התבגרות או משהו אחר?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התבגרות או משהו אחר?
    אסנת
    10/12/2008

    שלום רב (מתבגר בן 11, נחשב מתבגר?).. ברצוני לשאול לגבי הבן שלי הבכור, הוא הבן היחיד שלי כרגע, מאחר ואני בחודש תשיעי לפני לידה. אני חד הורית ומגדלת אותו לבד, הוא ילד ש"חסרים" מאב אין לו ממש, אני מספקת לו כל דבר שרק ניתן להעלות על הדעת, אם זה רגשית ואם חומרית. גם מקרבת בינו לבין אביו בלי סוף בכל הזדמנות, והוא נוסע לאביו לשבתות מדי פעם באופן חופשי וללא הגבלת הסדרי ראייה. הוא ילד מפונק מאין כמוהו, פרזיט אמיתי, שלא נוקף אצבע בבית, שלא לדבר על לשים לו גרביים כל בוקר, או אפילו לקלח אותו, לשרוך לו שרוכים, להכין לו מערכת לבית הספר, ולמרות היותו "גאון" מחשבים ואינטליגנציה רגשית גבוהה מאוד, הוא לוקח בלילות בחשאי מוצץ, ושם אותו בפה, כאמור עוד מעט הוא בן 11.... זה לא משהו חדש בגלל ההריון שלי או חשש מפני ההריון, זה הוא מוצץ ישן שיש לו משנים, וכל לילה הוא פשוט לוקח אותו ונכנס איתו לישון. מוזר לי ודיברנו על זה אך אינו מוכן להפסיק את השימוש בו. גם מקלחות הם משהו שלא יומיומי, הוא מסרב להתקלח, צריך לצעוק, לריב, ולעמוד על הראש, וגם זה משהו שהוא לא עושה יומיומית, קרה לי גם ששבוע שלם לא מתקלח, פשוט זוועה. אינני עובדת בחוץ והוא חוזר כל יום הביתה לאוכל חם ולסלטים ולכל מה שילד חולם עליו. יש לנו כלב בן 5 שנים אותו לקחתי למענו, ויוצא שאני היחידה שמטפלת בכלב, אין לו שום סנטימנטים לכלב, לא בטיפול, לא ביציאות החוצה מהבית, הכל נופל עלי וכאמור אני בחודש התשיעי להריוני, מה שכבר בעייתי אפילו עבורי להחזיק את הכלב. כשאיימתי שאתן את הכלב הילד בכלל לא התייחס לכך, אמר לי פשוט תדאגי לו למשפחה טובה שנוכל לבוא לבקר אותו... הבן שלי כל היום יושב במחשב, מבקש אוכל, בעל בעיית משקל חריגה יחסית, 70 קילו לבן 11... לא מוכן להזיז את עצמו, מאוד כבד ועצלן. אני לא יודעת כבר מה לעשות, הוא בשניות מתעצבן וטורק דלתות, משליט כאן טרור כמו דיקטטור ובערב חוזר לשים מוצץ בפה. האם יש כאן בעייה של פיצול אישיות? האם ילד יכול לשחק אותה "גבר" ובערב לחזור להיות התינוקי של אמאל'ה? לא ברור לי מה קורה, ואני לא מצליחה לשים את האצבע על הנקודה בה צריך לשנות או לעשות משהו אחר בשבילו. אנא עזרתכם, נואשתי ואינני רוצה "להזניח" את הבכור בגלל התינוק שעומד להגיע, בשבילי הבכור הוא הדובדבן של הקצפת, והוא גם יודע את זה שהוא חשוב לי ברמות הגבוהות ביותר הללו. תודה על עזרתכם והדרכתכם . אסנת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התבגרות או משהו אחר?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעה בהתפתחות האישיות

    ד``ר אבי שפירא
    11/12/2008

    שלום אסנת, מה שתיארת הוא הרבה מעבר לגיל התבגרות . אמנם גיל ההתבגרות מתחיל מוקדם מאד היום לא ברורות לגמרי הסיבות אך לפני 100 שנה ופחות גיל ההתבגרות החל מאוחר יותר. בכל מקרה מוצץ בגיל הזה בהחלט לא דבר תקין ומחייב התייחסות מקצועית .בד"כ מעיד על איזו שהיא חרדה. ילדים זקוקים לגבולות ברורים וגם להגבלות .חשוב לא לתת להם מה שהם רוצים תמיד אחרת הם לא יגדלו רגשית ותיפגע העצמאות והייחודיות שלהם.
    (SEPERATION INDIVIDUATION ).
    לפי דעתי חשוב לפנות לפסכיאטר או פסיכולוג אשר מומחים בילדים ונוער כדי לבצע הערכה מקיפה ולהתאים לבן וגם להוריו תכנית טיפולית מתאימה. ללא טיפול התפתחות האישיות עלולה להיפגע וככל שהזמן עובר יותר קשה לטפל. בהצלחה אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו