שלום לך שוב ותודה על התגובה.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שלום לך שוב ותודה על התגובה.
    דלמר
    26/11/2008

    שלום לך שוב ותודה על התגובה. 1. הטיפול האונקולוגי נעשה בברית המועצות בתחילת שנות ה-70. הלידה היתה 8-10 שנים מאוחר יותר. ההנחה שלי שרמת הקרינה שנספגה היתה גבוהה די מכיוון שהטיפול נמשך כשנה ולבסוף אמרו לאמי שעליה אסור ללדת וזה יסכן את חייה וחיי העובר. 2. בלידה של בני (הוא הדור השלישי) הראשונה הובחנה הבעיה כ-biotic zbeng ולא כבעיה גנטית. לא נעשו בדיקות למעט בדיקת מומחה לגנטיקה. בהריון השני לאחר סקירת מערכות התגלו הבעיות הבאות: Club feet ו-Cleft lib. כפי שהבננו, כל הבעיות האלה הפיכות ולא מסכנות את חיי העובר. לעומת זאת, בהתחשב למקרה הקודם האם יש לחפש קשר בין שלושת הבעיות האלה ? האם תוכלי להמליץ על קו פעולה מסוים ? האם כדאי לחפש את המחלות הגנטיות על מנת לאבחן את קבוצת הבעיות האפשריות ? חשוב להוסיף גם שאנחנו נמצאים בשלב ההחלטה על המשך ההיריון. אני מודה לך על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך יעוץ

    ד''ר גאונה אלטרסקו
    26/11/2008

    לא נראה לי שיש קשר בן הקרנות וclub foot cleft palate

    מה שחשוב כרגע זה ששני הסימנים הללו יכולים להיות חלק ממספר תסמונות גנטיות. חלק מהתסמונות גנטיות הללו כוללים גם פיגור שכלי.
    נכון שכל בעיה בעצמה club foot ו clef palate ניתן לתיקון אבל השאלה עם אין עוד דברים שחלקם לא ניתן לאבחן בהריון.
    .
    גם השאלה מה היה בהריון הראשון לא ברור לי מה זה "biotic zbeng" ותמיד צריך לנסות לשלול בעיה גנטית לפני שאומרים שזה לא. לגבי ההריון הזה ניתן לעשות מי שפיר לבדוק כרומוזומים , לעשות בדיקה יותר עמיקה של array CGH
    כדאי מאוד לפנות לגנטיקאי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו