מהיר ועצבני

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מהיר ועצבני
    אמא
    12/11/2008

    שלום, יש לי ילד מקסים, חי, חיוני, אינטלגנטי, ערכי, סקרן ומנהיג, בן 12. בגיל שנתיים אובחן כסובל מקושי בוויסות אנרגיה וטופל לסירוגין בריפוי בעיסוק עד כיתה א'. כמו כן, החלטנו בשעתו להשאירו שנה נוספת בגן כדי שיעלה לכיתה א' בשל רגשית. הוסבר לנו שהקושי בויסות ילווה אותו משך כל חייו, ברמה כזו או אחרת. בסוף כיתה ד', בהמשך לקשיים שהתעוררו במקצוע האנגלית, ערכנו לו אבחון דידקטי רב-תחומי והוא אובחן כסובל מלקות למידה באנגלית ומתפקודי קשב לא יעילים. אעפ"כ, הומלץ לנו על ידי המאבחנת שלא לפנות עדיין לאבחון נוירולוגי אלא לנסות למצות תחילה אסטרטגיות למידה. כך עשינו ואכן ניכר שיפור משמעותי באנגלית. כמו כן הוא נעזר בריפוי באמנויות פעם בשבוע ובתוכנת מחשב לתרגול תפקודי קשב וריכוז. הוא תלמיד טוב, ספורטאי ומקובל על חבריו. יש לו מודעות עצמית גבוהה והוא לוקח על עצמו אחריות. אך עיקר הבעיה שהיתה מאז ומעולם ומחריפה לאחרונה - כנראה גם בגלל גיל ההתבגרות - היא התנהגותו העצבנית. יש לו "פתיל קצר" שמתבטא בכל שהוא מגיב באופן אימפולסיבי לכל דבר. לא מסוגל לספור עד 10, צורח כשמשהו לא עולה בקנה אחד עם רצונותיו. שר שירים של כדורגל וצופים ליד שולחן האוכל ולא מוכן להירגע גם כשמבקשים ממנו להפסיק פעם ופעמיים. תמיד צריך להגיע לדציבלים גבוהים כדי לגרום לו להירגע. בביה"ס הוא "מסתדר" אבל רק הודות למרכזת המסורה שיודעת לעמוד על איכויותיו ולתת לו משימות של הובלה והנהגה. יש מורים שהוא לא מסתדר איתם בגלל ההתפרצויות שלו. כרגע הוא נמצא בסוג של "חממה עוטפת", אבל בשנה הבאה הוא יעלה לחטיבה, שם הדרישות גבוהות, היחס פחות אישי ואין הרבה מקום להתנהגויות מהסוג שלו. אני חוששת שהוא "יקלקל לעצמו" ויתוייג כילד פרובלמטי. אני מבקשת לדעת איך יודעים בוודאות אם הבעיה אורגאנית, פיסיולוגית, רגשית או התנהגותית? איך אדע בוודאות שמיציתי את כל האופציות לפני שעוברים לפתרונות כימיים כגון ריטלין ודומיהם? איך אדע שלא אובחן בצורה שגויה? ואיך אוכל להיות בטוחה שריטלין ודומיו לא יפגעו באישיותו החיונית והעירנית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מהיר ועצבני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרבה יועצים מרבה בלבול

    ד``ר אליהו סמואל
    13/11/2008

    לאמא שלום

    שאלותיך הינם דאגות אמת. תשובה מוחלטת אין, ולא תהיה .
    |"מרבה יועצים ומטפלים מרבה דאגה". מרשימתך המפורטת והעשירה משתמע שהוא עבר מספר גלגולי אבחון וטיפול. מקצוע הפסיכיאטריה והרפואה בכלל אינם מקצועות מדויקים.
    תפיסת העולם של ההורה חיונית לכל החלטה על מסלול התערבות.

    עצתי, לכי אחר ליבך ורצון הילד, והעיקר שבנך לא יסבול ותפקודו יהיה סביר.
    ממש כמדרש חז"ל האומר "עשה לך רב" כך עצתי, עשי לך איש מקצוע עימו תתייעצי,ריבוי יועצים ממקצועות שונים אינו בהכרח הפתרון הנכון, לצערנו בתוך הייעוץ קיים גם מרכיב אינטרסנטי ובחירה אפריורית של עמדות טיפול. בוודאי שאהיה משוחד באם אציע לך להתייעץ עם פסיכיאטר בטיעון שהוא בקיא בכל המימדים שאת מתארת ולעומתו כל איש מקצוע אחר היקף תחום בקיאותו צר יותר. ראי זאת כהשקפה אישית שאינה מחייבת.

    לרוב כל דרך שבוחרים היא בבחינת המלצה וכיוון אפשרי ולא בהכרח קביעת גורל חיים.

    בהצלחה,
    ד"ר סמואל אליהו
    פסיכיאטר ילדים ונוער
    עמית המכון לפסיכואנליזה בת זמננו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו