מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מחלת חניכיים- עזרה דחופהאורטל19/08/2010
שלום רב,
אני בת 28 ועישנתי בערך חמש שנים. במהלך החמש שנים הללו, נוצרו אצלי בעיות חניכיים, יש לי נסיגת חניכיים לא פשוטה, השיניים נראות ארוכות מן הרגיל וכן, השיניים הצהיבו ויש עליהן כתמים שלא ירדו גם אצל שיננית.
במהלך השנה הרביתי לבקר אצל רופא שיניים שהמליץ רק על ניקויי אבנית- וכך עשיתי.
בחודש האחרון נגמלתי מעישון ורציתי לדעת האם יש סיכוי שמחלת החניכיים תעבור?, האם יש סיכוי שהחניכיים ירדו מעט וכך השיניים ייראו פחות ארוכות?, האם יש סיכוי שהכתמים בשיניים ירדו במשך הזמן?
כלומר, עד כמה ניתן לשקם את השיניים ובעיקר את החניכיים לאחר גמילה?, האם יש טיפול נוסף שיכול לשפר את מראה השיניים והחניכיים מלבד ניקויים?
אני מתנצלת על כמות השאלות- אני קצת מבוהלת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת חניכיים- עזרה דחופה
ד''ר איל תגרי19/08/2010הבהלה שלך במקום, בהחלט יתכן כי גרמת לעצמך נזקים חמורים במהלך תקופת הזנחה זו
וזה כנראה לא רק העישון, אלא גם הצטברות אבנית ועוד...
לגופו של עניין, את מבינה שאת צריכה ייעוץ מקיף, לא כמה מילים דרך האינטרנט
את צריכה למצוא מומחה לחניכיים, ולאחר בדיקה מקיפה לשמוע את דעתו, ולקבל אותה בכתב.
וכמו שזה נשמע, את צריכה אח"כ למצוא עוד מומחה ולקבל חוות דעת שניה, וגם היא בכתב
ולשבת עם קרוב משפחה ולפענח כל מה שכתוב ולוודא שאת מבינה מה כתוב ומה המשמעות
ומה צריך או אפשר לעשות.
ואז גם לפנות למומחה לשיקום שייתן דעתו על המצב
כן, נשמע ארוך ומפרך, אבל אחרת הטיפול שלך יגיע לשוליים במקום להיות על דרך המלך.
בהצלחה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה חשובה לד"ר תגרי
ליאת20/08/2010ד"ר תגרי שלום רב,
תודה לך על התיחסותך, עם זאת, פניתי לאתר זה על-מנת לקבל תשובה קצת יותר עניינית או אולי מכוונת ולא רק הפנייה למומחה ועוד מומחה שכן, זה ברור מאליו ומן הסתם לא אסתפק בפנייה לפורום...
יש נימה של התנשאות וחוסר נעימות בדרך כתיבתך וניתן היה להעביר את הדברים באופן אחר.
אודה לך באם לא תשיב לי על פנייה זו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה של רופא אחר לדוגמא...
ליאת20/08/2010הנה דוגמא לתגובה של רופא אחר:
1.החניכיים עוקבות אחרי העצם כך שהשיניים ישארו"ארוכות"
2.המשך ניקויים יעצור.יעכב את התופעה.
3.ניתן לשפר צורה וכתמים בשיחזורים ישירים/כתרים.
4.יש לבנות תכנית טיפול שמתאימה למקרה ולשם כך יש צורך בבדיקה עם צילומים
כל טוב ובהנצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה של רופא אחר לדוגמא...
ד''ר איל תגרי21/08/2010ל ליאת שלום:
1. מעניין מה זה אומר עלייך אם את רוצה לכתוב תגובה ומבקשת שלא יענו לך.....
2. לנושא תגובות תיאורתיות ראי תגובתי להלן:
א. "תהחניכיים עוקבות אחרי העצם כך שהשיניים ישארו"ארוכות" .." לא נכון. בנסיבות רבות ניתן לבצע שינויי כותרת \ ניתוחי חניכיים כך שהשיניים לא תראנה ארוכות יותר.
ב. "המשך ניקויים יעצור.יעכב את התופעה." לא תמיד. ישנם אנשים עם נטיה גנטית (הניתנת לבדיקה) למחלת חניכיים ובמקרים אלו יש להזהיר את המטופל שניקוי אמנם עשוי לעכב את התופעה אך המלחמה היא מלחמת נסיגה ולא מלחמת עצירה..
ג. "ניתן לשפר צורה וכתמים בשיחזורים ישירים/כתרים." נכון, אבל מה המקרה שלך, לא תוכלי לדעת זאת אלא לאחר בדיקה והתייחסות עינינית.
ד. "יש לבנות תכנית טיפול שמתאימה למקרה ולשם כך יש צורך בבדיקה עם צילומים" נכון מאד.
אבל מה חסר ?
שהוא לא כתב לך שאת צריכה להקפיד לקבל תוכנית בכתב. כתובה \ מודפסת ובסופו של דבר גם חתומה על ידי המטופל והרופא.
וללא תוכנית שכזו, כל הדיבורים הם באויר ולאחר שנה טיפול לא תוכלי לדעת האם עשו לך את מה שהבטיחו או לחילופין הבטיחו לך משהו שלא יכלו לקיים.
ואת זה אני כתבתי לך..
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר תגרי...
אורטל21/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת עצם לאחר עקירהליאת19/08/2010
שלום רב,
אימי עברה עקירת 3 שיניים עליונות לפני 6 שבועות ומיד הופיעה צמיחה של עצם לחניכיים במקום העקירה מלווה בכאב למגע.
מה ניתן לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחת עצם לאחר עקירה
ד``ר אבידן לרון19/08/2010שלום ליאת,
עצם לא צומחת לאחר עקירה, יתכן והחניכיים לא סוגרות על העצם שנותרה באזור העקירה,
אני ממליץ כי אמך תבדק ע"י הרופא שעקר או כירורג פה ולסת
בברכה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומפוזיטטל17/08/2010
האם אפשר לסגור רווח ממש קטן בין 2 שיניים שנוצר בעקבות נסיגת פפילה עם קומפוזיט?
האם אפשר להגיע לרמת ליטוש טובה של החומר בין 2 שיניים?
והאם זהו תהליך הפיך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קומפוזיט
ד''ר איל תגרי17/08/2010כן, אפשר, וזה "די" הפיך
אך לטווח ארוך יש סיכוי גבוה שהחומר ישנה צבע או יצבע בשוליים.
האם הפגיעה האסתטית כל כך חמורה ?
שווה בדיקה ואולי בדיקת אופציות אחרות..
בבברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לקומפוזיט
טל17/08/2010תודה רבה על תשובתך.
אובייקטיבית הבעיה היא לא ככ חמורה - לי זה מפריע.
השאלה היא מה קורה במצב שאכן השוליים נצבעים האם אפשר להסיר את הקומפוזיט ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לקומפוזיט
ד''ר איל תגרי19/08/2010להסיר קשה,
ללטש אפשר
אך זה לא יראה "מושלם" לאורך שנים,,
רצוי לעבור בדיקה יסודית כדי להציע פיתרון לטווח ארוך,,
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סגירת רווח לאחר טיפול אורתודנטיטל16/08/2010
שלום רב,אני בן 25 ועומד בפני סיום של טיפול אורתודנטי של שנתיים,לאחר יעוץ עם האורתודנטית היא המליצה לי להתייעץ עם מומחה לשיקום הפה היות ונשארו לי שני רווחים בלסת התחתונה והעליונה בעקבות העקירות שעברתי,היא המליצה לברר אם יש אפשרות לבנות על השניים הקיימות כדי לסגור את הרווחים משום שלדעתה המשך הטיפול לסגור אותם יערך עוד שנה וגם אז לא ברור אם יסגרו או להוריד את הטבעות ולהשאר איתם יש לציין כי הרווחים הם לפני השיניים הטוחנות ולא ממש נראים לעין כאשר מדברים,מה כדאי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סגירת רווח לאחר טיפול אורתודנטי
ד''ר איל תגרי17/08/2010מה שכדאי לעשות הוא לקחת את צילומי הרנטגן המעודכנים
וללכת להתייעץ עם מומחה לשיקום הפה
כבדרך אגב יש לציין כי ההתייעצות היתה צריכה להתקיים עוד בתחילת הטיפול
ולא רק ב"סופו" או בשלב הערכה מחדש.
במטופל המבוגר כל הטיפול צריך מלווה שיקומי.
וכן, צריך בדיקה פיסית, דרך סיפורים באינטרנט זה לא מספיק
תפתח את האתר של המומחים לשקום ותבחר אחד שקרוב ונוח לך להגיע...
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליטל09/08/2010
אני מתעוררת בבוקר עם דם יבש בין השניים הקדמיות, במהלך היום איני רואה דם.
גרגע אני מתחילה קשר חדש וקצת מודאגת האם אני יכולה להידבק במחלה כלשהי בעת נשיקה בשל הדימום הזה שמופיע בבוקר - אני מניחה שגם בהמלך היום יש דימום אבל אני פשוט לא רואה (בעיקר מה הסבירות להדבק באיידס בשל מגע של הרוק עם הדם שלי)
אשמח לתשובתכם,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בחניכיים
ד``ר אבידן לרון09/08/2010ליטל,
פרגני לעצמך ולבריאותך קצת יותר מאשר אבחנה דרך האינטרנט,
גשי לרופא בהקדם ע"מ שיאבחן את הבעיה
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים צהבהבותגלי09/08/2010
השיניים שלי לא לא לבנות - הם קצת צההבות אפילו. אם אני אעשה טיפול הלבנת שיניים האם הן יהפכו ללבנות או שפשוט יחזרו לצבע המקורי שלהן שאינו לבן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים
ד``ר אבידן לרון09/08/2010שלום גלי
סביר להניח כי השיניים יבהירו, באיזו מידה, קשה לדעת ללא בדיקתך,
עם הזמן השיניים שוב יצהיבו, תוך כמה זמן , אין לדעת, שנה , שנתיים , שלוש...
אך ניתן לתחזק את ההלבנה כך שהיא תחזיק לשנים רבות,
פני לרופא שיניים האמון על התהליך ותוכלי לקבל הסבר מקיף,
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםדלקה01/08/2010
שלום רב,
אני בת 32 ולפני כמה שנים עשיתי השתלת עצם בכל הפה עקב נסיגת חניכיים.
בתקופה האחרונה השן הקדמית "עולה" על השן הקדמית שלידה וזה מאוד מפריע לי כי השן מאוד בולטת!
רציתי לעשות טבעות ופניתי לאורטודנטית והיא אמרה שלא אוכל לבצע עקירה ב2 שיני בינה אחוריות מחשש לתזוזה של השיניים ושאוכל לעשות טבעות ללא עקירה.
1. אם אעשה טבעות ללא עקירה - השן הקדמית לא תעלה שוב על השן הקדמית שלידה?
2. במצבי אולי כדאי לעשות שתל ולא טבעות?
3. אני חושבת על עוד ילד אך חוששת לשיניים לאחר הלידה (מומחה החניכיים לא המליץ).
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים
ד''ר איל תגרי01/08/2010לדקלה שלומות:
נשמע שאת במצב לא יציב - תזזת שינים לאחר ניתוחי חניכיים ו"השתלת עצם".
את צריכה ייעוץ של מומחה לחניכיים ומומחה לשיקום
ניתן לעשות אורתו אבל נשמע שזה לא הבעיה הראשית במשנן שלך !!
וכן, בטיפול נכון ניתן להביא עוד ילד לעולם בלי לאבד שיניים, מי המומה לחניכיים ש"לא המליץ" ??
בריאות ואושר
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה - יישור שיניים!שלומי ברון01/08/2010
שלום!
מצאתי אתר שאומר שאמריקן לייזר עושים יישור שיניים בטכנולוגיה שלא נראית לעין.
מישהו יודע במה מדובר? ואם זה לא נראה לעין אז יש חסרונות אחרים?
תודה למשיבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים
ד``ר אבידן לרון01/08/2010שלום דני,
הכוונה כנראה או להדבקה של סמכים בחלק הפנימי של השיניים במקום בחלק החיצוני, או בעזרת פלטות שקופות המולבשות על השיניים, שיטה הנקראת איביזיוליין.
אתה יכול לקרוא על השיטות ברשת
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת שינייםנילי01/08/2010
האם ניתן להשתיל שיניים חלופיות במקום שיניים רקובות או מרקיבות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת שיניים
ד``ר אבידן לרון01/08/2010שלום נילי,
בד"כ כן, ולעיתים ניתן להציל ולשקם את השיניים "הרקובות והמרקיבות" , זה בד"כ עדיף.
אני ממליץ שתבדקי ע"י מומחה לשיקום הפה.
בברכה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בכתר חדשאורלי24/07/2010
שלום רב
בחודש מאי השנה נשברה לי חתיכת שן 35 עקב אכילת בוטן אמריקאי
הרופא שיניים עשה צילום ואמר שצריך טיפול שורש מבנה וכתר
עשיתי טיפול שורש ואחרי שבוע מבנה ועכשיו אני עם כתר קבוע עם דבק זמני כי יש כמה בעיות
לפני ששמו לי את הכתר הזמני לאחר המבנה התלוננתי שיש לי כאבים בבשר לא כשאני אוכלת משהו אלא כשאני נוגעת שם אני מרגישה רגישות בבשר
אציין כי כל הזמן הזה שביצעו לי את הטיפולים לא אכלתי על הצד הזה כך שאין שם שאריות של אוכל או משהו וגם אציין שאין לי כאבים בזמן אכילה שינה או חום קור זה לא העניין רק בזמן שאני נוגעת שם
הרופא אמר לי שהוא לא רואה סיבה לתחושה שאני מתארת
וגם הצילום נראה בסדר
המשכנו את הטיפולים זה אומר עשה כתר זמני ואחכ כתר קבוע עם דבק זמני
ועדיין כשאני מזיזה את הכתר יש כאבים בבשר משני צידי השן וגם בחיבורים בין השן הקודמת לבין השן של הכתר
כשאני מקישה עם האצבע בשולים של הכתר אני מרגישה לעומת השיניים האחרות מזיזה את הכתר ימינה ושמאלה מרגישה כאב וגם עשיתי שיננית ובאזור של הכתר בבשר יש רגישות
אינני יודעת מה לעשות כבר חודש אני הולכת כל שבוע למרפאת השיניים והם לא יודעים מה לעשות. כל שבוע עושים צילום הצילום נראה בסדר .
אני ממש מיואשת לא יודעת מה לעשות
ממה זה יכול להיות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשן לאחר ביצוע כתר
ד``ר אבידן לרון24/07/2010שלום אורלי,
לכאבים יכולות להיות סיבות רבות, טיפול שורש לא תקין, בעיית חניכיים, בעייה בכתר ועוד,
במידה והרופא לא מוצא את הבעיה, אני ממליץ כי תפני לקבלת חוות דעת נוספת , רצוי ממומחה לשיקום הפה.
בינתיים , כמובן שלא להדביק את הכתר באופן קבוע.
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בשן לאחר ביצוע כתר
ד''ר איל תגרי24/07/2010לאורלי שלום:
ברצוני להוסיף כי גם יש לשלול בעיית סדק בשן לפני \ אחרי ביצוע טיפול השורש.....
מבט טוב בשן הפתוחה לפני הנחת המבנה עם הגדלה או אפילו מיקרוסקופ יכולה לברר כמה
פרטים חשובים....
