מדוע?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מדוע?
    אלון
    05/05/2010

    אני לוקח מעל 3 שנים פריזמה, כיום 60 מ"ג. השאלה שלי, אם ידוע שפלואור מזיק בודאות למוח האדם, אך מאידך מעכב את ספיגת הסרוטונין מדוע משתמשים בו? אין הדבר משול לפגיעה במוחנו לטובת שקט נפשי? האין זהו פשע שלא ידעו אותי בכך? מדוע לא אומרים לחולה באומץ: תשמע, החומר שניתן לך מרגיע אך גורם לנזק בודאות מאחר וזו חומצת פלואור מה שנחשב כחומר שהינו רעיל לאדם, השיקול שלך. מדוע הפסיכ' מתייחסים רק לצד המועיל ולא לצד המזיק? מדוע אני מרגיש שרימו אותי ודפקו לי כך את החיים? אני מרגיש כמישהו שבא להתלונן על דגדוג ביד וכרתו לו את היד.
    הדגדוג נעלם אבל באיזה מחיר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מדוע?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלונות על תרופות- חושב לקרוא

    ד``ר אליהו סמואל
    05/05/2010

    לאלון שלום

    בעיות כדורבנות.

    כל אשר כתבת נכון על תרופות נגד לחץ דם, סכרת, דופק לא סדיר ומה לא עוד.
    שכחתי את הויכוח על חיסונים- והאם חיסון גורם לאוטיזם, אנטיביוטיקה הורסת את החיידקים המועילים. סטטינים פוגעות בשריר וכך הלאה. ובכל זאת הרפואה האריכה את חיי האדם וזה מוכח.

    תרופות המשפיעות על מערכת העצבים שינו את העולם לא במעט, זאת קל לבחון. וכדוגמא הפחתת מקרי ההתאבדות, וסגירת בתי חולים פסיכיאטרים. או סנטוריומים.

    אבל יש משהו בדבריך. השימוש הנחפז בתרופות בעייתי. אני מדגיש בכל הצהרותי שמתן תרופה הינה ענין של ברירת מחדל. ותמיד יש להשתמש במקביל גם ובעיקר בטכניקות טיפול לא תרופתי.
    ולהשתדל לברוח מהתרופות כמה שיותר מהר.

    תעשה בדיקה סטטיסטית, רוב רובו של הפורום מעלה שאלות על תרופות ולא על טכניקות טיפול אחרות - ולמה? מדוע אנשים לא בודקים בפורום עד כמה הטיפול הפסיכולוגי מועיל להם?
    או שילוב.
    מדוע אין התעניינות גם בסוגיות טיפול לא תרופתיים. הנושא מעסיק אותי מאוד.
    הרי פסיכיאטר הוא מומחה בתחום הטיפול הפסיכולוגי. גם נוירולוג יודע לתת תרופות פסיכיאטריות....
    הייחוד של הפסיכיאטר הוא דווקא בתחום הטיפול הפסיכולוגי.

    ואגב הדגשתי שאני עמית במכון לפסיכאנליזה באה לאותת לכוון הזה. וראה זה פלא אף פונה בפורום לא התיחס למהות של הפסיכואנליזה אלא רק למהות הרפואית הצרופה והקלאסית.....
    האם התודעה של הלקוחות שבויה בכימיה של הפרמקולוגיה?

    נכון פסיכאטר בקופה נותן בעיקר תרופות כי תרופות הרבה יותר זולות מטיפולים לא תרופתיים.
    ואוסיף עוד פשע חמור שמדינת ישראל אינה מעניקה שירותים פסיכיאטרים במסגרת סל הבריאות
    ומכאן שעלות הטיפול הלא תרופתי יקר. והשימוש בתרופה הופך לעיקר, ובלית ברירה התרופה הופכת לכלי טיפול מרכזי..

    האם זה לובי יצרניות התרופות שמעולל זאת או שתיקת האזרחים על כך שהפסיכיאטריה אינה בסל הבריאות? ולידיעה גם יצרניות התרופות טוענות שאין טיפול בתרופה ללא טיפול נילווה....

    בברכה,
    ד"ר סמואל אליהו
    פסיכיאטר ילדים ונוער
    עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום

    אלון
    05/05/2010

    קראתי את תגובתך ואני מזועזע. האם אתה לא רואה את העובדה שהאזרח המצוי גם ככה במצוקה מנוצל באופן שאין לו ברירה אלא לפנות לתרופה שאפילו לא נאמר לו שיש לה ולו חסרון אחד? אני לא מסכים איתך לגבי השוואה לתרופות מסוג אחר. תרופה זו לא רק שעוברת את מחסום דם מוח אלא גם כל יעודה הוא מוחי. אתה מתפלא שהאזרח מציף את הרופאים בשאלות על התרופות אך למסכן אין ברירה, אחרי שהפסיכ' רדף אחריו לקחת תרופות שלא בטוח שהיה זקוק להן עתה הוא רודף אחרי הפסיכיאטר כי הוא רוצה לדעת אם זה הסתיר ממנו מידע. אני חושב שאם אתה כפסיכיאטר מודע לנזקי התרופה (מה שגם ככה מפתיע אותי, ואשריך שאתה אומר זאת), עליך ועלי לפעול לפחות לידי כך שיהיה רשום בפירוש על הקופסה את הדברים(מה שרשום עתה לא מציג אפילו חלקיק מזערי מהשפעת החומר). תודה בכל אופן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד``ר אליהו סמואל
    05/05/2010

    לצערי אינך מתיחס לכתוב. ואני קולט רק כעס ושטנה.

    זכותך לא לקחת אף תרופה . שום פסיכיאטר לא רודף אחריך ומחדיר לך כדור לפה. . זכותך לנסות כל טיפול- כולל אלטרנטיבי,או ווריאציה טיפולית אחרת..
    כל מי שמסכים לטיפול לוקח ומי שלא מסכים זכותו לא לקחת.

    קיימת בחירה ואחריות אישית.

    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעס ושטנה??

    אלון
    05/05/2010

    לא היתה כוונה כזו, מצטער אם הבנת לא נכון.. כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו