מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חתול חלל עם קובימכורה30/08/2008
30/08/08 הולמס פלייס רחובות 60 דקות, 663 קלוריות, דופק מקסימלי 188, דופק ממוצע 155 היה פשוט קלאסי תודה לך קובי אפלבויים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכירה את ההרגשה...
ספינרית30/08/2008אני מתאמנת אצל קובי כבר כמה שנים המוסיקה שלו היא פצצה והאנרגיות שלו חבל"ז (ולמי שלא מכיר, הוא גם אחלה בנאדם) עשיתי את השיעור המדובר בסניף עזריאלי בשישי בבוקר וכל היום ריחפתי מילא הסף האנאירובי, אבל להגיע לסח"ח פעמיים ואפילו לחצות אותו לכמה שניות... 613 קלוריות, דופק מירבי 185, דופק ממוצע 171 מומלץ!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני זכיתי :-)
שרון וילנר30/08/2008היה שיעור מצויין, מאורגן ומדוייק
בהחלט היה שווה לצאת מהמיטה בשבת בבוקר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטערת להיות זאת שהורסת אבל.
השואלת31/08/2008שיעור שנפתח בעשר דקות שלמות של טיפוס בעמידה? שש דקות טיפוס ואחרי זה עוד ארבע דקות בעומס יותר גבוה? מצטערת אבל יש פה מעבר לפאן ולשריפת קלוריות. הייתי נוכחת בכמה שיעורים שלו ואין להתווכח על איכות המוסיקה רק שלא באתי למסיבה מוסיקאלית אלה לשיעור ספינינג...ודי גי טוב זה נחמד אבל לא מספיק כדי להיות מדריך ספינינג. בלית ברירה אני נכנסת לשיעורים שלו ומופתעת כל פעם מחדש מאפקט העדר. אנשים חושבים שהם עושים טוב לעצמם ולמעשה פוגעים לעצמם בבריאות. גם נעילת ברז וטיפוס בעמידה בעומס מטורף לא מרגיש לי כמשהו בריא. מעבר לכך שהקהל אינו קהל צעיר. שרון, לא מבינה מה בדיוק היה מתוכנן ומדוייק ואני מתפלאת שאתה בעד שיעור מסוג זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתן לפתוח דיון בנושא
שרון וילנר31/08/2008הי לשואלת,
הביקורת במקומה! וזה המקום לדון בנושא.
יש מגוון גדול של סוגי הדרכה במספר רב של שיטות: SPINNING, שויין, keizer , lemond, RPM
וסוג השיעור(והמדריך) נמדד במספר רב של אפקטים:
א. סטנדרטיזציה.
ב. בטיחות.
ג. שדה המחקר במצבי הרכיבה השונים מההיבט הפרקטי בשיעור.
ד. תורת האימון הספציפית לאימונים מסוג זה.
ה. מוזיקה מתאימה הגורמת למצבי הרכיבה להיות אפקיביים.
ו. הנעה, הנאה ותוצאה.
בשיעור המדובר (בשבת בבוקר), שבו רכבתי ומאוד אהבתי, השיעור התחיל מ 6 דקות רכיבה רצופה בישיבה, לא היה יותר מ 6 דקות עמידה (למרות שבשיעורים שלי לא רוכבים יותר מ 4 דקות רצופות בעמידה) הקצב לא ירד מקצה 60 (למרות העומס הגבוה) ולא פחות חשוב השיעור זרם ולא נתקע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה...
השואלת31/08/2008שרון, לא אתוכח איתך לגבי המערך של אותו השיעור (שללא ספק נפתח בטיפוס בעמידה של שש דקות ואחריו עוד ארבע דקות נוספות של טיפוס בעמידה בעומס יותר גבוה. יכולה לכתוב במדיוק את מערך השיעור..) בהיותי מדריכה ומפדלת ותיקה אני אוהבת להיות נוכחת בשיעורים של מדריכים אחרים. יש כמה מדריכים שלא הייתי מגייסת לכוחותי לו הייתי בעלת מועדון והם בכל זאת מדריכים ברשת זו או אחרת. מדריכים שמורים על טיפוס בעמידה לזמן ארוך בעומס גבוה מדי או פידול בעמידה בקצב גבוה בעומס נמוך או עבודה בדופק אנאירובי לאורך זמן (בלתי אפשרי) ראיתי מדריך שרוכב עם אופני ספינינג כאילו היו סוס (תוך הרמת הקידון והקפצת האופנים...) וכן מדובר פה על מדריכים ברשת ידועה שהם מאוד מקובלים וממלאים אולמות. מדריכים שמהווים כמעין סוג של "גורו". כמובן שרב האנשים אינם מודעים לנזקים שיכולים להגרם להם בביצועים כאלה. לפעמים אני ממש מתאפקת בכח שלא להעיר ומה שנותר לי זה לקוות לבריאות המתאמנים. אין אך אחד מהנהלת הרשת שמבקר בשיעורים כאלה וצר לי על כך. שכן המתאמנים משקיעים ממיטב כספם וזמנם ומאמינים בתמימותם כי האימון תורם לבריאותם. הייתי נוכחת בחלק משיעוריך שבנויים בצורה מדהימה ובריאה לכל הדעות וחבל שאין עוד מדריכים כמוך. הייתי מצפה, בהיותך מנהל הספינינג שתדע לבקר מדריכים (בלי קשר לכמה נחמדים הם..כי על זה איני חולקת), על מנת לשמור על בריאות מתאמנך. כותבת את הכל מתוך רצון טוב ומשתדלת מאוד שלא להשמיץ מדריך כזה או אחר. מקוה שתבין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטנדרטיזציה ברשת
שרון וילנר31/08/2008גם לי יש ביקורת רבה על מדריכי הספינינג (הבעיה שישנם מדריכים שאצלם הקישוט והאלתור הוא העיקר), והדבר מקשה מאוד בגיוס מדריכים נוספים שמתאימים לרמת המתאמנים במועדון.
חשוב לציין שאין אצלנו מדריך ספינינג שאינו בוגר קורס מדריכי חדר כושר.
אחת לשבוע, אני רוכב, יחד אתכם, בשיעורים של מדריכים אחרים במועדון, נותן הערות ותיקונים, ומשתדל לפרגן. חשוב לא "לסרס" ולתת למדריכים יותר חופש פעולה, תוך כדי שמירה על בריאות המתאמנים.
אני יכול לספר לך, שבימים אלו מתחילה ברשת עבודה של סטנדרטיזציה ולישר קו בכל הקשור לשיעורי הספינינג בכל אחד מהאלמנטים (בטיחות/מצבי רכיבה/תורת האימון/...)
המטרה הינה ליצור סטנדרטים לטווח הרחוק ולא לשיעור הבודד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם דיון - אז עד הסוף...
ספינרית01/09/2008לשואלת, ציינת המון נקודות להתייחסות שקשה לי להתעלם מהן ואני אגיב אליהן בכמה חלקים בגלל אילוצי טכניים של הפורום. יש בספינינג הרבה מעבר לכיף ולשריפת קלוריות. ספינינג הוא אימון אירובי המדמה רכיבת אופניים. אני הראשונה שתסכים איתך על כך ושרון יכול להעיד על כך. ישנו פער גדול בין האימון של פעם לאימון של היום – ראי לדוגמה את הפושאפס למיניהם שהיה נהוג לעשות על הכידון. אין כמעט היום מדריך שיעיז לעשות כך אלא אם הוא בור לחלוטין.... אבל לצערנו, ישנם מדריכים חדשים שעל מנת לצבור רקורד של שעות הדרכה ושם טוב לעצמם משאירים את המקצועיות בצד ועסוקים בשיעורי ראווה. במקביל, ישנם מדריכים ותיקים בשוק שלא תמיד מדביקים את הפער הזה בידע שנרכש בעשור האחרון לגבי מה נכון ולא נכון לעשות במהלך שיעור ספינינג. לעיתים לא מדובר אפילו על חוסר ידע אלא על חילוקי דעות. מדובר על מהלכים/מנחים ששנויים "כביכול" במחלוקת כפי שציינת – זמן מקסימלי לעמידה במצבי 2 או 3 עומסים כבדים מדי יחסים לא נכונים בין עומס למהירות זויות הגב והישבן במצב 3 איני מדריכה, אך צברתי הרבה מאוד ידע ונסיון כדי לדעת מה נכון. אני לא מסתמכת על גורו כזה או אחר. אף מדריך בעיניי הוא לא אלוהים. שעות דיווש רבות אצל מדריכים מקצועיים, קריאה מתמדת של חומר מקצועי בתחום כולל הצצה בחומר הלימוד המקצועי של קורס הספינינג בארץ, סביבה חברתית המורכבת ממדריכים, מתאמנים ותיקים, ואף מתאמנים מקצועיים המשתתפים בתחרויות. כל אלו, הביאו אותי למצב שאני יודעת לזהות מי מדריך מקצועי ומי לא. אולם, איני בעלת סמכות מקצועית ולכן אין ממקומי לגשת ולתקן מדריך. כשיש משהו שממש מטריד אותי, אני פונה למנהל הספינינג של אותו סניף. ולגבי מתאמנים שפשוט מזיקים לעצמם, ניסיתי בשנים קודמות לפתוח בשיחה בתום השיעור ולהסב את תשומת ליבם, לא היה נעים... אנשים חושבים שאם הם מדוושים שלוש שנים אצל משה או דוד אז הם כבר יודעים הכל יותר טוב. יש פה מעבר לאחריות המדריך גם קצת הגיון בריא ומחשבה מינימלית מצד המתאמן !!! יש מדריך מול הפרצוף וכיתה שלמה שמדוושת בזוית מסויימת – למה זה לא גורם לבחורה באימון של שישי בבוקר לחשוב שאולי משהו בזוית שלה ממש לא הגיוני. ואין פה קשר למקצועיות המדריך. גם אצל שרון, שאנחנו מסכימות על המקצועיות שלו, צפיתי בנערת גוגו בעודה מז**נת את האופניים במקום לרכב עליהם... לא רק המדריך אשם.. גם לנו כמתאמנים יש אחריות מסויימת, לפעול במסגרת המגבלות הפיסיות או הרפואיות שלנו שהמדריך אולי בכלל לא מודע אליהן כי לא טרחנו ליידע. ויש למתאמן כמובן גם יכולת חשיבה עצמאית להחליט אם להתנהג כמו מאמין פאנאטי של איזה גורו או להתעניין וללמוד כמוני מה נכון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה - חלק ב'