באתר האינטרנט שלי ישנה הדגמה טובה של הגדלה ושל נסיבות בדיקות שונות תחת הגדלה...
בהצלחה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה בכתר חדש המשך
אורלי24/07/2010תודה רבה על תשובתכם
1. מהם הסימנים לסדק בשורש או בשן איזה תחושות מרגישים ?
2. לגבי ההגדלה שאתה מדבר לפני ביצוע המבנה כדי לבדוק אם יש סדק לאחר טיפול שורש
אני כבר סיימתי את הטיפול שורש מבנה וכתר
האם צריך לפרק את המבנה כדי לבדוק אם יש סדק ? האם זה לא מסכן עוד יותר את השן ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד``ר אבידן לרון24/07/2010שלום אורלי,
את האבחנה יבצע הרופא, קשה לאבחן וללמד בהתכתבות......,
לגבי אבחנה של סדק, יש אמצעים נוספים מלבד ההגדלה, וגם מבט חיצוני, אבל אני ממליץ שוב, כי תפני לייעוץ למומחה לשיקום הפה , במידה והבעיה לא תפתר. ע"י הרופא שלך
בהצלחה
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כסיסת ציפרוניים לאחר כתראורלי22/07/2010
שלום רב ,
לפני כחודש ביצעתי כתר בשן 35
ואני שמה לב למשהו מוזר שקשה לי לכסוס ציפורניים כמו שהייתי
רגילה לפני הכתר ממה זה יכול להיות
תודה רב ה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כסיסת ציפרוניים לאחר כתר
ד''ר איל תגרי22/07/2010אם זו ההפרעה היחידה תגידי תודה ותפסיקי לכסוס ציפורניים
כן, ברצינות !
הרבה בריאות
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכסיסת ציפורניים
ד``ר אבידן לרון23/07/2010שלום רונית,
אכן ההפסד של יכולת כסיסת הציפורניים אינו אסון , אך הייתי בודק הפרעה לסגירת השיניים , בתנועות מסוימות של הלסת, ע"י הכתר החדש,
יתכן ובתנועה של השיניים קדימה , הכתר "מפריע " לשיניים הקדמיות להפגש , ואז יש לאזן את המנשך ולבצע התאמה בכתר,
אני ממליץ כי תפני לרופא שלך ( או לרופא אחר) ותבדקי את העניין.
בהצלחה,
ד"ר לרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםורד22/07/2010
על מנת לקבע תוצאה של יישור שיניים נאמר לי שאצטרך פלטה ללילה לכל החיים, אחרת רווחים יפתחו שנית(מדובר על 2 שינים קדמיות בהן אמור להיסגר רווח). האם הדבר לא עלול להחליש את השיניים עקב הלחץ התמידי היופעל עליהן?עדיין לא החלתי בתהליך ואני חוששת להתחיל עקב כך, האם יש בכך אכן סכנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים
ד''ר איל תגרי22/07/2010ל ורד שלום:
נשאלת השאלה בת כמה את, ומה הרווח בין השיניים,
כמו כן, אם רק "יסגרו" את הרווח בין השינים הקדמיות, יווצר רווח באזורים אחוריים
אלא עם כן גם שם יבוצע תיקון \ התאמה כלשהי.
בדרך כלל בגילאים מעל גיל 20 רצוי לבצע קיבוע (פס מתכת \ חרסינה ) באזור
האחורי של השיניים כדי שלא תזוזנה חזרה,
לפלטה יש הרבה חסרונות, ואכן השיניים עלולות לחזור חזרה לאחר "סיום" הטיפול...
האם הרופא שמטפל בך הוא אורתודונט מומחה ? האם ראית תעודה של "תעודת מומחה" על הקיר....
חומר למחשבה..
בהצלחה ובבריאות
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחלי19/07/2010
האם רופא שיניים כללי יכול לבצע טיפול אורטודנטי?
קיבלתי היום הצעת מחיר מרופא שיניים (DMD)כללי המבצע את כל סוגי הטיפולים וכן יישור שיניים.
