצאה של צבע השן כמו שאר השיניים. - למעט כתר שהבן שלי מתנגד בכל תוקף. שימחת אותי כשאמרת אין מצב שלא ניתן לתקן את צבע השן, ארצה פרטים והאם רק אצלך ניתן לבצע זאת, או גם באזור רחובות שם אנו גרים !? תודה רבה לך ולפרופ' .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההלבנה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן23/07/2008פני לרופא מומחה לטיפולי שורש-הוא יידע כיצד לבצע את התהליך. בררי דרך אתר ההסתדרות לרפואת שיניים ומיצאי מומחה קרוב למקום מגורייך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיינו היום אצל רופא מומחה לשיקוםהפה
רחלי30/10/2008בעבור אותה שן המחיר 1500 ש"ח הגיוני, סביר? ברור שאשלם ובלבד שתהייה תוצאה יפה, אך למעשה זה אמור להיות בעבור פה מלא,לא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' רויטל - אפשר תשובתך ??
אמא05/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרבן צחצוחאורית17/07/2008
שלום, בני בן חמש מסרב לצחצח שיניים, צריך להכריח אותו או לאיים עליו, גם אם מבטיחים לו פרסים זה לא עובד, אולי יש לכם המלצות כלשהן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סרבן צחצוח
פרופ' חיים סרנת18/07/2008יש תקופות בהן ילדים מתנגדים לצחצוח שיניים כמו לעתים גם להתנהגויות אחרות. הגישה העקרונית לדעתי תלויה בהשקפת ההורים. כשההורים חושבים שצחצוח שיניים הוא פעולה בריאותית חשובה וכאשר הם עצמם משמשים דוגמה לילד בצחצוח קפדני יומיומי, כל מה שנותר לעשות הוא להסביר לילד את דעתם ולעמוד על כך. אפשר להציע עזרה ,אפשר להציע פרסים- לערוך טבלה, יחד עם הילד, כל שבוע של צחצוח רצוף יביא בעקבותיו פרס (צעצוע קטן או מדבקה) וחודש מלא, פרס גדול יותר- ומה שחשוב יותר - עידוד ותשבחות על התקדמות וביצועים טובים. במקביל חייבים ההורים להיות נחושים בהחלטתם ולעמוד על ביצועה עם מינימום של ויתורים.
ביקורים אצל רופא שיניים לילדים שיוצר קשר טוב עם הילד יכול להשפיע, כי הילד ירצה לשמוע בקול הרופא ולזכות בהערכתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן חלב שבורהנגה14/07/2008
בני בן שנה וחצי שבר שן קדמית בצורה משמעותית. מה ניתן/צריך לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שו שבורה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן14/07/2008צריך להגיע בדחיפות לרופא שיניים לילדים . האידיאלי זה להשלים את החלק לנשבר ובדרך זו להחזיר לעצב את ההגנה מפני חיידקים, שינויי טמפ' וחומרים שונים שכותרת השן השלימה מונעת חדירתם. בכל מקרה צריך להיות מעקב על המשך התפתחות ותפקוד השן החלבית וגם השן הקבועה שמתפתחת בזמן זה מתחת לחלבית (או מעל.........תלוי באיזו לסת השן נחבלה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שן חלב שבורה
פרופ' חיים סרנת15/07/2008ברור שהדבר דורש הערכה על ידי רופא שיניים מומחה לילדים. בדרך כלל נדרשת פעולה להגנה על מוך השן ולודא שהשן לא זזה ממקומה. במידה שיהיה צורך בטיפול מורכב יש לברר את האפשרויות לטיפול, מאחר ולעתים נדרשים אמצעים מיוחדים להרגעה והילד צעיר מאד.כל תשובות תנתנה על ידי מומחה ברפואת שיניים בילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים?ח.13/07/2008
שלום, לביתי בת ה-6 נפלו 4 שיניים קדמיות וצמחו 3. השן שלא צמחה(נפלה שלישית) קצת מדאיגה משום שהחלבית נשברה והתאחתה יפה(השן נותרה לבנה). כשהיינו לפני כשבועיים אצל רופאת שיניים היא אמרה שאין מה לדאוג ושהיא תצא....אבל עברו יותר מ-3 ח' מאז שהיא נפלה, וצילומי הנשך שבוצעו לה היו רק לשיניים האחוריות, כך שלא רואים את הקדמיות. האם כדאי גשת לחוו"ד נוספת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחת שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן14/07/2008רצוי לבדוק שוב ולצלם כדי לוודא שאכן קיימת שן רביעית ואם קיימת יוכל רופא השיניים להעריך אם ומה מפריע לה לבקוע.. אחד ההערכות זו הערכת מקום-האם יש לשן מקום לבקוע או שצריך לפנות לה מקום. אם קיימת שן יוכל רופא השיניים לפי דרגת התפתחות השורש של השן להעריך אם אכן יש עיכוב בבקיעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
החלפת שיניים
פרופ' חיים סרנת15/07/2008בגיל 6 החלפת 4 שיניים היא נורמלית ואפילו מקדימה קצת. אם נעשה צילום רנטגן והשן הקבועה נראתה שם אזי אין צורך לפעולה נוספת אלא לחכות לבקיעת השיניים, עד להחלפת 4 החותכות . בכל מקרה בגיל זה לא נעשות פעולות להאצת הבקיעה. במידה ואת ממש דואגת אזי ביקור אצל רופא ילדים יפתור בקלות את השאלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח שיניים לבן שנתייםמירי10/07/2008
בוקר טוב, התחלתי להרגיל את בני לצחצוח שיניים ועתה הוא חולה ויצאו לו פצעים בפה ואני חוששת שזה יכאב לו, מצד שני אני לא רוצה להראות לו שזה לא מנהג קבוע, מה ניתן לעשות, האם אפשר להפסיק עם הצחצוח לכמה ימים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צחצוח
ד``ר רויטל שסקין-בלצן11/07/2008אני מציעה שתתייחסי לפצעים בפה בנך ותאמרי לו שאת יודעת שיש לו תחושה מאוד לא נעימה בפה כי יש לו פצעים ולכן ניקוי השיניים שחשוב כל כך כדי ' ששיניו לא יתקלקלו וכדי שבשיניים לא יהיו גם פצעים' יהיה היום בעזרת פד גזה רטוב במים ,איתו תעברי בעדינות ע"פ השיניים. ניגוב שכזה יסיר את הפלק, יפריע פחות לילדך והמסר שחשוב לשמור על שיניים נקיות יעבור . בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
צחצוח עם פצעים
פרופ' חיים סרנת11/07/2008אכן הגישה שלך נכונה שצחצוח הוא מנהג קבוע וגם כשיש פצעים בפה כדאי לשמור על הנקיון בצורה עדינה , באמצעות מקלון עם צמר גפן בקצה טבול במשחת שיניים שאליה הילד רגיל. כמו כן ישנן משחות שמקלות קצת את הגירוי הנובע מה"פצעים" בפה . בדרך כלל השלפוחיות המופיעות נעלמות תוך כ 10 ימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלותמישהי07/07/2008
בני כיום בן ה-8. בגיל 5 קיבל מכה בשן הקדמית ממעקה של הבריכה (אז היו לו שיניים חלביות). לאחר חודש וחצי כאבה לו השן והשן מאחורה נהייתה שחורה. רופא שיניים עקר לו את השן. לאחר כשנתיים צמחו לו שתי השיניים הקדמיות ומקדימה לשתי השיניים יש מן כתמים צהובים. האם זה קשור לנפילה ומה אפשר לעשות? שאלה נוספת: יש לו גם רווח בין שתי השיניים הקדמיות,בצדדים של השיניים הקדמיות עדיין לא צמחו לו שיניים,המקומות ריקים,האם הרווח יצטמצם? ברצןני להדגיש שהילד מצחצח שיניים בוקר ולילה. תודה על המענה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן08/07/2008הכתמים הצהובים על השיניים נוצרו כנראה עקב הפרעה בזמן התפתחותן וסביר שזה קרה לפני גיל 5 כך שאני מסופקת אם החבלה בגיל 5 היא הגורם לשינוי הצבע. ייתכן שחבלה תמימה אפילו ביל 2-3אחראית לשינוי הצבע. מומלץ שבנך ייבדק ע"י רופא שיניים לילדים .הם מומחים לחבלות בשיני חלב ותוכלי לדעת יותר על הסיבה לשינוי הצבע. חשוב שתדעי שבטיפול פשוט ניתן להפוך הכתם ללבן ואת ובנך תחייכו ביתר שמחה.
הרווחים בצידי השיניים הקדמיות מתאימים לגיל התפתחות השיניים של בנך. להערכתי הוא צריך להחליף עוד 12 שיניים עד גיל 13 וסביר להניח שהרווחים ייסגרו עד אז. רופא השיניים לילדים שאמור לבדוק אותו בבקורת שגרתית כל 6 חדשים יידע להפנות אותך בשמן המתאים, אם יהיה צורך לרופא שמומחה ביישור שיניים, כדי שלבהך יהיה חיוך מושלם לפי בחירתו-עם או בלי רווחים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע שינייםליאת03/07/2008
בני בן 4, שמתי לב שקצות השיניים שלו (בחלק התחתון) הן בצבע לבן-שקוף ושונה משאר השן. האם זה נגרם מחוסר סידן? הוא אלרגי לחלב. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צבע שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן08/07/2008השיניים החלביות נוצרות ברחם ואז מאזן הסידן של ילדיך תקין כי הום מקבל אותו ממך-האם. ייתכן שזו סרך התקשות השן. בד"כ החלק החתכי של השן מתאפיין בצבע בהיר יותר, כמעיין הילה לבנה שעוטפת את השן. בנך בגיל בו מומלץ שיבקר אצל רופא שיניים,עדיף בגיל זה אצל מומחה לילדים שיידע לאבחן את הגורם לצבע השונה. הוא גם ידריך אותך בדרכי הטיפול בשיני ילדך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנפחות בחניכייםשחר02/07/2008
שלום, לבתי התנפחו החניכיים, לא ברור אם משן או משהו אחר, מה יכול להרגיע לה כרגע את הכאב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנפחות חניכיים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן08/07/2008לצערי אין בשאלתך מספיק נתונים כדי לענות: מה גיל ביתך? באיזה איזור התנפחה? אנא פרטי ואשמח לענות לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שיניים תוחנות?יערית29/06/2008
שלום רב, יש לי בן שהוא בן שנה וארבעה חודשים. בוקעות לו שיניים תוחנות עליוניות ורציתי לדעת אם יש קשר לריח חריף מהפה, חום גבוה כבר 4 ימים נפיחות בשפה העליונה, חוסר שקט, חוסר תאבון, חניכים נפוחות, בכי לא פוסק של הילד הוא נרגע רק נר אקמולי פורטה, משחה על השיניים הוא לא נותן לי למרוח לו רציתי לדעת מה אני יכולה לעשות כדי להקל עלין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקיעת שיניים-יערית
ד``ר רויטל שסקין-בלצן08/07/2008בקיעת השיניים אינה אמורה לגרום לריח רע אולם העובדה שקשה לנקות את שיניו ואת חלל הפה עוזר להיווצרות ריח רע. אני מציעה שרופא ילידים יבדוק אותו לוודא שהחום אינו נובע מסיבה אחרת ואז לגיטימי להקל עליו בעזרת משכחי כאבים. נשיכה של עצמים מקוררים עוזרת. מזון קר כמו גלידה מקל גם כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




