מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גשר או כתרים לאחר השתלהדנה15/11/2010
בשיקום אחרי 2 שתלים ברצף בוצע גשר אשר גורם לכאב ואי נוחות באחד השתלים( אחרי חודש ים לא נמצא מקור הבעיה) הרופא מתעקש לא להפריד בין הכתרים מהסיבה שהגשר יותר חזק לתווך הארוך מבחינת חלוקת העומס על השתלים, האם זה אכן קריטי במקרה של שתלים.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשר או כתרים לאחר השתלה - תגובה
ד``ר אבידן לרון15/11/2010שלום דנה
לדעתי השאלה עדיין מוקדמת,
ראשית יש להפטר מהאי נוחות, החיבור ביניהם סביר להניח אינו המקור לתחושה,
במידה ואין פתרון מצד הרופא, אני ממליץ לפנות לקבלת חוות דעת נוספת.
להפטר מהכאב זה הדבר הקריטי.
לגבי ה"ביחד או לחוד" צריך לבדוק כל מקרה לגופו
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דנה15/11/2010תודה על ההתייחסות !"לגבי ה"ביחד או לחוד" צריך לבדוק כל מקרה לגופו" זה אומר
שיש מקום לנסות כתרים נפרדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר אבידן לרון15/11/2010שלום דנה
זה אומר שצריך לבדוק אותך קלינית, ולקבוע פרטנית מה מתאים במקרה שלך.
אני מדגיש ואומר שלדעתי , רוב הסיכויים שאין קשר בין ה"אי נוחות" שאת מרגישה לבין החיבור בין הכתרים
בברכה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר זרקוניה שהשחירליאור13/11/2010
שלום,
לפני כמעט שנה החלפתי את הכתר בשן הקדמית לתר זרקוניה.
לאחרונה הוא התחיל להשחיר מאחורה.
האם זו תופעה נורמלית? למרות שאין כלל מתכת בשן?
האם צריך להחליף את הכתר? מה גורם לזה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר זרקוניה שהשחיר - תגובה
ד``ר אבידן לרון13/11/2010שלום ליאור,
כתר הזירקוניה אינו משחיר, יתכן ויש השתקפות של השורש כתוצאה מנסיגת חניכיים, תתכנה גם סיבות אחרות, צריך לבדוק אותך ע"מ לדעת מה הסיבה,
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתר זירקוניה
אלי28/01/2011כתר זירקוניה לעולם אינו משחיר ,כנראה שלא ביצעו איטום ראויניתן לבצע זאת ע"י הצאת הכתר ולשלוח למעבדה לביצוע איטום חזק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתר זירקוניה - תגובה
ד``ר אבידן לרון29/01/2011שלום אלי
אני לא יודע מהיכן לקחת את הרעיון אך הוא אינו נכטון בלשון המעטה...
בברכה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר או ציפוי?דקלה13/11/2010
היי. יש לי שן קדמית אחת שעברה טיפול שורש לפני כ-5 שנים והשן הקדמית הנוספת שבורה מעט והושלמה עם סתימה לבנה. אני מתחתנת בעוד 3 חודשים וחוששת שעשיית כתרים לא תראה יפה בחתונה. האם ניתן רק לצפות את השיניים בחרסינה? האם זה עמיד ויראה טוב תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר או ציפוי? - תגובה
ד''ר איל תגרי13/11/2010לדקלה שלום, ומזל טוב על החתונה הקרבה..
יש להתייחס לכל שן בנפרד. האם השן שעברה טיפול שורש נראיית טוב ? אם לא, בהחלט יתכן שרצוי להניח עליה כתר. כתר שיבוצע כראוי יהיה אסתטי ולא יראה כלל !!
ציפוי חרסינה על שן שעברה טיפול שורש אינו רצוי ויכול להוביל לשבר כל השן, ואילו הכתר יכול להיות על בסיס זירקוניה לבנה ומתמזג יפה בשן אם, וזה שאלה גדולה, אם יבוצע כהלכה. - ראי דוגמאות באתר אינטרנט שלי.
השן ששבורה מעט - אם הסתימה תקינה אזי ההתמזגות האסטית צריכה להיות בלתי מורגשת לחלוטין ! ואם לא - אז או מקצה שיפורים או אם השבר גדול ניתן לעשות ציפוי חרסינה - "למינייט".
אם את מעשנת - רצוי ציפוי חרסינה ולא "סתימה" כי ההשלמה \ סתימה תמיד תצבע בצבעי העישון והקפה והתה..
ראי כמה וכמה דוגמאות באתר האינטרנט שלי לנושאים אלו בדיוק !
במזל טוב !
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המפורטת וההכוונה
דקלה15/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלב בנוגע לשתלים-חן10/11/2010
רופא השיניים טוען שיש הבדל מאד משמעותי במחירי השתלים,
וההבדל במחירים בין שתל של חברת ZIMER לשתל של MCI הוא "עצום ומשמעותי".
מאחר והרופא הוא שרוכש את השתל- אין לי דרך לדעת אם נכון הדבר.
האם תוכלו לומר לי מה ההבדל במחירי השתלים? (באחוזים או בש"ח).
האם שתל של חברת ZIMER מחזיק הרבה יותר זמן?
מה ההבדל בין השתלים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלב בנוגע לשתלים- - תגובה
ד''ר איל תגרי11/11/2010ל לילי שלומות:
אכן יש הבדל בין המחיר של השתלים, שיכול לנוע בין 250 לשתל "זול" עד 600 ואפילו 1000 ש"ח לשל יקר.
עם זאת, המחיר של תכנון תוכנית הטיפול, תכנון החדרת השתל והשיקום העליו עולה אלף מונים על המחיר של החומרה של השתל.
אם את סומכת על הרופא, תסמכי גם על הגינותו בנושא הפיננסי, כמו בבחירת השתל.
אם לא - אל תבחרי בו לטפל בך.....
ולא, אין הבדלים משמעותיים בין אחוזי ההצלחה של שתלים שונים - עם זאת, אם הרופא מרגיש ששתל אחד טוב יותר מאחר - אזי חובתו הרפואית להחדיר רק את השתל הטוב יותר לדעתו !
בהצלחה ובבריאות
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלהshimr09/11/2010
שלום רב, אני מתחתנת בעוד כ 4 חודשים ויש לי סדק בשורש שן 11 אני יודעת שאני צריכה עקירה כירורגית עם השתלת עצם וממברנה ולאחר מכן שתל, הבעיה היא אם אפשר לחכות אם זה או לעשות משהו זמני? מפאת החתונה הקרבה.
שאלה נוספת האם בתקופה זו המצב יחמיר מבחינת איבוד עצם וכאבים והאם תהיה לי נפיחות אם אני פשוט אחכה עד לאחר החתונה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלה - תגובה
ד``ר אבידן לרון09/11/2010שלום,
שן עם סדק היא פוטנציאל לצרות,
כתלות בבדיקה כמובן, אני ממליץ לבצע את העקירה והשתלת העצם ואולי גם השתלת השתל במועד הקרוב ביותר, 4 חודשים הם הרבה זמן,
ובכך למנוע את הסיכון של צרות בסמיכות לחתונה והמנעות מאבדן עצם מיותרת העלולה לפגום באסתטיקה הסופית של השיקום.
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבנה זמניעופר04/11/2010
שלום
לאחר ביצוע שתל, האם קיים מבנה לכל סוג שתל שאותו שמים או שצריך לשים מבנה זמני
שעל פיו לוקחים מידות, טרם המבנה הקבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבנה זמני - תגובה
ד``ר אבידן לרון04/11/2010שלום עופר
לכל שתל יש את המבנה המתאים לו,
האם השתל קבור בלסת או שאמורים להבריג לך מבנה מיידית?
בברכה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבנה זמני
עופר05/11/2010השתל קבור בלסת, אבל חלקו העליון נראה יוצא, ועליו מוברגת כיפה.
האם יש צורך בכלל במבנה זמני ולמה? (אם אכן יש מבנה מותאם לכל סוג שתל)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבנה זמני - תגובה
ד``ר אבידן לרון05/11/2010שלום עופר,
קשה לדעת ללא בדיקתך, מה תיכנן הרופא? אם ניתן לחכות לקליטת השתל 3-5 חודשים , תלוי במיקום ובאיכות העצם, זה רק יכול להיות לטובה.
כמובן ללא כל התייחסות לנושא האסתטי,
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החדרת כדורי גיל לכיסי חניכייםדורון03/11/2010
דר שלום רב
בטיפול שיננית שגרתי למרות שלא דווחתי על שום כאב, יעץ לי הרופא להחדיר כדורי ג'ל
לכיסי החניכיים בטענה שהכיסים שלי ב3 נקודות התרחבו מ3 מ"מ לכ7 מ"מ, הוא אמר לי שהם יספגו ויעלמו בתוך כיס החניכיים תוך 10 ימים ותוך 3 חודשים הכיסים שלי יצטמצמו חזרה ל3 מ"מ כמקובל. איני זוכר את השם של כדורי ג'ל הפלא שהוא החדיר לי בסוף ללא הרדמה כלל תוך 5 דקות טיפול אחרי שסיים ניקוי שיננית במימון הביטוח, אבל הוא לא שכח לבקש מחיר די גבוהה לכל כדור כזה. לסיכום ברצוני לברר אם יש באמת מוצר פלא כזה כמה המחיר שלו אמור להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החדרת כדורי גיל לכיסי חניכיים - תגובה
ד''ר איל תגרי03/11/2010לדורון שלום:
אכן ישנם "כדורי פלא" כאלה, מכמה סוגים וכמה חומרים.
אם אינך זוכר מה הוחדר לך אתה יכול לצלצל ולשאול.
הם אכן תורמים באופן מקומי לבריאות החניכיים, אך לצפות מהם שהכיסים
יצטמצמו מעצמם והחניכיים יחזרו לגובה המקורי זה קצת מוגזם...
צריך לראות את כלל הנתונים, מה מצב השיניים, בן כמה אתה, מה הצפי של שאר השיניים,
אפשר לעבור היום בדיקה מיקרוסקופית של סוגי החיידקים שיש לך בחניכיים
ורק על פי הנתונים האלו לתכנן את הטיפול המייטבי לך.
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת שן קדמיתשיר31/10/2010
תודה,כנראה שלא הבנת אותי,לאחר חיפוש מעמיק בחרתי ברופא ששמעתי המון המלצות עליו,וכמו כן גיליתי בו המון אמון.מה שלא היה לי ברור הוא שכל רופא ממליץ משהו אחר ואף סותר את הדעה של האחר.ולא לפי הנתונים של השיניים שלי אלא לפי ניסיון קודם.
אם בכל זאת יש דרך לייעץ,אשמח לשמוע את דעתך.
בתודה מראש,
שיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת שן קדמית - תגובה
ד''ר איל תגרי31/10/2010יש לך רופא שיש לך בו אמון.
אז לא הבנתי מדוע את לא עושה את מה שהוא אוהב \ ממליץ ???
הרי אם היית שלמה עם ההמלצה לא היית פונה אלינו כאן בפורום ?
ואיך את מצפה שאתן לך המלצה בלי שראיתי אותך ??
ולמה שתלכי אחרי העצה שלי יותר מאשר חמשת הקודמים ??
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת שן קדמיתשיר31/10/2010
שלום וברכה,
בשבוע הבא אני מבצעת עקירה כירורגית לשן 11,לאחר התייעצות עם כ 5 רופאים המתמחים בתחום,כל אחד מהם הציע לי פתרון אחר לשן זמנית.שאלתי היא כך:
מה האופציה הטובה ביותר לשן זמנית עד להשתלה עצמה?
גשר מרילנד?נשלפת?או מה שהרופא שלי המליץ, פלסטיק שקוף שנתפס על כל הלסת העליונה?פשוט כל רופא נקט עמדה שונה בקשר לפתרון השן הזמנית.
חשוב לציין כי יש לי דלקת חמורה ולכן עליי לעבור גם השתלת עצם.
אני מודה לכם מראש על ההתייחסות,
שיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת שן קדמית - תגובה
ד''ר איל תגרי31/10/2010ל שיר שלום:
מצערת העובדה כי התייעצת עם חמישה רופאים ואף אחד מהם לא כבש את ליבך
שכלך בצורה כזאת שתוכלי לסמוך על דבריו והצעותיו.
אני משער שכל אחד מרופאים אלו בדק אותך וראה את מצב השיניים הנותרות
ואת מצב הסגר ונתונים אחרים.
ואת רוצה שרופא שאפילו לא בדק אותך יציע מהו השחזור הזמני הטוב ביותר
בשבילך ??
והרי כמו מכונית, אין "הכי טוב".
יש "הכי מתאים לי".
כדי להחליט זאת לגביך צריך לבודקך, לא ??
וללא בדיקה תהייה זו עצת אחיתופל, ואף מסוכנת !
אם אף אחד מהרופאים שבדקו אותך לא יצר בך אמון,
המשיכי לחפש !
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומפוזיטאילנה23/10/2010
לפני כשנה שברתי שן קדמית ועשו לי שחזור מקומפוזיט. לכמה זמן השחזור טוב? האם במשך השנים הוא נשחק וצריך להחליפו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קומפוזיט - תגובה
ד''ר איל תגרי23/10/2010שלום לאילנה
ראשית- לא ניתן להחליט בוודאות לכמה זמן השחזור טוב. יתכן חודשים, יתכן שנים. לעומת זאת ישנם קרטיריונים ברורים מתי הוא עשה את זמנו - שינויי צבע שלו או של השן או של אזור החיבור בינהם.
שברים בשוליים, אובדן ברק וכד'.
וכן, זה ידוע שהזמן יגיע לשיפורים תיקונים והחלפה,....
כמובן שכל זה רצוי שיתבצע אצל רופא שעובד יסודי עם מע' הגדלה ראויה..
בהצלחה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקת כתרי זרקוניהרינת15/10/2010
שלום רב
עושים לי 2 כתרי זירקוניה בשיניים קדמיות. אנחנו בשלב מדידת החרסינה.
אני מבקשת מהרופא שידביק לי עם דבק זמני כדי שאדע שאני מרוצה לפני ההדבקה הקבועה.
הרופא אמר לי שעדיף להדביק כתרי זירקוניה ישר באופן קבוע ושדבק זמני יכול לפגום בהם.
האם הוא צודק?
האם לא ניתן להדביק קודם זמני?. הייתי רוצה ללכת עם הכתרים לפחות כמה ימים ולהיות בטוחה שהם נוחים ויפים לפני שמודבק קבוע.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקת כתרי זרקוניה - תגובה
ד''ר איל תגרי15/10/2010לרינת שלום
את יותר צודקת ממנו.
הדבק הזמני לא פוגע, אך הכתרים עלולים ליפול אם הדבק חלש מדי או לא לרדת כראוי אם הדבק יהיה חזק מדי.
מצד שני אכן כתרים קדמיים זה משהו מאד חשוב. לכל הפחות תבקשי שיהיו בפה במשך כמה שעות, אפילו במרפאה.
תבואי למרפאה בשעות היום, ותביאי עמך בן זוג \ חברה קרובה כדי שיתנו עוד זוג עיניים.
וגם חשוב לבדוק את הכתרים כשבועיים אחרי ההדבקה - גם שסולקו כל עודפי הדבק וגם לראות שאין דלקת חניכיים (שעלולה להיגרם את השוליים \ ההתאמה לא נעשתה כמו שצריך).
את יכולה לראות דוגמאות באתר שלי.
בהצלחה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתר זרקוניה שנפל
קארין12/06/2012שלום רב:
עשו לי כתר זרקוניה בשן טוחנת. והדביקו עם דבק מיוחד לזרקניה. ולאחר כשבועיים הוא נפל. האם זה אומר שהכתר לא מתאים במידותיו או מה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתר זרקוניה שנפל - תגובה
ד''ר איל תגרי12/06/2012זה בטוח אומר שאת צריכה לחזור במהרה לרופא שהדביק את הכתר !!!
ולשמוע ממנו מה הוא מציע...
אבל אכן, אם נפל פעם אחת, יפול עוד....
אלא אם מישהו יבצע איזה שינוי כלשהו בשן ובהכנה...
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתר זרקוניה שנפל
קארין12/06/2012בס"ד
תודה רבה על התגובה המהירה. אכן חזרתי לרופא השיניים. והפעם הוא הדביק לי את הכתר עם דבק פוג'י ולא עם דבק מיוחד לזרקוניה כמו שעשה קודם. האם דבק פוג'י מתאים להדבקת כתר זרקוניה ? ושאלה נוספת על הדרך, האם כתר זרקון אוקסיד חזק יותר מכתר זרקוניה ? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתר זרקוניה שנפל - תגובה
ד''ר איל תגרי13/06/2012אני מציע שתגשי לבדיקה נוספת אצל רופא נוסף, שיוודא שההדבקה בסדר ואין עודפי דבק
ואז להמתין כמה שבועות \ חודשים ולראות האם הכתר לא יפול שוב.....
לגבי החומר - ההבדל ב"חוזק" אינו משמעותי...
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סד למניעת שחיקהאמיר13/10/2010
שלום,
רופא השיניים שלי זיהה שחיקה בשיניים, וממליץ על הכנת סד ששמים לפני השינה אשר מונע חיכוך בין השיניים.
רציתי לדעת אם המחיר עליו דיבר, כ- 2000 ש"ח, הוא המחיר המקובל למכשיר/טיפול כזה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סד למניעת שחיקה - תגובה
ד''ר איל תגרי13/10/2010לאמיר שלום
המחיר בהחלט סביר.
השאלה אינה אם יש שחיקה או אין. השאלה הינה - האם השחיקה נגרמת בלילה.
אולי אתה חורק ביום ?
אולי אתה בן 70 והשחיקה נורמטיבית ?
אולי השחיקה הינה עקב סגר לקוי הדורש התייחסות ?
בהצלחה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות
אמיר21/10/2010אני בן 27. אני לא חורק לאורך היום, הייתי מזהה זאת.
מהו סגר לקוי? בכל מקרה, האבחנה היא גם לאחר צילום מקיף של החניכיים (כ- 16 זוויות שונות).
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות - תגובה
ד''ר איל תגרי21/10/2010לאמיר שלום
ללא בדיקה מקיפה במרפאה איני יכול להוסיף על תשובתי הקודמת.
בהחלט יתכן שהאבחנה שלך מדוייקת.
בהצלחה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלים ותותבת זמניתאופיר10/10/2010
שלום וברכה!
לפני ארבעה ימים ביצעתי עקירת שן בלסת עליונה בהמשך לשתי עקירות קודמות בשיניים הסמוכות מה שיצר מציאות של רצף של שלוש שיניים חסרות בלסת העליונה אחת אחרי השניה.
באותו הטיפול הכירורג ביצע כבר שלושה שתלים במקום.
כמו כן בביקור אצל הרופא נלקח ממני מידות לטובת תותבת זמנית לשלושת השיניים החסרות, כך שבביקור האחרון בו ביצעתי עקירה ושלושה שתלים קיבלתי גם את התותבת למקום.
מס' שאלות:
מייד לאחר ביצוע השתלים הרופא התאים והרכיב לי את התותבת, אך עוד באותו ערב הורדתי אותה מכיוון שהמקום נפוח עם תפרים ומרגיש כמו פצעי לחץ, האם בכל זאת רצוי להשתדל להניח את התותבת או לתת מס' ימים נוסף לריפוי המקום?
שאלה נוספת: כאשר בכל זאת נסיתי להרכיב את התותבת יש תחושת אי נוחות מכיוון שהדבר גורם לעיוות של הגיית מילים מסויימות, האם זה טבעי? האם זה אמור לחלוף וזה רק עניין של הרגל? והאם יש פתרון קל יותר שימנע את עיוות הדיבור?
שאלה אחרונה: לתותבת יש כמו תופסני מתכת שמתלבשים על השיניים הקיימות מה שיוצר בעיה אסטתית שכן הדבר נראה לעין, האם יש תחליף לתופסני מתכת?
אודה להתייחסותכם
בברכת שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלים ותותבת זמנית - תגובה
ד''ר איל תגרי10/10/2010לאופיר שלום:
שאלותיך במקום.
ראשית, עליך לברר ולקבל את ההסברים מהצוות שטיפל בך, מאחר והם המוסמכים לדעת מה בדיוק המצב בפה שלך ומה צריך לעשות.
הם גם אלו שאמורים להנחות אותך האם ניתן לשפר את המצב האסטתי של התותבת, והאם יש להשאיר את התותבת בפה כל הזמן, למרות הנפיחות.
שנית, לכל שאלה שהעלית ישנן מספר תשובות. אם לא תקבל את התשובות שישמעו לך הגיוניות או שהנך מסכים להן, אני מציע שתגש לבדיקה אצל מומחה לשיקום הפה כדי שלאחר בדיקה ספציפית ינסה להתאים לך תוכנית טיפול הולמת.
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתלים ותותבת זמנית
אהרון אבירם07/11/2010דר תגרי שלום
ניתן גם להכין תותבת נילון עים ווים שקופים שיושבים על השן או תותבת אקריל עים אותם ווים זה אמנם יקר יותר אבל מאד אסטתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתלים ותותבת זמנית - תגובה
ד''ר איל תגרי08/11/2010נכון מאד, בהחלט אפשרות סבירה ואסתטית.
החסרון הוא גם המחיר וגם גמישות נמוכה ביכולת שינויים
אך עדיין אופציה טובה למספר מקרים.
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעתדנה04/10/2010
שלום,
כמה בערך עולה בדיקת שיניים אצל מומחה לשיקום הפה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת - תגובה
ד''ר איל תגרי04/10/2010שלום רוני
מה שאת \ אתה בעצם שואל זה לא "כמה עולה הבדיקה"
אלה "כמה יעלה לי לשמוע אבחנה ראשונית ומספר אפשרויות טיפוליות".
כתלות במורכבות המצב, פגישה ראשונית שכזו יכולה לעלות אצל מומחים שונים בין 300 ל- 900 ש"ח.
בהחלט גם יתכן שייעוץ ראשוני לא יספק ויהיה צורך בביצוע בדיקות ופגישות נוספות כדי לעמוד על עומק המורכבות וטווח האפשריות הטיפוליות.
את \ אתה מוזמנים להיכנס לאתר אינטרנט שלי ובעמודה "טיפולים" להתרשם מרמת המורכבויות השונות של הטיפולים.
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית עור בפהאיציק01/10/2010
היי לאחרונה פניתי לרופא אא"ג בקשר לבעיית חומציות בלשון. ישנם חתכים בלשון והופעה של קנדידה. אני מעוניין לדעת היכן אני יכול לעשות בדיקה לדעת אם יש לי לשון גאוגרפית או ליכן פלנוס?. הרופא אמר שאחד משניהם יכול להיות שיש לי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשון גאוגרפית
ד``ר אבידן לרון01/10/2010שלום איציק
אני ממליץ כי תפנה למומחה לרפואת הפה, תוכל למצוא רופא הקרוב למגוריך בעזרת האינטרנט,
יש אפשרות גם לפנות לבתי הספר לרפואת שיניים בהדסה י"ם או בת"א.
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



