טוראט, שאלה ליעוץ גנטי טרום לידתי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טוראט, שאלה ליעוץ גנטי טרום לידתי
    נעמה
    20/01/2009

    אני בת 18. לוקה בתסמונת טוראט מגיל צעיר, בצורה מאוד קלה, אמרו לי לומר הפרעות טיקים, אני לא באמת יודעת אם זה טוראט קל, או הפרעות טיקים. אני לחוצה ופוחדת מעניין ההורשה לילדים, ואשמח אם תענו לי על כמה שאלות אם יש לי טוראט קל \ הפרעות טיקים, רוב הסיכויים שאם יהיה לי ילד עם טוראט, לא עלינו , יהיה לו טוראט קל ? אני יודעת שיש סיכוי של 50% לילד עם טוראט, אבל אם לי יש טוראט קל, הסיכוי שלילד יהיה טוראט קל הוא גבוה משמעותית מהסיכוי לילד במצב קשה ? מתוך ה50% סיכוי, מה הסיכוי לילד עם הפרעות טיקים \ טוראט קל , ומה הסיכוי לילד חולה קשה? מה אפשר לעשות בעניין? אציין שאני דתיה ולא אעשה הפלות. תודה רבה, נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טוראט, שאלה ליעוץ גנטי טרום לידתי

    ד''ר גאונה אלטרסקו
    22/01/2009

    שלום
    אין כיום גן שניתן לבדוק לטוראט אם אכן מדובר בטוראט קלסי.
    הסיכון שלך לילד אם טוראט אם את סובלת מטוראט הוא לא 50% הוא הרבה פחות. 50% הוא רק אם מדובר בתסמונת ספציפית שכוללת טוראט ושיש לה גן שעובר בצורה של 50%. בגלל זה כדאי ללכת ליעוץ גנטי. אם לא מדובר בתסמונת ספציפית בטוראט היום איו משהוא שניתן לבדוק וגם לא ניתן לדעת אם לצאצאים יהיה צורה קלה או יותר קשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו