מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהיקיר29/01/2008
שלום,אני נער בן 17 ולפני שבוע עשיתי אבחון TOVA ונמצא שיש לי ADD וADHD למרות שאני לא היפראקטיבי אבל יש לי בעיות בלימודים מבחינת הבנה וקליטת החומר .
לאחר מכן הלכתי עם התוצאות לנאורולוג והוא נתן לי מרשם לרטלין .
התופעה של הבעיה בלימודים התחילה בגיל 15 לפני זה הכל היה בסדר ויש לי שלוש שאלות לנושא :
1)האם יכול להיות קשר לטיפול הורמונאלי של עיקוב התפתחות (טיפול ב6 זריקות טסטוסטרון) לבעיות קשב וריכוז (הטיפול החל בגיל 15)
2)האם יש תחליף לרטלין כי ממה שקראתי באינטרנט יש לו מלא תופעות לוואי משהו שאולי יתקן את הנזק או ישפר את המצב .ולא יפתור לכמה שעות בלבד כמו הרטלין
3)לפי מה שאני מרגיש ההחמרה במצב רק הולכת ומחמירה מה אפשר לעשות כדי לעצור את ההדרדרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
קארין אור29/01/2008היי יקיר,
אני שמחה לשמוע מנער מודע ובודק דברים לפני השימוש, יש הרבה מה לעשות לפני שלוקחים ריטלין.
נכון יש לו תופעות לוואי לא כל כך נעימות ואפשר גם אחרת.
לגבי השאלה הראשונה שלך - יכול להיות שיש קשר, אבל לא בטוח, זה מסוג הדברים שכל אחד מגיב אליהם אחרת. בכל אופן כדאי להתמקד עכשיו בטיפול אלא אם כן אתה צריך להמשיך בטיפול לעיקוב התפתחותי ואז יש לשקול זאת.
יש תחליף לריטלין והוא כולל למידה של אורחות החיים שלך והצעה לאורח חיים בריא יותר, שכולל תזונה, פעילות גופנית,ואולי טיפול הומאופטי. טיפול שכזה ישפיע על כל היממה ולא רק על שעות מסויימות.
כדאי להתחיל מוקדם מאשר מאוחר, כמו שאתה מציין אתה מרגיש החמרה.
אשמח לפגוש אותך בקליניקה שלי.
בברכה
קארין אור
0523-258500* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
הפרעות קשב ולימודי רפואה
תקיעות וחזרות טיקסיות על פעולות לבן 24
Adhd בגיל מבוגר עם אי ספיקת לב
הפרעת שינה פסיכופיזיולוגית בעקבות סטרס
האם אפשר לאזן חרדה ללא תרופות?
רובד טרשת עורקים בעורק הפמורלי
תסמונת טורט האם תוכל לעזור
קשיים בלמידה ורמת אינטליגנציה
TDCS לטיפול בADHD- בירור
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)

(1).jpg)