מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קביעת טווחי דופק בשעון polar F7מעיין15/12/2009
אני בת 28, עושה ספינינג פעמיים בשבוע מזה 3 שנים, רק לאחרונה התחלתי לעבוד עם מד-דופק, מסוג F7 . יש לי שתי שאלות:
1. למרות שהדופק המירבי לפי הגיל הוא 198, ולכן (לפי חישובי הנוסחאות) אני אמורה לעבוד באימון של עצימות גבוהה בין 148 ל-168 (נכון?), אני בקלות יחסית מגיעה לדופק של 170, ובמאמץ המקסימלי במהלך אימון ל-180 (ולעתים רחוקות טיפה יותר-עד 184) מעיון בפורום וקריאה, הבנתי שכנראה הנוסחה כנראה לא מתאימה לי.... וחשבתי לעדכן בשעון באופן ידני את טווחי הדופק הנכונים לי. האם נכון יהיה לחשב את ה-180 כ-85% (כיוון שזה טווח הקושי הגבוה שאני מגיעה אליו באימון) ומשם לגזור את ה-75% שזה בעצם 158 ?
2. בשעון F7 יש אפשרות לעדכן ידנית את ה-HR LIMTS, (טווח עליון וטווח תחתון) השאלה היא מה הכוונה- האם מתכוונים לטווח הדופק שאני רוצה להתייחס אליו במאמץ? (ואז אני מכניסה, נגיד 180 ו-158?).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם לי יש שעון דופק כזה
תמר15/12/2009הי , אני מבוגרת ממך ב 9 שנים ו גם לי יש שעון דופק בדיוק כמו שלך וגם מצאתי את עצמי עובדת על רמות דופק גבוהות ביחס לנוסחא .
קיבלתי המון עצות , ואת העיצה הכי טובה שאותה אני מיישמת , קיבלתי בפורום הזה .
תסתכלי על הדופק מספרית ולא אחוזית , ותראי באיזה דופק את מרגישה נוח להתאמן (לא קשה מאוד , לא קל מאוד ) ויכול להמשיך על הדופק הזה הרבה זמן (כ 45 דק' עד שעה) . תרגישי את הגוף , הנשימה והמאמץ . ממליצה לעשות במשך כמה אימונים כי לפעמים מגיעים עייפים או להיפך יש שיעור שיש בו פתאום פרצי אנדרנלין
זה ה - 80% שלך .
אצלי לדוגמא הדופק הזה הוא 161-163 . לקח לי כמה אימונים והגעתי אליו . מהדופק הזה גזרתי עד ל 100% למרות שזה לא לפי הטבלאות (לפי הטבלאות ה 80% שלי של 154 )
בעומסים וטיפוסים אני אני בדרך כלל עולה לאזור 178 - 183 (לפי הטבלאות זה כמעט 100% ) ומרגישה מצויין בזמן וגם אחרי
בהצלחה
תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תמר
מעיין21/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטווחי דופק
שרית גרומן21/12/2009היי נילי.
מעיון בשאלות שלך מה שאני הכי מבינה זה שאת צריכה לדעת באיזה דופק לעבוד.
את התשובה הנכונה והמדוייקת ביותר אפשר לקבל לאחר מעבר של בדיקה במכון וינגייט.
זוהי בדיקת מאמץ עם תוספת של סף חומצת חלב. רק שם באמת אפשר לקבל את התשובה ולעבוד הכי נכון מבחינתך.
כל שאר הערכים והנתונים הם נכונים גם כן אבל רק ע"פ תחושה שלפעמים מוטעית.
לכן ממליצה בחום לעבור את הבדיקה לפחות פעם אחת , במיוחד למי שעוסק בפעילות זמן רב וברצף, לדעת באמת מה הוא עושה.
בהצלחה.
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









