קביעת טווחי דופק בשעון polar F7

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קביעת טווחי דופק בשעון polar F7
    מעיין
    15/12/2009

    אני בת 28, עושה ספינינג פעמיים בשבוע מזה 3 שנים, רק לאחרונה התחלתי לעבוד עם מד-דופק, מסוג F7 . יש לי שתי שאלות:
    1. למרות שהדופק המירבי לפי הגיל הוא 198, ולכן (לפי חישובי הנוסחאות) אני אמורה לעבוד באימון של עצימות גבוהה בין 148 ל-168 (נכון?), אני בקלות יחסית מגיעה לדופק של 170, ובמאמץ המקסימלי במהלך אימון ל-180 (ולעתים רחוקות טיפה יותר-עד 184) מעיון בפורום וקריאה, הבנתי שכנראה הנוסחה כנראה לא מתאימה לי.... וחשבתי לעדכן בשעון באופן ידני את טווחי הדופק הנכונים לי. האם נכון יהיה לחשב את ה-180 כ-85% (כיוון שזה טווח הקושי הגבוה שאני מגיעה אליו באימון) ומשם לגזור את ה-75% שזה בעצם 158 ?
    2. בשעון F7 יש אפשרות לעדכן ידנית את ה-HR LIMTS, (טווח עליון וטווח תחתון) השאלה היא מה הכוונה- האם מתכוונים לטווח הדופק שאני רוצה להתייחס אליו במאמץ? (ואז אני מכניסה, נגיד 180 ו-158?).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם לי יש שעון דופק כזה

    תמר
    15/12/2009

    הי , אני מבוגרת ממך ב 9 שנים ו גם לי יש שעון דופק בדיוק כמו שלך וגם מצאתי את עצמי עובדת על רמות דופק גבוהות ביחס לנוסחא .
    קיבלתי המון עצות , ואת העיצה הכי טובה שאותה אני מיישמת , קיבלתי בפורום הזה .
    תסתכלי על הדופק מספרית ולא אחוזית , ותראי באיזה דופק את מרגישה נוח להתאמן (לא קשה מאוד , לא קל מאוד ) ויכול להמשיך על הדופק הזה הרבה זמן (כ 45 דק' עד שעה) . תרגישי את הגוף , הנשימה והמאמץ . ממליצה לעשות במשך כמה אימונים כי לפעמים מגיעים עייפים או להיפך יש שיעור שיש בו פתאום פרצי אנדרנלין
    זה ה - 80% שלך .
    אצלי לדוגמא הדופק הזה הוא 161-163 . לקח לי כמה אימונים והגעתי אליו . מהדופק הזה גזרתי עד ל 100% למרות שזה לא לפי הטבלאות (לפי הטבלאות ה 80% שלי של 154 )
    בעומסים וטיפוסים אני אני בדרך כלל עולה לאזור 178 - 183 (לפי הטבלאות זה כמעט 100% ) ומרגישה מצויין בזמן וגם אחרי
    בהצלחה
    תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה תמר

    מעיין
    21/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טווחי דופק

    שרית גרומן
    21/12/2009

    היי נילי.
    מעיון בשאלות שלך מה שאני הכי מבינה זה שאת צריכה לדעת באיזה דופק לעבוד.
    את התשובה הנכונה והמדוייקת ביותר אפשר לקבל לאחר מעבר של בדיקה במכון וינגייט.
    זוהי בדיקת מאמץ עם תוספת של סף חומצת חלב. רק שם באמת אפשר לקבל את התשובה ולעבוד הכי נכון מבחינתך.
    כל שאר הערכים והנתונים הם נכונים גם כן אבל רק ע"פ תחושה שלפעמים מוטעית.
    לכן ממליצה בחום לעבור את הבדיקה לפחות פעם אחת , במיוחד למי שעוסק בפעילות זמן רב וברצף, לדעת באמת מה הוא עושה.
    בהצלחה.
    שרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו