מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שיניים צנטגרליותטלי25/10/2008
אני מקווה שזכרתי נכון את השם, הכוונה לשיניים שבין השן הקדמית והניב. למעלה. בני בן 7.5 ושיני חלב צנטגרליות היו לו. מאז שנפלו לפי מספר חודשים לא צמחו שם שיניים קבועות. לאבי יש בעיה כזו ואין לו את השיניים האלו. בגיל 4 בביקור אצל רופאת שיניים סרבתי לצילום מחשש לקרינה. האם יש צורך בבדיקה או שבכל אופן אין דרך טיפול למצב זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים צנטגרליות
פרופ' חיים סרנת25/10/2008אם כונתך שיניים סנטרליות הכונה לחותכות עליונות. גיל שבע וחצי זה זמן הבקיעה שלהן. אם אין כל סימן לבקיעה ויש גם סיפור משפחתי של חוסר שיניים קדמיות (לרוב הלטרליוות, הצדדיות ולא הסנטרליות) כדאי להבדק אצל רופא שיניים לילדים ולעשות צילום רנטגן (שסיכונו נמוך מאד) כדי לקבל תמונה מלאה של המצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן הכוונה לשיניים הצדדיות
טלי27/10/2008שליד הקדמיות. האם צילום רנטגן ישנה משהו? יש בכלל מה לעשות עם העדר השיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שן "שחורה"מיכל23/10/2008
שלום, לילדי בן התשעה חודשים בוקעת שן חמישית (לסת עליונה). היא נראית שחורה. האם זה שטף דם? האם יש צורך ךקחתו לרופא לאבחון? תודה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שן "שחורה"
פרופ' חיים סרנת23/10/2008כן, קרוב לודאי שיש בעיה מסוימת , יתכן חבלה קודמת. כדאי שהילד יבדק על ידי רופא שיניים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם בחניכיים - תינוק בן שנהרות23/10/2008
שלום רב, לבני בן השנה יש 4 שיניים. לפני מספר ימים הופיע כתם שחור על החניכיים צמוד לאחת השיניים העליונות. האם זהו שטף דם שנוצר משן נוספת שאמורה לצאת? מה לעשות? תודה רותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתם בחניכיים - תינוק בן שנה
פרופ' חיים סרנת23/10/2008ייתכן שאת צודקת והכתם נובע משטף דם. אם הכתם לא נעלם תוך יום יומיים, כדאי שיבדק התינוק על ידי רופא שיניים מומחה לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצץ לילד בן שנהאורלי22/10/2008
שלום בני בן שנה ומוצץ מוצץ מאז שנולד לא מזמן קנינו מוצצים אחרים שמתאימים לגילו, מכיון שהישנים נראו לי כבר לא מתאימים לו, היום שמעתי שככל שהמוצץ קטן יותר כך הפגיעה בשיניים תיהיה קטנה יותר האם זה נכון? זאת אומרת מומלץ להישאר עם אותו מוצץ קטן שאיתו התחלנו כשרק נולד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מוצץ לילד בן שנה
פרופ' חיים סרנת23/10/2008מוצץ הוא הרגל שיש להגמל ממנו עם הגיל. בנוסף הוא עלול עם הזמן לגרום עיוות מסוים בצמיחת השיניים. מה ההגיון להגדיל אותו. עדיף להשאר, כל זמן שהילד זקוק לו, במוצץ הקטן ביותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים ילד בגיל שבעה וחצי חודשיםרינת19/10/2008
שלום בני בן שבעה וחצי חודשים וכבר מגיל 4 חודשים החלו לצמוח לו שיניים כבר מהשן הראשונה אני מצחצחת לו עם מברשת קטנה בלבד את השיניים. נכון להיום יש לו כבר 8 שיניים ולאחרונה הבחנתי כי ב-2 השיניים התחתונות 41-31 יש לו מעין כתם בהיר מאוד וקטן כאילו השן שקופה באיזור הזה (או לחילופין שחורה) קשה להסביר זה כתם בהיר יותר שבולט בשיניים. מה זה יכול להיות? האם עששת? מה עושים??? האם יש משחת שיניים מתאימה לגיל הזה?? אני קצת בלחץ אודה על תשובה מהירה רינת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים ילד בגיל שבעה וחצי חודשים
פרופ' חיים סרנת20/10/2008לפי התיאור שנתת נראה שבשיניים שבקעו יש בנראה כתם התפתחותי (אופסיטי). זה לא נגע עששת. המשיכי לצחצח את שיני הילד ואכן יש משחות שיניים שמתאימות לילדים (יש עליהם כתובת). מה שחשוב מאד הוא לשים רק כמות קטנה של משחה על המברשת (כגודל אפון קטן) ולנגב , אם אפשר את המשחה מאחר והילד יבלע חלק ממנה. אם נוהגים כפי שתואר אין כל חשש.נראה לי ,מאחר שאת קצת חוששת ,שכדאי לך לגשת עם הילד לרופא שיניים לילדים לקבל הסבר מפורט יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בשןאמא מודאגת18/10/2008
הבן שלי בן ה2 נפל כשניסה ללכת ונחבל בפניו. שן קדמית מתנדנדת מעט והאיזור גם מדמם. לקחתי אותו לרופא שיניים שלא יכול היה לצלם מכיוון שהתינוק לא איפשר זאת ורק אמר שנראה שהכל בסדר. האם לא עדיף היה להוציא פשוט את השן? אין סכנה של בליעת השן ע"י הילד אם היא תיפול לו? אודה לך על תשובתך! מרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חבלה בשןאמא מודאגת ,
פרופ' חיים סרנת19/10/2008לאחר חבלה בשן קדמית יכולה להיות ניידות ורגישות. אם הרופא ראה שהניידות קלה אין חשש שהשן תיפול מעצמה. לאחר חבלה כדאי לנסות לצלם ולעקוב אחר תגובת השן, תגובה כגון שינוי צבע רגישות רבה , ניידות גוברת או תפיחות. כדאי לעקוב בצורה מסודרת ולודא שלא יגרם נזק לנבטי השיניים הקבועות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקיעת שן קבועה לבת 4.5גיל17/10/2008
לביתי בת 4.5 נשרה שן חלב (חותכת תחתונה) , שבוע אח"כ התחילה לבצבץ השן הקבועה. כרגע מתנדנדת השן החותכת השכנה. האם זה נורמאלי שבגיל 4.5 מתחילות להתחלף השיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שן קבועה לבת 4.5
פרופ' חיים סרנת19/10/2008החלפת השיניים יכולה בהחלט להתחיל בגיל זה. הוא נמצא בטוח הנורמאלי. לכל ילד יש קצב החלפת שיניים שונה בדרך כלל ההחלפה תסתיים בסביבות גיל 12 בערך ויתכן ובתכם תסיים כמה חודשים מוקדם יותר. במקביל להחלפת השיניים הקדמיות נוספות שיניים טוחנות קבועות מאחור. יש לשים לב לתוספת ולדאוג לנקיון השיניים החדשות. אם לא בקרה עד כה כדאי שתבקרו אצל רופא שיניים לילדים כך שהילדה תכיר את הרופא ותקבלו יעוץ על שמירת בריאות הפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חניכיים אצל ילד בן שנתייםרן17/10/2008
שלום רב, בני בן השנתיים סבל מחום מזה שישה ימים וטופל באזניל. החל מהיום החמישי להופעת החום הופיעה אצלו נפיחות, אדמומיות ורגישות בחניכיים. נפיחות זו ממשיכה גם לאחר ירידת חום הגוף. רופאת שיניים אבחנה דלקת חניכיים והמליצה על נטילת אנטיביוטיקה, בניגוד לדעתו של הרופא המטפל שטען שלאחר ירידת החום אין צורך במתן אנטיביוטיקה. היות שהילד רגיש לפניצילין, ניתן לו סירופ CLINDAMICYN, אך בשל טעמה הרע של התרופה הילד מקיא אותו בכל פעם (כמו כן לא עזרו נסיונות למהול אותה בממתיק). מה ניתן לעשות? תודה מראש, רן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלקת חניכיים אצל ילד בן שנתיים