הרופא הציע לי טיפול בשיטת אינויזליין ועשה עליי רושם חיובי אך האם זה מהווה בעיה שכן הוא אינו מתמחה באורטודנטיה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם רופא שיניים כללי יכול לבצע טיפו
ד''ר איל תגרי19/07/2010לחלי שלום:
באופן עקרוני הוא יכול, אך זה יוצא דופן.
שיטת אינווליזיין היא שיטה עוד יותר מתוחכמת מהדרך הרגילה.
האם מדובר בך ? בת כמה את ? מה הבעיה הדורשת פיתרון ?
האם הוא עשה קורסים שונים באורתודונטיה, ויש לו תעודות על כך ?
בכל מקרה הייתי ממליץ גם ללכת לשמוע חוות דעת של אורתודונט מומחה,כך יהיה
לך יותר מידע בשביל להחליט....
בהצלחה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן מאפירהירדן13/07/2010
שלום רב,
לפני כשנה וחצי בוצע טיפול שורש באחד מן הניבים העליונים שלי. לאחרונה קיים הרושם שהשן החלה להאפיר. מהן אופציות הטיפול ליצירת מראה אסטתי?
בתודה מראש,
ירדן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן מאפירה
ד''ר איל תגרי13/07/2010לירדן שלום:
יכולות להיות כארבע סיבות שונות ל"האפרה" או שינויי צבע בשן שעברה טיפול שורש.
יש לעבור בדיקה אצל רופא.
לאחר שתקבע הסיבה הספציפית שאחראית לכך שהשן שלך מאפירה \ משחירה
ניתן יהיה לטפל בסיבה זו.
בברכה
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר חרסינה מלא או גלוונו 24Kלנה11/07/2010
שלום רב!
יש לי 4 כתרים בשיניים הקידמיות אותם אני מעוניינת להחליף. האם כדאי לעשות כתר חרסינה מלא (ללא מתכת) או שעדיף כתר גלוונו זהב 24K?
הרופאה ממליצה על חרסינה אולם קראתי שזו אופציה חלשה יותר, לעומת שהגלוונו גם אינו גורם לנסיגת חניכיים/עששת, השחרת הבסיס.
מה עליי לעשות?
תודה רבה
לנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר חרסינה מלא או גלוונו 24K
ד''ר איל תגרי11/07/2010ל לנה שלום:
זה אולי ישמע לך משונה, אבל אין חשיבות לחומר ממנו יעשו את הכתרים שלך !!!!!
תמצאי רופאה שתהיה כל כך טובה וכל כך מקצועית, שכל דבר שהיא תגיד ותמליץ
את תרגישי שאת מוכנה לעשות בעיניים עצומות.
תמצאי רופאה שתעשה כתרים זמניים כל כך יפים ובריאים, שהחניכיים סביבם לא ידעו בכלל
שיש לידם כתרים ולא שיניים טבעיות,
שהכתרים יראו כאילו הם כבר השיניים
ואז תדעי שאת במקום הנכון
ואז אותה רופאה תבחר את חומר השחזור על פי מה שמתאים לפה שלך ולטכנאי שעימו היא
עובדת וזה יצא מצויין
כי מה שחשוב זה לא החומר אלא איכות העבודה, איכות ההכנה של השיניים ושל הכתרים
והדיוק של הרופאה שעובדת - לדוגמה האם יש לה משקפיים מגדילות ? האם היא עובדת עם
מיקרוסקופ ? האם היא הראתה לך תמונות של כתרים אחרים שהיא עשתה לאחר שהם כמה חודשים או שנים בפה ?
אם כן, את רגועה - את יודעת שהיא יודעת לעבוד והכתרים יצאו נפלא...
אם לא, את יכולה להתחיל לדאוג - ולא, לא בחירת חומר השחזור היא שתעשה את הכתרים טובים.....
התשובה לא קלה לעיכול
אבל היא התשובה האמיתית...
בברכה ובבריאות
דר' תגרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



