קרניטין נמוך (או חסר בקרניטין)

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קרניטין נמוך (או חסר בקרניטין)
    ליאת
    09/04/2008

    בבדיקות דם שנעשו לבתי בת ה-11 חודשים נמצאו ערכים נמוכים של קרניטין: 18.5, כשהטווח המצויין הוא בין 38 ל-50.
    הבדיקות נעשו לה עקב התפתחות מוטורית איטית ושבירת אחוזונים בעקומות המשקל (כלפי מטה).
    מקריאה מהירה ברשת אני מבינה שאכן יכול להיות קשר בין כל הנ"ל. כמובן שאפנה לרופא שהפנה אותנו לבדיקה, אך הוא נמצא בחופש בימים הקרובים ואני קצת בלחץ... מעוניינת לשמוע כל דבר הידוע לכן על התופעה ו/או הפנייה למקורות אינפורמציה בנושא. האם ייתכן שקיימת כבר פגיעה בלתי הפיכה (קוגנטיבית/מוטורית)? מהי רמת הדחיפות של מתן התוסף (קרינטין)?

    תודה ובהצלחה עם הפורום.

    ליאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרניטין נמוך

    פרופ' טלי שגיא
    13/04/2008

    זוהי רמה גבולית של קרניטין אשר אינה גורמת לתופעות קליניות. היא שכיחה מאד בילדים עם הפרעה בעליה במשקל כי רב הקרניטין מקורו בתזונה.
    יש להשלים ברור ולבדוק חומצות אורגניות בשתן ואצילקרניטין. בשלב זה אין צורך בתוסף.
    בברכה
    פרופ שגיא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה! האמת היא שהספקתי כבר

    ליאת
    14/04/2008

    לקבוע תור פרטי אליך. האם אין צורך לדעתך ביעוץ פנים מול פנים בשלב זה? (התור הוא רק בסוף חודש יוני).

    האמת היא שבשל שילוב בין רגישות תחושתית באזור הפה לבין רגישות ללקטוז אני באמת מוצאת את עצמי קצת מוגבלת במגוון המזונות שאני יכולה להציע לה. היא אוכלת בעיקר מרקם טחון או דברים שהיא יכולה להמיס באופן מוחלט בפה (קרקר מסוג "פתית", למשל). במסגרת האוכל הטחון היא אוכלת פירות, ירקות, דגנים וקטניות. מאד לא מתלהבת כשמוסיפים לתערובת הירקות בשר. הבנתי שקרניטין נמצא בעיקר בבשר ובמוצרי חלב. בנוסף, היא יונקת. האם חלב האם הוא המקור היחיד לקרניטין כרגע מבחינתה? האם יש מזונות נוספים שאני יכולה לשלב בדיאטה שלה, במסגרת ההגבלות הללו?

    ושאלה אחרונה: אני מבינה שרמת הקרניטין היא גבולית, אבל האם גם לאור התמונה הקלינית (כפי שאמרתי איחור מוטורי של מס' חודשים ומשקל וגובה נמוכים) לא כדאי לשקול מתן תוסף? ובכלל - האם קיימות תופעות לוואי או חסרונות ללקיחת התוסף?

    שוב - תודה רבה!
    ליאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו