מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שן חלבית שנעקרה כתוצאה ממכהל.ל26/09/2008
בתי בת שנה וחודשיים נפלה על הפה והלחי וכתוצאה מכך נעקרה השן החלבית הקידמית העליונה.לציין כי השן צמחה רק בגיל שנה. את השן ככל הנראה בלעה בתי.... מה עליי לעשות????האם מכה זו תשפיע על צמיחת שיניה??? לציין כי יש לה רק 4 שניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבוד שן קדמית בגיל שנה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן28/09/2008אבדן כה מוקדם של שן נשירה-יותר מ-3שנים מזמן נשירתה הרגילה-יגרום לעכוב בבקיעת השן הקבועה העוקבת. רצוי שבתך תבקר אצל רופא שיניים לילדים כבר בגיל זה כדי לוודא המשך התפתחות תקין. שנה טובה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתי הולכת קודם כל לבדוק
אופירה05/10/2008מעבר לכך,חשוב שהילדה תראה רופא- אני כמעט והזנחתי את זה והרופאה נזדעקה כשראתה את המצב, אם את בקופ"ח כללית, ויש לך מושלם אז בכל מקרה הטיפולים הם חינם, אולי שווה לך לבדוק יום מקסים!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שן שנעקרה
פרופ' חיים סרנת03/10/2008קרוב לודאי שההשפעה הסןפית על צמיחת השיניים הקבועות תהיה לא גדולה ובכל מקרה היא צפויה רק לקראת גיל 7. כדאי שרופא שיניים לילדים יבדוק את הילדה ואולי גם יצלם את האיזור לודא שלא נגרם נזק נוסף לשיניים סמוכות. עד אז כדאי שתהיה בבקורת שגרתית כל 6 חדשים בערך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר השיניים הסופי לפעוט בן שנה וחצתמי26/09/2008
שלום רב לא הצלחתי למצוא בשום מקום מה מספר השיניים הסופי שאמור לצמוח לפעוטות. לבני יש כבר 14 שיניים ונראה כאילו נשארו מקומות רק לעוד שני ניבים למטה האם יש להם באמת סה"כ רק 16 שיניים ? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מ"ס שיניים
ד``ר רויטל שסקין-בלצן28/09/2008שיני החלב-הן השיניים הנשירות-מספרן 20. הן מתחילות לבקוע בגיל 6חדשים ומסיימות בגיל 24חודש. אלה ערכים ממוצעים- יש המקדימים ויש מאחרים וזה היופי בגוון של הטבע. לבנך קרוב לוודאי שחסרים אותם 2ניבים אליהם שמת לב וכמו כן הקצה של כל קשת שיניים, בלסת עליונה ותחתונה תבקענה עוד 4שיניים טוחנות. אז יהיה לבנך משנן נשיר מושלם בן 20שיניים. שנה טובה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת שיניים אצל ילד בן 11אמא מודאגת22/09/2008
שלום הבן שלי בן 11 ומתנדנדת לו השן הטוחנת הראשונה שאחרי הניב, האם השיניים הטוחנות גם כן מתחלפות? באיזה גיל בדרך כלל מתחלפות הטוחנות? האם יתכן שזוהי לא שן חלב? אשמח לקבל מידע. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החלפת שיניים
פרופ' חיים סרנת22/09/2008תהליך החלפת שיני החלב בקבועות נמשך מעל 6 שנים תחילתו בסביבות גיל 6 והוא נמשך עד גיל 12 ומעלה. קרוב לודאי שהשן שנפלה היא שן ראשונית והתהליך נורמלי. כדאי שילד בן 11 יבקר באופן סדיר אצל רופא שיניים שהיה נותן לך את כל ההסברים ולא היית צריכה לדאוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים בהרדמה כללית אמאל'האלינור22/09/2008
הבת שלי כמעט בת 4 אמורה לעבור מחר יום שלישי, טיפול שיניים בהרדמה כללית באסותא, אנחנו ובעיקר אני מאד אבל מאד בלחץ, אנחנו יודעים שזה הפיתרון האידיאלי בשבילה, אבל למרות זאת אני ממש בחרדה. האם זאת הרדמה קלה? האם זה מדאיג? עד כמה זה מסוכן? עד כמה אני צריכה להיות בלחץ? אשמח אם תשיבו לי במהרה ותרגיעו אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרדמה כללית
פרופ' חיים סרנת22/09/2008מאחר ואת עצמך אומרת שטיפול זה הוא המתאים לבתך בגלל גילה ,עומס הטיפולים או חוסר שיתוף פעולה הרי שמראש יש בפניך אפשרויות מצומצמות. אין הרדמה כללית קלה יש הרדמה טובה ומתאימה. כשהרדמה כללית ניתנת במוסד רפואי מוכר בתנאים מתאימים ורופאים מרדימים ורופאי שיניים מיומנים הרי שדרגת הסיכון יורדת מאד. בחרת במקום שכזה ,לכן אני מניח שהטיפול יעבור בהצלחה, חשוב מאד לשמור על בריאות השיניים באופן סדיר אחרי הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן שנסדקהיפעת21/09/2008
שלום רב, בני בן ה-9 נפל על הפנים ונסדקה לו שן עליונה קדמית (11) והרופא במיון אמר שיש צורך להוריד את החתיכה שנסדקה ולעשות השלמה. (כרגע קשה להבחין בסדק). שאלתי היא הם יש סיכוי לעשות השלמה שלא תפול כל הזמן? האם יש חומרים שמחזיקים לאורך זמן? ומה קורה אם לא מטפלים מייד האם יש נזק ? אני מתכוונת מייד באותו שבוע . רצוי לציין שזאת תאונה שנייה בשיניים ולכן הפחד כבר יותר גדול. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן סדוקה
ד``ר רויטל שסקין-בלצן22/09/2008עליך להגיע בדחיפות לרופא שיניים מומחה לילדים-יש לו /ה ידע וניסיון רב בנושא חבלות שכן הן שכיחות בילדים ונוער. יש חשיבות רבה לזמן בו אזור השבר חשוף ומכאן הדחיפות. אין שום סיבה ששחזור עשוי היטב יישבר. בדרך כלל אזור החיבור חזק מאוד. מתאורך ייתכן וניתן להשתמש בחלק השן המקורי ולחבר אותו אך קשה ,בלי בדיקה לנחש. ד ח ו ף!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה.
יפעת22/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני במקומך ...
אופירה05/10/2008אם מדובר בחור בשן- אין סיבה שלא לקחת אותה לרופאה של קופת החולים (לא מדובר בהליך כירורגי סבוך המצריך רפואה פרטית) מהנסיון שלי, הרופאים של הכללית סמייל מצויינים ולילדים עד גיל 6 הטיפול הוא חינם- אז שווה לקפוץ אליהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ני במקומך
פרופ' חיים סרנת06/10/2008אופירה, או שלא קראת את השאלה או שאת לא יודעת את התשובה. סדק בשן אינו חור וחבלה בשן קדמית דורש אבחנה נכונה, טיפול מתאים ומעקב ארוך טוח. כמו כן הילד בן 9 והוא זקוק למומחה, בין שזה במסגרת קופ"ח או פרטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחנה16/09/2008
שלום! פניתי לרופא השיניים שלי והוא הציע לי 2 הצעות (דרכים): 1. לעקור 4 שיניים ולשים גשר - אז באמת יראה שינוי משמעותי. הדרך ה2: לא לעקור אף שן- ולשים גשר- ויהיה שינוי קל. בחרתי בדרך השנייה.האם גם אז יראה שינוי קל משמעותי? (אני אמורה לשים את הגשר לשנתיים). והדבר השני הוא איך מצחצחים שיניים כשיש גשר? האם יש סרטון הדגמה או תמונות המחשה? קניתי גם את המברשת המיוחדת לשיניים. ואני פשוט לא יודעת איך מצחצחים את השיניים עם הגשר ואת אחורי השיניים שאין עליהם גשר מצחצחים במברשת רגילה? תודה מראש!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שור שינים
פרופ' חיים סרנת17/09/2008באם הלכת לרופא מומחה ליישור שיניים (אורתודונט) הרי שתוכלי לשוב ןלבקש ממנו הסבר לגבי התוצאות הצפויות. כמו כן אני בטוח שאם תבקשי הרופא ידריך אותך או יפנה אותך לשיננית מנוסה שתלמד אותך לשמור על בריאות הפה והשיניים בתקופת היישור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע שחור בתוך השיניים לבן שנתייםאורנה13/09/2008
לבני בן השנתיים יש צבע שחור בתוך השיניים הטוחנות שצמחו לפני כשבועיים, מה יכולה להיות הסיבה לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צבע שחור על שיניים
פרופ' חיים סרנת17/09/2008הצבע נגרם ע"י חידקים. הנזק אסתטי בלבד. ישנן עוד תשובות בנושא בתאריכים קודמים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשלום!13/09/2008
ביתי בת 3 בטוחנות שלה נוצר חור עמוק. החור הזה הוא לא עששת ! זה פשוט( באוקלוזל) חור עמוק מאוד . אני מצחצחת לה שיניים טוב כל יום. רציתי לדעת מה אפשר לעשות כדי שלא יווצר עששת? אולי איטומי חריצים או אחר? האם יש אפשרות לטפל בזה עם גז צחוק כי לפי דעתי היא לא תסכים שנטפל בה!!!!!!!!!! בתודה אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חור עמוק
ד``ר רויטל שסקין-בלצן21/09/2008כל הכבוד על העירנות-חשוב שבתך תבדק ע"י רופא שיניים לילדים .אם אין עששת כל טיפול ובטח איטום לא כרוך בכאב ולכן בהחלט ייתכן שניתן לבצע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה אוראנונימית12/09/2008
שלום, בני בן 8 חודשים וצמחו לו שיניים. שאלתי היא מדוע שיניו התחתונות של בני צמחו עקום(בצורת פרפר), האם שיניו ישארו עקומות או שזה משהו שאמור להיסתדר במהלך הגדילה? אשמח אם תענו על שאלתי תודה אור :-).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיניים עקומות
פרופ' חיים סרנת13/09/2008השיניים הראשונות צומחות למקומן בחלל הפה ומקומן הסופי נקבע על ידי פעולת שרירי הלשון והשפתיים.אין מקום לדאגה ואין מקום לההתערבות. בגיל שנה בערך כדאי לקחת את הילד לבדיקה ראשונה אצל רופא שיניים לילדים, ללא קשר דוקא לצמיחהאלא לבדיקה ויעוץ כללי
ראה גם תשובה דומה לפני כשבוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילת שיניים עקומותמרב09/09/2008
לבני בן ה10 חודשים התחילו לצמוח שיניים, 2 שיניים תחתונות. הם צומחות עקום \ / בזוית פחות חדה. האם הם ייתישרו מעצמם? האם עליי לפנות לרופא שיניים? תודה מראש. מרב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יניים עקומות
פרופ' חיים סרנת09/09/2008בגיל 10 חדשים השיניים החותכות התחתונות בקעו והן בדרך למקומן בלסת. בשלב ראשון יכול להראות שאינן ישרות בהמשך יקבע מקומן על ידי פעולת השרירים של הלשון והשפתיים וקרוב לודאי שתתישרנה. בגיל שנה בערך מומלץ (לכל ילד) לגשת לביקור ראשון אצל רופא שיניים לילדים באמצעותו יובהר להורים מה צפוי בהמשך הגדילה ואיך לשמור על בריאות השיניים של הילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר טרומילילך07/09/2008
לביתי עשו טיפול שורש ויש לשים לה כתר טרומי מכסף לשמירה על השן האם יש אפשרות לשים כתר לבן לשמירה על השן (גם בתוספת כספית),השאלה אם בכלל ניתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כתר טרומי
פרופ' חיים סרנת11/09/2008כתר טרומי הוא פתרון קליני טוב מאד במקרים של הרס כותרת השן או לאחר טיפול שורש בשן.