פרופ' חיים סרנת19/10/2008הופעת דלקת בחניכיים עם או ביחד עם מחלת חום יכול לנבוע מכמה גורמים שונים. מבלי לראות את מצב החניכיים , נראה לי שאין מקום להמשיך בטיפול אנטיביוטי , כי בדרך כלל דלקת זו חולפת גם ללא אנטיביוטיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת חניכיים לתינוק בן שנה וחצי
אנני20/11/2008האם הדלקת מדבקת? איזה טיפול או משחה בכל זאת ניתן לתת כדי לקצר את תהליך ההחלמה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן מתנדנדתקרן17/10/2008
לבתי בת ה 6 וחצי יש שן מתנדנדת שהתנתקה לגמרי מהשורש ,היא תלויה על החניכייםץמה לעשות?להוציא אותה או לחכות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שן מתנדנדת
פרופ' חיים סרנת19/10/2008בגיל 6 וחצי שן (אני מניח ששן קדמית) שמתנדנדת , בדרך כלל זו שן שעומדת לנשור. אין טעם להשאיר אותה בפה. אם הדבר קרה כתוצאה מחבלה, מכה או נפילה כדאי להתיעץ עם רופא שיניים לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן עקב נפילהאמא קטנה15/10/2008
לבני בן השנתיים וחצי עקרו את השן הקידמית עקב נפילה במעון. זה קרה לפני כשנה. השאלה שלי האם צריך מעקב של רופא שיניים לראות שמבנה הלסת לא נפגע וכן גם השן שבפנים? אשמח לתשובה בנושא. יום נפלא!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עקירת שן עקב נפילה
פרופ' חיים סרנת15/10/2008אכן כדאי שבנך יהיה במעקב. אצל רופא שיניים לילדים. אמנם לא צפויים שינויים רבים אך חשוב לדעת שההתפתחות של השן הקבועה מתחת והשיניים הסמוכות , תקינה. בכלל טוב שילד יהיה במעקב אצל רופא שיניים מגיל צעיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח שיניים לבת שנתייםקרן10/10/2008
בוקר טוב. רוני בת שנה ו-10 חודשים. מגיל צעיר מאוד נתתי לה את המברשת שיניים כמשחק לעיסוי החניכיים. וכל ערב ובוקר אנו מצחצחות את השיניים ובמהלך היום מהווה לה כהרגעה לחניכיים כשרוצה. קניתי משחת שיניים המתאימה לגילה וניסיתי ללמדה לשטוף את הפה במים אך ללא הצלחה. היא בולעת את המשחה. האם בסדר או להמתין עם המשחה? האם נלקח בחשבון כי בולעים את המשחה ומהי הכמות לגילה? איך מלמדים זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צחצוח שיניים לבת שנתיים
פרופ' חיים סרנת10/10/2008טוב עשית עד עכשיו. רצוי לצחצח שיניים מהופעת השן הראשונה ולדעתי כדאי עם משחה. עד גיל 5-6 חלק מהילדים בולע חלק מהמשחה כי אינם יודעים לירוק. לכן צריך להשתמש במשחת ילדים שריכוז הפלואוריד בה נמוך יותר וכמו כן לשים כמות קטנה (בגודל של אפון קטן או בגודל צפורן הזרת של הילדה.)האחריות לשים את המשחה היא על ההורה וכך תקבל הילדה את יתרונות הצחצוח בלי שתסתכן בבליעת כמות גדולה מדי של משחה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצחצוח שיניים בגיל הרך
ד``ר רויטל שסקין-בלצן12/10/2008מצאתי לנכון להוסיף שבגיל זה אין במיוחד שתוף פעולה של הילד בצחצוח. לכן חשוב לבצע את התהליך בחיוך , כפרוצדורה ברורה ומובנת כמו שברור שמנקים כל איבר אחר בגוף. מבחינת מיומנות מוטורית צחצוח יעיל מסוגל ילד לבצע בכוחות עצמן מגיל 8. הרגל הילד להחזיק המברשת בעצמו- חשוב, אך ההורה צריך להקפיד לעבור אחריו. חג שמח!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף בקיעת שיניים תאומים...ורד08/10/2008
אמא לתאומים בני שנה וארבעה חודשים, אינני יודעת האם זה צרוף מקרים או משהו מדבק, בן ובת - לשניהם בוקעות כעת מספר שיניים יחד !..אולם זה מלווה בנפיחות בחניכיים דימום מהחניכיים המון רוק וריח רע מהפה ,אי שקט ונראה שיש דלקות סביב,מה לעשות האם זה משהו שלא קשור לבקיעת השיניים (רופאת שיניים אמרה שזו דלקת חניכיים "ג'נגיביטיס",מה זה? איך מונעים? והאם יחזור?) תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקיעת שיניים -תאומים
פרופ' חיים סרנת10/10/2008בקיעת שיניים בגיל הרך מלווה לפעמים בחוסר שקט, תפיחות ואדמימות בחניכיים והפרשת רוק . הדלקת היא לרוב קלה וחולפת. הדבר הטוב ביותר הוא לנקות בעדינות את איזור הבקיעה עם מברשת רכה. אם יש גם כאב ניתן להקל עם משחות מיוחדות שניתן לקנות בבית מרקחת להקלת הבקיעה. אם הריח הרע לא יחלוף לאחר הניקוי ,כדאי שיראה זאת רופא שיניים לילדים. (ייתכן שבינתיים כבר השתפר המצב מעצמו)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילת שן בגיל 4 ושבעה חודשיםליבי06/10/2008
שלום בתי בת 4 ושבעה חודשים חזרה מהגן ללא שן קידמית עליונה עם חור במקום השן הגננת טענה שנפלה השן. מאחר וזו ילדתינו הראשונה אנו לא יודעים עם בגיל כזה נופלים שיניים באופן טבעי ונשאר חור. או תוצאה של מכה בשן ישירות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נפילת שן
פרופ' חיים סרנת06/10/2008השן הקדמית העליונה מתחלפת בדרך כלל בסביבות גיל שבע. לרוב היא אינה השן הראשונה להתחלף, קודמות לה השיניים הקדמיות 0החותכות) התחתונות. לכן נראה לי שהשן יצאה ממקומה בגלל מכה או נפילה. כדאי שרופא שיניים לילדים יבדוק את הילדה ויאשר זאת ויבדוק גם שיניים סמוכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חריקת שינייםביבי05/10/2008
שלום ביתי בת שנתיים וחצי חורקת שיניים בחוזקה בעת שהיא ישנה. לפעמים אני מפחדת שהיא תשבור את השיניים. האם התופעה מוכרת, נורמלית? האם זה מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לשאלתי?
ביבי07/10/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חריקת שיניים
פרופ' חיים סרנת07/10/2008התופעה של חריקת שיניים אצל ילדים קטנים ידועה ואינה נדירה. הרעש ששומעים ההורים בלילה, לרוב תוך כדי שנת הילד אכן מדאיג. בדרך כלל אין סיבה לדאגה ואין צורך לנקוט בשום אמצעים בגיל זה. לרוב התופעה חולפת. כשתלכו לבדיקה שגרתית אצל רופא שיניים לילדים תציינו בפניו את הדבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת טוחנות מאוחרתשחר02/10/2008
האם בסביבות גיל 6 ישנה צמיחה של טוחנות נוספות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טוחנות בגיל 6
ד``ר רויטל שסקין-בלצן02/10/2008מזל טוב-הטוחנות שבוקעות בגיל 6 הן הטוחנות הקבועות. למעשה הן הטוחנות הראשונות הקבועות שכן הטוחנות הנשירות (החלביות) תתחלפנה מאוחר בהרבה-בגיל 11-12בשיניים קבועות שנקראות מלתעות שהן קטנות יותר מהטוחנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