ספינרית01/09/2008מקצועיות המדריך היא שיקול חשוב ביותר אם להתאמן אצלו. כי זה הגוף והבריאות שלי ואני רוצה להיטיב עמו ולא לגרום לו נזקים. למדריך אחריות רבה על המתאמנים שלו ועליו לשמש דוגמה לרכיבה תקינה, נכונה ובריאה וכמובן לתקן את אלו שאינם עושים כך. אני יכולה היום להיכנס גם לשיעורים של מדריך שחוטא בטעויות כאלה ואחרות (אבל המוסיקה שלו עושה לי את האימון) ולדעת מתי להקשיב לו ומתי לא! ואם כל הכיתה מדוושת בסלו מושיין מטורף ובינתיים הדופק צונח והשריר נח, אני עדיין אדווש בקצב שלא יורד מהסל"ד המינמלי (והאמיני לי שאני עדיין עושה זאת עם עומס). ואם הכיתה כולה עומדת כבר דקות ארוכות מדי אני לא אתבייש להתיישב או לעמוד כשכולם יושבים. וכפי שכתבתי בחלק הראשון, כל אחד יכול ללמוד את זה אם זה מספיק חשוב לו ולא רוצה לפעול מתוך הערצה עיוורת "לגורו" !!! חוץ מזה שלמתאמן צריכה להיות הבנה והכרה מינימלית של גופו ולדעת שאם קשה לו לעמוד 6 דקות אז שישב! היית קופצת מקומה 6 כי מדריך ספינינג אמר לך? לא! אז למה לעלות לדופק גבוה מדי כי הוא אמר. וכדי לסגור מעגל עם תחילת השרשור – אני נהנתי מהשיעור המדובר גם אם המערך שלו לא היה תקין לחלוטין. אני בהחלט מודעת לבעייתיות בחלק משיעוריו של מדריך זה. אבל מאחר ואני יכולה להתאים לעצמי את המנחים והעומס במהלך השיעור, השיקול השני שלי בבחירת מדריך הוא הכריזמה שלו והמוסיקה והוא פרפקט עבורי מבחינה זו. אבל זה כבר טעם אישי לכל דבר (וזה לאו דווקא טראנס או ווליום מטורף). אני יכולה להבין את התסכול שלך כמדריכה וכמתאמנת ומסכימה עם הדברים שהצגת. אני מבינה שאת באה ממקום של איכפתיות ויודעת כמה הנושא חשוב לשרון. קשה לראות דברים מהצד ולהתעלם. אבל גם קשה לתקן את כל העולם... אני כולי תקווה שתהליך סטנדרטיזציה כפי שציין שרון אכן יגרום לאיזה יישור קו כך שכל אחד ואחת יוכל להינות משיעור בצורה הטובה והבריאה ביותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה ממתאמנת
רוני10/09/2008מה זאת אומרת צריך לדעת מתי להקשיב ומתי לא????? ההתמחות שלי היא לא ספיננג (לא עברתי קורס הדרכה כמו המדריכים) ולכן סומכת על המדריך ועושה מה שהוא אומר . אני מזועזעת לשמוע שמדריכים שחשבתי שהם בעלי ניסיון וידע רב מעבירים שיעורים לא תקינים!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמימות יתר..
אני10/09/2008את בטח גם מאמינה שכל המדריכות שלך באירובי זוכרות את כל הידע האנטומי שלמדו בקורס (של שעתיים שעשו על איזה פיטבול...) את בטח גם מאמינה לכל מה שכותבים בעיתון... ושכל תוספי המזון יעזרו לך לרזות בשניות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הקשר לתמימות????
רוני10/09/2008בתוספי המזון אני לא מאמינה ועל עיתונים אין מה לדבר. אבל ממכם מדריכים יקרים ברשתות מובילות ולא בחוג ביתי אני כן מצפה שתדעו להנחות בצורה שלא תפגע בבריאות המתאמנים. זיכרו שרובנו באים לשיעורים לשפר בריאותנו ולא ההפך.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