ישנם כתרים טרומיים שיש עליהם ציפוי מחומר פלסטי בצבע השןף חסרונם הוא שהתאמתם יותר בעיתית ובמקרים רבים הציפוי ה,לבן" נושר או מתפצל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תיאבוןאורטל05/09/2008
שלום בני בן שמונה חודשים . רציתי לדעת אם בעקבות יציאת שיניים קיים חוסר תאבון אצל הילד ? וכמה זמן נמשך כל תהליך הנודניקיות שלהם? ומה הסימנים שניתן להבחין בהם כאשר יוצאות השינים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוסרתיאבון
פרופ' חיים סרנת10/09/2008תהליך בקיעת השיניים הראשוניות הוא ארוך נמשך עד גיל שנתיים וחצי - שלוש. לא תמיד יש תגובות חריפות ואצל כל ילד יש תגובה שונה , חלק לא סובל כלל והתהליך רגוע ואצל אחרים יש אי שקט ריור ואדמומית בפה. חוסר הרצון לאכול יכול לנבוע מחוסר השקט או הגירוי בפה אך אם הוא נמשך כדאי לברר את המצב אצל רופא הילדים שלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שני שיניים קידמיות נשברושרון04/09/2008
שלום, אני זקוקה לעזרה בדחיפות היום, בתי בת השנה ושבעה חודשים נפלה ושברה שתי חתיכות משיניה הקדמיות כך ששתיהן נפגעו. לקחתי אותה כמובן בדחיפות לרופא שיניים שהסתכלה עליה ואמרה שכרגע אין מה לעשות מכיוון והיא קטנה מידי. שאלתי האם לא ניתן לתקן את הנזק שנגרם או לפחות לשייף לה קצת את הקצה שלא יהיה חד? ובמידה ולא ניתן לתקן עכשיו אז מתי כן ניתן? ובכלליות מהם השיטות לטיפולי וצילומי שיניים בגיל הזה? ועוד שאלה קטנה - כיצד אני יכולה ללמד את ביתי לצחצח שינים כמובן בעזרתי - הכוונה איך אני מלמדת אותה לירוק את משחת השיניים [ קניתי לה משחת שיניים מיוחדת לגילה] בתודה מראש על תשובתכם, שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתי שיניים נשברו
פרופ' חיים סרנת11/09/2008ניתן להחליק את השינים השבורות אם הן עלולות לשרוט את השפה או הלשון. לא נחן לעשות טיפול מורכב המחייב שימוש בסדציה במרפאה שאינה בי"ח לפני גיל שנתיים.לגבי שיחזור השיניים תלוי מהי מידת הנזק רק במקרה של נזק בולט או שמסכן את מוך השן יש לשקול טיפול נוסף
צחצוח השיניים בגיל הרך הוא בידי ההורים! ילד לפעמים עד גיל 6-7 לא מבצע צחצוח יעיל. צריך להרגיל את הילד לטקס קבוע בשיתופו. משחת השיניים המותאמת לגיל הרך וכשמשתמשים בכמות קטנה - כגודל אפון קטן, מביאים בחשבון שחלק יבלע אך לא יגרום נזק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לאחר כתר חדשסיגל02/09/2008
בני בן ה 11 עשה כתר לפני 48 שעות הכתר נמצא על שן אחרונה בלסת תחתונה מכיוון שיש לו שן גירית והיא רגישה מאוד הומלץ לנו לשים עליה כתר כדי לשמור עליה. הילד מתלונן עדיין שכואב לו המקום והבשר אחרי השן נראה נפוח האם הגיוני שיכאב עדיין??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאב מכתר
פרופ' חיים סרנת11/09/2008לאחר הדבקת כתר טרומי יכולים להיות כאבים במקום על אף האילחוש וכשהוא נחלש, הסיבה העיקרית לכאב היא לחץ על החניכיים ף מאחר והתאמת הכתר מגיעה עד גבול החניכיים. בדרך כלל לאחר יום- יומיים הכאב חולף(ניתן גם להשתמש במשככי כאב, אקמול אדויל וכד' במידה והכאב נמשך יש לפנות לרופא המטפל לבירור מצב השן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניםאורטל02/09/2008
שלום. רציתי לדעת אם בעקבות צמיחת שינים יש המון נידנודי שינה בלילה לתינוק?(לדוגמא פתאום הוא בוכה באמצע הלילה ואוכל את החולצה שלו). ואם כן מה ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צמיחת שיניים
פרופ' חיים סרנת02/09/2008ייתכן ובעת בקיעת השיניים הראשוניות אצל תינוק יגרם אי שקט ואי נוחות בחלל הפה (ישנם הבדלים גדולים בין תינוק לתינוק). אם נראה שהילד סובל ניתן להשתמש במשחות , שמורחים על החניכיים. כל רוקח יוכל ליעץ לך. משחות כמו טי ג'ל וכד'.כמו כן ישנם מעין מיכל קטן מלא בנוזל שמקררים אותו בפריזר והילד נושך עליו - שגם הוא מקל במקרים מסוימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




