רדיוטרפיה, כימיוטרפיה ובעיות גנטיות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רדיוטרפיה, כימיוטרפיה ובעיות גנטיות
    דלמר
    26/11/2008

    שלום, אמי עברה קורס רדיוטרפיה וכימיוטרפיה בעקבות מחלה אונקולוגית. הטיפול נעשה לפני שנולדתי. היום אנחנו מגלים בעיות לידה אצל ילדיי. לשאלתי האם יש קשר בין המחלה והטיפולים לבין התופעות האלה כל הגנטיקאים שפגשנו ענו שלא - אין כל קשר. רציתי לשאול את דעתך: האם באופן תאורטי (כמובן שכל מקרה לגופו) יש קשר בין מומים בלידה או בעיות אחרות לבין טיפולים בחולים אונקולוגיים בדורות הקודמים ? האם היו מחקרים שהוכיחו או הפריכו את קשר ? וגם באילו מקורות רפואיים ניתן למצוא את החומר / המחקרים בנושא ? אני מודה לך מראש על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רדיאוטרפיה

    ד''ר גאונה אלטרסקו
    26/11/2008

    שלום
    אני חודבת שקודם כל חשוב מאוד להבין מה יש לילד שנולד. אם לילד עם מומים יש בעיה של חומר הגנטי -כרומוזומים שאין אצל אף אחד מההורים ברור שאין שום קשר לרדיטוטרפיה או כימיוטרפיה
    בדרך כלל רדיוטרפיה יכולה לגרום לסרטניים משניים אצל אותו אש אבל לא להעביר אצל ילדים. יש לפעמים כמוטרפיות שצריך להפסיק 4-9 חודשים לפני כניסת להריון אחרת עלול לגרום למומים לעובר של אותו זוג שאחד מבני זוג עובר כמוטרפיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לך שוב ותודה על התגובה.

    דלמר
    26/11/2008

    שלום לך שוב ותודה על התגובה. 1. הטיפול האונקולוגי נעשה בברית המועצות בתחילת שנות ה-70. הלידה היתה 8-10 שנים מאוחר יותר. ההנחה שלי שרמת הקרינה שנספגה היתה גבוהה די מכיוון שהטיפול נמשך כשנה ולבסוף אמרו לאמי שעליה אסור ללדת וזה יסכן את חייה וחיי העובר. 2. בלידה של בני (הוא הדור השלישי) הראשונה הובחנה הבעיה כ-biotic zbeng ולא כבעיה גנטית. לא נעשו בדיקות למעט בדיקת מומחה לגנטיקה. בהריון השני לאחר סקירת מערכות התגלו הבעיות הבאות: Club feet ו-Cleft lib. כפי שהבננו, כל הבעיות האלה הפיכות ולא מסכנות את חיי העובר. לעומת זאת, בהתחשב למקרה הקודם האם יש לחפש קשר בין שלושת הבעיות האלה ? האם תוכלי להמליץ על קו פעולה מסוים ? האם כדאי לחפש את המחלות הגנטיות על מנת לאבחן את קבוצת הבעיות האפשריות ? חשוב להוסיף גם שאנחנו נמצאים בשלב ההחלטה על המשך ההיריון. אני מודה לך על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו